Overvejer ny octavia combi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Brugeravatar
gregblach
Nyt medlem
Indlæg: 178
Tilmeldt: 29. jun 2008, 19:09
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af gregblach » 26. apr 2016, 09:26

Ok. MÅske har du ret, men jeg synes bare ikke de emblemer klæder bilen ret godt.

Noget helt andet; jeg har set billeder af "Dynamic sportspakken" som jeg kan læse mig til inkluderer sportssæder, men inkluderer pakken også et fladbundet multifunktionslæderrat? Jeg kan ikke læse mig til det i Skoda's brochurer.

bhil
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 13. mar 2013, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af bhil » 29. apr 2016, 19:53

Efter et længere tilløb blev det så endelig min tur til at skrive under på en ny O3'er. Det var Celebration-pakken, der gav mig det sidste skub ud over kanten:

Model: 1,4 TSI 150 HK DSG Style
Farve: Black Magic metal

Ekstra udstyr:
- Celebrationpakke (Bi-Xenon med LED kørelys, el-spejle med lys, Amundsen navigation, telefonforberedelse med stemmestyring/WLAN, 3-eget multifunktionslæderrat, tågelygter med sort indlæg)
- P-sensor for/bag
- Kunstlæder på bagside af forsæder
- Dynamisk fartpilot og front-assist
- Sunset tonede ruder bag
- +3 år/150000 km tryghedsaftale

Har aldrig været helt glad for sorte biler, men jeg må erkende, at når det kombineres med xenon, LED-striben og sorte indlæg i tågelygterne, så ser det faktisk rigtig harmonisk ud.

Regner med at sætte vinterdæk på de leverede standard 16" alu. Til sommerdæk bliver det nok et sæt 17" Teron købt på e-bugten, men mindre der dukker et godt tilbud op.

Levering engang i august som der ser ud pt. Det bliver en lang sommer :)
2018 Skoda Octavia 1,0 TSI Style Business Line 115 HK
2013 Skoda Citigo 1,0 MPI 60 HK Elegance 5-dørs

bhil
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 13. mar 2013, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af bhil » 1. maj 2016, 08:49

Jeg havde Canton med i overvejelserne, men det virker på mig som om lydkvaliteten er blevet bedre med i forbindelse med skiftet fra MIB1 til MIB2. Er der nogen, der har oplevet det samme?
Senest rettet af bhil 1. maj 2016, 09:56, rettet i alt 1 gang.
2018 Skoda Octavia 1,0 TSI Style Business Line 115 HK
2013 Skoda Citigo 1,0 MPI 60 HK Elegance 5-dørs

JC 206S16
Nyt medlem
Indlæg: 136
Tilmeldt: 7. sep 2011, 09:35
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 6 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af JC 206S16 » 1. maj 2016, 09:20

Jeg er meget glad for mit Canton anlæg, men har heller ikke sammenlignet det med hvad den kommer med som standard...
Cupra Formentor VZ 310, årgang 2022

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af BrianDS » 1. maj 2016, 09:46

Jeg er ligeledes glad for mit Canton lydsystem, det giver lidt flere muligheder for at stille det som man ønsker, og muligheden for mere bund. Og ikke mindst flere højtalere.
Det der er standard er også godt, men der er en forskel, i hvert tilfælde da jeg købte min bil.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

peter_il
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 28. sep 2008, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af peter_il » 5. maj 2016, 19:57

bhil skrev:Efter et længere tilløb blev det så endelig min tur til at skrive under på en ny O3'er. Det var Celebration-pakken, der gav mig det sidste skub ud over kanten:

Model: 1,4 TSI 150 HK DSG Style
Farve: Black Magic metal

SNIP
Meget tæt på at være samme deal, jeg er på vej ud i :-)
Fik du en god pris? En del af udstyret i Celebration (rat, spejle o.a.) er noget, jeg ville have anyway, så det kan trækkes fra, kan man sige. Jeg har et tilbud fra Silkeborg på en bil, der minder om med 27k i afslag. Overvejer dog at handle i Birkerød eller omegn, hvis de kan komme op med noget bedre.
Har du god forhandlererfaring/anbefaling?

