Vcds Kodning Og Garanti?

Det gamle Diagnoseværktøjer-forum
Besvar
olsenfs
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. jun 2014, 19:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Vcds Kodning Og Garanti?

Indlæg af olsenfs » 26. nov 2014, 15:35

Hej.
Jeg har min octavia 3 til service pt. De kan fortsat ikke kode drejelys i tågelygterne.
Men det kan man med en uoriginal vcds tester ifølge indlæg på nettet (briskoda).
Er der nogen, der ved/har erfaring med om det autoriserede værksted kan se om man har haft en uoriginal tester på bilen?
Er der en log i bilen, der registrerer det?
De kan evt falde over, at det ikke længere er standard indstillingen på en specifik enhed, men kan de ellers se det?
Takker 8-)

Stefan
Medlem
Indlæg: 868
Tilmeldt: 28. apr 2010, 10:15
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 17 times
Been thanked: 15 times

Re: Vcds Kodning Og Garanti?

Indlæg af Stefan » 26. nov 2014, 16:06

De kan på ingen måde se, hvad der har været tilkoblet - det registreres ingen steder. VCDS har intet med VAG-koncernen at gøre, så det rager dem en høstblomst hvorvidt du har haft en original eller uoriginal tester tilsluttet. ;-)

Hvis du kan kode det med en uoriginal VCDS, så kan jeg ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne med en original?

De autoriserede værksteder bruger sjældent VCDS, så mon ikke det er derfor de ikke kan hitte ud af det?

HamSjelv
Medlem
Indlæg: 663
Tilmeldt: 10. dec 2011, 16:37
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 12 times

Re: Vcds Kodning Og Garanti?

Indlæg af HamSjelv » 26. nov 2014, 17:37

Hejsa,


De autoriserede værksteder kan ikke se om du har haft VCDS på køretøjet, sålænge du kun læser.

Så snart du skriver (som du gør ved kodeændringer), vil værkstedskoden (WSC) typisk blive nulstillet. Det observerer den kvikke mekaniker (måske).

Der er nogle ganske få kodninger der bliver tidsstemplet i den relevante styreenhed.



Jo, de fleste autoriserede værksteder har en PC med dertil hørende VCDS liggende på værkstedet. Uformelt, naturligvis ;) Der er nogle ting der kan kodes med VCDS som det autoriserede udstyr ikke kan. Jeg mener bl.a. der er noget baglys på visse biler der ikke kan kodes til kørelys med autoriseret værktøj.



/Claus

olsenfs
Helt nyt medlem
Indlæg: 5
Tilmeldt: 30. jun 2014, 19:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vcds Kodning Og Garanti?

Indlæg af olsenfs » 26. nov 2014, 19:28

Hej igen og tak for de gode svar :-)
ifølge servicerådgiveren - nyt ord for værkfører - er knappen grå og inaktiv i deres autoriserede udstyr og han har ingen ide om, det bliver åbnet op på et tidspunkt. Så ross-tech's må være sagen og hvis jeg ikke kan finde en fyr/et sted i storkøbenhavn, så køber jeg det som endnu en ny gadget.
Nogen der har erfaring med/ved noget om det betyder noget for garantien? - fakta og ikke meninger, please - og godt ord igen :?
Takker

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Vcds Kodning Og Garanti?

Indlæg af Blackfinger » 26. nov 2014, 19:37

@HamSjelv. Hvor har du det fra at WSC bliver nulstillet ved kodning af et modul? Jeg har lavet 100 vis af kodninger, og VCDS har altid bibeholdt den originale WSC uændret. Med mindre man selv har lagt en WSC ind i VCDS, så bliver den skrevet til modulet.

Læs lidt nede: http://www.ross-tech.com/vcds/tour/recode_screen.html

Erik Juul
Nyt medlem
Indlæg: 368
Tilmeldt: 21. jan 2013, 21:02
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 9740 Jerslev J
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Vcds Kodning Og Garanti?

Indlæg af Erik Juul » 26. nov 2014, 19:39

Da jeg havde min Superb ude ved Skoda (autoriseret værksted) - var kommentaren fra mekanikeren: "Nå, der er nok éen der har været ved at lege med VCDS hva' ;) ;) ."

Spurgte så hvad fabrikken ville "sige til det."
Svaret jeg fik var, "At så længe det bare var en smule "komfort" kodning (jeg havde fået aktiveret regnsensor mm) - så var "de" ligeglade."

Ved dog ikk om det passer..

Mvh.
Skoda Superb 3v5 2.0 tdi Combi dsg 2016 150 Hk (Eller deromkring)
Medlem af Carlsberg logen, Skoda Society Denmark.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vcds Kodning Og Garanti?

Indlæg af i-s » 27. nov 2014, 22:17

Vil bare sige, at jeg ikke har holdt mig tilbage og har ikke haft nogen problemer mht garanti.

Men tit ryder jeg også selv op efter dem, når den har været derude. For de skiller ting ad med strøm på og så gider de ikke at slette fejlene det medfører bagefter. Og min OCD har det ikke godt med at køre rundt med en kilometerlang fejlliste :mrgreen:
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Diagnoseværktøjer"