Måling af ladetryk og Nm

Besvar
Galle
Nyt medlem
Indlæg: 162
Tilmeldt: 19. jun 2008, 14:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Måling af ladetryk og Nm

Indlæg af Galle » 14. feb 2011, 10:20

Jeg har prøvet via Motor -> Måleblok at måle fx. ladetryk og Nm på min 1.6 TDI CR...

Ladetryk når max op på 2450 hPa, vil det sige den kører med ca. 1.5 bar i ladetryk ?

Angående Nm moment måling, så når den op på 275 Nm (Bil opgivet til 250 Nm), men måler man normalt ik moment på et rullefelt ?

Anders D
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5712
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:52
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 92 times
Been thanked: 189 times

Re: Måling af ladetryk og Nm

Indlæg af Anders D » 14. feb 2011, 10:34

Galle skrev:Jeg har prøvet via Motor -> Måleblok at måle fx. ladetryk og Nm på min 1.6 TDI CR...

Ladetryk når max op på 2450 hPa, vil det sige den kører med ca. 1.5 bar i ladetryk ?

Angående Nm moment måling, så når den op på 275 Nm (Bil opgivet til 250 Nm), men måler man normalt ik moment på et rullefelt ?
De 2450 millibar skal du fratrække atmosfærisk tryk, ja..

Nm er kalkuleret og kan du ikke bruge til så meget.

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Måling af ladetryk og Nm

Indlæg af skodacombi » 20. feb 2011, 23:43

nm er udregnet ud fra indsprøjtet mængde i mappet det ændres f.eks også når en bil chippes.. det er træls de kan måle f.eks 400nm på min gamle fabia men det gælder for mange i vw gruppen men det passer rimeligt min render ud af scalaen ved lige godt 2100 o/min og det passer meget godt med min rulning fra rittersport af.....
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

Besvar

Tilbage til "Brugen af VCDS/VAGCom"