Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Besvar
hch
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 2. jun 2011, 00:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af hch » 25. dec 2016, 00:36

Er der nogen der ved om HEX+CAN USB VCDS kablet fra Ross-Tech er udgået?
Når jeg kigger ved http://shop.netech.dk/produkter/40-vag/ så findes det ikke længere....
Kan kun se HEX-NET kablet.
Jeg tænker lidt på om man har købt katten i sækken, hvis det er udgået?
Skoda Scala 1.6TDI DSG 2019

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5468
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 325 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af diskoboy » 25. dec 2016, 00:41

Katten i sækken er måske så meget sagt.

De har jo lavet deres nye hex-net kabel så det er vel fair nok hvis de stopper salget af det gamle.
Dog skulle det fremover være fuldt supporteret (det skrev de i hvert fald på deres forum for et par mdr siden) men det kan der jo selvfølgelig ændres på.

Kan se der er nogle begrænsninger i deres nuværende kabel:

2016+ Audi Q7 (Rest-of-World) Chassis 4M (2017+ North American Region chassis F7)
2016+ Audi A4 B9 (Rest-of-World) chassis 8W (2017+ North American Region chassis F4).

Ross-tech.com sælger også kun hex-net kablerne. Så skal jeg måske også snart til at skifte kabel...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

hch
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 2. jun 2011, 00:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af hch » 25. dec 2016, 01:10

Mit kabel er købt for mindre end 14 dage siden til 3500 kr. så jeg blev lidt forbløffet over at se at det nu er udgået...
Tænker lidt over om jeg skulle havde valgt at bruge 400 kr. mere på det nye HEX-NET kabel...men der blev ikke gjort opmærksom på at det ville udgå nu.

Jeg kan se at ross-tech har lavet et "Interface Upgrade Program" hvor man kan købe sig til opgradering af HEX+CAN til HEX-net for 249$.
Dog stadig en sjat penge når man lige har købt et nyt HEX-CAN kabel.

Det er måske intet problemer før man køber en ny bil, håber bare at de vil forsætte opdatering af det "gamle" kabel et stykke tid endnu...
Skoda Scala 1.6TDI DSG 2019

vwcaddy
Medlem
Indlæg: 562
Tilmeldt: 6. feb 2012, 13:09
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Amager
Has thanked: 46 times
Been thanked: 30 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af vwcaddy » 25. dec 2016, 20:09

Virker det "gamle" netech VCDS HEX + CAN Rev. B ikke til nyere modeller, fx til Passat B8 2016 etc?
BMW 125i Sport F20 Glacier Silver.

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 414
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 41 times
Been thanked: 28 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af DangerDane » 30. dec 2016, 14:42

Det lyder da som et lorte tilbud. De "gamle" kabler var uden begrænsning, men når man nu punger 3900 ud så er det max 10 biler og så er den prut slået. Fandme dyrt i forhold til den gamle pris på 3500 uden begrænsning. Så hvis man vil stilles lige "sådan" som før, så skal man punge ud med 5300 før at man står med samme funktionalitet...

Intet under at mange vælger kinakabler osv til den pris. Havde selv overvejet at opgradere mit kinakabel til original VCDS, men fandme ikke når at der er 10 stelnummer begrænsning i. ÆV ÆV ÆV.

EDIT:
De skriver der kommer en ny USB version af den der HEX+Can 2 Januar, men anbefaler HEX-Net til 2016+ biler.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10849
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af GaSelle » 30. dec 2016, 15:18

Jeg købte et MicroCAN i Uk til under 2K. Det kan ikke arbejde med gamle biler (Golf IV og bagud) og der er ingen begrænsning. Det er den bedste deal pt., synes jeg.

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af Dasker » 30. dec 2016, 17:02

Man kan jo også vælge at sende sit gamle kabel ind.
Og betale en ombytter pris på et nyt.
Det kunne jeg godt komme i tanke om.
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af Blackfinger » 30. dec 2016, 21:51

Der er større risiko for at glemme trådløs VCDS i en fremmed bil :!:

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af Dasker » 30. dec 2016, 21:56

Ja det er rigtigt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

Brugeravatar
rlarsen
Nyt medlem
Indlæg: 384
Tilmeldt: 19. jan 2009, 19:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af rlarsen » 31. dec 2016, 17:10

Der nye HEX-NET kan også benyttes med et USB kabel, så ikke at sælge det "gamle" HEX-CAN USB kabel længere er vel en okay forretning - der kommer jo flere penge i kassen med det nye.

Det nye HEX-NET er dét kabel som i fremtiden vil kunne supportere de nyeste modeller - den gamle kabel har i dag sine begrænsninger her.

Når det så er sagt, så bør måske også nævnes at Ross-Tech løsningen (HEX-NET og HEX-CAN) ikke længere kan benyttes til alt kodning på de nyeste modeller - man skal alligevel have et ekstra - nyt - kable til for dette.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)

mserup
Helt nyt medlem
Indlæg: 47
Tilmeldt: 8. nov 2016, 10:00
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af mserup » 1. jan 2017, 19:22

Så er de nye kabler på Netechs hjemmeside!

