Spørgsmål vedr DLA, Lane Assist, Køassistent og Vejskiltegenkendelse

Besvar
Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Spørgsmål vedr DLA, Lane Assist, Køassistent og Vejskiltegenkendelse

Indlæg af Marshall » 5. jun 2019, 22:39

Jeg skal ud og kigge på en Passat B8 i morgen fra 9/2015 (model 16) :)
Den er født med LED HIGH og udfra billeder at bedømme har den A5 kamera.

Kan man pr. automatik gå ud fra at den kan kodes med DLA, Lane Assist, Køassistent og Vejskiltegodkendelse?

Bilen er tysk import og har original navigation - hvilket jeg kan læse er anbefalet med vejskiltegenkendelse.

Men ellers er der blandede udtalelser omkring ovenstående herinde - så? Kan ovenstående let kodes, hvis den har A5 kamera eller kan noget være årgang-afhængig?

Den har f.eks. ikke genvejsknap på venstre stilk til assistent systemer - men Lane Assist kan vel bare hentes på anden vis via boardcomputer?

Tak :mrgreen:

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10859
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 661 times
Been thanked: 1882 times

Re: Spørgsmål vedr DLA, Lane Assist, Køassistent og Vejskiltegenkendelse

Indlæg af GaSelle » 6. jun 2019, 11:50

Det burde godt kunne kodes, såfremt den har A5. Den nævnte knap er ligegyldig - har kodet det på min nabos B8, og LA virker fint uden knap.

Brugeravatar
Marshall
Nyt medlem
Indlæg: 330
Tilmeldt: 12. nov 2008, 10:33
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 17 times
Been thanked: 25 times

Re: Spørgsmål vedr DLA, Lane Assist, Køassistent og Vejskiltegenkendelse

Indlæg af Marshall » 9. jun 2019, 23:28

GaSelle skrev:
6. jun 2019, 11:50
Det burde godt kunne kodes, såfremt den har A5. Den nævnte knap er ligegyldig - har kodet det på min nabos B8, og LA virker fint uden knap.
Tak for det. Jeg endte med at handle Passat’en som forøvrigt havde A5 kamera OG at der i menuen var DLA aktiveret.

Vil det her være muligt at kode Lane assist og køassistent? Kræver Lane assist ikke at der sidder en motor på ratstammen der kan styre bilen?

Er køassistenten ikke også blot at den selv kan styre bilen med Lane assist fra 0 km/t?

Bilen har Discover Pro og viser påbudstavler på kortet - men det er vel trukket ud fra kortinformationer og ikke udfra hvad kameraet spotter?

kreativ
Medlem
Indlæg: 1256
Tilmeldt: 14. dec 2009, 16:01
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Horsens
Has thanked: 3 times
Been thanked: 124 times

Re: Spørgsmål vedr DLA, Lane Assist, Køassistent og Vejskiltegenkendelse

Indlæg af kreativ » 10. jun 2019, 04:44

Marshall skrev:
9. jun 2019, 23:28
GaSelle skrev:
6. jun 2019, 11:50
Det burde godt kunne kodes, såfremt den har A5. Den nævnte knap er ligegyldig - har kodet det på min nabos B8, og LA virker fint uden knap.
Tak for det. Jeg endte med at handle Passat’en som forøvrigt havde A5 kamera OG at der i menuen var DLA aktiveret.

Vil det her være muligt at kode Lane assist og køassistent? Kræver Lane assist ikke at der sidder en motor på ratstammen der kan styre bilen?

Er køassistenten ikke også blot at den selv kan styre bilen med Lane assist fra 0 km/t?

Bilen har Discover Pro og viser påbudstavler på kortet - men det er vel trukket ud fra kortinformationer og ikke udfra hvad kameraet spotter?
Hvis bilen har DLA så er det også muligt at kode lane assist til samt kø assistent (formoder den har ACC)

Kom forbi Horsens så kan jeg hjælpe med at kode det til ;)
VCDS, VCP, ODIS S Online - SVM kodning, komponent beskyttelse samt kodning af nøgler + mere
Tjek Vag Service for alle mine projekter.
Nuværende bil: Skoda Octavia Combi Style 1,2 TSi 110 HK 2016
Eftermonteret:Xenon m/LED, Blindspot Assist, Parkeringsassistent PLA 3.0 inkl Bremseassistent, Dæktrykskontrol High m/sensor, ACC Adaptiv Fartpilot, Bakkamera Highline, Amundsen Facelift 8" skærm, Anhængertræk inkl Trailer Assist, QI Trådløs Opladning, DWA+ Tyverialarm, 230V stik inkl USB udgang, Ratvarme,

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"