Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover stand ?

Besvar
Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 119 times

Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover stand ?

Indlæg af jencka » 20. aug 2017, 16:47

Hmm forsøgte at gøre emnet så præcist som muligt, men der var ikke karakterer nok.

Det fulde spørgsmål er:
Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 (non facelift) kodes udover standard levering - og hvad så med garantien?

Allerførst. Jeg er en af dem, der altid kører til mekanikeren, autoriseret når den er ny, og højst håndvasker bilen mv. og måske skifter en pære. Så er det indrømmet og på plads ;-)
Men læser meget med her, særligt efter jeg er blevet den lykkelige ejer i april i år af ovennævnte. Jeg har med interesse læst en del indlæg om kodning og prøvet at "afkode" hvad det betyder. Så nu vil jeg prøve at spørge oraklerne herinde.

Hovedspørgsmålet er om min bil gemmer på u-udløste potentialer, som kan udløses ved kodning?
Og så det næste som hænger sammen med hvilken type bilejer jeg er - vil en evt. kodning gøre noget ved garantien og den udvidede tryghedaftale jeg naturligvis også har tilkøbt?

Det er der jeg er lige nu - ren nysgerrighed ;-)
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

magnussen
Nyt medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 14. feb 2012, 23:04
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 39 times
Been thanked: 13 times

Re: Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover sta

Indlæg af magnussen » 20. aug 2017, 18:36

Der kan kodes masser er dejlige ting... og garanti burde bestemt ikke blive berørt at dette....
(VW/skoda har IKKE styr på en skid og kan ikke se om noget som helst skulle være ændret...)

tjek dette link for muligheder:

https://www.briskoda.net/forums/topic/2 ... nd-tested/
"Gift med fru Magnussen "
Tesla Model 3 LR Refresh 2021
VW POLO AW 1.0 TSI, DSG 2019
VW Touran 1,4 TSI, DSG 2012

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 119 times

Re: Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover sta

Indlæg af jencka » 20. aug 2017, 21:41

Fedt - 1.000 tak for svar :D

Der skal studeres lidt, "oversættes lidt, noget forstår jeg nok ikke ;-)
Og noget tror jeg er til modeller med mere udstyr eller bare nyere. LED har jeg f.eks. ikke og traffic sign kræver vel noget radar eller lign foran sammem med front assist eller columbus eller lign. som jeg ikke har.
Men jeg glæder mig til at fordybe mig i det.
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13237
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3204 times
Been thanked: 4540 times

Re: Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover sta

Indlæg af HansH » 21. aug 2017, 07:02

Med kodning har man muligheden for at forløse noget potentiale som er begrænset fra fabrikken.
Eller ændre på bilens opførsel på forskellige måder.

Men man må ikke tro at træerne vokser ind i himlen, og at du kan ændre den til en Boeing 747 med VCDS.
Du vil altid være begrænset af hvilken hardware der sidder i bilen.
Det nytter f.eks. ikke noget at sætte et flueben i "Fodrumsbelysning" for at få dette aktiveret, hvis ikke bilen er udstyret med lamper til fodrumslyset.

Det spørgsmål du også stiller, er et af de oftest stillede herinde : "Har bil XXX. Hvad kan man kode??" :)

Min anbefaling vil være at du browser/søger lidt rundt herinde samt på lignende sites, og derved får en idé om bruttolisten.
Derefter kan du mere specifikt spørge ind á la "kan funktion XYZ kodes på min 2017 Octavia Style". Så skal der nok lande nogle svar.

I forhold til spørgsmålet om bortfald af garanti osv ... glem det. Det er slet ikke noget tema.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 119 times

Re: Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover sta

Indlæg af jencka » 21. aug 2017, 07:40

Den er jeg helt med på HansH - både med søgning og at jeg ikke kan få en jumbojet
Jeg havde prøvet at søge, men synes ikke jeg fik noget der hittede helt. Men er ikke særlig velbevandret i den verden så muligheden for at jeg har overset noget er der absolut ;-)

Nu har jeg en ide´ om hvad man kan og hvis jeg evt. skulle blive fanget af noget, så spørger jeg til en specifik kodning med en skæven til hvad jeg mener (tror) bilen har af "hardware".

