Forsinkelse af start stop

Besvar
mortenbjohansen
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:57
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Forsinkelse af start stop

Indlæg af mortenbjohansen » 28. jul 2017, 21:04

Jeg synes, at min Leon FR er lige hurtig nok til at stoppe motoren ved lyskryds og lignende - jeg kan nærmest heller ikke nå at sætte i bakgear for at køre ind i carporten, uden den når at stoppe motoren! Jeg tænker derfor på, om det er muligt at forsinke start-stop systemet ved kodning? En forsinkelse på måske 5-10 sekunder ville forhindre mange unødvendige stop.

Der er vist noget med, at motoren også stopper ved et hårdt tryk på bremsen, så måske skyldes det bare, at jeg trykker lidt for hårdt. Jeg synes dog ikke lige, jeg kan undgå, at bilen kører frem, hvis jeg ikke træder hårdt på bremsen (den har dsg). Har nogen erfaringer hermed?

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk

Computex
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 7. mar 2014, 18:04
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Forsinkelse af start stop

Indlæg af Computex » 1. aug 2017, 13:17

Hej,

Jeg har slået mit helt fra, da det er min overbevisning at det på sigt tager livet af startmotoren.
Det kan gøres enkelt og hurtigt med VCDS.

/FWH
Nuværende bil
Karoq celebration MY2021

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Forsinkelse af start stop

Indlæg af HansH » 1. aug 2017, 13:34

Computex skrev:Jeg har slået mit helt fra, da det er min overbevisning at det på sigt tager livet af startmotoren.
+1 til det.
Hader det fis!
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

Brugeravatar
HenrikH29
Medlem
Indlæg: 618
Tilmeldt: 12. jun 2016, 20:35
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 8 times
Been thanked: 49 times

Re: Forsinkelse af start stop

Indlæg af HenrikH29 » 1. aug 2017, 15:15

HansH skrev:
Computex skrev:Jeg har slået mit helt fra, da det er min overbevisning at det på sigt tager livet af startmotoren.
+1 til det.
Hader det fis!
Også +1 her. Det tog kun en dag så var jeg p***** irriteret over det, så nu er det kodet, så On/Off knappen husker sidste indstilling. Tror heller ikke det er godt for starter og heller ikke batteriet i det lange løb.

Det er nok lidt som med de EU reglen om de slukkede baglyger (kørelys), der skulle spare miljøet. At det så kostede meget mere i ulykker, end vi sparede er de ås blevet klogere på nu, hvor det er ændret tilbage igen til lys bagpå. Det kunne være samme "case" med start/stop. Det sparer brændstof og dermed miljøet, men den "besparelse" bruges så på produktion af nye startere, produktion og bortskaffelse af miljøfarlige batterier mv.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Forsinkelse af start stop

Indlæg af ph » 1. aug 2017, 15:58

de fleste L3l ejere bruger det vist og der er umiddelbart ikke et voldsomt overforbrug af startere og batterier...
mit har alle dage været slået fra da jeg ikke magtede at den skulle bestemme

er der noget som tager livet af batt. så er det fyr ..men det er vel som forventet :P når batt. ikke er dimensioneret til fyr

i L3l var det en pestilens fordi den slukkede når man ikke havde brug for det ...f.eks. for enden af motorvejsafkørsel lige efter den havde fået kniven... nok ikke skide sundt for turbo usw
min cr-v med manuel kasse sku smides i N for at den slukkede ...det var sgu fint nok
min cr-v med aut. har det slet ikke så der skal man selv slukke den når man holder ved bomme ved bro og jernbane ...der er det ligefør man savner det...
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Forsinkelse af start stop

Indlæg af JAS » 2. aug 2017, 20:46

Hans, har du kunne slå det fra i din Passat?

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Forsinkelse af start stop

Indlæg af HansH » 2. aug 2017, 21:11

JAS skrev:Hans, har du kunne slå det fra i din Passat?
Ja.
Men ikke med kodning... det er desværre ikke muligt på en Passat B7.

Se her den løsning jeg har benyttet: viewtopic.php?f=24&t=122682
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

JAS
Nyt medlem
Indlæg: 279
Tilmeldt: 28. okt 2013, 11:58
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Dalby
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Forsinkelse af start stop

Indlæg af JAS » 3. aug 2017, 12:23

Fedt, tak :)

Computex
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 7. mar 2014, 18:04
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fuglebjerg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Forsinkelse af start stop

Indlæg af Computex » 4. aug 2017, 11:33

HenrikH29 skrev:
HansH skrev:
Computex skrev:Jeg har slået mit helt fra, da det er min overbevisning at det på sigt tager livet af startmotoren.
+1 til det.
Hader det fis!
Også +1 her. Det tog kun en dag så var jeg p***** irriteret over det, så nu er det kodet, så On/Off knappen husker sidste indstilling. Tror heller ikke det er godt for starter og heller ikke batteriet i det lange løb.

Det er nok lidt som med de EU reglen om de slukkede baglyger (kørelys), der skulle spare miljøet. At det så kostede meget mere i ulykker, end vi sparede er de ås blevet klogere på nu, hvor det er ændret tilbage igen til lys bagpå. Det kunne være samme "case" med start/stop. Det sparer brændstof og dermed miljøet, men den "besparelse" bruges så på produktion af nye startere, produktion og bortskaffelse af miljøfarlige batterier mv.

Hej, Jeg var ikke klar over at knappen kunne kodes til at huske stillingen. Jeg har ændret min spænding til 12v, så SS aldrig aktiveres. Kan du sige hvor det kan findes med VCDS ? Jeg har en Octavia 5E3.
Nuværende bil
Karoq celebration MY2021

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"