Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Besvar
Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af Donnib » 23. okt 2017, 15:16

Hej,
Jeg synes jeg læser forskellige ting på nettet, nogen siger at bare man har Light Assist så kan man aktivere Lane Assist og andre siger man ikke kan, er der nogen der ved med sikkerhed om det kan lade sig gøre på en Passat CL+ fra 2017 ? Hvad med Kø Assistent hvad kræver det af udstyr ? Jeg har ACC og for/bag sensors samt Front Assist.

/donnib

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af diskoboy » 23. okt 2017, 15:53

Lane Assist kræver ‘stort’ kamera. Udefra ligner det en trekant oppe over bakspejlet.

Har man det store kamera er der både mulighed for Lane Assist og Light Assist (og skiltevisning)

Lille kamera (som sidder på selve kameraet) er kun Light Assist
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af Donnib » 23. okt 2017, 20:22

diskoboy skrev:Lane Assist kræver ‘stort’ kamera. Udefra ligner det en trekant oppe over bakspejlet.

Har man det store kamera er der både mulighed for Lane Assist og Light Assist (og skiltevisning)

Lille kamera (som sidder på selve kameraet) er kun Light Assist
Mange tak, kan man montere A5 kamera uden at udskifte ruden og selv hvis man skifter ruden skal man have DLA før man kan få Lane Assistant ? Hvad med kø assistent ?

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af diskoboy » 24. okt 2017, 04:09

Ny rude.

DLA kræver nye forlygter. Det store kamera bruges til DLA, men det kan blot deaktiveres i kamera. Lane Assist virker fint uden DLA.

Køfunktionen kræver vistnok speciel ACC sensor (sidder bag VW logo) og ABS blok (er ikke 100 vedr denne funktion)
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af Donnib » 24. okt 2017, 08:09

diskoboy skrev:Ny rude.

DLA kræver nye forlygter. Det store kamera bruges til DLA, men det kan blot deaktiveres i kamera. Lane Assist virker fint uden DLA.

Køfunktionen kræver vistnok speciel ACC sensor (sidder bag VW logo) og ABS blok (er ikke 100 vedr denne funktion)
Cool tak så skal jeg "bare" vente på at ruden den går i stykker :D :D

Med hensyn til Køfunktionen, nu er der jo ACC men om det er noget ekstra der skal til ved jeg ikke, måsk en anden ved hvad det kræver.

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af kreativ » 24. okt 2017, 08:50

Donnib skrev:
diskoboy skrev:Ny rude.

DLA kræver nye forlygter. Det store kamera bruges til DLA, men det kan blot deaktiveres i kamera. Lane Assist virker fint uden DLA.

Køfunktionen kræver vistnok speciel ACC sensor (sidder bag VW logo) og ABS blok (er ikke 100 vedr denne funktion)
Cool tak så skal jeg "bare" vente på at ruden den går i stykker :D :D

Med hensyn til Køfunktionen, nu er der jo ACC men om det er noget ekstra der skal til ved jeg ikke, måsk en anden ved hvad det kræver.
A5 kamera samt ACC er et krav, derudover kodning samt rigtige parameter fil til A5 kamera og så er du kørende.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af Donnib » 24. okt 2017, 08:56

kreativ skrev: A5 kamera samt ACC er et krav, derudover kodning samt rigtige parameter fil til A5 kamera og så er du kørende.
Altså overstående med hensyn til Lane Assist, nogen ide om Kø Funktionen ? Nogen bud hvad sådan et A5 kamera koster så kan jeg huske det når jeg engang skifter rude :D ?

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af kreativ » 24. okt 2017, 09:23

Donnib skrev:
kreativ skrev: A5 kamera samt ACC er et krav, derudover kodning samt rigtige parameter fil til A5 kamera og så er du kørende.
Altså overstående med hensyn til Lane Assist, nogen ide om Kø Funktionen ? Nogen bud hvad sådan et A5 kamera koster så kan jeg huske det når jeg engang skifter rude :D ?
Ovenstående er krav for at kø funktionen vil virke.
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af Donnib » 24. okt 2017, 09:26

kreativ skrev:Ovenstående er krav for at kø funktionen vil virke.

Gotcha...tak men øv

Hov der var lige en ting mere, kan det passe man ikke kan Lane Assist med varme i forrude ? Måske har det noget at gøre med kameraet ikke fungerer optimalt med varme i forrude ?

Jeg kan se hos VW skriver de : Forrude, el-opvarmet (Ej ifm. Lane assist, dynamic light assist, Blind spot sensor eller førerassistentpakker)

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af kreativ » 24. okt 2017, 11:29

Min Octavia ‘16 har el varme i forruden samt lane assist og blindspot assist og det fungerer :)
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Donnib
Helt nyt medlem
Indlæg: 73
Tilmeldt: 13. jun 2011, 08:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af Donnib » 24. okt 2017, 11:30

kreativ skrev:Min Octavia ‘16 har el varme i forruden samt lane assist og blindspot assist og det fungerer :)
Cool håber det også er gældende for det her.

dirjen
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 10. mar 2014, 13:08
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af dirjen » 29. okt 2017, 16:34

Donnib skrev:
kreativ skrev:Min Octavia ‘16 har el varme i forruden samt lane assist og blindspot assist og det fungerer :)
Cool håber det også er gældende for det her.
Har en Passat b8 cl+ med Lane assist. Kunne ikke få den med varme i forruden :(

Kunne nu også godt tænke mig kø assist. Er der ikke en der har en vcds guide til det?
Skoda Octavia III 1.4 Tsi Elegance

Wilson
Helt nyt medlem
Indlæg: 27
Tilmeldt: 6. mar 2016, 12:41
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lane Assist og Kø Assistent på CL+ muligt ?

Indlæg af Wilson » 31. okt 2017, 13:42

Du kan godt få Passat-ruden med Lane Assist og varme, skriv PB hvis du er interesseret i en pris :)

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"