Vw golf mk6 1.6 tdi

Besvar
lfclars
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. jul 2017, 09:47
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Vw golf mk6 1.6 tdi

Indlæg af lfclars » 17. feb 2018, 11:34

Hej alle jer fantastiske vw folk .

Hvor er det fedt at læse de mange indlæg om både teknik, gode råd, problemer osv. Selv har jeg ikke ret meget forstand på teknik, men man lærer jo hele tiden...

Nå mit spørgsmål er kort og godt, hjælp søges omkring Holstebro til fejludlæsning på min vw golf mk6 1.6 TDi fra 2010.

Bilen har fået den nye software fra vw, da jeg købte den. Efterfølgende fik jeg bilen optimeret til ca 140 hk/311 nm. Og genindlæst den gamle software, samt egr off. Fordi inden tuning kørte den elendigt, og regenererede konstant (hver 100 - 200km)

Kører, starter og trækker egentlig ok, dog er den rimelig pludselig begyndt at hakke noget hvis jeg kører 90 km/t i høj gear, og vil accelerere kraftigt. I andre gear synes jeg ikke rigtig der er noget at mærke, har heller ikke været nogen lysende lamper osv... Bruger ikke vand eller olie.. Tandrem og hjul skiftet ved ca 140.000 km og bil har nu 196.000 km på uret. Brugt bellad flere gange, og kører 15.000 km mellem olieskift.

Er I tvivl om det med diesel filter er sort, og hvor tit skal bilen regenerere, Sys ikke rigtig jeg bemærker det mere.

Ville gerne der var en som lige ville hjælpe med nogle tests.
Mvh Lars

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Vw golf mk6 1.6 tdi

Indlæg af kGlerup » 17. feb 2018, 13:02

lfclars skrev:Hej alle jer fantastiske vw folk .

Hvor er det fedt at læse de mange indlæg om både teknik, gode råd, problemer osv. Selv har jeg ikke ret meget forstand på teknik, men man lærer jo hele tiden...

Nå mit spørgsmål er kort og godt, hjælp søges omkring Holstebro til fejludlæsning på min vw golf mk6 1.6 TDi fra 2010.

Bilen har fået den nye software fra vw, da jeg købte den. Efterfølgende fik jeg bilen optimeret til ca 140 hk/311 nm. Og genindlæst den gamle software, samt egr off. Fordi inden tuning kørte den elendigt, og regenererede konstant (hver 100 - 200km)

Kører, starter og trækker egentlig ok, dog er den rimelig pludselig begyndt at hakke noget hvis jeg kører 90 km/t i høj gear, og vil accelerere kraftigt. I andre gear synes jeg ikke rigtig der er noget at mærke, har heller ikke været nogen lysende lamper osv... Bruger ikke vand eller olie.. Tandrem og hjul skiftet ved ca 140.000 km og bil har nu 196.000 km på uret. Brugt bellad flere gange, og kører 15.000 km mellem olieskift.

Er I tvivl om det med diesel filter er sort, og hvor tit skal bilen regenerere, Sys ikke rigtig jeg bemærker det mere.

Ville gerne der var en som lige ville hjælpe med nogle tests.
Mvh Lars
Det er en CR motor, så den blander ikke olie i dieselen (sort filter / defekt tandem pumpe problemet).
Hvis det føles som motoren nærmest går i selvsving/hopper når den skal trække i 5. gear, så er et defekt svinghjul måske en mulighed. Specielt hvis motoren har fået noget mere overarm :)

lfclars
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 23. jul 2017, 09:47
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Vw golf mk6 1.6 tdi

Indlæg af lfclars » 17. feb 2018, 13:14

Ja ok, en mulighed.. Men undrer mig bare den trækker helt normalt i de andre gear også fra 12 1400 omdrejninger, uden at hakke.

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: Vw golf mk6 1.6 tdi

Indlæg af vartaz » 5. mar 2018, 09:24

Det er (ifølge mine egne erfaringer) HELT normalt. Lad være at køre i 5 gear ved 1400rpm, det er motoren ikke designet til at kunne ved stor last!!! når den "hopper" er det fordi den ikke kan trække det , skift ned. CR motoren kan lide lidt rpm ,og kør aldrig udnder 1750 RPm, især ved last (feks 5 gear og opad bakke)
Min polo 1.6 gjorde samme især i 5g ved lav rpm og stor last.... ned i 4 gear under 100kmt når den skal arb.
selvfølgelig er svinghjul mulighed, men det er ikke så tit på CR det sker. min egen havde gået 100kkm, og gjorde det her. lærte bare at køre på en anden måde end at sejtrække

Brugeravatar
ac242
Medlem
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 13. jun 2008, 11:04
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Has thanked: 12 times
Been thanked: 23 times

Re: Vw golf mk6 1.6 tdi

Indlæg af ac242 » 5. mar 2018, 17:18

samme oplevelse jeg havde med min golf, og den brød sig heller ikke om at sejtrække i 5 gear.
var aldrig under 1500omd undtagen når jeg kørte rundt om hjørner i 3 gear,
hvor jeg havde glemt den skulle have været i 2 gear.
blev aldrig rigtig glad for den lange gearing den havde (bluemotion) og skiftede den ud med 2,0L DSG.

min havde så et begyndende periodisk svinghjul der raslede ved bykørsel. koblingen fejlede ikke noget.
Allan
2015 Skoda Octavia 2,0 tdi combi elegance Dsg
Skoda Fabia 1,2 Tsi combi style Dsg

Citroen C4 Cactus 1,2 aut.
tidligere vag biler: 2010 VW Golf VI 1,6 tdi Highline Variant bmt,
2006 Skoda octavia 2,0 tdi combi elegance dsg, 1996 VW Polo 1,6 Highline

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"