Nogen der har forstand på sædevarme? (VW Touran)

Besvar
Brugeravatar
KBIII
Nyt medlem
Indlæg: 308
Tilmeldt: 10. sep 2009, 22:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Nogen der har forstand på sædevarme? (VW Touran)

Indlæg af KBIII » 31. maj 2017, 17:58

Er ved, at bygge en Van om til hvide plader og har i den forbindelse købt nogle sæder på eBay.

De skulle være med sædevarme, men det viste sig, at de ikke var da de nåede frem. Jeg tænkte jeg bare kunne tage betrækket fra de nye forsæder og sætte på de gamle sæder - men men men - sædevarmen sidder i betrækket og er nu ude i, at sætte sædevarme i de nye sæder, da der er trukket ledninger og der er knapper på Climatronic og det hele.

Hvis jeg sætter et sæt uoriginale sædevarme pads på? Hvordan skal de så tilsluttes? Der er 4 ledninger til bunden af sædevarmen og 2 til ryggen. Der er konstant spænding på dem til ryggen og over to ledninger til bunden, som går til hver side af det originale varme pad. Det andet sæt til bunden er 0 volt, men ryger op på ca. 11,5 volt ( hvilespænding ) på trin 1 og øges derefter med ca. 0,05 volt for hver trin. Hvordan pokker skal jeg montere de 4 til bunden? Det nye varmeplade kommer formentligt med +/- og ikke andet. De 4 originale ledninger går ud til pad'et i bunden - 2 til hver side?

Håber i kan forstå hvad jeg mener.

Bilen er en Touran 2007 1,4 TSI DSG.

Mvh
Kasper




Sent from my iPad using Tapatalk

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Nogen der har forstand på sædevarme? (VW Touran)

Indlæg af erlingvj » 31. maj 2017, 21:13

Det må være læder-sæder, hvis varmeelementerne sidder i betrækket, for det gør de mig bekendt aldrig i stofsæder. I hvert fald ikke de stofsæder som jeg kender til fra Audi og VW.
Årsagen til, at varmeelementerne sidder hvor de sidder i læder-sæder, er for at varmen kan kommen gennem læderet, der isolerer meget mere end stof.
Jeg tror ikke, at nogle uoriginale varmeelementer der placeres "forkert" er ret meget mere end en ½ løsning.

Brugeravatar
KBIII
Nyt medlem
Indlæg: 308
Tilmeldt: 10. sep 2009, 22:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nogen der har forstand på sædevarme? (VW Touran)

Indlæg af KBIII » 1. jun 2017, 05:31

Ikke lædersæder. De ville heller ikke bliver placeret forkert. Forstår bare ikke, hvorfor der er 4 ledninger til elementet i bunden?


Sent from my iPad using Tapatalk

erlingvj
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6227
Tilmeldt: 22. aug 2011, 17:30
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 96 times
Been thanked: 213 times

Re: Nogen der har forstand på sædevarme? (VW Touran)

Indlæg af erlingvj » 1. jun 2017, 06:24

De to er til varmelegemet.
De to andre er til føleren.

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"