Det ser også ud til ved et hurtigt kig på den liste magnussen gav, at de medfølgende bemærkninger til de enkelte kodninger giver mig en nemmere frasortering

Tak for hjælpen
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover sta

Indlæg af Anders D » 21. aug 2017, 09:03

En Style har jo 'det meste' ab fabrik, så det med at kode f.eks. kurvelys via tågelygter eller tænde baglygterne i dagslys er sikkert allerede tilstede.

Så for at uddybe Hans' svar, så er det ofte på lavere udstyrede modeller, man kan kode visse simple funktioner op til Style's niveau, f.eks. den nævnte funktion med kurvelyset.

Et godt sted at starte for at få overblik findes her: https://www.stemei.de/pages/coding/skod ... iii-5e.php

Men reglen om hardwaren tilstede gælder selvfølgelig stadig.

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 119 times

Re: Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover sta

Indlæg af jencka » 21. aug 2017, 18:56

Tak det ser jeg at noget er der - og tak for den tyske oversigt, der kan supplere den engelske jeg fik fra HanH
Dog f.eks. den der kurvelys har jeg ikke - mener jeg - men studerer og oversætter løs ;-)
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Lars_DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 13. jun 2017, 19:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover sta

Indlæg af Lars_DK » 21. aug 2017, 19:12

Jeg har samme bil og har så vidt jeg ligge kan huske kodet kurvelys, needle sweep, visning af ventilatorhastighed på auto, sænkning af passagerspejl i bakgear (virker dog knap så godt uden memorysæder) samt kørelys i tågelygter dæmpet til 85 %. Næste gang kablet kommer i skal jeg kode parkering af vinduesviskere.

Brugeravatar
jencka
Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 1. maj 2017, 16:42
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 154 times
Been thanked: 119 times

Re: Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover sta

Indlæg af jencka » 21. aug 2017, 20:04

Min foreløbige mulige liste begynder at ligne det du har lavet Lars.
Dog den med kurvelys kan jeg ikke regne ud om er en mulighed, da jeg blot har halogen - ingen xenon/LED foran. Men har set en kode hvor det forbindes med "Fogligt" Sådan her: "Enabling cornering fogs with additional settings for vRS
This enables the fog lights to function as cornering lights." Og "Changing the upper speed threshold for cornering fogs"
Tågelyset som kurvelys? Men så skal jeg jo have tågelyset tændt - som i: Altid når det er mørkt. Eller det bare er når det er på som det det er: Tågelys.
Så det skal jeg lige gruble lidt over og søge på.

Og så overvejer jeg:
"Teardrop wipe" hvis jeg vidste hvad det var ;-)
"Enabling refuel quantity in the maxidot" - bare for sjov
"Foglights as coming home/leaving home lights" - måske
Og så måske en jeg så fra Stemei: "Funktion des Regenschließens aktivieren" kun på vinduerne, og bare for sjov. Har ikke panoramtag

PS Er taknemmelig for jeres hjælp til en absolut "kode og teknik-analfabet" som mig ;-)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vedr kurvelyset:
Tilføjet senere efter 2 timers intens søgning...........;-)
Nu tror jeg at jeg næsten ved det. Med Halogen er det "drejelys" så tågelygterne (tænder?) og drejer når enten man aktiverer blinklys og svinger feks i et lyskryds/sidevej/indkøsel eller bilen sættes i bakgear, så man ved drejning kan se hvad snuden "drejer ind i".
Men ok det lyder da også fint når nu man ikke har xenon og kurvelys som det så hedder dér :D
Octavia combi Style pre facelift 2017 1,0 TSI DSG
Intet ekstraudstyr der er værd at nævne ;-)

Lars_DK
Helt nyt medlem
Indlæg: 14
Tilmeldt: 13. jun 2017, 19:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kan Octavia 5e combi 1,0 style dsg 2017 kodes udover sta

Indlæg af Lars_DK » 22. aug 2017, 16:50

Det er rigtig forstået mht. kurvelys. Teardrop wipe er den ekstra omgang vinduesviskerne tager et par sekunder efter du har sprinkler for lige at tage de sidste dråber...

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"