Passat B7 - Håndbremsen aktivere ikke automatisk

Besvar
Daniel Alban
Helt nyt medlem
Indlæg: 60
Tilmeldt: 6. jun 2016, 10:39
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Passat B7 - Håndbremsen aktivere ikke automatisk

Indlæg af Daniel Alban » 22. maj 2019, 12:15

Min håndbremse virker fint når jeg bruger knappen, men når jeg slukker motoren kobler den ikke længere automatisk ind.

Bilen har netop været en tur hos en mekaniker der skiftede den såkaldte clock spring (forbindelsen mellem ratelektronikken og ECU) I første omgang fik han ikke gemt den gamle kodning fra den originale del, hvilket betød at bilen meldte en masse fejl, og bl.a. start/stop funktion, fartpilot, osv ikke virkede. Han måtte derfor sætte den gamle på, og downloade kode derfra, hvilket så ud til at lykkedes. Ingen fejl osv. Men nu har jeg så problemet med håndbremsen, og derudover starter motoren ikke længere automatisk efter en koblingsfejl (som konen er ude for i ny og næ ;)Han siger at han ikke mener det har noget med kodning at gøre. Men jeg havde som sagt ingen problemer med de ting før, og han har i det hele taget kæmpet for at lære at få bilen kodet uden VAG com.

Burde det ikke netop være noget med kodning at gøre, at bilen ikke længere gør de her ting automatisk? Er der grund til at mistænke at der er ting der er kodet forkert, når nu han skulle så meget igennem for at fjerne fejl, hvilket han sagde var super besværligt??

riishoj
Helt nyt medlem
Indlæg: 37
Tilmeldt: 19. feb 2015, 21:34
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Passat B7 - Håndbremsen aktivere ikke automatisk

Indlæg af riishoj » 25. maj 2019, 19:11

Har du slået auto hold til? Knappen ved gearvælger. Jeg mener de nævnte ting høre sammen.

Besvar

Tilbage til "Diagnose/Kodningshjælp søges"