Kan indsprøjtningsproblem udløse tændingsfejl 0301 og 0303? (V checker 303)

Besvar
johnjorgensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. aug 2018, 08:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Kan indsprøjtningsproblem udløse tændingsfejl 0301 og 0303? (V checker 303)

Indlæg af johnjorgensen » 2. jan 2019, 11:49

Fabia 1,2 2004, starter periodevis elendigt. Skiftet tændspoler, tændrør, bensinpumpe mm Samme problem. Kan en fejl på dyser eller andet udløse disse fejlkoder? Kan det være knækkede ledninger under batteriet el andre steder. Ladelampen flimrer når jeg sætter tænding på. Den kører perfekt når den er startet. Fandme provokerende med disse periode fejl.

Mathias B Jensen
Nyt medlem
Indlæg: 224
Tilmeldt: 9. mar 2014, 22:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 29 times

Re: Kan indsprøjtningsproblem udløse tændingsfejl 0301 og 0303? (V checker 303)

Indlæg af Mathias B Jensen » 2. jan 2019, 16:47

Har du målt kompression?
Det vil ikke have betydning for din ladelampe, men ved lav kompression vil den også skrive forbrændingsudsætter.
VCDS, Odis, VCP.

Herpes
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 13 times

Re: Kan indsprøjtningsproblem udløse tændingsfejl 0301 og 0303? (V checker 303)

Indlæg af Herpes » 3. jan 2019, 20:45

Sidst jeg så sådan en fejlkode på en 1.4 16v var der 2 bukkede ventiler som havde smadret sæderne. Efter den omgang ville jeg få lavet en lækagetest med det samme(vi kunne ikke se det på kompressiontesten), så snart at du har udelukket at det ikke er relateret til dårlig stel eller forbindelse til generatoren. Dit lyder lidt anderledes, men med de ting du alligevel har prøvet ville jeg tænke i den retning, før du smider flere penge efter reservedele.

johnjorgensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. aug 2018, 08:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kan indsprøjtningsproblem udløse tændingsfejl 0301 og 0303? (V checker 303)

Indlæg af johnjorgensen » 4. jan 2019, 17:42

Tak for 2 goe forslag. Når starteren kører med lukket gasspjæld kører motoren langsommere rundt end når den får gas. Det betyder vel at der er kompression. Men der kan måske være kompression på 1 eller 2 cyl og defekt på den sidste (eller de sidste 2. (3 cyl motor)).

Herpes
Nyt medlem
Indlæg: 121
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:37
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 13 times

Re: Kan indsprøjtningsproblem udløse tændingsfejl 0301 og 0303? (V checker 303)

Indlæg af Herpes » 5. jan 2019, 01:35

Ved godt det ikke er de samme motorer, og kender ikke til den motor du har specifikt. Men mit forslag er udelukkende baseret på at du allerede har brugt en del penge på at løse problemet, men at det stadig virker til at du ikke er kommet tættere på en løsning.
Pågældendes bil vi lavede, kørte og startede vidst fint indtil fejlen lagde sig i motorstyringen og til sidst gjorde den det flere gange dagligt. Så gik den på 3 indtil fejlen blev slettet, kørte normalt kortvarigt indtil fejlen kom igen. Han brugte også penge på at skifte tænding osv inden som var "spildt". Det er selvfølgeligt fint at få nyt i, men det løste ikke hans problem, før vi gik ind i det og fik lavet den lækageprøve, som så viste at være skidt nok til at vi splittede den ad.

Jeg mener at det er en "gratis" omgang hvis du kan selv og kan låne dig til værktøjet. Så får du udelukket noget istedet. Det kan sagtens være noget andet jo, så det må du gøre op med dig selv om du vil bruge tid på.

johnjorgensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 10
Tilmeldt: 31. aug 2018, 08:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Kan indsprøjtningsproblem udløse tændingsfejl 0301 og 0303? (V checker 303)

Indlæg af johnjorgensen » 6. jan 2019, 20:59

Ja det gir mening. Jeg går ud ad den vej. Tak. Ved fejl på motorstyring kommer der vel en fejlkode? Er min udlæser (V checker 303) til nogen gavn?

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"