No response from controller?

Besvar
vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

No response from controller?

Indlæg af vartaz » 30. jun 2018, 13:34

Hey alle
Jeg har lige monteret alwr lygte længde regulering på min jetta 07...
Intet skete da jeg tænder, og ingen svar fra kontroller i vcds kan ikke få fat i den adrsse 55 (har lige tilføjet den i gateway)
Fandt ud af at kufatec har byttet pin 2/3 i stikket til alwr enheden selvom teksten siger det er korrekt, for can high pin16 på obd går til pin2 på alwr stik, og pin, 6 can low på pin 3 på alwr stik. Efter byt laver den nu dansen når jeg sætter tænding på, men men, jeg kan stadig ikke få fat i den via vcds, og har målt forbindelse fra pin 16-2 og pin 6-3 på obd og alwr stik. Der er ligeledes både tændings plus, stel og pin d/2 fra bcm som fortæller om tændt lys... Jeg vil jo indstille forlygten, men hvordan får jeg fat i den? Sættet er købt brugt fra en hugger som kom fra en jetta samme årgang som denne her

vartaz
Aktiv medlem
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 23. jul 2013, 16:42
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 10 times
Been thanked: 179 times

Re: No response from controller?

Indlæg af vartaz » 2. jul 2018, 15:02

OK update. af mig en gåde er der i alwr guiden skrevet at det er pin 6 og pin 16 på odb stikket for at få can high og low... men ifølge odb2 standard er det altså pin 6 og 14 ??? jeg har forbundet det korrekt nu og kan nu få forbindelse til enheden
( pin 16 var en plus 12v, gad vide om den har taget skade af det)
men nu forbinder jeg og kan kode osv... men jeg har 4 fejl i min 55 lyslængde regulering som er følger

ingen kommunikation til
abs
motor
instrument

og en kode i instrument om ingen forbindelse til 55 lyslængde regulering

ingen andre fejl i nogen andre bokse?

umiddelbart virker lyslængde regularingen, den laver dansen når jeg tænder?

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"