Min Seat Altea Har Tabt Koden På Startspærren!

Besvar
Philip466
Helt nyt medlem
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. mar 2017, 10:39
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Min Seat Altea Har Tabt Koden På Startspærren!

Indlæg af Philip466 » 20. mar 2017, 09:30

Min bil strejkede en mandag morgen.. Den starter fint, men dør igen efter et par sekunder.

Havde min mekaniker til at sætte computer på min altea 1,9tdi fra '06. Den viste at bilen havde tabt koden på startspærren. Så var det jo så lige at man skulle have haft det kort med koden på ,der burde hænge i reservenøglen. Men! Den er der ikke.. Min mekaniker kan ikke kode startspærren om med det udstyr ha har og siger at jeg skal tage til en seat forhandler og få den kodet og så lige huske at tage den store tegnebog med.

Mit store spørgsmål er så: er der nogen herinde der kan være behjælpelig uden at jeg skal pantsætte både arm og ben? Jeg kommer fra 9370 hals og har desværre ikke de store muligheder for at transportere bilen.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Min Seat Altea Har Tabt Koden På Startspærren!

Indlæg af Blackfinger » 20. mar 2017, 15:39

Jeg ville nu gerne have set den nøjagtige fejlkode. En bil taber normalt aldrig startspærren. Det plejer at være noget andet, for eksempel defekt læsespole eller transponder.

Er det begge nøgler den ikke kan starte med?

Et kort eller vedhæng til nøglen med koden til startspærren findes ikke. Det er mange år siden at man er gået væk fra det.

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"