bhil
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 13. mar 2013, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af bhil » 6. maj 2016, 21:18

peter_il skrev:Meget tæt på at være samme deal, jeg er på vej ud i :-)
Fik du en god pris? En del af udstyret i Celebration (rat, spejle o.a.) er noget, jeg ville have anyway, så det kan trækkes fra, kan man sige. Jeg har et tilbud fra Silkeborg på en bil, der minder om med 27k i afslag. Overvejer dog at handle i Birkerød eller omegn, hvis de kan komme op med noget bedre.
Har du god forhandlererfaring/anbefaling?
Det kan jeg godt forstå. Jeg synes også, at det er en rigtig attraktiv pakke :)

Min situation var lidt anderledes, da jeg havde en brugt O2, som skulle indgå i handlen. Det var derfor mest bytteprisen, som jeg kiggede på. Jeg var lidt rundt i KBH-området, men de københavnske forhandlere havde ikke den store interesse i den gamle bil. De sagde alle, at de ville sælge den direkte videre. Der var en del mere interesse i provinsen, og jeg endte med at handle i Ejby på Fyn. Ikke fordi de var de billigste, men fordi de altid har givet mig god service. Kald mig bare gammeldags ;)

Hvis jeg sammenligner bytteprisen med den gennemsnitlige forhandlervurdering af min O2, så ender jeg i noget, der ligner 26-28k i rabat på den nye O3. Jeg tror derfor, at dit afslag er tæt på det, som der er at komme efter lige pt. (udover den rabat, som vi får på celebration-pakken).
2018 Skoda Octavia 1,0 TSI Style Business Line 115 HK
2013 Skoda Citigo 1,0 MPI 60 HK Elegance 5-dørs

peter_il
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 28. sep 2008, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af peter_il » 6. maj 2016, 21:44

bhil skrev:
peter_il skrev:Meget tæt på at være samme deal, jeg er på vej ud i :-)
Fik du en god pris? En del af udstyret i Celebration (rat, spejle o.a.) er noget, jeg ville have anyway, så det kan trækkes fra, kan man sige. Jeg har et tilbud fra Silkeborg på en bil, der minder om med 27k i afslag. Overvejer dog at handle i Birkerød eller omegn, hvis de kan komme op med noget bedre.
Har du god forhandlererfaring/anbefaling?
Det kan jeg godt forstå. Jeg synes også, at det er en rigtig attraktiv pakke :)

Min situation var lidt anderledes, da jeg havde en brugt O2, som skulle indgå i handlen. Det var derfor mest bytteprisen, som jeg kiggede på. Jeg var lidt rundt i KBH-området, men de københavnske forhandlere havde ikke den store interesse i den gamle bil. De sagde alle, at de ville sælge den direkte videre. Der var en del mere interesse i provinsen, og jeg endte med at handle i Ejby på Fyn. Ikke fordi de var de billigste, men fordi de altid har givet mig god service. Kald mig bare gammeldags ;)

Hvis jeg sammenligner bytteprisen med den gennemsnitlige forhandlervurdering af min O2, så ender jeg i noget, der ligner 26-28k i rabat på den nye O3. Jeg tror derfor, at dit afslag er tæt på det, som der er at komme efter lige pt. (udover den rabat, som vi får på celebration-pakken).
Tak for dit svar :-) Og dit valg er ikke "gammeldags", synes jeg. Ordentlig behandling og tillid betyder en del.
Jeg var forbi forhandleren dag for at bestille - men så havde de squ lukket - ha ha! Så har jeg tid til at overveje, om jeg skal tage den udvidede garanti med - det tror jeg, jeg gør....

bhil
Nyt medlem
Indlæg: 188
Tilmeldt: 13. mar 2013, 17:11
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af bhil » 7. maj 2016, 15:53

peter_il skrev:Så har jeg tid til at overveje, om jeg skal tage den udvidede garanti med - det tror jeg, jeg gør....
Det kan jeg kun anbefale. Ikke mindst hvis du vælger DSG. Selv om de tidlige problemer med gearkassen tilsyneladende er overstået, så er det rart at være dækket ind, da det er en dyr komponent at reparere på.

