Jeg har prøvet via Motor -> Måleblok at måle fx. ladetryk og Nm på min 1.6 TDI CR...
Ladetryk når max op på 2450 hPa, vil det sige den kører med ca. 1.5 bar i ladetryk ?
Angående Nm moment måling, så når den op på 275 Nm (Bil opgivet til 250 Nm), men måler man normalt ik moment på et rullefelt ?
Måling af ladetryk og Nm
-
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5712
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 189 times
Re: Måling af ladetryk og Nm
De 2450 millibar skal du fratrække atmosfærisk tryk, ja..Galle skrev:Jeg har prøvet via Motor -> Måleblok at måle fx. ladetryk og Nm på min 1.6 TDI CR...
Ladetryk når max op på 2450 hPa, vil det sige den kører med ca. 1.5 bar i ladetryk ?
Angående Nm moment måling, så når den op på 275 Nm (Bil opgivet til 250 Nm), men måler man normalt ik moment på et rullefelt ?
Nm er kalkuleret og kan du ikke bruge til så meget.
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Måling af ladetryk og Nm
nm er udregnet ud fra indsprøjtet mængde i mappet det ændres f.eks også når en bil chippes.. det er træls de kan måle f.eks 400nm på min gamle fabia men det gælder for mange i vw gruppen men det passer rimeligt min render ud af scalaen ved lige godt 2100 o/min og det passer meget godt med min rulning fra rittersport af.....
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto