Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Alt vedr. dæk
Besvar
Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af vrod » 17. dec 2016, 18:46

Hej alle,

Vi har fået en touareg men den kom kun med sommerdæk. Købte et sæt vinterdæk uden tpms sensorer, har dog så efterfølgende fundet ud af at bilen skal bruge sensorer i dækkene. Kan man flytte dem fra sommerdækkene over i vinterdækkene?

Pt. har jeg kodet tpms fra i speedo således at alarmen ikke vises men det ville være cool hvis man kunne flytte sensorerne over. :)
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af AU-R8 » 17. dec 2016, 18:52

Køb 4 nye sensorer
Det er da dyrere at tage 2 sæt dæk af 2 gange om året

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5466
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 324 times

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af diskoboy » 17. dec 2016, 19:14

Man kan sagtens flytte sensorer over. Det gjorde jeg da jeg havde min Passat.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af vrod » 18. dec 2016, 07:50

Vi har en mekaniker som tager sig af ting på bilen. Må se om jeg kan finde mogle billige sensorer og så få det klaret efter jul og nytår. :) tak for svarene
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af ph » 18. dec 2016, 08:31

hvordan sidder dæktrykssensorer egentligt fast?
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 45 times
Been thanked: 393 times

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af Blackfinger » 18. dec 2016, 09:16


vwbattle
Medlem
Indlæg: 859
Tilmeldt: 14. jun 2008, 10:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af vwbattle » 18. dec 2016, 09:37

Og skal det være efter bogen, skal der et service kit til, når de har været adskilt (altså skift fra fælg til fælg)

køb 4 nye, og få dem klonet med dine gamle.
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af ph » 18. dec 2016, 10:57

Blackfinger skrev:De sidder fast på ventilen: https://www.google.dk/search?q=tpms+ven ... BigB&dpr=1
ok ....De billeder jeg magtede at google mig til, viste ikke hvordan den sad fast :/
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5466
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:17
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 125 times
Been thanked: 324 times

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af diskoboy » 18. dec 2016, 11:01

ph skrev:hvordan sidder dæktrykssensorer egentligt fast?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

jlf1
Nyt medlem
Indlæg: 311
Tilmeldt: 18. jun 2008, 05:27
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af jlf1 » 18. dec 2016, 19:45

Hej,

jeg har 4 brugte sensor, fra en R36 Passat, tror de passer på din.

mvh Jimmy fra Skanderborg

Kildevang
Aktiv medlem
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af Kildevang » 18. dec 2016, 20:12

Du skal bare have 4 nye fra Cub.. dem montere jeg og jeg har monteret mange af dem.... Det dur..
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Brugeravatar
vrod
Medlem
Indlæg: 1081
Tilmeldt: 29. nov 2012, 10:56
Geografisk region: Tyskland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Düsseldorf
Has thanked: 3 times
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Flytte dæktrykssensorer mellem dæk

Indlæg af vrod » 18. dec 2016, 22:50

Pga diverse svar tror jeg bare jeg anskaffer mig et sæt sensorer til vinterdækkene... så slipper jeg for det andet bøvl. :) så må den til mekkeren engang når tiden er der
2015 Audi S6 Avant - ACC, AAS, Matrix, Head-Up, Bose, Keyless Go, MMI 3GP+, Audi Connect, Side assist, Sign assist, Lane Assist m.m.
2015 Touareg 3.0 V6 TDi Tiptronic R-Line - ACC, Luftundervogn, DLA, El. Bagklap, KESSY, RNS 850 m. GE, El. Læderkabine "Nappa" (Memory), Fuld el. spejle (Memory), Sign assist, Blind spot assist, Lane Assist m.m.
2015 Golf 7 GTI Performance DSG (Solgt) - ACC, DCC, DLA, DYNAUDIO, KESSY, Discover Media, Læderkabine, Fuld el. spejle, Sign assist, Lane Assist m.m.

Besvar

Tilbage til "Dæk"