Ydelsen på min falder ca 5 %. Godt nok ikke Audi eller VAG, men kunne være en indikation. De regulerer så ikke kørende aftaler desværre, ved egentlig ikke hvorfor.EsbenFrost skrev:
Jeg går og venter på min Audi A3, som jeg får om en 14 dage. Er der nogen der ved hvordan leasingpriserne bliver, med hensyn til afgiftsnedsættelsen? Audi kan ikke komme med et konkret svar.
Ny finanslov - lavere afgift
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- Dakota
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2770
- Tilmeldt: 3. okt 2009, 19:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Fordi de allerede har betalt registreringsafgiften for leasingperioden til Skat.farouche skrev:Ydelsen på min falder ca 5 %. Godt nok ikke Audi eller VAG, men kunne være en indikation. De regulerer så ikke kørende aftaler desværre, ved egentlig ikke hvorfor.
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Troede egentlig de betalte den løbende.Dakota skrev:Fordi de allerede har betalt registreringsafgiften for leasingperioden til Skat.farouche skrev:Ydelsen på min falder ca 5 %. Godt nok ikke Audi eller VAG, men kunne være en indikation. De regulerer så ikke kørende aftaler desværre, ved egentlig ikke hvorfor.
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Ja, men på det oprindelige grundlag.farouche skrev:Troede egentlig de betalte den løbende.Dakota skrev:Fordi de allerede har betalt registreringsafgiften for leasingperioden til Skat.farouche skrev:Ydelsen på min falder ca 5 %. Godt nok ikke Audi eller VAG, men kunne være en indikation. De regulerer så ikke kørende aftaler desværre, ved egentlig ikke hvorfor.
Hvis man stopper aftalen er der tale om en brugt bil der skal vurderes herefter og det kan jo blive samme ydelse da bilens pris før afgift jo kan være højere som brugt end ny. Meget komplekst.
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Ny finanslov - lavere afgift
Ja så er det jo faktisk lige ved at det kan svare sig at opsige aftalen efter 1 år og lave en ny, da 24 gange forskellen i ydelse svarer nogenlunde til engangs betalingen på en ny aftale..AU-R8 skrev: Ja, men på det oprindelige grundlag.
Hvis man stopper aftalen er der tale om en brugt bil der skal vurderes herefter og det kan jo blive samme ydelse da bilens pris før afgift jo kan være højere som brugt end ny. Meget komplekst.
EDIT : Sikke noget vrøvl, det er jo ikke i nærheden af
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- farouche
- Medlem
- Indlæg: 1312
- Tilmeldt: 21. maj 2013, 09:15
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 125 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Så kan det da vist kun gå for langsomt med at få den længere ned
http://www.fdm.dk/nyheder/afgiftsnedsae ... E.facebook
http://www.fdm.dk/nyheder/afgiftsnedsae ... E.facebook
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Bum har fundet regne fejlen.
Senest rettet af SteffenR 11. nov 2016, 14:50, rettet i alt 1 gang.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Min eller deres?
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Nej det er bare mit excel ark, der ikke lige var enig med hvad jeg ville have det til at gøre.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Det er et noget ensidig argument der er i den artikel. Den er også blevet kritiseret af folk der kan regne.farouche skrev:Så kan det da vist kun gå for langsomt med at få den længere ned
http://www.fdm.dk/nyheder/afgiftsnedsae ... E.facebook
Kritikpunktet går hovedsageligt på, at efter afgiftnedsættelsen sidste gang, er der flere parametre der har ændret sig i folks købelyst til nye biler. At pille en parameter ud og sige det er derfor ... det er kritisabel. At man så endda (LA), prøver at bilde folk ind, at hvis man sætter afgiften længere ned, så vil man få endnu flere penge i kassen .. Arrrhhhh - godt forsøg på at få sin politik igennem, men ikke seriøst.
