Hvad må en Lupo 3L koste

Besvar
Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Hvad må en Lupo 3L koste

Indlæg af Philip » 21. jun 2015, 09:42

Har søgt lidt på lupo de senere dage.. De fås fra ca 17.000 kr og op. De billige er jo ofte en årgang 1999-2000.
Vil man gerne lidt op i årgang og ned i pris koster de hurtigt 30.000.

Men er det ikke for meget at give for en bil der min er 10 år gammel og har kørt 300.000, tænker kontra C1/107/aygo?
Vil da helst have VW, men er prisforskellen kun logoet skyld

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvad må en Lupo 3L koste

Indlæg af ph » 21. jun 2015, 10:09

Lupo3L koster dyrt pga.
grund nr.1.
pris på brugt motor, gearkasse, gangsteller, bagklap,....pladedele, lidt bokse og andet let omsætteligt =14K++
så nok svært at finde en der er meget billigere
Jeg har en der egentligt er købt til resdele, ...skal den ud og køre igen så skal den ha stort service med tandrem, ordnet rust i paneler, måske lidt ind i vognbund, skiftet en radio da den tapper batteriet, rep./skiftet generator som ikke kunne li startstrøm fra en lader, og så alle de sædvanlige std. fejl som dørstop, lidt rust ved tagrender, småbuler/ridser all over, etc........

på positivlisten er nye forlygter, nyere ombytter gearkasse. og længe siden jeg har prøvet en som kørte så godt og springer igang uanset hvor længe den har holdt ....når der ellers er strøm på batt.

men den ryger da ikke for under 12K for så er der bedre mening i at beholde den og bruge det jeg kan og sælge resten.

grund nr.2.
der findes i lupokredse 7.hvis ikke flere, som excellerer i opkøb til ophug.

Lidt samme problematik som med ældre toyota 4wd biler som bliver opkøbt til eksport =Det er håbløst at finde en bil der er til at betale.
så imho Nej det er ikke kun pga. logoet at de koster.
men et udtryk for at der er nogen som har interesse i at holde brugtpriserne oppe så de kan sælge deres stumper til håbefulde 3l ejere
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Indlæg: 3088
Tilmeldt: 16. jun 2008, 11:00
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 5 times
Been thanked: 24 times

Re: Hvad må en Lupo 3L koste

Indlæg af Philip » 21. jun 2015, 10:42

Tak for input :)

Så er det vel blot op til køber (mig) at vurdere om man vil betale det samme for en lupo der har gået min 200.000 længere end en C1 mv. :?

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Hvad må en Lupo 3L koste

Indlæg af ph » 21. jun 2015, 10:53

Philip skrev:Tak for input :)

Så er det vel blot op til køber (mig) at vurdere om man vil betale det samme for en lupo der har gået min 200.000 længere end en C1 mv. :?
Tjaee... kan du selv skrue til husbehov og bukke lidt plade og svejse det i, og leve med at den ikke står som et glansbillede så vil jeg tro, mene, forvente,... at min kan være kørende og synet for mindre end 15K og så skal den ha stort service med tandrem (men det skal hovedparten af dem til 18-22K jo også inden for de første ik' ret mange km.)

skal du betale dig fra alt så skal du slet ikke ha en L3l :ugeek: de er sgu blevet for gamle og for sære :P
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
jansom
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6242
Tilmeldt: 15. jun 2008, 18:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
Has thanked: 2049 times
Been thanked: 667 times

Re: Hvad må en Lupo 3L koste

Indlæg af jansom » 21. jun 2015, 11:07

Philip skrev:Tak for input :)

Så er det vel blot op til køber (mig) at vurdere om man vil betale det samme for en lupo der har gået min 200.000 længere end en C1 mv. :?
Det kan du. Og jeg kan ikke rigtigt se hvorfor du sammenligner med de biler? Hvis du vil have en billig minibil kan du jo f.eks. købe en alm Lupo.
-No one is more hated than he who speaks the truth-

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"