Start/stop på Passat 3c

Besvar
msstone
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 6. feb 2016, 09:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Start/stop på Passat 3c

Indlæg af msstone » 15. apr 2017, 17:19

Hej "Orakler"
Har søgt rundt på siden men syntes ikke jeg helt har fundet løsningen.
Kan jeg på en Passat 3C fra 2012/2013 slå start/stop permanent fra med VCDS? Og i givet fald hvordan?
PFT

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Start/stop på Passat 3c

Indlæg af Watcher » 15. apr 2017, 17:28

Jeg mener du kan med VCP syntes jeg så en funktion til det sidst jeg legede med den


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Start/stop på Passat 3c

Indlæg af HansH » 15. apr 2017, 17:30

Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

msstone
Helt nyt medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 6. feb 2016, 09:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Start/stop på Passat 3c

Indlæg af msstone » 15. apr 2017, 18:47

Tak HansH

Den havde jeg godt fundet men håbede på det kunne gøres udelukkende med kodning


Sent from my iPad using Tapatalk

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Start/stop på Passat 3c

Indlæg af HansH » 15. apr 2017, 18:51

msstone skrev:Tak HansH

Den havde jeg godt fundet men håbede på det kunne gøres udelukkende med kodningBillede
Tja ... altså, som jeg også skriver i tråden: jeg tænker at hvis der fandtes en kodeløsning, så ville der ikke være et marked for dette specialmodul :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Start/stop på Passat 3c

Indlæg af Watcher » 15. apr 2017, 18:55

HansH skrev:
msstone skrev:Tak HansH

Den havde jeg godt fundet men håbede på det kunne gøres udelukkende med kodningBillede
Tja ... altså, som jeg også skriver i tråden: jeg tænker at hvis der fandtes en kodeløsning, så ville der ikke være et marked for dette specialmodul :)
Både og.. har også en leverandør som laver de moduler.. hans salgsargument er folk kan slå det til/fra selv til de folk der ikke har en tester og der skal til syn hvor de tester om det virker(tyskland)


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Start/stop på Passat 3c

Indlæg af HansH » 15. apr 2017, 19:03

Watcher skrev:
HansH skrev:
msstone skrev:Tak HansH

Den havde jeg godt fundet men håbede på det kunne gøres udelukkende med kodningBillede
Tja ... altså, som jeg også skriver i tråden: jeg tænker at hvis der fandtes en kodeløsning, så ville der ikke være et marked for dette specialmodul :)
Både og.. har også en leverandør som laver de moduler.. hans salgsargument er folk kan slå det til/fra selv til de folk der ikke har en tester og der skal til syn hvor de tester om det virker(tyskland)
Oh .... yes, det kan jeg godt se. Giver meget god mening.

S/S indgår i de forbrugstal fabrikken opgiver for bilen, og danner dermed grundlag for f.eks. fastsættelse af ejerafgift i DK. Dvs hvis man deaktiverer det, så ændrer man i princippet på en parameter i den ligning.

erlingvj skrev en kommentar mht. hvor meget det betyder :D viewtopic.php?p=1298574#p1298574

Jeg tror at synsorganisationerne er ligeglade med det i DK.
Men skal nok passe at sådan noget bliver tjekket når bilen er til HU i Tyskland... og så giver modulet jo rigtig god mening over en kodet løsning.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Start/stop på Passat 3c

Indlæg af Watcher » 15. apr 2017, 19:10

Lige præcis bilen kan teoretisk set ikke holde det opgivet km/l og så det en afgiftssag at slå systemet fra.. har aldrig oplevet de tjekker det virker i dk eller .se, og der stadig nogen krav der skal være opfyldt før systemet jo bliver aktivt så har man 2min til synshallen og kommer med en kold bil virker det jo ikke.. jeg skal have sådan et modul i min cayenne også for det driver mig til vanvid der. En 3.0tdi rykker lidt i bilen når den "dør"
Og starter igen, kontra i min a3 1.6tdi hvor man ikke mærker det faktisk


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

ADR
Helt nyt medlem
Indlæg: 89
Tilmeldt: 15. jun 2008, 13:43
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Start/stop på Passat 3c

Indlæg af ADR » 16. apr 2017, 10:04

Har også en Passat med start/stop, og er også træt af systemet. Syntes også det kunne være fedest hvis man kunne kode det væk. Det modul som man kan montere der husker at man har trykket på knappen, betyder vel så at knappen lyser gult hele tiden. Det syntes jeg nemlig også er ufedt (men det selvfølgelig bedre end at bilen går ud hver gang man stopper). Så det kunne være fedt, hvis man kunne vænne den rundt, så man brugte knappen til at slå systemet til. Så knappen kun lyser gult hvis man aktiverer det.
Vw Passat Variant 1,4 tsi dsg årg. 2012
Mini Cooper SE Maximise årg. 2022

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Start/stop på Passat 3c

Indlæg af HansH » 16. apr 2017, 11:32

ADR skrev:Har også en Passat med start/stop, og er også træt af systemet. Syntes også det kunne være fedest hvis man kunne kode det væk. Det modul som man kan montere der husker at man har trykket på knappen, betyder vel så at knappen lyser gult hele tiden. Det syntes jeg nemlig også er ufedt (men det selvfølgelig bedre end at bilen går ud hver gang man stopper). Så det kunne være fedt, hvis man kunne vænne den rundt, så man brugte knappen til at slå systemet til. Så knappen kun lyser gult hvis man aktiverer det.
Det er korrekt - knappen lyser gult når modulet har "trykket på den for dig", så at sige.
Meen.... det er nu ikke noget problem synes jeg. Rent faktisk kan jeg det meste af tiden ikke se knappen for gearvælgeren.

Det kan ikke lade sig gøre at vende logikken 180 grader :)
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"