/Søren.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Men hvad er dit argument for at det ikke passer. Som vi har skrevet om i en anden tråd. En Volvo XC 90 over 300k KM og 13-14 år.i-s skrev:At pille en parameter ud og sige det er derfor ... det er kritisabel. At man så endda (LA), prøver at bilde folk ind, at hvis man sætter afgiften længere ned, så vil man få endnu flere penge i kassen .. Arrrhhhh - godt forsøg på at få sin politik igennem, men ikke seriøst.
Der taber en dansker 800.000 kr, og en svensker taber 270.000 kr.
I min verden betyder det, at en dansker er mere tilbageholdende overfor at købe en dyr bil, da prisen pr km er sindsyg. Jo mere afgift man fjerner, jo bedre bliver regnestykket.
Og jo bedre økonomisk mening det giver for hr. og fru. DK, jo bedre biler køber de. Var der ikke en her på forum som skiftede fra en Berlingo til en Tesla Når man rent faktisk kan få noget for pengene så vil folk godt. Men folk gider ikke at købe en Passat med alt i udstyr, når 2/3 er afgift.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Kunne være interssant, at se nogle dybere tal på det fra FDM, da min hurtige beregning siger gennemsnits bilen jvnf deres tal slet ikke når 150/180% afgift, da den kun koster ca 74k ex afgift.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Set ud fra den enkelte dansker, så er det selvfølgelig bedst med lavest afgift, så får vi mest bil for pengene. Det er logisk nok. Men argumentet her og i den artikel der henvises til, er at man får FLERE penge i statskassen ved at sænke afgifterne.Korreborg skrev:Men hvad er dit argument for at det ikke passer. Som vi har skrevet om i en anden tråd. En Volvo XC 90 over 300k KM og 13-14 år.i-s skrev:At pille en parameter ud og sige det er derfor ... det er kritisabel. At man så endda (LA), prøver at bilde folk ind, at hvis man sætter afgiften længere ned, så vil man få endnu flere penge i kassen .. Arrrhhhh - godt forsøg på at få sin politik igennem, men ikke seriøst.
Der taber en dansker 800.000 kr, og en svensker taber 270.000 kr.
I min verden betyder det, at en dansker er mere tilbageholdende overfor at købe en dyr bil, da prisen pr km er sindsyg. Jo mere afgift man fjerner, jo bedre bliver regnestykket.
Og jo bedre økonomisk mening det giver for hr. og fru. DK, jo bedre biler køber de. Var der ikke en her på forum som skiftede fra en Berlingo til en Tesla Når man rent faktisk kan få noget for pengene så vil folk godt. Men folk gider ikke at købe en Passat med alt i udstyr, når 2/3 er afgift.
Du kan prøve at følge din egen argumentation til dørs og fjerne afgiften helt. Tror du så staten får flere penge i kassen eller færre ?
I dit eksempel med en Berlingo og en Tesla. Ja, hvis manden havde købt Berlingoen, så havde statskassen nok fået 50k+ i kassen. Alle Tesla'er blev solgt med 0 afgift, så der fik vi så 0 i statskassen.
/Søren.
- SteffenR
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 8650
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 13:11
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 259 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
plus ca. 250k i moms.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."
Ironi kan forekomme
Ironi kan forekomme
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Det kan sagtens være sandt, at man opnår et større provenu ved at sænke en afgift, især når afgiften har en så ekstremt salgshæmmende effekt som den høje registreringsafgift. Det er ikke det samme som at man også får flere penge i kassen af at fjerne den helt. Der er et breakpoint, hvor mindreprovenuet pr solgte bil bliver dominerende i forhold til det øgede salg. Vend den om og spørg, om du ville få flere eller færre penge i kassen, hvis registreringsafgiften var på en milliard procent. Mit bud ville nok være du så fik 0 kr. i kassen pga 0 salg.i-s skrev:Set ud fra den enkelte dansker, så er det selvfølgelig bedst med lavest afgift, så får vi mest bil for pengene. Det er logisk nok. Men argumentet her og i den artikel der henvises til, er at man får FLERE penge i statskassen ved at sænke afgifterne.Korreborg skrev:Men hvad er dit argument for at det ikke passer. Som vi har skrevet om i en anden tråd. En Volvo XC 90 over 300k KM og 13-14 år.i-s skrev:At pille en parameter ud og sige det er derfor ... det er kritisabel. At man så endda (LA), prøver at bilde folk ind, at hvis man sætter afgiften længere ned, så vil man få endnu flere penge i kassen .. Arrrhhhh - godt forsøg på at få sin politik igennem, men ikke seriøst.