Og skulle man mod forventning sælge bilen før udløbet af den udvidede garantien, så får man nok pengene (eller en stor del af dem) ind igen, da forhandleren kan sælge den videre med importørgaranti uden selv at skulle have noget i klemme. Sælger man den privat, så giver det sig selv, at udvidet garanti er noget, der bør være eftertragtet.
2018 Skoda Octavia 1,0 TSI Style Business Line 115 HK
2013 Skoda Citigo 1,0 MPI 60 HK Elegance 5-dørs

Brugeravatar
mkl
Nyt medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 14 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af mkl » 7. maj 2016, 17:55

Undskyld jeg lige hijacker tråden - men alle jer nye Octavia 3 ejere må da kunne bruge sådan et sæt gummimåtter til jeres nye vogn.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=121383
Mvh Mads


Sent from my iPhone using Tapatalk
___________________________________
Škoda Octavia Combi Elegance+ 1.4 TSI '09
Škoda Octavia Combi Elegance 1.4 TSI 140 DSG '14
Audi A5 Sportback 1.8TFSI 8trins Multitronic Limited Edition '16
Škoda
Superb Combi Style 1.4 TSI 150 ACT m. DSG '17

peter_il
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 28. sep 2008, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af peter_il » 7. maj 2016, 21:10

bhil skrev:
peter_il skrev:Så har jeg tid til at overveje, om jeg skal tage den udvidede garanti med - det tror jeg, jeg gør....
Det kan jeg kun anbefale. Ikke mindst hvis du vælger DSG. Selv om de tidlige problemer med gearkassen tilsyneladende er overstået, så er det rart at være dækket ind, da det er en dyr komponent at reparere på.

Og skulle man mod forventning sælge bilen før udløbet af den udvidede garantien, så får man nok pengene (eller en stor del af dem) ind igen, da forhandleren kan sælge den videre med importørgaranti uden selv at skulle have noget i klemme. Sælger man den privat, så giver det sig selv, at udvidet garanti er noget, der bør være eftertragtet.
Tak for dit input! Jeg håber, og tror, der er ved at være styr på DSG men tænker ellers ud ad samme bane som du. Så det ender nok med det.

peter_il
Helt nyt medlem
Indlæg: 68
Tilmeldt: 28. sep 2008, 19:24
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af peter_il » 7. maj 2016, 21:12

mkl skrev:Undskyld jeg lige hijacker tråden - men alle jer nye Octavia 3 ejere må da kunne bruge sådan et sæt gummimåtter til jeres nye vogn.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=121383
Mvh Mads
Det er da ikke umuligt :-) Østjylland ligger dog et pænt stykke fra Birkerød - er dog i Silkeborg jævnligt, hvis det ellers er i dit område. Nå, men nu skal jeg jo også lige have købt bilen. Sker formentlig i morgen...

Brugeravatar
mkl
Nyt medlem
Indlæg: 204
Tilmeldt: 18. jun 2008, 07:21
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 14 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af mkl » 7. maj 2016, 21:15

peter_il skrev:
mkl skrev:Undskyld jeg lige hijacker tråden - men alle jer nye Octavia 3 ejere må da kunne bruge sådan et sæt gummimåtter til jeres nye vogn.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=121383
Mvh Mads
Det er da ikke umuligt :-) Østjylland ligger dog et pænt stykke fra Birkerød - er dog i Silkeborg jævnligt, hvis det ellers er i dit område. Nå, men nu skal jeg jo også lige have købt bilen. Sker formentlig i morgen...
Er fra Viborg, så det er ikke så langt fra Silkeborg - alternativ arbejder jeg i Aarhus - hvis du tager færgen.
___________________________________
Škoda Octavia Combi Elegance+ 1.4 TSI '09
Škoda Octavia Combi Elegance 1.4 TSI 140 DSG '14
Audi A5 Sportback 1.8TFSI 8trins Multitronic Limited Edition '16
Škoda
Superb Combi Style 1.4 TSI 150 ACT m. DSG '17

Brugeravatar
Lasse Jensen
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 30. aug 2009, 15:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Lasse Jensen » 11. maj 2016, 18:52

Et par billeder af mine forældres nye Race blue Octavia

Min far fik lov til at vælge farven, under forudsætning af at min mor måtte vælge fælge og styling :lol: (de er henholdsvis 61 og 58 år)

Billede

Billede

Billede

Billede


Skoda Octavia Combi Style 2.0 TDI DSG

Bi-xenon med led
Dab - digital radio med carplay
Bolero radio
Sports package “dynamic”
Falken 453 - 225/35/19
Keskin KT15 - titan grey
H&R sænkningsfjedre - 40mm
Octavia Style 2.0 TDI DSG - H&R Deep + Bentley 9x19 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122518

Jonas Kristiansen
Medlem
Indlæg: 1112
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:18
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Jonas Kristiansen » 12. maj 2016, 07:53

Den står rigtig flot den der! Er Skoda logo i fælgene ville lige være prikken over i'et


Sent from my iPhone using Tapatalk
2021 Model 3
2020 e-Up!

