VCDS Mobile og Passat B8

Besvar
knudch
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. okt 2018, 06:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af knudch » 5. jan 2019, 15:14

Er lige blevet ejer af VCDS HEX-NET "kablet"

Ville gerne bruge VCDS Mobile

Desværre ser det ud til at Passat B8 ikke er supporteret.

Ved et autoscan fremkommer der meddelser om at den mangler nogle ASAM filer, det forsøger den så at downloade, det ender som regel ud med fejl eller total tab af kommunikation (via WIFI) og den skal tages fra og der med genstartes, i den situation kan VCDS prog i Windows heller ikke finde "kablet" via wifi NET connection metoden.

Hvorfor tror jeg ikke at B8 ikke er supporteret.....forsøger man at vælge bilen manuelt findes en B8 ikke...B7 er den seneste.

Via VCDS WIN programmet kører alt ok, både via USB og WIFI NET.

Nogen erfaring ?

Er totalt novice mht VCDS

Knud
Passat Variant HL Premium 190HK TDI DSG7 2018 (2019 model) med lidt ekstra options

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af i-s » 5. jan 2019, 17:45

Hej, lidt samme oplevelse her.
Man skal virkelig krydse fingre for at komme helskindet igennem en autoscan.

Autoscan tager ca. 10x længere tid i VCDS mobile end i PC versionen. Man tror tit den er gået helt i stå, men så pludselig 2 min senere, så rykker den lidt igen.

Jeg opgav for et stykke tid siden, at få det til at virke. Men pga dit indlæg, så valgte jeg lige at give det et skud igen lige nu i dag.
Første gang brokkede den sig også vildt over manglende ASAM data. Efter 2 opdateringsforsøg, som endte i fejl hvor jeg måtte hive strømmen og prøve igen, så kom den og sagde firmware update. Den sagde jeg ja til og efter det, så kørte ASAM updaten på.
Så lavede jeg en autoscan og så brokkede den sig igen over manglende ASAM data og foreslog en ny opdatering. Den sagde jeg også ok til - da den skulle køre på stod den i over 10 min med "0%" i progress og pludselig skete der noget og updaten kørte på uden fejl.
2019-01-05 16.49.22.png
2019-01-05 16.49.22.png (63.07 KiB) Vist 3447 gange
Derefter ny autoscan - der stod den i 4 min med "Trying adr. 01" før der skete noget som helst. Derefter begyndte progress baren at flytte sig. Den stopper så altid 2-3 min ved adr. 08.
Ved adr. D6 brokkede den sig igen over manglende ASAM data. Ny update der kørte på med det samme. Lidt frusterende at man ikke får en chance for at "Save autoscan" når der er en update.
2019-01-05 16.49.22.png
2019-01-05 16.49.22.png (63.07 KiB) Vist 3447 gange
Herefter ny autoscan - denne gang 1 min sleep ved "Trying adr. 01" og igen sleep 2 min ved "Trying adr. 08" - der skal vi åbenbart vente lang tid hver gang.
Ved adr. D7 brokkede den sig igen over manglende ASAM data. Ny update der kørte på med det samme
Herefter ny autoscan - denne gang 1 min sleep ved "Trying adr. 01" og sleep 4 min ved "Trying adr. 08". Endte i fejlmeddelelse "Some modules missing ASAM data". Ny ASAM update der kørte på med det samme.
Herefter ny autoscan - denne gang 1 min sleep ved "Trying adr. 01" og sleep 4 min ved "Trying adr. 08". Ender med fejlmeddelelse "ASAM updated needed" - Igen en update der ruller på.
Herefter ny autoscan - denne gang 1 min sleep ved "Trying adr. 01" og sleep 4 min ved "Trying adr. 08". Ender med fejlmeddelelse "ASAM updated needed". Nu opgiver jeg simpelhen det her L... og vælger muligheden "Continue".
Trykker SAVE og bliver bedt om at opdatere ASAM - Nu må de VCDS idioter simpelhen styre sig ... Vælger "Continue" istedet for.
Jeg har nu en autoscan udlæsning, men desværre så kan VCDS mobile ikke finde ud af dato'er og km-tal. USELESS

Tror bare jeg glemmer alt igen om "VCDS Mobile" for et stykke tid. Simpelhen for frusterende at arbejde med.
Vedhæftede filer
2019-01-05 16.54.13.png
2019-01-05 16.54.13.png (78.47 KiB) Vist 3447 gange
/Søren.

knudch
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. okt 2018, 06:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af knudch » 5. jan 2019, 18:07

Så er jeg ikke alene :?