Der taber en dansker 800.000 kr, og en svensker taber 270.000 kr.
I min verden betyder det, at en dansker er mere tilbageholdende overfor at købe en dyr bil, da prisen pr km er sindsyg. Jo mere afgift man fjerner, jo bedre bliver regnestykket.
Og jo bedre økonomisk mening det giver for hr. og fru. DK, jo bedre biler køber de. Var der ikke en her på forum som skiftede fra en Berlingo til en Tesla Når man rent faktisk kan få noget for pengene så vil folk godt. Men folk gider ikke at købe en Passat med alt i udstyr, når 2/3 er afgift.
Du kan prøve at følge din egen argumentation til dørs og fjerne afgiften helt. Tror du så staten får flere penge i kassen eller færre ?
I dit eksempel med en Berlingo og en Tesla. Ja, hvis manden havde købt Berlingoen, så havde statskassen nok fået 50k+ i kassen. Alle Tesla'er blev solgt med 0 afgift, så der fik vi så 0 i statskassen.
Man får også 25 pct. Moms i kassen på en Tesla, så allerede derfor giver den samme eller mere i provenu end den billige Berlingo.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Enig. Problemet er jo at regne hovederne aldrig har været udenfor en dør, og oplevet samfundet.
Man fordoblede prisen på ønskenummerplader. Man havde regnet ud at det ville give dobbelt så mange penge i kassen. Resultat = salget faldt til næsten ingen. (Ved ikke om det er en and, men det er da en god historie )
Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Man fordoblede prisen på ønskenummerplader. Man havde regnet ud at det ville give dobbelt så mange penge i kassen. Resultat = salget faldt til næsten ingen. (Ved ikke om det er en and, men det er da en god historie )
Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Det er en and. Men salget er da faldet, jeg tror dog mere, at det handler om, at ønskenummerplader efter nogle år blev umoderne og opfattet som udtryk for at man er selvfed.Korreborg skrev:Enig. Problemet er jo at regne hovederne aldrig har været udenfor en dør, og oplevet samfundet.
Man fordoblede prisen på ønskenummerplader. Man havde regnet ud at det ville give dobbelt så mange penge i kassen. Resultat = salget faldt til næsten ingen. (Ved ikke om det er en and, men det er da en god historie )
Sendt fra min Samsung S7 med Tapatalk
Jeg er så ikke enig mht regnehovederne, da jeg sidder på kontor med dem og positivt ved, at de går ud af en dør mindst to gange dagligt per snude.
- Korreborg
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3406
- Tilmeldt: 12. mar 2012, 11:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Viborg
- Has thanked: 580 times
- Been thanked: 876 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Som Decipher skriver, så er momsen på en Tesla en del højere end på en berlingo.i-s skrev:I dit eksempel med en Berlingo og en Tesla. Ja, hvis manden havde købt Berlingoen, så havde statskassen nok fået 50k+ i kassen. Alle Tesla'er blev solgt med 0 afgift, så der fik vi så 0 i statskassen.
Det korte af det lange, jeg mener at afgiften skal helt væk. Gør som i UK.
En første afgift baseret på forurening. = Hvis bilen kører 20km/l så er afgiften X. Og så er det ligegyldigt om bilen koster 100.000 eller 1.000.000.
Den årlige afgift reguleres så over tid, så den følger udviklingen. Så det bliver dyere og dyere at køre i en gamle forurenende spand.
