Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Specielt motorere med Pumpedüse teknik lider hvis ikke knast timing er stillet rigtigt fordi PD elementerne er drevet at knastakslen
Ser det ret ofte når folk har fået skiftet rem osv. på div. værksteder.. De værste er desværre også dem med de største regninger.
De mener åbenbart ikke det betyder noget.. men det gør det. Godnat og sov godt !
Denne stod -4 i synkron vinkel. Efter korrekt justering +11hk
https://www.facebook.com/15318751836906 ... =1&theater
Ser det ret ofte når folk har fået skiftet rem osv. på div. værksteder.. De værste er desværre også dem med de største regninger.
De mener åbenbart ikke det betyder noget.. men det gør det. Godnat og sov godt !
Denne stod -4 i synkron vinkel. Efter korrekt justering +11hk
https://www.facebook.com/15318751836906 ... =1&theater
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 187
- Tilmeldt: 24. apr 2014, 16:01
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Hej Rittersport
Vis den står i -4 skal knastakselen så drejes mod eller med uret i forehold til knasthjulet
bare et ?
Vis den står i -4 skal knastakselen så drejes mod eller med uret i forehold til knasthjulet
bare et ?
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2361
- Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 105 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Ud mod fronten af bilen.synes jeg jeg læste i en anden tråd
Nuværende bil: BMW F11 530D
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Haagen
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:33
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: vestsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
største problem er mekanikeren ikke gider at bruge det rigtige låseværktøj , fordi det tager 10 min længere end hvis man bare laver mærker , men en odentlig mekker bruger altid værktøjet = tandremmen står rigtigt og så kontrollere man det efter med tester for at være 100 % sikker
mvh
Haagen
mvh
Haagen
Haagens Autoteknik
2017 Audi A6 TDI Quattro S-line
2006 Seat Leon 2,0 TDI "cupra" 220hk diesel power Pink Beauty
projekter
1976 Volkswagen ladbil
og et par gamle japanere
2017 Audi A6 TDI Quattro S-line
2006 Seat Leon 2,0 TDI "cupra" 220hk diesel power Pink Beauty
projekter
1976 Volkswagen ladbil
og et par gamle japanere
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Det bliver ikke bedre med værktøjet.
Remmen skal justeres.
Prøv at montere værktøjet og løsn de 3 stk 8mm bolte der låser knasthjulet.
Så kan knasten rykkes frem og tilbage.
Det skal altid justeres via VCDS.
Remmen skal justeres.
Prøv at montere værktøjet og løsn de 3 stk 8mm bolte der låser knasthjulet.
Så kan knasten rykkes frem og tilbage.
Det skal altid justeres via VCDS.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
- JP-Auto
- Medlem
- Indlæg: 1086
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: JP-Auto.
- Geografisk sted: Havdrup.
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Det er klart hurtigere med det rigtige værktøj...
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk
-
- Medlem
- Indlæg: 1412
- Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: mj auto/montage
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
det er hurtigt med det rigtige værktøj men de skal altid kontroleres med tester bagefter da de tit ikke står lige i øjet.når du har haft værktøjet i ....
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Fuldstændig enig. Jeg skiftede selv min med låseværktøj og måtte efterfølgende justere. Mange glemmer at lave kontrollen - rotere remmen et par omgange og se om låseværktøjet stadig kan gå i.Sorens2 skrev:Det bliver ikke bedre med værktøjet.
Remmen skal justeres.
Prøv at montere værktøjet og løsn de 3 stk 8mm bolte der låser knasthjulet.
Så kan knasten rykkes frem og tilbage.
Det skal altid justeres via VCDS.
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Varm hvis det skal gøres efter forskrifterne.
Dog kan jeg ikke måle forskellen.
Dog kan jeg ikke måle forskellen.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 32
- Tilmeldt: 19. mar 2009, 16:20
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Hvad er den perfekte stilling for en 2.0 TDI 140 hk PD?