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af BrianDS » 12. maj 2016, 08:04

Hvordan kører Octavia med 40 mm sænkning og 19" hjul?
Jeg har selv 18" hjul, uden sænkning, så jeg synes godt den kan virke lidt høj, men jeg er i tvivl om den ikke bliver for lav mht. kantstene mv.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Brugeravatar
Lasse Jensen
Nyt medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 30. aug 2009, 15:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Lasse Jensen » 12. maj 2016, 10:14

Kantsten? Dem skal man da alligevel holde sig fra ;)

Men Nej, de oplever ingen problemer med den. De har en almindelig højde kantsteen og opkørsel ved deres indkørsel, og der gå den ikke på - heller ikke ved lidt frisk kørsel.

Skodaerne står også utroligt højt fra fabrikken, og som jeg ser det, er den blot kommet ned i almindelig højde nu.

Jonas Kristiansen skrev:Den står rigtig flot den der! Er Skoda logo i fælgene ville lige være prikken over i'et Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kommer så ikke til at ske ;)
Octavia Style 2.0 TDI DSG - H&R Deep + Bentley 9x19 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122518

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af BrianDS » 12. maj 2016, 10:20

Lasse Jensen skrev:Kantsten? Dem skal man da alligevel holde sig fra ;)

Men Nej, de oplever ingen problemer med den. De har en almindelig højde kantsteen og opkørsel ved deres indkørsel, og der gå den ikke på - heller ikke ved lidt frisk kørsel.

Skodaerne står også utroligt højt fra fabrikken, og som jeg ser det, er den blot kommet ned i almindelig højde nu.

Jonas Kristiansen skrev:Den står rigtig flot den der! Er Skoda logo i fælgene ville lige være prikken over i'et Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det kommer så ikke til at ske ;)
Tja, vi har nok også lidt rigelig højde på kantstene/nedkørsler her i området, så man skal passe på hvis man har træk monteret og kører ned, selv med standard højde.

Ps. er 100% enig - Skoda logoer på Skoda fælge - og ellers skal man holde det logo som nu hører til det pågældende fælg :-)
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

Vics
Helt nyt medlem
Indlæg: 21
Tilmeldt: 12. okt 2015, 09:38
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 4 times
Been thanked: 11 times

Re: Overvejer Ny Octavia Combi

Indlæg af Vics » 9. jun 2016, 09:14

Jeg går med overvejelser om at købe en octavia, men er interesseret i at høre, hvordan siddekvaliteten (særligt lændestøtten) er i hhv. Standardsæderne og sportssæderne på længere ture?
Har hørt noget om, at man gerne skal have el-sæder for at få optimal lændestøtte, hvis man vælger standardsæder.

BrianDS
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5991
Tilmeldt: 20. mar 2010, 14:12
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 6407 times
Been thanked: 1620 times

Re: Overvejer Ny Octavia Combi

Indlæg af BrianDS » 9. jun 2016, 09:52

Vics skrev:Jeg går med overvejelser om at købe en octavia, men er interesseret i at høre, hvordan siddekvaliteten (særligt lændestøtten) er i hhv. Standardsæderne og sportssæderne på længere ture?
Har hørt noget om, at man gerne skal have el-sæder for at få optimal lændestøtte, hvis man vælger standardsæder.
Jeg er meget godt tilfreds med støtten i mine sæder - det er i hvert tilfælde bedre end flere af de andre biler jeg prøvede da jeg købte min :-)
Men tag da ud og prøv bilerne - det skulle være muligt at finde biler med de forskellige typer sæder.
2021 Skoda ENYAQ 80 First Edition
Tidligere: 2017 Volkswagen Touran Highline 2.0 TDI 150 HK DSG6, 2014 Skoda Octavia Elegance Plus 1.6 TDI 105 HK, 2010 Volkswagen Polo Highline 1.6 TDI 105 HK, 2007 Seat Altea XL Stylance Van 1.9 TDI 105 HK, 1996 Volkswagen Polo 6N 5d 1.6 75 HK "Comfort", 1992 Volkswagen Polo 2F Fox 1.3 55 HK
"Bil #2" 2015 Volkswagen Polo Comfortline 1.2 TSI 90 HK
Tidligere: 2008 Skoda Fabia Combi 1.4 MPI 68 HK, 1993 Volkswagen Polo 1.0 45 HK

mava
Helt nyt medlem
Indlæg: 18
Tilmeldt: 15. okt 2015, 09:55
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Overvejer ny octavia combi

