Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Rittersport » 14. jan 2015, 14:17

Specielt motorere med Pumpedüse teknik lider hvis ikke knast timing er stillet rigtigt fordi PD elementerne er drevet at knastakslen
Ser det ret ofte når folk har fået skiftet rem osv. på div. værksteder.. De værste er desværre også dem med de største regninger.
De mener åbenbart ikke det betyder noget.. men det gør det. Godnat og sov godt !

Denne stod -4 i synkron vinkel. Efter korrekt justering +11hk

https://www.facebook.com/15318751836906 ... =1&theater
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

MWodschow
Nyt medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 24. apr 2014, 16:01
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af MWodschow » 14. jan 2015, 16:52

Hej Rittersport
Vis den står i -4 skal knastakselen så drejes mod eller med uret i forehold til knasthjulet
bare et ? :-)

Brugeravatar
Martin1986
Aktiv medlem
Indlæg: 2361
Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Herning
Has thanked: 36 times
Been thanked: 105 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Martin1986 » 14. jan 2015, 17:06

Ud mod fronten af bilen.synes jeg jeg læste i en anden tråd
Nuværende bil: BMW F11 530D

elgiganten
Medlem
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af elgiganten » 14. jan 2015, 17:06

Med på min 2.0 cr

Brugeravatar
Haagen
Helt nyt medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 15. jun 2008, 23:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: vestsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Haagen » 15. jan 2015, 20:17

største problem er mekanikeren ikke gider at bruge det rigtige låseværktøj , fordi det tager 10 min længere end hvis man bare laver mærker , men en odentlig mekker bruger altid værktøjet = tandremmen står rigtigt og så kontrollere man det efter med tester for at være 100 % sikker ;)
mvh
Haagen
Haagens Autoteknik

2017 Audi A6 TDI Quattro S-line
2006 Seat Leon 2,0 TDI "cupra" 220hk diesel power Pink Beauty
projekter
1976 Volkswagen ladbil
og et par gamle japanere ;)

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Sorens2 » 15. jan 2015, 20:47

Det bliver ikke bedre med værktøjet.
Remmen skal justeres.
Prøv at montere værktøjet og løsn de 3 stk 8mm bolte der låser knasthjulet.
Så kan knasten rykkes frem og tilbage.
Det skal altid justeres via VCDS.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
JP-Auto
Medlem
Indlæg: 1086
Tilmeldt: 14. jun 2008, 15:11
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JP-Auto.
Geografisk sted: Havdrup.
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af JP-Auto » 15. jan 2015, 21:14

Det er klart hurtigere med det rigtige værktøj...
Venligst Jesper Pedersen
JP-Auto
Service og Reparation af VW-AUDI-SEAT-SKODA
Tlf: 48221711
Web: http://www.3liter.dk

skodacombi
Medlem
Indlæg: 1412
Tilmeldt: 15. jun 2008, 15:43
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: mj auto/montage
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af skodacombi » 15. jan 2015, 21:24

det er hurtigt med det rigtige værktøj men de skal altid kontroleres med tester bagefter da de tit ikke står lige i øjet.når du har haft værktøjet i ....
service af hele VW gruppen's biler til gode priser/tandremsskift og service til fast pris uden overraskelser /specialpris på udskiftning af olie på dsg i forbindelse med service ..info på jrgensenmichael2@yahoo.com....eller på pm. Mvh mj auto

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af LKA63 » 15. jan 2015, 21:37

Sorens2 skrev:Det bliver ikke bedre med værktøjet.
Remmen skal justeres.
Prøv at montere værktøjet og løsn de 3 stk 8mm bolte der låser knasthjulet.
Så kan knasten rykkes frem og tilbage.
Det skal altid justeres via VCDS.
Fuldstændig enig. Jeg skiftede selv min med låseværktøj og måtte efterfølgende justere. Mange glemmer at lave kontrollen - rotere remmen et par omgange og se om låseværktøjet stadig kan gå i.
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

MysTiC
Medlem
Indlæg: 978
Tilmeldt: 1. okt 2010, 21:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af MysTiC » 15. jan 2015, 21:47

Kold eller varm motor?

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Sorens2 » 15. jan 2015, 22:18

Varm hvis det skal gøres efter forskrifterne.
Dog kan jeg ikke måle forskellen.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

chrborup
Helt nyt medlem
Indlæg: 32
Tilmeldt: 19. mar 2009, 16:20
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af chrborup » 15. jan 2015, 22:36

Hvad er den perfekte stilling for en 2.0 TDI 140 hk PD?

