Autohold Octavia3 2014

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af kreativ » 21. feb 2017, 11:16

mirx skrev:Understøtter en HW: 5Q0 614 517 AF og SW: 5Q0 614 517 Af auto hold?

Og hvis det gør, hvor meget mere skal så gøres?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kig under 03 - ABS
10 - tilpasning og søg efter auto hold, hvis der er punkter med auto hold er det muligt. Kræver derudover at du kender sikkerheds login til ABS samt hvor kodningen ligger til autohold.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Brugeravatar
mirx
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 20. sep 2010, 22:34
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af mirx » 21. feb 2017, 12:29

Hvad med kontakt til til/frakobling


Sent from my iPhone using Tapatalk
2020 Skoda Karoq Style 1.5 Tsi DSG.
2012 VW Up High udstyr

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af kreativ » 21. feb 2017, 13:00

Det skulle ikke være nødvendigt da systemet vil være "On" hele tiden så det skal kun være fordi hvis du vil have mulighed for at slå det fra via knap, ellers slår det også fra selv hvis der er nogle parameter som ikke opfyldes, som bl.a. sikkerhedssele tages ud.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af madsobh » 21. feb 2017, 13:32

Jeg har forsøgt for lang tid siden bare at aktivere det med vcds.... det havde jeg ikke held med

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af kreativ » 21. feb 2017, 13:38

madsobh skrev:Jeg har forsøgt for lang tid siden bare at aktivere det med vcds.... det havde jeg ikke held med

Tapatalk
Hvor og hvad forsøgte du at kode i hvilke moduler? :)
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af madsobh » 21. feb 2017, 13:43

Det kan jeg dårligt huske.... Men der er ihvertfald et sted man kan kode at det er "always" on

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
mirx
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 20. sep 2010, 22:34
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af mirx » 21. feb 2017, 13:56

kreativ skrev:Det skulle ikke være nødvendigt da systemet vil være "On" hele tiden så det skal kun være fordi hvis du vil have mulighed for at slå det fra via knap, ellers slår det også fra selv hvis der er nogle parameter som ikke opfyldes, som bl.a. sikkerhedssele tages ud.
Okay.

Har du fået det til at virke?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2020 Skoda Karoq Style 1.5 Tsi DSG.
2012 VW Up High udstyr

Brugeravatar
mirx
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 20. sep 2010, 22:34
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Autohold Octavia3 2014

Indlæg af mirx » 22. feb 2017, 09:32

Nogen som kender sikkerheds kode og kodningen til autohold? (Hvad der så menes)

Jeg ville umiddelbart tro at man bare skal aktiver i tilpasning, eller er der noget jeg overser

Kan man overhovdet få auto hold i octavia? Altså her menes fra fabrik


Sent from my iPhone using Tapatalk
2020 Skoda Karoq Style 1.5 Tsi DSG.
2012 VW Up High udstyr

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af kreativ » 22. feb 2017, 11:22

Fandt ud af igår at det ikke kan lade sig gøre at lave på Octavia da auto hold også er en del af den elektriske parkerings bremse (EPB) fik det kodet på min egen men endte op med fejl på parkeringsbremsen da den jo ikke er elektrisk.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af madsobh » 22. feb 2017, 11:24

Øv øv....

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Trekster
Medlem
Indlæg: 831
Tilmeldt: 5. nov 2013, 13:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: København
Has thanked: 13 times
Been thanked: 43 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af Trekster » 22. feb 2017, 11:34

kreativ skrev:Fandt ud af igår at det ikke kan lade sig gøre at lave på Octavia da auto hold også er en del af den elektriske parkerings bremse (EPB) fik det kodet på min egen men endte op med fejl på parkeringsbremsen da den jo ikke er elektrisk.
Så slipper jeg da for at skulle skifte min ABS enhed ;)

Tak for info og forsøget :)

Brugeravatar
mirx
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 20. sep 2010, 22:34
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af mirx » 22. feb 2017, 11:43

kreativ skrev:Fandt ud af igår at det ikke kan lade sig gøre at lave på Octavia da auto hold også er en del af den elektriske parkerings bremse (EPB) fik det kodet på min egen men endte op med fejl på parkeringsbremsen da den jo ikke er elektrisk.
Billede øv.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2020 Skoda Karoq Style 1.5 Tsi DSG.
2012 VW Up High udstyr