Havde dog håbet at problemet skyldes den manglende support for B8

Nogen der har prøvet med andre biler end B8 ?

Knud
Passat Variant HL Premium 190HK TDI DSG7 2018 (2019 model) med lidt ekstra options

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af i-s » 8. jan 2019, 22:10

knudch skrev:
5. jan 2019, 18:07
Så er jeg ikke alene :?

Havde dog håbet at problemet skyldes den manglende support for B8

Nogen der har prøvet med andre biler end B8 ?

Knud
Nu er "VCDS Mobile" stadig i Beta, så man kan sige de er undskyldt. På den anden side, så er det en ret lang Beta periode det allerede har kørt i :?

Du kan evt. prøve at skrive i Beta forummet. Det kan være der er et godt svar.
https://forums.ross-tech.com/forumdispl ... ta-Support
/Søren.

knudch
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. okt 2018, 06:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af knudch » 9. jan 2019, 07:21

Har meldt mig til Ross tech forum.

Skal lige have noget stabilt info inden jeg stiller et spørgsmål.

Updatede i går til seneste beta release.

Gav lidt ændringer:

1. Hostname ændrede sig fra hexnet til HN1-0155555
2. VCDS config tool kan ikke mere finde interface'et via net
3. Det hjalp ikke på de manglende ASAM filer og fejler med "manglende internet" etc... ved autoscan.
4. Passat B8 bliver stadig ikke vist som supp. ved manual valg under autoscan (VCDS Mobile).

Alt sammen lidt sent i går aftes....vil prøve igen i eftermiddag

Knud
Passat Variant HL Premium 190HK TDI DSG7 2018 (2019 model) med lidt ekstra options

knudch
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. okt 2018, 06:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af knudch » 13. jan 2019, 17:20

Efter lidt mere testen....

VCDS Mobile mangler ASAM filer til 3 styreenheder (75, D6, D7) findes ikke i deres database

Men er til stede i VCDS WIN prg... lidt underligt ?
Forventede at deres definitions LIB's var fælles

Efter lidt support snak frem og tilbage med Uwe Ross:

Må vente indtil næste DS update, har spurgt hvornår det kan forventes...svar venter

Knud
These users thanked the author knudch for the post:
i-s
Passat Variant HL Premium 190HK TDI DSG7 2018 (2019 model) med lidt ekstra options

Brugeravatar
rlarsen
Nyt medlem
Indlæg: 384
Tilmeldt: 19. jan 2009, 19:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af rlarsen » 20. jan 2019, 21:17

VCDS er den 14. jan. blevet opdateret - så prøv lige at tjekke efter nye updates via deres tool.
Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)

knudch
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. okt 2018, 06:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af knudch » 21. jan 2019, 07:15

Opdaterede i lørdags (19 jan)
Ja til VCDS var der updates men ikke mobile

Tror faktisk mere på at de ikke har styr på repos til filerne for mobile.
Det er jo ikke en prg ændring blot tilføje asam filerne til repos....de eksisterer jo, en asam/rod fil er ikke forskellig til mobile/vcds.
Så vidt jeg har kunne t sammenligne på de styreenheder der virker.

Knud
Passat Variant HL Premium 190HK TDI DSG7 2018 (2019 model) med lidt ekstra options

Brugeravatar
rlarsen
Nyt medlem
Indlæg: 384
Tilmeldt: 19. jan 2009, 19:56
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 7 times

Re: VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af rlarsen » 21. jan 2019, 16:15

Mvh.
Rene Larsen


Billede Billede- Audi A4 Avant 3.0 TDI quattro tiptronic MÅ2009 - solgt - VCDS 21.9.0 (HEX-V2)

knudch
Helt nyt medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. okt 2018, 06:56
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: VCDS Mobile og Passat B8

Indlæg af knudch » 18. jul 2019, 18:29

Hmm
Efter seneste update af VCDS (19.6.1) stadig problemer med HEXNET
Mangler stadig asam filer som har eksisteret i mere end 1 år til WIN prg udgaven.
ASAM updates er i det hele taget ustabil...slettede asam/rod filer...måtte update af 6 omgange hvor den hver gang crashede efter download af update.
Er generel ustabil via VCDS mobile.....ikke lige det jeg håbede, Rosstech ..."vent til næste update"..gjorde jeg så...uden ændring.
WIN prg virker stabilt både via kabel og via wifi.

Knud
Passat Variant HL Premium 190HK TDI DSG7 2018 (2019 model) med lidt ekstra options

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"