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Aeggos » 15. jan 2015, 22:58

Vil det sige at man ikke er sikker på den er indstillet korrekt fra fabrikken? :/

For en uindviget, hvor meget koster sådan et indgreb?

elgiganten
Medlem
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 15. jul 2008, 06:51
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af elgiganten » 15. jan 2015, 23:27

Jeg har lige stillet min fra -3.1 til 0.0 på min g6 2.0 cr og den kører mærkbart noget bedre plus over to tanke 1kml mere pr liter.... Min rem er skiftet ved vw så selv de tjekker ik de skifter bare med værktøj desværre

LKA63
Medlem
Indlæg: 582
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af LKA63 » 16. jan 2015, 01:08

Aeggos skrev:Vil det sige at man ikke er sikker på den er indstillet korrekt fra fabrikken? :/

For en uindviget, hvor meget koster sådan et indgreb?
Er ret sikker på at fabrikkens indstillinger er korrekte. Folk får først problemer efter tandremsskift.
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Indlæg: 4941
Tilmeldt: 14. dec 2009, 18:56
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Krog » 16. jan 2015, 10:38

Omvendt er det nemt at kontrollere.
Jeg kunne godt have min tvivl om den ikke bare er indenfor intervallet.
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Aeggos » 23. feb 2015, 17:54

Prøvede at se om jeg ku finde den rigtige blok.. ved ikke om jeg ramte helt ved siden af?
Vedhæftede filer
20150220_164000.jpg
20150220_164000.jpg (114.13 KiB) Vist 12722 gange

henrikfraannk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 8. maj 2014, 22:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af henrikfraannk » 24. feb 2015, 08:15

Jeg ville også rigtigt gerne vide hvilken måleblok man skal kigge på? :)

carlslund
Medlem
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af carlslund » 24. feb 2015, 08:40

4-4

Billede

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Sorens2 » 24. feb 2015, 09:18

Her en jeg justerede i weekenden.
Stod 5 gr. i minus.
Vedhæftede filer
Passat 2_0 8V PD 140 159 167.jpg
Passat 2_0 8V PD 140 159 167.jpg (99.07 KiB) Vist 12538 gange
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

henrikfraannk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 8. maj 2014, 22:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af henrikfraannk » 24. feb 2015, 09:22

Hvad koster det at få dig til at justere dette Søren? Er det besværligt eller er det ikke noget der tager så lang tid? :)

carlslund
Medlem
Indlæg: 647
Tilmeldt: 14. sep 2009, 13:15
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af carlslund » 24. feb 2015, 10:14

Sorens2 skrev:Her en jeg justerede i weekenden.
Stod 5 gr. i minus.
Det var alligevel noget af en forskel :shock:

bluzzer
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 28. maj 2013, 16:04
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af bluzzer » 24. feb 2015, 10:19

Jeg kan ikke finde knastforstilling i Vcds på min 1,9 tdi 90 hk ALH motor. Hvordan kan det være?
Golf 4 TDI 90hk
Seat Leon 2.0 TDI
Nissan Skyline R33 GTR Lemans

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Rittersport » 24. feb 2015, 10:48

bluzzer skrev:Jeg kan ikke finde knastforstilling i Vcds på min 1,9 tdi 90 hk ALH motor. Hvordan kan det være?
Fordi det ikke er en PD motor.. på din timer man pumpen istedet !
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Aeggos
Medlem
Indlæg: 1190
Tilmeldt: 13. apr 2014, 15:29
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Aeggos » 24. feb 2015, 11:41

Jeg kan ikke få måleblokke frem med det her kinakabel.. kun de der "live date" eller hvad de hedder.. :/

Brugeravatar
SBA
Medlem
Indlæg: 1016
Tilmeldt: 19. mar 2012, 20:13
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af SBA » 24. feb 2015, 12:23

kan den se det når man har en 16v? og hvordan ændre man det så hvis det er galt på sådan en? der er jo 2 knaster at stille på?
Seat Altea FR TDI Hybrid Drive
GT1749VC Hybrid turbo
3'' clean pipe all the way
230 HK & 540 nm.

Skoda Octavia 5E VRS 4x4 TDI

henrikfraannk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 8. maj 2014, 22:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af henrikfraannk » 24. feb 2015, 13:44

hmm.. og i min blok 4 står der noget andet.. ser det her rigtigt ud, eller er der noget der skal tjekkes efter?
Vedhæftede filer
Udklip.PNG
Udklip.PNG (30.24 KiB) Vist 12445 gange

jakhammer
Medlem
Indlæg: 689
Tilmeldt: 16. aug 2009, 14:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nykøbing Sj
Has thanked: 14 times
Been thanked: 10 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af jakhammer » 24. feb 2015, 14:11

Blok 4-4 er da helt fin??
Udklip_1.jpg
Udklip_1.jpg (62.29 KiB) Vist 12434 gange
Min: VW Transporter T4 1996 2,5B 175Kkm
Konens: VW Touran 1T3 2011 1,4TSI 140hk DSG Highline 125Kkm
Chefens: VW Passat Variant 2022 1.5TSI 150hk DSG 59Kkm
VCDS altid nyeste version

henrikfraannk
Helt nyt medlem
Indlæg: 83
Tilmeldt: 8. maj 2014, 22:23
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af henrikfraannk » 24. feb 2015, 14:18

Ja men jeg tror ikke det er det samme de tjekker? Altså jeg er overhovedet ikke ekspert eller noget, men på min står der "synkroniseringsvinkel" og ved carlslunds står der "knastaksel forstilling".. om det er det samme ved jeg ikke, men det er det jeg gerne lige vil have bekræftet :)

Derudover står mit også i grader, og carlslunds står i KW..

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Timing indstilling på TDI motor er vigtigt.

Indlæg af Sorens2 » 24. feb 2015, 14:46

Det er det samme.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"