Vcds vs vag can pro

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Korreborg » 29. mar 2016, 07:30

Men kommer det ikke? Er problemet ikke at VCDS er udviklet i USA og de er bagud med modellerne. Altså de først for alvor begynder at få MQB nu. VCP er udviklet i Polen.

Jeg overvejer selv VCP, da det irritere mig at jeg ikke kan ændre på lane assist, og kan ikke låse op for hidden menu på min MIB 1.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af diskoboy » 29. mar 2016, 09:17

Jo, VCDS er fra USA (grundlæggeren er dog fra Tyskland), men både Ntech her i DK og en gut ved navn Sebastian fra Tyskland lægger vist meget tid i det...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
rlarsen
Nyt medlem
Indlæg: 384
Tilmeldt: 19. jan 2009, 19:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af rlarsen » 29. mar 2016, 09:39

Men som Ross-Tech's holdning pt. er så vil VCDS ikke komme til at kunne alt det VCP kan - flash af moduler vi ikke komme på tale - blot et eksampel.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af i-s » 29. mar 2016, 18:46

En stor styrke ved VCDS er langkodehjælperen. Så vidt jeg kan læse mig til, så findes der ikke noget tilsvarende i VCP. Der arbejder man i "blinde". Ret mig hvis jeg har læst forkert på VCP's webside.
/Søren.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14511
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 845 times
Kontakt:

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Watcher » 30. mar 2016, 07:42

i-s skrev:En stor styrke ved VCDS er langkodehjælperen. Så vidt jeg kan læse mig til, så findes der ikke noget tilsvarende i VCP. Der arbejder man i "blinde". Ret mig hvis jeg har læst forkert på VCP's webside.
Korrekt.. Derfor man ska ha styr på lortet når man leger med vcp, og til almindelig hobbybrug er vcds klart at foretrække da det er meget mere idiot sikret
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af i-s » 30. mar 2016, 16:35

Watcher skrev:
i-s skrev:En stor styrke ved VCDS er langkodehjælperen. Så vidt jeg kan læse mig til, så findes der ikke noget tilsvarende i VCP. Der arbejder man i "blinde". Ret mig hvis jeg har læst forkert på VCP's webside.
Korrekt.. Derfor man ska ha styr på lortet når man leger med vcp, og til almindelig hobbybrug er vcds klart at foretrække da det er meget mere idiot sikret
Ok. Nåede frem til konklusionen, at hvis man er hobbymand og har brug for fejlfinding, så er VCDS bedst egnet. Er man mere prof, bruger det meget og skal lave specielle ting, så bør man have begge dele.
/Søren.

Brugeravatar
DJ_Gran
Aktiv medlem
Indlæg: 3071
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:15
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Carsolutions
Has thanked: 14 times
Been thanked: 62 times
Kontakt:

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af DJ_Gran » 30. mar 2016, 17:17

Og gerne odis også, det bruger jeg mere end vcp til at kode tilpasninger med, på den nye platform.
http://www.CarSolutions.dk tilbyder nu også montering i det meste af Nordjylland! Kontakt os hvis du har brug for en opgradering til din bil!
Tjek os vores facebook side - CarSolutions.dk! Klik!

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af N » 30. mar 2016, 17:46

Det ser ud til, at denne er "den gyldne middelvej" http://obdeleven.com/

Jeg har en på vej, hvis nogen med VCDS eller VCP har lyst at prøve at sammenligne lidt :)

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af i-s » 30. mar 2016, 18:13

N skrev:Det ser ud til, at denne er "den gyldne middelvej" http://obdeleven.com/

Jeg har en på vej, hvis nogen med VCDS eller VCP har lyst at prøve at sammenligne lidt :)
Den ser da skæg ud og kunne da være et godt værktøj at have i handskerummet på turen sydpå eller lignende.
Men der er vist lidt vej op til VCDS og VCP. Men jeg kunne da også godt finde på at bestille en, bare for at få stillet nysgerrigheden.

Hvor bliver den sendt fra ?
/Søren.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Korreborg » 30. mar 2016, 18:31

Lithuania :) har også bestilt en.

