Hjælp til forskellige kodninger søges

Besvar
MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Hjælp til forskellige kodninger søges

Indlæg af MikkelVitus » 14. maj 2018, 09:09

Hej,

Efter min snak med Skoda, tænker jeg at de ikke er de smarteste at gå til.

Jeg søger fysisk hjælp af en ekspert til at lave forskellige kodninger på min skoda octavia 2.0 tdi, 2005.

Følgende vil jeg gerne have kodet - hvis det er muligt på min årgang altså.
1. Jeg vil gerne købe et nyt kombiinstrument med maxidot. Når jeg har fundet det rigtige, går jeg ud fra at der skal laves nogle kodninger til det. Hjælp til hvilket instrument, og udskitningen søges. Det er noget med startspærren skal til skoda ?
2. Auto light, eller light assist(ved ikke helt hvad det kaldes). Jeg har købt en ny lyskontakt, med autofunktion.
3. Needle sweep.
4. Cornering light
5. Comming home / leaving home
6. Højre sidespejl kip ved bakgear.(Det er muligt det allerede er kodet sådan, og spejlet er i stykker).
7. Finde ud af hvad der er galt med PDC systemet (der er fejlkoder, men jeg synes egentlig det virker ok )
8. Hjælpe med at finde ud af om en skoda swing radio fra en noget nyere årgang (2010, evt 2015), vil virke i bilen.

Jeg betaler naturligvis gerne for hjælpen.

Jeg har selv intet forstand på dette, og ved ikke om et maxidot display giver nye muligheder for kodninger ?
Jeg bor i nærheden af Vejle, men kører gerne på tur hvis du har lyst til at hjælpe mig med alt dette.

Mvh
Mikkel
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Hjælp til forskellige kodninger søges

Indlæg af tvartou » 14. maj 2018, 16:49

Du skal nok have fat i Kreativ

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk


bo b jensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22. jun 2018, 09:58
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Hjælp til forskellige kodninger søges

Indlæg af bo b jensen » 10. aug 2018, 21:10

Cornering light vil kræve 30byte centralelektronik, 3c8 937 049 E den har jeg i min og den kan drejelys.
Comming/leaving light kræver regn og lyssensor den sidder i ruden sammen med autonedblændeligt spejl.
Nyere radio eksempelvis columbus kræver udskiftning af gateway for at undgå afladning af radio
Skoda Octavia combi 2007, Columbus, bluetooth, ombygget PDC, 30byte centralelektronik, automatisk ned blændeligt spejl og lyssensor, drejelys, kørelys i tågelygter, dellederkabine, rs kofanger for og bag, rs loftbetræk, webasto fyr
Xenon og lygtevasker og lysregulering kommer

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Hjælp til forskellige kodninger søges

Indlæg af MikkelVitus » 11. aug 2018, 19:55

Tak, ja jeg har også fundet ud af at det cornering light ligger i en 30 byte central-elektronik, så det lever jeg uden.

Nu er jeg ved at få installeret et rat med paddle shifters, pyha det bliver dejligt :)
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

bo b jensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22. jun 2018, 09:58
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Hjælp til forskellige kodninger søges

Indlæg af bo b jensen » 12. aug 2018, 00:01

En brugt 3c8 koster ca 350kr på ebay og er forholdsvis nem at skifte, du kopierer din egen langkode og tilføjer 14x0 og sætter ind i din nye 3c8
Skoda Octavia combi 2007, Columbus, bluetooth, ombygget PDC, 30byte centralelektronik, automatisk ned blændeligt spejl og lyssensor, drejelys, kørelys i tågelygter, dellederkabine, rs kofanger for og bag, rs loftbetræk, webasto fyr
Xenon og lygtevasker og lysregulering kommer

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Hjælp til forskellige kodninger søges

Indlæg af MikkelVitus » 12. aug 2018, 09:22

Tak for tippet!

Men der går jo sygt mange stik ind i den enhed - skal jeg bare ha beklædningen under rattet af, og så er det lige til at skifte ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

bo b jensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22. jun 2018, 09:58
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Hjælp til forskellige kodninger søges

Indlæg af bo b jensen » 12. aug 2018, 15:45

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... lectronics
viser ændring af kodning, husk at give dit vcds kabel en forhandler kode ellers vil den ikke acceptere kodning ! husk at åbne låse på centralelektronik (orange ) over i auf.
Så autoscan gem, af med batteripol, udskifte (kontroller at relæer er ens på den fra bilen og den nye ellers flyt, monter strøm på ind i centralelektronik flyt gammel kode tilføj 14x0 overfør

Det gik fint på min
Skoda Octavia combi 2007, Columbus, bluetooth, ombygget PDC, 30byte centralelektronik, automatisk ned blændeligt spejl og lyssensor, drejelys, kørelys i tågelygter, dellederkabine, rs kofanger for og bag, rs loftbetræk, webasto fyr
Xenon og lygtevasker og lysregulering kommer

MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Re: Hjælp til forskellige kodninger søges

Indlæg af MikkelVitus » 12. aug 2018, 23:27

Ja ok, men stadig er det som jeg kan læse kun cornerlights som jeg ikke kan få med den jeg har nu, og det har jeg læst ikke er værd at bruge penge på. Men tak for info, hvis jeg skulle finde på at gøre det - nu skal jeg lige ha det rat med dsg skiftere til at virke :). Kan man få blændskjolde til de knapper på rattet ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

bo b jensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22. jun 2018, 09:58
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Hjælp til forskellige kodninger søges

Indlæg af bo b jensen » 13. aug 2018, 06:32

det tror jeg ikke man kan, men jeg ved det ikke
Skoda Octavia combi 2007, Columbus, bluetooth, ombygget PDC, 30byte centralelektronik, automatisk ned blændeligt spejl og lyssensor, drejelys, kørelys i tågelygter, dellederkabine, rs kofanger for og bag, rs loftbetræk, webasto fyr
Xenon og lygtevasker og lysregulering kommer

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"