Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Brugeravatar
Hechristensen
Helt nyt medlem
Indlæg: 25
Tilmeldt: 24. jun 2015, 16:32
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Kan man deaktivere "Front assistent" og Start/Stop permanent?

Indlæg af Hechristensen » 31. aug 2018, 13:34

Om man vil.....

Mig bekendt er luftfart den sikreste transportform nu til dags. Det har den dog ikke altid været. Efter utallige styrt/crash begyndte man at studere de menneskelige faktorer frem for at betragte de ellers så dygtige og veluddannede piloter som ufejlbarlige. Ca. 75 % af alle crash i luftfart skyldes menneskelige fejl. Jeg antager den procentsats ligger tæt på 100 i bilulykker.... :shock:

Til trods for en ellers omfattende udvælgelse og uddannelse, må man bare erkende, at jo mere teknologien flytter ind og dermed jo mere "kødklumpen" flytter ud, - jo færre ulykker sker der! Derfor er moderne flyvemaskiner i dag proppet med sikkerhedssystemer. :geek:

-Det er mit postulat, at det samme gør sig gældende i bilbranchen. Der findes INGEN der kan "være på" 100% af tiden mens de kører. Derfor giver det aldeles god mening at have et (eller flere)systemer der ikke bliver træt, stresset, utålmodigt, fjern, uopmærksom, til at våge over og varetage en del af sikkerheden i den enkelte bil, -og dermed også de andre trafikanters sikkerhed.

Efter mange år og desværre endnu flere bilulykker, er bilindustrien nu endelig begyndt at adaptere og implementere div. sikkerhedssystemer. :P

-Men nu er der så nogle der vil deaktivere dem fordi...….(bla. bla. bla.)………. :shock:

Hvis man synes et eller flere af sikkerhedssystemerne opfører sig uforudsigeligt, bør man vel egentligt prøve at sætte sig ind i, hvordan og hvornår det virker. (på samme måde som, hvordan man f.eks. reset'er dæktryk på den enkelte bil),
-eller hvad?
These users thanked the author Hechristensen for the post:
GaSelle
Polo Highline 1,2 TSI 2014

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"