Indlæg af mava » 10. jun 2016, 09:27

Jeg har en Octavia 1.4 TSI Style (Tour de France) udgaven, hvor der er sportsæder i. Jeg er næsten 2 meter høj og døjer lidt med ryggen. Jeg sidder super godt i sæderne og længere køreture er ikke et problem.

Mine forældre har en magen til, dog uden sportssæder og jeg sidder meget bedre i mine sæder. Mine forældre er dog slet ikke fan af sportssæder og sidder bedre i almindelige sæder.

Så bedste forslag er, at du prøver begge type af sæder.


Edit: glemte at nævne, at der er lændestøtte i begge sæder. Fordelen ved sportsæder pga min højde er, at sædet følger min ryg og "nakkestøtten" rent faktisk er brugbar

Sent from my iPhone using Tapatalk

gce
Nyt medlem
Indlæg: 109
Tilmeldt: 19. sep 2012, 18:41
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af gce » 5. jul 2016, 18:13

Amundsen vs Bolero vs Columbus vs Swing ...

Hvad er forskellen?
- - - -- - -- - --- - -- - - -
Nuværende biler:
SEAT Toledo Style, 1.2 TSI; Årgang 2016
Skoda Citigo 1.0 Årgang 2012

Tidligere biler:
Skoda Fabia Combi Ambiente, 1.6. Årgang 2008
Fiat Marea Weekend, 1.6
Fiat Palio Weekend, 1.2

toldbod
Nyt medlem
Indlæg: 201
Tilmeldt: 15. jun 2008, 14:33
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 0
Been thanked: 10 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af toldbod » 6. jul 2016, 07:27

gce skrev:Amundsen vs Bolero vs Columbus vs Swing ...

Hvad er forskellen?
I grove træk:
Swing - Standard radio med lille farveskærm.
Bolero - Radio med stor farveskærm
Amundsen - Som Bolero bare med navigation
Columbus - Navigation med stor skærm

Vil du have mulighed for bl.a. App-connet /carplay så skal du min. have Bolero.

Jan VJ
Medlem
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 13. jun 2008, 14:45
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 7 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Jan VJ » 8. jul 2016, 20:08

Kan man forvente rabat / hvor meget i disse tider på en 1,4 tsi dsg style combi med ca 100.000kr extra udstyr ? Hvad har i andre opnået ? :)
Mvh Jan
2018 Skoda Kodiaq 1.4 TSI DSG

Vegse
Helt nyt medlem
Indlæg: 11
Tilmeldt: 12. apr 2015, 13:18
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af Vegse » 22. nov 2017, 15:59

Er der nogen af jer der købte denne årgang med Carplay, der oplever problemer i forhold til at "connecte" jeres iPhones?
Jeg synes meget ofte den står og connecter/disconnecter i en lang periode indtil Boleroen genstarter.

Selv efter at jeg har fået Bolero softwareopdateret hos forhandleren fortsætter det.

Synes det er ret irriterende.

Er der nogen der ved om man kan opgradere Carplay til at blive trådløs via Bluetooth?
Direktør hos https://Lendme.dk

JanVil
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 19 times
Been thanked: 34 times

Re: Overvejer ny octavia combi

Indlæg af JanVil » 22. nov 2017, 16:07

Vegse skrev:Er der nogen af jer der købte denne årgang med Carplay, der oplever problemer i forhold til at "connecte" jeres iPhones?
Jeg synes meget ofte den står og connecter/disconnecter i en lang periode indtil Boleroen genstarter.

Selv efter at jeg har fået Bolero softwareopdateret hos forhandleren fortsætter det.

Synes det er ret irriterende.

Er der nogen der ved om man kan opgradere Carplay til at blive trådløs via Bluetooth?
Oplever det samme. Synes det hjælper at låse telefonen op.
Nej det bliver ikke trådløst på den radio.
'21 iX3 Charged plus

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"