Hjælp til kodning af rain closing

Besvar
MikkelVitus
Nyt medlem
Indlæg: 487
Tilmeldt: 12. jan 2012, 14:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Gentofte
Has thanked: 12 times
Been thanked: 13 times

Hjælp til kodning af rain closing

Indlæg af MikkelVitus » 18. maj 2018, 00:22

Hejsa,

Bilen er en octavia elegance fra 2005.

I 09 har jeg afkrydset:
Comfort Function automatic closing.
Comfort closing after autherized acces only for a limited time - den har jeg prøvet både sat og ikke sat.

I sub system 02 RLS:
Rain light function active - sat
Rain Closing - sat

Når jeg kigger i guides rundt omkring, så kan jeg se at jeg mangler nogle punkter i mit comfort modul. Der skulle være noget i byte 9, der også hedder rain closing, og min byte 9 ser slet ikke sådan ud som i guides. Så mit modul er nok for gammelt. Det der sidder i, er et 1K0 959 433 AK, men kan jeg tage et comfortmodul der er nyere der understøtter denne funktion og så sætte det i ? Hvad jeg lige kan læse mig frem til, så kunne det være et 1K0 959 433 CB eller AR. Kan jeg dette ?

Men kan det passe at med de ting vedrørende regn/lys sensoren jeg har sat, så lukker den vinduerne når det bliver mørkt ? Jeg er ret sikker på at jeg efterlod bilen med nedrullet vindue den anden dag, og da jeg kom ud om morgenen, var det lukket. Og det kan ikke være fordi det har regnet, for når jeg aftester med vand på ruden, så lukker den ikke vinduerne.

Kan den manglende virkning af dette, ligge i at der ikke er maxidot display i bilen ? Eller vil det simpelthen bare være sådan at hvis jeg monterer et maxidot instrument, så vil de menupunkter som comfortmodulet ikke understøtter, bare mangle i instrumentet ?

Cornering lights kunne jeg også godt tænke mig, men det ser ud som om at de ligger i 09 Centr. elec. - under "internal turn light control algorithm active". Altså jeg ved godt at det kan lyde som om jeg har tænkt mig at udskifte hele bilen, men vil jeg også kunne finde et nyere modul af 9 - centr. elect. , hvor de ting vil være i ? Eller skal alle moduler passe sammen, sådan at man ikke bare kan tage et modul og udskifte det ?
Skoda Octavia 1.2 tsi, 2011.

bo b jensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 53
Tilmeldt: 22. jun 2018, 09:58
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Hjælp til kodning af rain closing

Indlæg af bo b jensen » 10. aug 2018, 16:48

drejelys vil nok kræve en ny centralelektronik 3C8 937 049 E passer i
These users thanked the author bo b jensen for the post:
MikkelVitus
Skoda Octavia combi 2007, Columbus, bluetooth, ombygget PDC, 30byte centralelektronik, automatisk ned blændeligt spejl og lyssensor, drejelys, kørelys i tågelygter, dellederkabine, rs kofanger for og bag, rs loftbetræk, webasto fyr
Xenon og lygtevasker og lysregulering kommer

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"