-
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Vil det sige at man ikke er sikker på den er indstillet korrekt fra fabrikken? :/
For en uindviget, hvor meget koster sådan et indgreb?
For en uindviget, hvor meget koster sådan et indgreb?
-
- Medlem
- Indlæg: 1013
- Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Jeg har lige stillet min fra -3.1 til 0.0 på min g6 2.0 cr og den kører mærkbart noget bedre plus over to tanke 1kml mere pr liter.... Min rem er skiftet ved vw så selv de tjekker ik de skifter bare med værktøj desværre
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Er ret sikker på at fabrikkens indstillinger er korrekte. Folk får først problemer efter tandremsskift.Aeggos skrev:Vil det sige at man ikke er sikker på den er indstillet korrekt fra fabrikken? :/
For en uindviget, hvor meget koster sådan et indgreb?
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
- Krog
- Aktiv medlem
- Indlæg: 4941
- Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Omvendt er det nemt at kontrollere.
Jeg kunne godt have min tvivl om den ikke bare er indenfor intervallet.
Jeg kunne godt have min tvivl om den ikke bare er indenfor intervallet.
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
-
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Prøvede at se om jeg ku finde den rigtige blok.. ved ikke om jeg ramte helt ved siden af?
- Vedhæftede filer
-
- 20150220_164000.jpg (114.13 KiB) Vist 12835 gange
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 8. maj 2014, 22:23
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Jeg ville også rigtigt gerne vide hvilken måleblok man skal kigge på?
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Her en jeg justerede i weekenden.
Stod 5 gr. i minus.
Stod 5 gr. i minus.
- Vedhæftede filer
-
- Passat 2_0 8V PD 140 159 167.jpg (99.07 KiB) Vist 12651 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 8. maj 2014, 22:23
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Hvad koster det at få dig til at justere dette Søren? Er det besværligt eller er det ikke noget der tager så lang tid?
-
- Medlem
- Indlæg: 647
- Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:15
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 15 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Det var alligevel noget af en forskelSorens2 skrev:Her en jeg justerede i weekenden.
Stod 5 gr. i minus.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Jeg kan ikke finde knastforstilling i Vcds på min 1,9 tdi 90 hk ALH motor. Hvordan kan det være?
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans
-
- Medlem
- Indlæg: 726
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: DynoTrim
- Geografisk sted: Hadsund
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Fordi det ikke er en PD motor.. på din timer man pumpen istedet !bluzzer skrev:Jeg kan ikke finde knastforstilling i Vcds på min 1,9 tdi 90 hk ALH motor. Hvordan kan det være?
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk
-
- Medlem
- Indlæg: 1190
- Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Jeg kan ikke få måleblokke frem med det her kinakabel.. kun de der "live date" eller hvad de hedder.. :/
- SBA
- Medlem
- Indlæg: 1016
- Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Odense
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
kan den se det når man har en 16v? og hvordan ændre man det så hvis det er galt på sådan en? der er jo 2 knaster at stille på?
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.
Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 8. maj 2014, 22:23
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
hmm.. og i min blok 4 står der noget andet.. ser det her rigtigt ud, eller er der noget der skal tjekkes efter?
- Vedhæftede filer
-
- Udklip.PNG (30.24 KiB) Vist 12558 gange
-
- Medlem
- Indlæg: 690
- Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nykøbing Sj
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 10 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Blok 4-4 er da helt fin??
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 8. maj 2014, 22:23
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Ja men jeg tror ikke det er det samme de tjekker? Altså jeg er overhovedet ikke ekspert eller noget, men på min står der "synkroniseringsvinkel" og ved carlslunds står der "knastaksel forstilling".. om det er det samme ved jeg ikke, men det er det jeg gerne lige vil have bekræftet
Derudover står mit også i grader, og carlslunds står i KW..
Derudover står mit også i grader, og carlslunds står i KW..
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 9072
- Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 123 times
Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.
Det er det samme.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.
Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver.