styrevinkel føler - grundindstilling problemer - passat 3c

Det gamle Diagnoseværktøjer-forum
Besvar
Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

styrevinkel føler - grundindstilling problemer - passat 3c

Indlæg af michael winkel » 27. dec 2009, 17:23

Hej
Jeg har skiftet mit ratstammemodul for at få multirat.
Nu er jeg så rendt ind i store problemer.
styrevinkelføleren skal grundjusteres.
Jeg har forsøgt dette:

" http://dk.openobd.org/vw/passat_3c.htm#03
Måleblok 060 (Føler for ratvinkel -G85-)
Kør først en kort strækning med maks. 20 Km/t ligeud, drej rattet mindst 15° til venstre og højre, så stoppes køretøj (rattet må ikke drejes mere).


[11 - Login] -> Loginkode: 40168
[04 - Grundindst.] ->
Måleblok 060 -> Der skal nu vises "Ok"
[06 - Afbryd] ->
[06 - Afslut forbindelse] ->


I Blok 004 felt 1 (007 felt 1?) kontrolleres nulpunktsværdi for føler, det skal være mellem -1.5° og +1.5°.
Afslut VAG-COM.
Herefter køres en kort strækning ligeud med 15-20 Km/t, herved læres ligudstilling for ratvinkelføler (G85). "

Men i kanal 60 står der altid kanal ikke tilgængelig? så kan ikke gemme noget?

Nogen der har en ide om hvad jeg gør galt? eller som evnt vil skære det ud i pap for mig.
Bilen er rimlig farlig at køre i lige nu, der er ingen servo overhovedet, og ingen selvopretning!

Som jeg forstår det, så skal jeg køre en kortstrækning med max 20kmt, dreje rattet min 15 til venstre og derefter mindst 15 til højre, stoppe bilen(tomgang, og derefter trykke 40168 ind under sikker adgang, vælge kanal 60 i grundindstilling... men der står stadig kanal ikke tilrådighed?


håber på lidt hjælp her

god jul

michael
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Indlæg: 7780
Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 171 times

Re: styrevinkel føler - grundindstilling problemer - passat 3c

Indlæg af norn » 27. dec 2009, 17:39

prøv lige sådan her istedet

placer rattet i præcist lige ud (hvis ikke rattet står lige når bilen kører lige så er det bilens lige ud der gælder)

med vagcom gør du
åben vagcom - vælg styreenhed - ABS - login hvis ikke "login" knappen er aktiv så bruger du " sikker adgang" - indtast kode 40168 - gå ud igen - gå ind i grundindstilling - vælg blok 060 eller hvis du har sidtse nye opdatering af vcds så kan du vælge funktionen direkte - oppe til højre kommer der en knap "on/off/next" tryk på den - når du har gjort det lukker du bare det hele ned tar tændningen fra et øjeblik og starter op bilen åben vcds igen og imens du kører så kontrolerer du lige i måleblokkene om den står på 0 når du kører lige ud
ellers er det bare forfra igen
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Brugeravatar
michael winkel
Medlem
Indlæg: 1051
Tilmeldt: 24. okt 2008, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: styrevinkel føler - grundindstilling problemer - passat 3c

Indlæg af michael winkel » 27. dec 2009, 21:16

norn skrev:prøv lige sådan her istedet

placer rattet i præcist lige ud (hvis ikke rattet står lige når bilen kører lige så er det bilens lige ud der gælder)

med vagcom gør du
åben vagcom - vælg styreenhed - ABS - login hvis ikke "login" knappen er aktiv så bruger du " sikker adgang" - indtast kode 40168 - gå ud igen - gå ind i grundindstilling - vælg blok 060 eller hvis du har sidtse nye opdatering af vcds så kan du vælge funktionen direkte - oppe til højre kommer der en knap "on/off/next" tryk på den - når du har gjort det lukker du bare det hele ned tar tændningen fra et øjeblik og starter op bilen åben vcds igen og imens du kører så kontrolerer du lige i måleblokkene om den står på 0 når du kører lige ud
ellers er det bare forfra igen


Hej

mange tak for hjælpen! nu har jeg fået den til at godtage den.
Men kunne ikke få den til at godtage den hvis jeg kører som der står på openobd?
Men anyway, med din vejledning, så virkede det, så stort tak

Hvis du komme forbi holstebro, så gir jeg en øl:-)

god jul

Mvh

Michael
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…

Polo 2017 highline

Besvar

Tilbage til "Diagnoseværktøjer"