Service indikering blinker. Skoda Octavia 110 hk TDI.

Det gamle Diagnoseværktøjer-forum
Besvar
m_fog
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. jan 2010, 16:23
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Service indikering blinker. Skoda Octavia 110 hk TDI.

Indlæg af m_fog » 28. jan 2010, 16:38

Hej Alle

Har prøvet at søge lidt på rundt på nettet, for at finde ud af hvilket slags service bilen mener den har brug for. dog uden held. Det er kun Service der bilver vist i displayet, intet andet. har prøvet og have noget ældre vag-com tilsluttet, dog unden held.

bilen er en skoda octavia fra 01', 110 hk TDI, som har gået 185.000km.

nogle som kan hjælpe?

M.V.H. Fog
Senest rettet af m_fog 5. feb 2010, 00:01, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
hestech
Medlem
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 13. jun 2008, 23:04
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Syd-Vestjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service indikering blinker.

Indlæg af hestech » 28. jan 2010, 20:06

R.T.F.M

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Service indikering blinker.

Indlæg af Gossa » 29. jan 2010, 09:19

... hvor kort, direkte elegant og diskret skrevet :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

(Men vi er vist alle enige herom!)
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

m_fog
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. jan 2010, 16:23
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service indikering blinker.

Indlæg af m_fog » 2. feb 2010, 10:07

OK

I.T.F.M. står der så: Din bil trænger til service, kør til en autoiseret Skoda forhandler. kort fortalt.

Takker for hjælpen, lige det jeg havde brug for.

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Service indikering blinker.

Indlæg af Gossa » 2. feb 2010, 22:33

m_fog skrev:OK

I.T.F.M. står der så: Din bil trænger til service, kør til en autoiseret Skoda forhandler. kort fortalt.

Takker for hjælpen, lige det jeg havde brug for.
Kom nu lidt i kampen! ;-)

Den vil til "næste service" - og du finder ud hvilket der er tale om ved at krydstjekke brugerhåndbogen (hvor der er opført hvilke service bilen skal til med tid siden sidste service og km-tal) og din servicebog hvori de udførte service er indført. [hhmm sikken en sætning: udført/indført!!!].

Derudover er nok et klistermærke i døren som fortæller hvornår næste service forventes at skulle finde sted.

MEN ellers kan du jo bare få udlæst bilens computer ved at henvende dig enten til et autoriseret værksted (pris: ikke under en plov) eller til een herindefra (pris: nogle pressede vinduer eller en hund).
Begge tal er cirka tal :lol: :lol:
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

m_fog
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 28. jan 2010, 16:23
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service indikering blinker.

Indlæg af m_fog » 3. feb 2010, 12:22

Takker mange gange.

må krype til korset og indrømme jeg aldrig får har haft en bil med service bog, som kunne bruges til noget(læs: ikke udefyldt). så havde slet ikke overvejet den kunne være til hjælp.

Kan nu læse mig frem til at det er den store tur den skal have, tandrem. så må jeg heller få lavet det.

takker igen

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Service indikering blinker.

Indlæg af Gossa » 3. feb 2010, 14:22

Klart at hvis bogen ikke er udfyldt, så hjælper den kun i den retning af hvilket der måske skal udføres.
Men hvis du har en mistanke om, at bilen har været serviceret på et mærkevare værkstede, så kan du bede din lokale VAG-pusher om at udskrive en lister over de servvicebesøg din bil har haft.
Og på den måde rekonstruere de manglende stempler ....
Tandremmen kan koste kassen!
Få et bud hos en mekker og krydstjek derefter i nord tyskland ....

Ellers kan jeg opfordre dig til at blive aktiv herinde - der er rigtig mange dygtige mennesker som meget gerne øser af deres viden.
(Mig selv ekskluderet, da jeg ikke ved særligt meget og må derfor "suge" på de andres viden).
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Tch16
Nyt medlem
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. jun 2008, 19:51
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 4100 Ringsted.
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Service indikering blinker.

Indlæg af Tch16 » 3. feb 2010, 20:00

Giv dog manden en chance, og kan da godt være han lige havde en tanketorsk der. Men sku ikke alle der køber bil efter om servicebogen er der, eller korrekt udfyldt. For hvad skal du bruge gamle service stempler til. Bare der står hvornår tandrem + diverse er skiftet er resten skide ligemeget undtagen DSG. Jeg er typen der er fuldstændig ligeglad med den bog og hvis man virkelig mangler den kan man jo bare bestille en til sin bil. Så Gossa hvis man ikke har noget klogt eller fornuftigt og skrive så lad dog være. Jo yderst sjældent du bidrager med noget af værdi, som regl kun dumme indlæg. Er sku træt af og se dig nævnt konstant uden det løser noget for solk. Hilsen Tch 16.
Vw Passat Variant 3bg 2.0 - 2001. Sku en god bil.

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Service indikering blinker.

Indlæg af Gossa » 4. feb 2010, 10:03

Tch16 skrev:Giv dog manden en chance, og kan da godt være han lige havde en tanketorsk der. Men sku ikke alle der køber bil efter om servicebogen er der, eller korrekt udfyldt. For hvad skal du bruge gamle service stempler til. Bare der står hvornår tandrem + diverse er skiftet er resten skide ligemeget undtagen DSG. Jeg er typen der er fuldstændig ligeglad med den bog og hvis man virkelig mangler den kan man jo bare bestille en til sin bil. Så Gossa hvis man ikke har noget klogt eller fornuftigt og skrive så lad dog være. Jo yderst sjældent du bidrager med noget af værdi, som regl kun dumme indlæg. Er sku træt af og se dig nævnt konstant uden det løser noget for solk. Hilsen Tch 16.
Nu har du lov til at have en mening (det har alle jo) - men hvorvidt du interesserer dig for servicebøger, er måske fleste ligegyldigt :?: :?:

Hvis du gad at læse hvad jeg havde skrevet :roll: , så ville du se, at jeg rent faktisk have givet ham et forslag til hvordan han kunne finde ud af, hvorvidt bilen havde fået udført de forskellige servicebesøg.

Det med dumme indlæg har jeg kun een kommentar til: "tyv tror hver mand stjæler" - og hvis du ikke forstår dette, så læs det igen :!:

Endvidere har jeg endnu ikke set folk herindefra skrive, at de var interesserede i hvad du måtte være træt af?
Måske skulle du gå tidligere i seng hvis du er træt??? ;)

Men du er naturligvis velkommen til at skrive mere i denne henseende, jeg gider dog ikke følge i dine fodspor og køre videre i dit trip.
Du har givet din kommentar og jeg har repliceret - lad det stå ved dette!
Og ha´ en go´ dag alligevel :)
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Besvar

Tilbage til "Diagnoseværktøjer"