Det virker til at være vcp, uden evnen til flash a moduler.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af N » 30. mar 2016, 18:43

i-s skrev:
N skrev:Det ser ud til, at denne er "den gyldne middelvej" http://obdeleven.com/

Jeg har en på vej, hvis nogen med VCDS eller VCP har lyst at prøve at sammenligne lidt :)
Den ser da skæg ud og kunne da være et godt værktøj at have i handskerummet på turen sydpå eller lignende.
Men der er vist lidt vej op til VCDS og VCP. Men jeg kunne da også godt finde på at bestille en, bare for at få stillet nysgerrigheden.

Hvor bliver den sendt fra ?
Den ser faktisk ud til at kunne stort set alt, inklusiv de features der nævnes her som værende VCP's force (ud fra hvad jeg kan Google mig frem til) :)
Deres eBay store siger Litauen.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af i-s » 30. mar 2016, 20:48

N skrev:
i-s skrev:
N skrev:Det ser ud til, at denne er "den gyldne middelvej" http://obdeleven.com/

Jeg har en på vej, hvis nogen med VCDS eller VCP har lyst at prøve at sammenligne lidt :)
Den ser da skæg ud og kunne da være et godt værktøj at have i handskerummet på turen sydpå eller lignende.
Men der er vist lidt vej op til VCDS og VCP. Men jeg kunne da også godt finde på at bestille en, bare for at få stillet nysgerrigheden.

Hvor bliver den sendt fra ?
Den ser faktisk ud til at kunne stort set alt, inklusiv de features der nævnes her som værende VCP's force (ud fra hvad jeg kan Google mig frem til) :)
Deres eBay store siger Litauen.
Ok. Den ser ud til at koste mere på ebay end direkte. Tænker lidt, at hvis "Voltas IT" kraker eller beslutter sig for at lave noget andet, så holder dip-i-dut'en også op med at virke. Overvejer lige om den er nødvendigt - måske en af jer kunne lave en anmeldelse her på vagcars når i får den op under neglene ??
/Søren.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Korreborg » 30. mar 2016, 20:54

Jeg skal nok komme med en anmeldelse ;)
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Diesel
Nyt medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 6. sep 2010, 13:10
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taastrup
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Diesel » 2. apr 2016, 23:12

Hvis man nu skal vælge sin dims idag, så fås VCP for under 2000kr og VCDS for 3500kr.
taler børnevenligheden for 1500kr for VCDS?
På videoerne ligner det det vag-com (fra kina) som jeg kender
Diesel
Sort røg er sundt !!!

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af diskoboy » 2. apr 2016, 23:32

Diesel skrev:Hvis man nu skal vælge sin dims idag, så fås VCP for under 2000kr og VCDS for 3500kr.
taler børnevenligheden for 1500kr for VCDS?
På videoerne ligner det det vag-com (fra kina) som jeg kender
Jeg ville tage VCDS. Det er trods alt nemmest at bruge.

Kig efter et brugt - de ligger jo på ca 2200-2500 kr
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af N » 3. apr 2016, 08:59

i-s skrev:
N skrev:
i-s skrev: Den ser da skæg ud og kunne da være et godt værktøj at have i handskerummet på turen sydpå eller lignende.
Men der er vist lidt vej op til VCDS og VCP. Men jeg kunne da også godt finde på at bestille en, bare for at få stillet nysgerrigheden.

Hvor bliver den sendt fra ?
Den ser faktisk ud til at kunne stort set alt, inklusiv de features der nævnes her som værende VCP's force (ud fra hvad jeg kan Google mig frem til) :)
Deres eBay store siger Litauen.
Ok. Den ser ud til at koste mere på ebay end direkte. Tænker lidt, at hvis "Voltas IT" kraker eller beslutter sig for at lave noget andet, så holder dip-i-dut'en også op med at virke. Overvejer lige om den er nødvendigt - måske en af jer kunne lave en anmeldelse her på vagcars når i får den op under neglene ??
Ja, priserne røg hurtigt op på eBay, så jeg bestille bare direkte fra dem. Måske eBay løsningen er billigere for f.eks. Amerikanere..

Skulle de lukke og slukke, så er det tab på 400.- jo til at leve med. Det er under alle omstændigheder mindre, end man ville tabe på at sælge et brugt VCDS kabel videre ;)
Og skulle det endelig ske, så tror jeg bare nogle andre vil arbejde videre på projektet. Det er en af fordelene ved open source.