Og så burde der indføres roadtax = Os der bruger vejene meget, betaler for det vi bruger. Men kan gøre det i en federe bil end nu.
2022 Polestar 2 Pilot Plus Performance 476HK
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
2017 Golf VII Facelift GTD 2.0TDI CR 184 DSG7 Van (Solgt)
2013 Golf VII Highline 2,0 TDI CR 150 DSG6 Van (Solgt)
2009 Octavia II FL Elegance Combi 2,0 TDI 140 (Solgt)
2007 Leon Stylance 1,9 TDI 105 Van (Solgt)
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Ja, enig.Decipher skrev: Det kan sagtens være sandt, at man opnår et større provenu ved at sænke en afgift, især når afgiften har en så ekstremt salgshæmmende effekt som den høje registreringsafgift. Det er ikke det samme som at man også får flere penge i kassen af at fjerne den helt. Der er et breakpoint, hvor mindreprovenuet pr solgte bil bliver dominerende i forhold til det øgede salg. Vend den om og spørg, om du ville få flere eller færre penge i kassen, hvis registreringsafgiften var på en milliard procent. Mit bud ville nok være du så fik 0 kr. i kassen pga 0 salg.
Men sagen er jo, at ved sidste afgiftsnedsættelse gik fjerne man 180 % delen. Men de biler, som har skabt den forøgede provenu er det eksplosive salg af minibiler. De har aldrig været belastet med 180% afgift.
Nu kostede en Tesla ca. 500.000, dengang der blev solgt nogen af dem. Det er altså ca. 100.000 kr i moms.Decipher skrev: Man får også 25 pct. Moms i kassen på en Tesla, så allerede derfor giver den samme eller mere i provenu end den billige Berlingo.
Mener du virkelig at det ikke kan slåes af en berlingo der skal betale fuld afgift + moms af afgiften + brændstofafgift (~ 5-6 kr/l) + højere grøn afgift, når du regner det ud over 10 år f.eks ?
Jeg når frem til at en berlingo med anslået 50.000 i registeringsafgift og 200.000 km over 10 år vil betale 145.000 kr i afgift og moms. Altså 45.000 mere i provenu til staten end Tesla'en. Så har jeg ikke taget grøn ejerafgift med.
/Søren.
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Der er også afgift og moms per kw/hi-s skrev:Ja, enig.Decipher skrev: Det kan sagtens være sandt, at man opnår et større provenu ved at sænke en afgift, især når afgiften har en så ekstremt salgshæmmende effekt som den høje registreringsafgift. Det er ikke det samme som at man også får flere penge i kassen af at fjerne den helt. Der er et breakpoint, hvor mindreprovenuet pr solgte bil bliver dominerende i forhold til det øgede salg. Vend den om og spørg, om du ville få flere eller færre penge i kassen, hvis registreringsafgiften var på en milliard procent. Mit bud ville nok være du så fik 0 kr. i kassen pga 0 salg.
Men sagen er jo, at ved sidste afgiftsnedsættelse gik fjerne man 180 % delen. Men de biler, som har skabt den forøgede provenu er det eksplosive salg af minibiler. De har aldrig været belastet med 180% afgift.
Nu kostede en Tesla ca. 500.000, dengang der blev solgt nogen af dem. Det er altså ca. 100.000 kr i moms.Decipher skrev: Man får også 25 pct. Moms i kassen på en Tesla, så allerede derfor giver den samme eller mere i provenu end den billige Berlingo.
Mener du virkelig at det ikke kan slåes af en berlingo der skal betale fuld afgift + moms af afgiften + brændstofafgift (~ 5-6 kr/l) + højere grøn afgift, når du regner det ud over 10 år f.eks ?
