DSG olie temperatur ifm. DSG olieskift mv.?

Besvar
pern32
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. jul 2016, 16:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

DSG olie temperatur ifm. DSG olieskift mv.?

Indlæg af pern32 » 31. jul 2016, 16:41

Har købt en golf 7 samt VCDS og har lidt forskellige ting som jeg vil håbe i kan svare mig på:

Hvor finder jeg information om partikelfilterets tilstopningsgrad og hvornår den sidst har regenereret og kan man også tvangsstarte en regenerering?

Når man skal skifte bagbremser skal man vel på en eller anden måde køre kaliberens stempler tilbage via vcds, da bilen jo har elektronisk p-bremse, hvor gør man det?

Når man udsk. DSG gearolie skal niveauet efterflg. Kontrolleres ved en bestemt temperatur på gearolien, så hvor kan man aflæse den med vcds?
Senest rettet af pern32 7. sep 2017, 07:21, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6575
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 550 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: Div. Udlæsninger Med Vdcs På Golf 7?

Indlæg af i-s » 1. aug 2016, 17:54

pern32 skrev:Har købt en golf 7 samt vcds og har lidt forskellige ting som jeg vil håbe i kan svare mig på:

hvor finder jeg information om partikelfilterets tilstopningsgrad og hvornår den sidst har regenereret og kan man også tvangsstarte en regenerering?

Når man skal skifte bagbremser skal man vel på en eller anden måde køre kaliberens stempler tilbage via vcds, da bilen jo har elektronisk p-bremse, hvor gør man det?

Når man udsk. Dsg gearolie skal niveauet efterflg. Kontrolleres ved en bestemt temperatur på gearolien, så hvor kan man aflæse den med vcds?
Kik under "Adv. målegruppe" og sæt flueben ved det du vil vide, så får du info op.
/Søren.

pern32
Helt nyt medlem
Indlæg: 4
Tilmeldt: 31. jul 2016, 16:33
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG olie temperatur ifm. DSG olieskift mv.?

Indlæg af pern32 » 7. sep 2017, 07:18

Tager lige den her sag op igen, da jeg aldrig har fundet løsningen på:

Hvor præcist udlæser jeg temperaturen på DSG gearolien, som man jo skal gøre ifm. udskiftning af DSG olien (altså hvad hedder punktet under "Adv. målegruppe/Adv. Meas. Values" som viser denne temperatur)?

Og derudover har jeg ingen idé om hvordan man kører stemplerne tilbage på baghjulskaliberne når bremserne skal udskiftes, for det sker vel også elektronisk?


Senest placeret øverst af pern32 7. sep 2017, 07:18.

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"