Jeg skal gerne give den et par ord med på vejen, men har intet at sammenligne med ifht. VCDS og VCP.
Der ligger også allerede en del tråde med pro/con's på VWVortex, hvis man er nysgerrig.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af i-s » 3. apr 2016, 10:25

N skrev:
i-s skrev:
N skrev: Den ser faktisk ud til at kunne stort set alt, inklusiv de features der nævnes her som værende VCP's force (ud fra hvad jeg kan Google mig frem til) :)
Deres eBay store siger Litauen.
Ok. Den ser ud til at koste mere på ebay end direkte. Tænker lidt, at hvis "Voltas IT" kraker eller beslutter sig for at lave noget andet, så holder dip-i-dut'en også op med at virke. Overvejer lige om den er nødvendigt - måske en af jer kunne lave en anmeldelse her på vagcars når i får den op under neglene ??
Ja, priserne røg hurtigt op på eBay, så jeg bestille bare direkte fra dem. Måske eBay løsningen er billigere for f.eks. Amerikanere..

Skulle de lukke og slukke, så er det tab på 400.- jo til at leve med. Det er under alle omstændigheder mindre, end man ville tabe på at sælge et brugt VCDS kabel videre ;)
Og skulle det endelig ske, så tror jeg bare nogle andre vil arbejde videre på projektet. Det er en af fordelene ved open source.

Jeg skal gerne give den et par ord med på vejen, men har intet at sammenligne med ifht. VCDS og VCP.
Der ligger også allerede en del tråde med pro/con's på VWVortex, hvis man er nysgerrig.
Enig. 400 er ikke alverden, så jeg har også bestilt en. Mest fordi jeg tænker den altid kunne ligge i handskerummet.
/Søren.

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Rheinlaender » 3. apr 2016, 10:35

Jeg bestilte også en obdeleven pro i dag, tænker den er super til at have siddende fast i bilen ;)
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Anders D » 3. apr 2016, 10:38

i-s skrev:En stor styrke ved VCDS er langkodehjælperen. Så vidt jeg kan læse mig til, så findes der ikke noget tilsvarende i VCP. Der arbejder man i "blinde". Ret mig hvis jeg har læst forkert på VCP's webside.
Efter at have fået en bil på MQB platformen må jeg konstatere, at det meste tilpasning som tidligere var lang kodning, findes i adaptionen. Så.. Det er sådan noget med at søge i et par tusind af dem, finde en der hedder A26 der nemt kan forveksles med en anden, og så vælge mellem utallige ændringer i kanalen. Der er meget mere der kan gå galt. Ingen tvivl om at hvis der er lavet one click funktioner er det smart for slut brugeren. Ikke for nørder som dig, watcher, theone og lidt mig selv. Jeg har dog selv bestilt den tråden ikke handler om fra Voltas. Det er et spændende produkt til prisen og One Click kodningerne virker besnærende. Hvis man ikke har brug for at lave de mere dybdegående diagnoser med scop osv. er den sikkert fin.

Brugeravatar
Korreborg
Aktiv medlem
Indlæg: 3406
Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 580 times
Been thanked: 876 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Korreborg » 3. apr 2016, 19:39

Jeg har bestilt obd11 for at prøve at kode lane assist. Jeg kan sagtens finde det jeg vil ændre, men VCDS siger Out of Scope, eller noget i den retning.
Det samme med den grønne menu i Discover Pro
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Anders D » 11. apr 2016, 21:32

Jeg har kodet med OBD 11 på min MQB Skoda Superb i dag og finder det nemmere end VCDS for så vidt angår kodning af lys osv. Især fordi man kan stå uden for bilen og trådløst validere de ændringer man laver. Og ikke mindst er fri for at sidde med en Laptop i skødet.

Et scoop til prisen med Pro key aktiveret. Den er nødvendig for at man kan programmere i blandt andet lang kodning, hvor der ikke er en hjælper som i VCDS, og ikke mindst i tilpasnings kanaler. Der er den mere genial end VCDS.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af i-s » 11. apr 2016, 22:05

Jeg kunne godt tænke mig, at den kunne smide autoscan's i f.eks dropbox. Indtil videre har kun fået den til at sende en mail.
Nogen der har fået den til at kommunikere med dropbox ?
/Søren.

