Skift af bremseklodser på Passat 3C

Alt vedr. bremser, styrtøj mv.
Besvar
chrravn
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ballerup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Skift af bremseklodser på Passat 3C

Indlæg af chrravn » 6. apr 2009, 15:12

Jeg er ikke den store tekniker mht. mekanik, så jeg spurgte mit lokale VW værksted på pris for skift af slidte bremseklodser foran. Pris: ca. 2.000 for klodser og 4.000 for klodser + skiver.
Så spurgte jeg hos det lokale Seat-værksted (som også er VW-autoriseret) og han sagde til min store overraskelse at man normalt ikke kun skifter klodser. Skiver følger altid med, for de bliver jo også slidt (noget med en tolerance på 26mm (ny) til 24mm(slidt)). I øvrigt var han overrasket over at det var for-hjulene der skulle skiftes først. Det plejer at være bagtil de først skal skiftes - ikke altid grundet slid, men belægning, kalk, skævheder og lign.

Jeg er opmærksom på at "kørestil" har en hel del at sige omkring hvornår en klods skal skiftes ;)

Er det bare mig, eller er det normalt at klodser og skiver følges ad ?

p.s. Seat ville have 4.300,- for opgaven :lol:
Christian

Golf VI GTI Edition 35

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Skift af bremseklodser på Passat 3C

Indlæg af Blackfinger » 6. apr 2009, 17:42

På det materiale der fulgte med mine nye Brembo Max skiver står der at man normalt skifter klodser efter 30000-40000km. og skiver efter 70000-80000km.

På de priser du har fået udgør stumperne mere end halvdelen, hvis de er originale VW.

chrravn
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 13. jun 2008, 19:20
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Ballerup
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skift af bremseklodser på Passat 3C

Indlæg af chrravn » 6. apr 2009, 20:40

Ok - så priserne er ok. Jeg er blot overrasket over at en mekaniker anbefaler mig at skifte begge dele samtidigt. Lyder som om han lige er kommet hjem fra et salgskursus...

Kan jeg med fordel få dem skiftet hos et ikke-VW-værksted ? Jeg går ikke ud fra der er nogen som helst sammenhæng til garanti, stempler i bogen og lign.
Christian

Golf VI GTI Edition 35

Brugeravatar
GolfTDI
Aktiv medlem
Indlæg: 1887
Tilmeldt: 13. jun 2008, 16:03
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Skift af bremseklodser på Passat 3C

Indlæg af GolfTDI » 6. apr 2009, 20:48

Men erfaring siger mig af normalt holder et sæt skiver til 2 sæt klodser. Det er ved originale dele. (alt. skiver)
Men det er langt fra sikker det forholder sig sådan med de billig uoriginale dele. Man får hvad man betaler for.
Mvh GolfTDI
Golf 4 TDI Vivaldi - Passat 3B 1.8T

Besvar

Tilbage til "Undervogn"