Jeg når frem til at en berlingo med anslået 50.000 i registeringsafgift og 200.000 km over 10 år vil betale 145.000 kr i afgift og moms. Altså 45.000 mere i provenu til staten end Tesla'en. Så har jeg ikke taget grøn ejerafgift med.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Ja, men det får du retur når du bruger det til en elbil. Får du f.eks sat en Clever boks op som i VW tilbudet, så får Clever penge tilbage fra staten på det strøm du trækker fra boksen.AU-R8 skrev:Der er også afgift og moms per kw/hi-s skrev:Ja, enig.Decipher skrev: Det kan sagtens være sandt, at man opnår et større provenu ved at sænke en afgift, især når afgiften har en så ekstremt salgshæmmende effekt som den høje registreringsafgift. Det er ikke det samme som at man også får flere penge i kassen af at fjerne den helt. Der er et breakpoint, hvor mindreprovenuet pr solgte bil bliver dominerende i forhold til det øgede salg. Vend den om og spørg, om du ville få flere eller færre penge i kassen, hvis registreringsafgiften var på en milliard procent. Mit bud ville nok være du så fik 0 kr. i kassen pga 0 salg.
Men sagen er jo, at ved sidste afgiftsnedsættelse gik fjerne man 180 % delen. Men de biler, som har skabt den forøgede provenu er det eksplosive salg af minibiler. De har aldrig været belastet med 180% afgift.
Nu kostede en Tesla ca. 500.000, dengang der blev solgt nogen af dem. Det er altså ca. 100.000 kr i moms.Decipher skrev: Man får også 25 pct. Moms i kassen på en Tesla, så allerede derfor giver den samme eller mere i provenu end den billige Berlingo.
Mener du virkelig at det ikke kan slåes af en berlingo der skal betale fuld afgift + moms af afgiften + brændstofafgift (~ 5-6 kr/l) + højere grøn afgift, når du regner det ud over 10 år f.eks ?
Jeg når frem til at en berlingo med anslået 50.000 i registeringsafgift og 200.000 km over 10 år vil betale 145.000 kr i afgift og moms. Altså 45.000 mere i provenu til staten end Tesla'en. Så har jeg ikke taget grøn ejerafgift med.
Så det er kun dem der lader med "nødladeren" altid der kommer til at betale kwh afgift.
/Søren.
- Martin1986
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2361
- Tilmeldt: 4. feb 2011, 16:01
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 105 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Tror så også manden med teslaen skifter sin bil efter 5 år måske , og betaler moms af en ny hvor, hvor manden med berlingoen måske beholder den flere år. Men det er selvfølgelig gisninger.
Nuværende bil: BMW F11 530D
- majland
- Medlem
- Indlæg: 1357
- Tilmeldt: 17. mar 2011, 14:44
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 68 times
- Been thanked: 256 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Mig bekendt galt det kun til udgangen af 2015i-s skrev: Ja, men det får du retur når du bruger det til en elbil. Får du f.eks sat en Clever boks op som i VW tilbudet, så får Clever penge tilbage fra staten på det strøm du trækker fra boksen.
Så det er kun dem der lader med "nødladeren" altid der kommer til at betale kwh afgift.
/A
Anders Majland
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
2016 Skoda Citigo Style 1.0 60 ASG 5d
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Yamaha Ténéré 700
2021 Skoda Enyaq iV 80 Plus
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5842
- Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 293 times
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Det er absolut ikke det hele.i-s skrev:Ja, men det får du retur når du bruger det til en elbil. Får du f.eks sat en Clever boks op som i VW tilbudet, så får Clever penge tilbage fra staten på det strøm du trækker fra boksen.AU-R8 skrev: Der er også afgift og moms per kw/h
Så det er kun dem der lader med "nødladeren" altid der kommer til at betale kwh afgift.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 9
- Tilmeldt: 1. feb 2015, 21:14
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Ny finanslov - lavere afgift
Endelig sker der noget, så kan jeg endelig komme ud og købe bil. Så må vi se hvor stor besparrelsen bliver. Dog er jeg forelsket i en bmw denne gang
1991 Audi 80 B3 1.8S - Gone