Sendt fra min HTC One A9 med Tapatalk
2017 Skoda Octavia 1,4 tsi DSG Combi
2018 Mercedes E250T

Brugeravatar
rlarsen
Nyt medlem
Indlæg: 384
Tilmeldt: 19. jan 2009, 19:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af rlarsen » 1. jan 2017, 23:08

mserup skrev:Så er de nye kabler på Netechs hjemmeside!

Sendt fra min HTC One A9 med Tapatalk
Jep - det er det nye v2 af kablet - det er først bliver tilladt at sælge fra 1. jan. 2017

Bemærk at der findes 3 typer af dem - ét som har ubegrænset VINs - ét med max 10 VINs - ét med max 3 VINs
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)

hch
Nyt medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 2. jun 2011, 00:14
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Silkeborg
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af hch » 1. jan 2017, 23:16

Tja så var jeg bare et par uger for hurtigt ude, ville da hellere havde haft det nye :-(
Skoda Scala 1.6TDI DSG 2019

Brugeravatar
Dasker
Aktiv medlem
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 18. jun 2008, 03:19
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vinderup
Has thanked: 7 times
Been thanked: 2 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af Dasker » 3. jan 2017, 09:16

En skam man ikke lige havde set det komme.
Nu er ens gamle kabel ikke meget værd.
Eller jo det er det for dem som vil lave mange biler. Hvis det kun er en selv er det jo ligemeget.

Men 1850kr er da en fin pris for et kabel, som er nyere end det man har.
mvh:
Kenneth Askov Hansen

Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter: :)
VCDS Altid nyeste version.

2meter
Nyt medlem
Indlæg: 134
Tilmeldt: 12. jan 2014, 21:09
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Vordingborg
Has thanked: 5 times
Been thanked: 0

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af 2meter » 21. jan 2017, 15:36

rlarsen skrev:Der nye HEX-NET kan også benyttes med et USB kabel, så ikke at sælge det "gamle" HEX-CAN USB kabel længere er vel en okay forretning - der kommer jo flere penge i kassen med det nye.

Det nye HEX-NET er dét kabel som i fremtiden vil kunne supportere de nyeste modeller - den gamle kabel har i dag sine begrænsninger her.

Når det så er sagt, så bør måske også nævnes at Ross-Tech løsningen (HEX-NET og HEX-CAN) ikke længere kan benyttes til alt kodning på de nyeste modeller - man skal alligevel have et ekstra - nyt - kable til for dette.

Jeg er temmelig sikker på at jeg vil købe den nye trådløse model, men bliver pludselig i tvivl! :o
Hvilken kodning på nyere biler kan HEX-NET og HEX-CAN ikke klare?
2008 VW Passat Variant 1.8 TSI - 3C5 - B6 - BZB

Brugeravatar
rlarsen
Nyt medlem
Indlæg: 384
Tilmeldt: 19. jan 2009, 19:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af rlarsen » 21. jan 2017, 16:04

2meter skrev:
rlarsen skrev:Der nye HEX-NET kan også benyttes med et USB kabel, så ikke at sælge det "gamle" HEX-CAN USB kabel længere er vel en okay forretning - der kommer jo flere penge i kassen med det nye.

Det nye HEX-NET er dét kabel som i fremtiden vil kunne supportere de nyeste modeller - den gamle kabel har i dag sine begrænsninger her.

Når det så er sagt, så bør måske også nævnes at Ross-Tech løsningen (HEX-NET og HEX-CAN) ikke længere kan benyttes til alt kodning på de nyeste modeller - man skal alligevel have et ekstra - nyt - kable til for dette.

Jeg er temmelig sikker på at jeg vil købe den nye trådløse model, men bliver pludselig i tvivl! :o
Hvilken kodning på nyere biler kan HEX-NET og HEX-CAN ikke klare?
Fx hidden menu og VIM

Hidden menu kan benyttes til mange ting - så længe man kun ændre på ting som man har forstand på.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 414
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 41 times
Been thanked: 28 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af DangerDane » 21. jan 2017, 17:09

rlarsen,

Nu er det ikke alle af os der vil have en "ny" bil, så i mit tilfælde ville den gamle model være fint nok. For man render vel også ind i problemer med at de nye kabler på sigt ikke kan snakke med for gamle biler længere.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Brugeravatar
rlarsen
Nyt medlem
Indlæg: 384
Tilmeldt: 19. jan 2009, 19:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: Er vcds HEX+CAN kabel udgået ?

Indlæg af rlarsen » 21. jan 2017, 17:19

DangerDane skrev:rlarsen,

Nu er det ikke alle af os der vil have en "ny" bil, så i mit tilfælde ville den gamle model være fint nok. For man render vel også ind i problemer med at de nye kabler på sigt ikke kan snakke med for gamle biler længere.
Jeg vil ikke begynde at gøre mig klog på hvor gamle modeller de forskellige kabler kan klare - men det nuværende "gamle" kabel kan via et ekstra stik klare de helt gamle modeller - samme stik vil kunne virke med det nye v2 HEX-CAN kable og HEX-NET.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"