CAN kodning - Aftermarket Radio - T6 2017 ?

Besvar
Lars - Sound2Vision
Medlem
Indlæg: 518
Tilmeldt: 21. sep 2009, 20:44
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times

CAN kodning - Aftermarket Radio - T6 2017 ?

Indlæg af Lars - Sound2Vision » 16. jan 2018, 20:03

Hejsa..:

- Købt en T6 2017, og efter nooooget tid taget mig sammen til at makke Pioneer Navi'en i istedet for den originale "Ligegyldige VW Radio"..:
PIO'en er selvfølgelig med Can Adapter og UART interface til Baksensorer, og alt virker Top Dollar.

Efterfølgende er der selvfølgelig fejl på 4 moduler ..:

CAN ( Kommunikationsfejl )
Radio ( kommunikationsfejl )
Multimedie ( Kommunikationsfejl )
Instrument ( kommunikationsfejl )

- Intet nyt i det, jeg går ind og sletter Radio og Multimedie i CAN opsætningen, det plejer og være kuren når vi monterer en "Fremmed" radio i en nyere VW.

Så melder den fejl i CAN systemet "Incorrect Coding" eller sådan noget. !? - WTF ??
Eksperimenterer lidt frem og tilbage, og når frem til de to muligheder med færrest fejl er

kryds i Radio ( Så er fejlkoden for radio = Kommunikationsfejl )
Ikke kryds i Radio ( Så er fejlen i CAN = Incorrect Coding )

Uanset hvad man vælger melder VCDS tilbage med "Kodning accepteret", og ved efterfølgende Modul-Scan optræder fejlene så.
WTF ??
Nogen bud ??

Det er første gang jeg har oplevet det, og vi har da alligevel monteret en enkelt radio eller 2 før - Men det er osse første gang jeg er i en 2017'er bil, altså den nyeste vi har monteret i.

Den aflader ikke
UART ( Baksensor ) funktion virker upåklageligt i Pioneer Radio'en
CAN "Tændings-plus", bak-gear, håndbremse og de andre ting der bliver læst ud af CAN konverteren fungerer upåklageligt.
Eneste anke er "Communication Error" i RADIO, når den er kodet til ingen radio

Nogen der evt. har overblik over hvilken fejl der er den mildeste og ha' stående i systemet ( Incorrect Coding på CAN ) eller ( Communication Error i Radio )

( Og skulle nogen vide hvordan man tænder baglyset sammen med DRL med en lyskontakt uden AUTO, så tager vi gerne det med... )

Mvh. Lars
---
If it work's, don't fxxx with it...

- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"