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af madsobh » 22. feb 2017, 15:20

Jeg venter spændt på at du alligevel løser problemet

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
mirx
Nyt medlem
Indlæg: 150
Tilmeldt: 20. sep 2010, 22:34
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af mirx » 9. jul 2017, 13:49

Understøtter en HW: 5Q0 614 517 AF og SW: 5Q0 614 517 Af acc


Nogen der kan fortælle mig om denne blok understøtter acc eller hvor man finde ud af det


Sent from my iPhone using Tapatalk
2020 Skoda Karoq Style 1.5 Tsi DSG.
2012 VW Up High udstyr

vwcaddy
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 6. feb 2012, 13:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 46 times
Been thanked: 30 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af vwcaddy » 18. nov 2017, 12:07

Anders D skrev:Det er ikke noget jeg tror. Omvendt er det ikke helt faktabaseret ;)

På min Superb kan jeg komme kørende, parkere og lade bilen holde i tomgang og bilen holdes med ABS blokkens funktion hvor den holder trykket på kaliberen.

Åbner jeg døren eller fjerner nøglen 'trækker' den den elektriske parkeringsbremse.

Det er så sådan at jeg MENER at have oplevet, at mens den har holdt i tomgang (om det så er 5 eller ti minutter under en kodning uden mulighed for oplader) ved jeg ikke. Men det er i den situation jeg MENER at have oplevet at den efter X antal minutter aktiveres. Mit forbehold går på at jeg ikke har læst om det i en manual eller tjekket tilpasningskanalerne.

Det er jo også lidt lige meget. For bilen sørger jo for at slippe trykket ved igangsætning i begge tilfælde.

Play4Fun, jeg svarede som jeg gjorde fordi du spurgte til antal sekunder.. altså som på traditionel Hill hold, hvor en mekanisk ventil i ABS blokken kun holder trykket ved x antal graders hældning og i nogle få sekunder. Som på min Fiat for eksempel ;) Det er således ikke tilfældet på rigtig Hill hold. Så dit spørgsmål var relevant nok det var nok mere at jeg som læser misforstod.

Nuvel det kan godt være man kan begrænse funktionen på en MQB bil således den slipper efter nogle sekunder. Jeg ved man kan tilpasse timingen fsva. hvornår den slipper ift. koblingkontaktens deaktivering. Det virker dog så godt på min ab fabrik at jeg ikke har fundet anledning til at modificere.

Derudover er det en fantastisk komfortabel funktion som gør kørslen virkelig komfortabel. Jeg kunne sagtens have levet med auto hold og manuel parkeringsbremse. Auto hold og parkeringsbremse er rent mekanisk jo to fuldstændig forskellige ting. Det eneste de har til fælles er at de har til formål at bremse bilen i to forskellige scenarier. Plus at kontakterne sidder nogenlunde det samme sted nede ved gearstangen ;)

Fun fact: Hvis man har en bil som min med 210 Km/t front assistent samt auto hold er forudsætningerne 75% tilstede for opgradering til ACC. ABS blokken er den korrekte (pånær softwarerevision) og radaren ligeså. De sidste 20% er nye betjeningsarme og afdækning, som jeg har på vej hjem. Hov, hvad med de sidste 5%? To ledninger fra radar til A5 kamera som jeg er ved at eftermontere så predictive road recognition kan komme til at fungere i samspil med navigationsdata. Men det er så en helt anden snak :)
Hej Anders. Fik du Predictive Road Recognition til at virke?
BMW 125i Sport F20 Glacier Silver.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af Anders D » 18. nov 2017, 12:36

vwcaddy skrev:
Anders D skrev:Det er ikke noget jeg tror. Omvendt er det ikke helt faktabaseret ;)

På min Superb kan jeg komme kørende, parkere og lade bilen holde i tomgang og bilen holdes med ABS blokkens funktion hvor den holder trykket på kaliberen.

Åbner jeg døren eller fjerner nøglen 'trækker' den den elektriske parkeringsbremse.

