VCDS vs. Bosch kts_500

Besvar
TP_sonic
Nyt medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 5. dec 2008, 19:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

VCDS vs. Bosch kts_500

Indlæg af TP_sonic » 15. nov 2010, 20:34

Hej.

Kunne godt tænke mig og vide hvad den VCDS kan som en Bosch kts ikke kan? Nu tænker jeg uden sis/cas dele i kts´en.
(Til dem der ikke ved hva sis/cas indholder er det bla. Fejlkode tabeller plus vejledninger til udmålning af forskellige komponentet og ledninger)

Arbejder til daglig på et lille værkested og kunne godt tænke mig og blive bedre til og bruge det test udstyr. Og så dyr en en VCDS heller ikke men er den pengene værd? Og hva kan den ud over og bare slette fejlkoder?
Vi arbejder en del i passat, touran, Golf. Men også store audi som A6 og A8, og en nye skoda, hvis dette skulle hjælp lidt.

Hilsen TP_sonic

Gossa
Aktiv medlem
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 25. jul 2008, 11:58
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus området
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: VCDS vs. Bosch kts_500

Indlæg af Gossa » 16. nov 2010, 09:47

TP_sonic skrev:Hej.

Kunne godt tænke mig og vide hvad den VCDS kan som en Bosch kts ikke kan? Nu tænker jeg uden sis/cas dele i kts´en.
(Til dem der ikke ved hva sis/cas indholder er det bla. Fejlkode tabeller plus vejledninger til udmålning af forskellige komponentet og ledninger)

Arbejder til daglig på et lille værkested og kunne godt tænke mig og blive bedre til og bruge det test udstyr. Og så dyr en en VCDS heller ikke men er den pengene værd? Og hva kan den ud over og bare slette fejlkoder?
Vi arbejder en del i passat, touran, Golf. Men også store audi som A6 og A8, og en nye skoda, hvis dette skulle hjælp lidt.

Hilsen TP_sonic
De dygtige herinde kan udmåle ting og tolke dem og derigennem finde fejlårsager.
Derudover kan der ved nogle biler programmeres funktioner som bilen ikke forprogrammeret med, men hvor mekanikken/elektronikken allerede er monteret.
mvh
Gossa

SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.

Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: VCDS vs. Bosch kts_500

Indlæg af Anders D » 16. nov 2010, 09:55

Hejsa,

Jeg ved meget lidt om Bosch systemerne men har stiftet bekendtskab med de håndholde ESI systemer. Jeg roder på hobbybasis med VCDS og er efterhånden nået en del omkring mulighederne, ud over kodning af styreenheder, de alm. udlæsninger af fejllager og tolkning af koderne er VCDS super godt til at scope komponenter ud.

I 2009 blev VCDS kåret som testvinder af DEKRA med følgende omtale:
Testen blev offentliggjort i et tysk blad kaldet "Kfz-Betrieb" (http://www.kfz-betrieb.de).

Ross-Tech's VAG-COM Diagnostic System blev tildelt 316 ud af en mulig 320 point -
den højeste score på ethvert værktøj i testen.

"I en uafhængig test mod 9 andre scanningsværktøjer fra velkendte leverandører som Bosch (KTS 340)
Gutmann, og TEXA, VCDS scorede højere end noget andet værktøj"..

Selv laver jeg en del diagnose for folk hvor de autoriserede værksteder har givet op..

Ud over at VCDS ikke koster mange knapper, får man rigtig god support fra Niels Ezerman. Hvis du skal bruge det professionelt er det en god idé at tage på et af de kurser han tilbyder.

LasseT4
Medlem
Indlæg: 631
Tilmeldt: 27. aug 2008, 11:29
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: VCDS vs. Bosch kts_500

Indlæg af LasseT4 » 16. nov 2010, 09:58

Hvis man primært skal arbejde på biler fra VAG-koncernen, så er en VCDS nærmest uundværlig, da den er bedre til dem end KTS'en er.. I hvert fald min erfaring:)

TP_sonic
Nyt medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 5. dec 2008, 19:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VCDS vs. Bosch kts_500

Indlæg af TP_sonic » 16. nov 2010, 18:50

Hvad koster sådan et kusus og komme på? Og findes der ikke nogle danske manualer på nettet som man kan studere lidt i?

Syntes den lyder meget spændende og til og komme til for penge. Men har sku aldig set en i brug.

Lasset4: Hvor meget har du gjort i en kts med sis/cas delen? For det kan sku meget med fejlfinding, men er bare meget uoverskuelig og skide svær og finde rundt i.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: VCDS vs. Bosch kts_500

Indlæg af Tonny » 16. nov 2010, 19:45

TP_sonic skrev:Hvad koster sådan et kusus og komme på? Og findes der ikke nogle danske manualer på nettet som man kan studere lidt i?

Syntes den lyder meget spændende og til og komme til for penge. Men har sku aldig set en i brug.

Lasset4: Hvor meget har du gjort i en kts med sis/cas delen? For det kan sku meget med fejlfinding, men er bare meget uoverskuelig og skide svær og finde rundt i.
Afhængig af hvor i Jylland du er fra så vil jeg da gerne vise min VCDS frem ;)

Det jeg har hørt er at kurserne der bliver afholdt er meget BASIC, altså velkommen til, her er en PC, sådan fungerer grundprincipperne i programmet. At blive rigtig dygtig til det er vist bare at klø på og få erfaring.

TP_sonic
Nyt medlem
Indlæg: 113
Tilmeldt: 5. dec 2008, 19:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: VCDS vs. Bosch kts_500

Indlæg af TP_sonic » 16. nov 2010, 20:06

Det var da et lækket tilbud der er svært og sige nej til. Jeg er fra Vemb så der er jo ikke mere en 30 km til sdr. Fælding.

Det lyder da lidt nisset det kursus.

Nogle der har været på det?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 264 times
Been thanked: 666 times

Re: VCDS vs. Bosch kts_500

Indlæg af Tonny » 16. nov 2010, 21:27

TP_sonic skrev:Det var da et lækket tilbud der er svært og sige nej til. Jeg er fra Vemb så der er jo ikke mere en 30 km til sdr. Fælding.
Det lyder rigtigt.
Smid mig en mail eller en PB så aftaler vi et tidspunkt :) Tag selv en VAG med med så mange styrebokse som muligt :)
Ellers har jeg vist en enkelt eller 2.

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"