Ekstra kodning af Golf VI

Det gamle Diagnoseværktøjer-forum
Besvar
Fahlberg
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 9. dec 2008, 21:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af Fahlberg » 13. jan 2010, 12:39

Jeg kunne godt tænke mig at høre om mulighed for at kode anderledes end den kodning Golf VI highline har fra standard.

Er der nogen herinde der har kodet ekstrafunktioner i deres Golf VI ?

xprezz
Nyt medlem
Indlæg: 166
Tilmeldt: 15. jun 2008, 11:23
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af xprezz » 13. jan 2010, 13:08

Jeg har browset lidt rundt i vagcom uden at finde det store. Men er da også interesseret i at høre om man kan lave noget sjovt.

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af Gossa » 13. jan 2010, 13:22

Vil du vide hvad der kan kodes (se stickyen "LÆS HER inden du spørger: fejlkoder og kodningsmuligheder!") eller har du specifikke ønsker?
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Brugeravatar
Pete
Medlem
Indlæg: 692
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:32
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af Pete » 13. jan 2010, 15:53

Gossa; Manden efterlyset kodning til Golf VI som ikke er med i listen som sticky'en henviser til.

Søg lidt på forummet; kodningsmulighederne på Golf VI har været diskuteret et par gang. Ellers kig lidt på listen i sticky'en under Audi A3 8P; her kan du få idéer til hvad der kan kodes. Du skal blot være opmærksom på at det sandsynligvis ikke kodes på samme måde på Golf VI'eren, men en VCDS-gut kan hjælpe dig med at finde de rigtige kodnings adresser.

;) Pete
VagCom/VCDS

Fahlberg
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 9. dec 2008, 21:53
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af Fahlberg » 13. jan 2010, 19:06

Tak for forsvaret Pete ;-)

Jeg har ingen specifikke ønsker men ville bare høre om mulighederne da jeg ikke kunne finde det under: fejlkoder og kodningsmuligheder

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af Gossa » 14. jan 2010, 08:21

Pete skrev:Gossa; Manden efterlyset kodning til Golf VI som ikke er med i listen som sticky'en henviser til.

Søg lidt på forummet; kodningsmulighederne på Golf VI har været diskuteret et par gang. Ellers kig lidt på listen i sticky'en under Audi A3 8P; her kan du få idéer til hvad der kan kodes. Du skal blot være opmærksom på at det sandsynligvis ikke kodes på samme måde på Golf VI'eren, men en VCDS-gut kan hjælpe dig med at finde de rigtige kodnings adresser.

;) Pete
DDOOOOHHHH :oops:

Ville det så være en idé, at få kørt en test af bilen og derigennem finde alle de moduler som der er installeret og på denne måde finde ud af det?

Er der slet ingen G-VI info noget sted???
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. nov 2008, 20:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af dkfsk » 14. jan 2010, 08:40

Gossa skrev:Vil du vide hvad der kan kodes (se stickyen "LÆS HER inden du spørger: fejlkoder og kodningsmuligheder!") eller har du specifikke ønsker?
Med hensyn til kodning på nyere biler er linkene i Stickyen ikke meget værd længere. Open OBD har ikke været opdateret i flere år og Wiki Rosstech indeholder vist ikke lige det som jeg forstår der eftersøges (små sjove/praktiske ændringer i bilens funktionalitet).

Under forudsætning af at bilen har de styreenheder og det udstyr der skal til kunne man f.eks kode den til "Auto rainclosing windows", Ændre farver på displayet på Radio/Navigation, sætte tågelygterne som aktivt kørerlys, lade den komme med et diskret lille bip når bilen låses og højst sandsynligt en masse andre små finurligheder.

Derudover kan man jo måle om speedometeret viser rigtigt (via GPS) og justere det så det er næsten spot on.
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af Gossa » 14. jan 2010, 10:00

Kan man ændre farver v.hj.a. VAG-COM?
Den med at lukke ved regn er da osse cool ....

Jeg er enig i, at det er besynderligt, at man ikke gider at opdatere den.
Men findes disse info andetsteds? Så kunne man måske lave en mere opdateret infosamling ....
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 8. nov 2008, 20:13
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af dkfsk » 14. jan 2010, 12:05

Hvis du har en RNS510 kan du vælge mellem 3 forskellige display muligheder (sport, highline og trendline) Jeg ved ikke om det er muligt hvis der er andre radioer installeret.

Rain closing windows er også praktisk hvis man har kørt bilen i vaskehal og ikke har lukket vinduerne helt!!

På linket herunder kan man finde mange interessante ting og muligheder;

http://www.my-gti.com/
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Ekstra kodning af Golf VI

Indlæg af Gossa » 14. jan 2010, 13:44

dkfsk skrev: Rain closing windows er også praktisk hvis man har kørt bilen i vaskehal og ikke har lukket vinduerne helt!!
Komik så det basker - men helt enig: særdeles anvendeligt og en funktion som IKKE kan siges at være "legetøj" :)
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Besvar

Tilbage til "Diagnoseværktøjer"