Det er så sådan at jeg MENER at have oplevet, at mens den har holdt i tomgang (om det så er 5 eller ti minutter under en kodning uden mulighed for oplader) ved jeg ikke. Men det er i den situation jeg MENER at have oplevet at den efter X antal minutter aktiveres. Mit forbehold går på at jeg ikke har læst om det i en manual eller tjekket tilpasningskanalerne.

Det er jo også lidt lige meget. For bilen sørger jo for at slippe trykket ved igangsætning i begge tilfælde.

Play4Fun, jeg svarede som jeg gjorde fordi du spurgte til antal sekunder.. altså som på traditionel Hill hold, hvor en mekanisk ventil i ABS blokken kun holder trykket ved x antal graders hældning og i nogle få sekunder. Som på min Fiat for eksempel ;) Det er således ikke tilfældet på rigtig Hill hold. Så dit spørgsmål var relevant nok det var nok mere at jeg som læser misforstod.

Nuvel det kan godt være man kan begrænse funktionen på en MQB bil således den slipper efter nogle sekunder. Jeg ved man kan tilpasse timingen fsva. hvornår den slipper ift. koblingkontaktens deaktivering. Det virker dog så godt på min ab fabrik at jeg ikke har fundet anledning til at modificere.

Derudover er det en fantastisk komfortabel funktion som gør kørslen virkelig komfortabel. Jeg kunne sagtens have levet med auto hold og manuel parkeringsbremse. Auto hold og parkeringsbremse er rent mekanisk jo to fuldstændig forskellige ting. Det eneste de har til fælles er at de har til formål at bremse bilen i to forskellige scenarier. Plus at kontakterne sidder nogenlunde det samme sted nede ved gearstangen ;)

Fun fact: Hvis man har en bil som min med 210 Km/t front assistent samt auto hold er forudsætningerne 75% tilstede for opgradering til ACC. ABS blokken er den korrekte (pånær softwarerevision) og radaren ligeså. De sidste 20% er nye betjeningsarme og afdækning, som jeg har på vej hjem. Hov, hvad med de sidste 5%? To ledninger fra radar til A5 kamera som jeg er ved at eftermontere så predictive road recognition kan komme til at fungere i samspil med navigationsdata. Men det er så en helt anden snak :)
Hej Anders. Fik du Predictive Road Recognition til at virke?
Jeg har skrevet over mig. Jeg har aldrig arbejdet på den nævnte funktion. Jeg er for øvrigt aldrig kommet videre til at købe andet end betjeningsarmene og afdækning.

Jeg har dog hørt rygter om en russer der kan låse radar op til ACC. Også at ABS blokken måske kan genbruges. Jeg har dog heller ikke navigation og får det næppe.

Sent from my Pixel 2 using Tapatalk

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af kreativ » 18. nov 2017, 22:06

Den med russeren er desværre officielt død. Det er pt ikke muligt at lave på SuperB, passat osv kun Golf 7, octavia 3 og leon 3 kan stadig lade sig gøre.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

vwcaddy
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 6. feb 2012, 13:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 46 times
Been thanked: 30 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af vwcaddy » 19. nov 2017, 09:53

kreativ skrev:Den med russeren er desværre officielt død. Det er pt ikke muligt at lave på SuperB, passat osv kun Golf 7, octavia 3 og leon 3 kan stadig lade sig gøre.
Ok, det lyder øv. Har du lavet det på din Octavia?
BMW 125i Sport F20 Glacier Silver.

kreativ
Medlem
Indlæg: 1251
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 122 times

Re: Autohold Octavia3 2014

Indlæg af kreativ » 20. nov 2017, 09:44

vwcaddy skrev:
kreativ skrev:Den med russeren er desværre officielt død. Det er pt ikke muligt at lave på SuperB, passat osv kun Golf 7, octavia 3 og leon 3 kan stadig lade sig gøre.
Ok, det lyder øv. Har du lavet det på din Octavia?
Jeg har lavet ACC ja men ikke Predictive ACC endnu, det kræver en anden radar type samt SWAP/FEC så det er et No-Go foreløbig.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"