Brugeravatar
N
Medlem
Indlæg: 624
Tilmeldt: 30. jan 2014, 17:52
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 20 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af N » 12. apr 2016, 03:27

Jeg har stadig kun eksperimenteret lidt i det små, men har indtil videre lavet "needle sweep" på min BlueGT, samt laptimer og olie temp. viser på min brors 2012 S4.

Jeg kan af gode grunde ikke sammenligne med VCDS, men umiddelbart virker OBDeleven som en MEGET stærk konkurrent - i hvert fald til hobby brug.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Anders D » 12. apr 2016, 13:54

i-s skrev:Jeg kunne godt tænke mig, at den kunne smide autoscan's i f.eks dropbox. Indtil videre har kun fået den til at sende en mail.
Nogen der har fået den til at kommunikere med dropbox ?
Tja. https://sendtodropbox.com/

mikkel5250
Nyt medlem
Indlæg: 144
Tilmeldt: 25. jun 2014, 19:03
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af mikkel5250 » 12. apr 2016, 14:20

N skrev:Jeg har stadig kun eksperimenteret lidt i det små, men har indtil videre lavet "needle sweep" på min BlueGT, samt laptimer og olie temp. viser på min brors 2012 S4.

Jeg kan af gode grunde ikke sammenligne med VCDS, men umiddelbart virker OBDeleven som en MEGET stærk konkurrent - i hvert fald til hobby brug.
Hvor godt virker det ellers OBD11?
Kan det kode de samme ting som VCDS?
I så fald, skal jeg da helt klart have mig en!

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6581
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 553 times
Been thanked: 921 times
Kontakt:

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af i-s » 12. apr 2016, 15:10

mikkel5250 skrev:
N skrev:Jeg har stadig kun eksperimenteret lidt i det små, men har indtil videre lavet "needle sweep" på min BlueGT, samt laptimer og olie temp. viser på min brors 2012 S4.

Jeg kan af gode grunde ikke sammenligne med VCDS, men umiddelbart virker OBDeleven som en MEGET stærk konkurrent - i hvert fald til hobby brug.
Hvor godt virker det ellers OBD11?
Kan det kode de samme ting som VCDS?
I så fald, skal jeg da helt klart have mig en!
Lidt svært at stille det sådan op. Nogle ting er noget mere bøvlet med OBD11, mens andet er lettere.

Hvis du skal bruge det seriøst, så er der ingen vej uden om VCDS. Skal du bare det basale og rode med din egen bil, så er OBD11 fin.

I VCDS er det meget mere detaljeret end OBD11.
Derimod er det en klar styrke at OBD11 kører på Android. Det er nemmere med en telefon/tablet i en bil end en pc.
/Søren.

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Anders D » 24. apr 2016, 13:30

Jeg må lige advare mod at lade obdeleven.com donglen siddende i stikket når den ikke bruges.

Forbruget er vist opgivet til 45 mAh men umiddelbart kan den på et par døgns tid og korte køreture godt få min Superb ned under 10 V = kan ikke starte.

Brugeravatar
Rheinlaender
Medlem
Indlæg: 827
Tilmeldt: 23. feb 2014, 11:14
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aarup 5560
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Rheinlaender » 24. apr 2016, 15:09

Anders D skrev:Jeg må lige advare mod at lade obdeleven.com donglen siddende i stikket når den ikke bruges.

Forbruget er vist opgivet til 45 mAh men umiddelbart kan den på et par døgns tid og korte køreture godt få min Superb ned under 10 V = kan ikke starte.
Min har siddet i næsten en uge uden bilen har været startet uden problemer men skal da lige være opmærksom på det :)
Venlig Hilsen
Bjørn Rheinlænder
LinkedIn

11/2023 Skoda Enyaq 80X Sportsline Max

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af Anders D » 24. apr 2016, 15:15

Jeg har godt nok også en Broditholder siddende i bilen med en lader permanent i cigartænderstikket der lyser, så måske bare en kombination der er uheldig eller et dårlige batteri i min.

Brugeravatar
stroma
Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 5. apr 2012, 18:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 11 times
Been thanked: 5 times

Re: Vcds vs vag can pro

Indlæg af stroma » 24. apr 2016, 17:37

er det mulig med VCP at opdatere enheder på bilen, uden abo.
Jeg har data filerne - kan de manuelt vælges / indlæses eller virker den kun med direkte internet adgang til datafiler

Jeg har overvejet denne til opdatering af bokse i bilen....
Hilsen
Ryan

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"