Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgate)

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Besvar
MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgate)

Indlæg af MarcWinther » 22. dec 2016, 18:56

Jeg vil snart få min bil SW-opdateret ved VW og vil efterfølgende have den chippet samt have EGR-Off i samme omgang.

Hvordan foregår det med de nye SW-versioner? Her tænker jeg på, at der jo er nogle gennemprøvet "programmer" (som jeg har forstået det). Kan disse stadigvæk bruges af tunerne, eller skal de til at udvikle nye som er tilpasset den nye VW SW?

Bor på Sydfyn - hvem kam anbefales? Kører gerne til Jylland for det. Det er vel Landberg samt Ritter, der er de mest brugte.
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af Charlimike » 22. dec 2016, 19:44

Det er ikke noget problem at lave tuning på baggrund af nye sw version. Landberg er et godt bud.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af Watcher » 22. dec 2016, 21:34

Den nye sw får også nyudviklet tuningsfil der passer dertil.. fra ca midt januar er landberg klar med program til sw opdateret 1.6


Sent from my Aiiiiiiightphone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af Rittersport » 23. dec 2016, 10:08

Du kan også vælge at få den software i igen bilen har kørt med indtil update så du undgår alle de elendige følgevirkninger de nye versioner giver ;-)
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af MarcWinther » 24. dec 2016, 11:56

Rittersport skrev:Du kan også vælge at få den software i igen bilen har kørt med indtil update så du undgår alle de elendige følgevirkninger de nye versioner giver ;-)
Ha ha, ja det er selvfølgelig også en mulighed :) Men havde nu tænkt mig at få den optimeret uanset hvad. EGR OFF skal den i hvert fald have, men har ikke ville gøre det før den var blevet opdateret ved VW (ifb. med dieselgate). Nu er den famøse opdatering så endelig frigivet til 1.6'erne, så nu undersøger jeg mulighederne.

Der er bare noget jeg ikke forstår. Lad os kalde den originale SW vers. A (altså den SW-vers. bilen er født med). Hvis jeg nu havde fået optimeret bilen inden alt det her VW dieselgate-halløj, kunne vi sige at den vers. hed A+. Nu får jeg så lagt ny VW SW ind (dieselgate) - lad os kalde den vers. B. Kan det passe, at der af "tunerne" skal udvikles ny SW på baggrund af den nye SW fra VW (vers. B)? -Kan man ikke "bare" indlæse den gennemtestet "vers. A+"?
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af HansH » 24. dec 2016, 12:28

MarcWinther skrev:
Rittersport skrev:Du kan også vælge at få den software i igen bilen har kørt med indtil update så du undgår alle de elendige følgevirkninger de nye versioner giver ;-)
Ha ha, ja det er selvfølgelig også en mulighed :) Men havde nu tænkt mig at få den optimeret uanset hvad. EGR OFF skal den i hvert fald have, men har ikke ville gøre det før den var blevet opdateret ved VW (ifb. med dieselgate). Nu er den famøse opdatering så endelig frigivet til 1.6'erne, så nu undersøger jeg mulighederne.

Der er bare noget jeg ikke forstår. Lad os kalde den originale SW vers. A (altså den SW-vers. bilen er født med). Hvis jeg nu havde fået optimeret bilen inden alt det her VW dieselgate-halløj, kunne vi sige at den vers. hed A+. Nu får jeg så lagt ny VW SW ind (dieselgate) - lad os kalde den vers. B. Kan det passe, at der af "tunerne" skal udvikles ny SW på baggrund af den nye SW fra VW (vers. B)? -Kan man ikke "bare" indlæse den gennemtestet "vers. A+"?
Det spørgsmål har allerede været oppe og vende flere gange herinde. Kun formuleringen varierer.
Søg og du skal finde :)

Eller start f.eks. ca midt på denne side og så læs lidt fremad: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... &start=150
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

2407
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 19. okt 2015, 18:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af 2407 » 27. dec 2016, 16:11

Min egr-ventil er formentlig defekt i min 1.6 tdi. Det betyder dog ikke noget ( for mig ) da den er koblet fra - elektronisk. Kan VW forlange at jeg betaler for ny egr-ventil? Hvis den elektroniske frakobling bliver overskrevet får VW jo svært ved at nedsætte motorens NOx gasser med en defekt egr-ventil. Sagt på en anden måde; VW er jo ikke lovgivende myndighed og kan vel ikke blande sig i om man kører med en defekt motor eller for sags skyld med en frakoblet egr-ventil? Der er ikke længere nogen garanti på bilen...

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af HansH » 27. dec 2016, 16:26

2407 skrev:Min egr-ventil er formentlig defekt i min 1.6 tdi. Det betyder dog ikke noget ( for mig ) da den er koblet fra - elektronisk. Kan VW forlange at jeg betaler for ny egr-ventil? Hvis den elektroniske frakobling bliver overskrevet får VW jo svært ved at nedsætte motorens NOx gasser med en defekt egr-ventil. Sagt på en anden måde; VW er jo ikke lovgivende myndighed og kan vel ikke blande sig i om man kører med en defekt motor eller for sags skyld med en frakoblet egr-ventil? Der er ikke længere nogen garanti på bilen...
Jeg er ret sikker på at VW er revnende ligeglad med din EGR-ventil's sundhedstilstand.
De opdaterer din ECUs software - and that's it !
Hvis det betyder, at når du kører ud af porten, så går din bil i nødprogram fordi ventilen ikke reagerer på styresignalet - så er det dit problem.
Og hvordan du vil fikse det, er helt op til dig selv.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

2407
Helt nyt medlem
Indlæg: 20
Tilmeldt: 19. okt 2015, 18:02
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af 2407 » 27. dec 2016, 16:43

HansH

Det har du da ret i. Så må jeg køre i nødprogram hen til nærmeste tuner og få den koblet fra igen ( egr-ventilen ) :lol:

kGlerup
Aktiv medlem
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 609 times
Been thanked: 348 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af kGlerup » 27. dec 2016, 17:47

2407 skrev:HansH

Det har du da ret i. Så må jeg køre i nødprogram hen til nærmeste tuner og få den koblet fra igen ( egr-ventilen ) Billede
Præcis min plan, når opdateringen ikke længere kan trækkes... :)

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 39 times
Been thanked: 28 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af DangerDane » 30. dec 2016, 14:36

På sådan en gammel slæde som min 3BG'er, kan jeg da se om der faktisk er nogle opdateringer til den, som den måske har misset. Eller er den for gammel til at det rigtigt har nogen relevans?
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Brugeravatar
ladok
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. aug 2011, 20:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af ladok » 6. jan 2017, 18:37

jeg forstår ikke
jeg har en 2013 1,6 tdi 105 men den skal ikke have en SW opdatering, hvorfor skal din så :!:

Jannik
Aktiv medlem
Indlæg: 1834
Tilmeldt: 6. jul 2010, 21:22
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 41 times
Been thanked: 196 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af Jannik » 6. jan 2017, 18:49

Mine forældre har fået opdateret deres Seat Altea 1,6 TDI årg. 05/2011 i dag.
Tilbagemeldingen fra dem er, at bilen kører langt bedre efter opdateringen.
Der er ikke længere motorbanken ved lave omdr. eller nervøs motorgang ved igangsætning.

De er meget positive overfor ændringerne.


Sent from my iPad using Tapatalk
Min bil: Mercedes Benz C300 Sedan W206 - 05/2022
Fruens bil: VW e-Golf - 04/2020
Kommende til fruen: BMW iX1 eDrive20 M-Sport m. Premium, Driving Assistant og Komfort-pakker.
Tidligere biler: Udelukkende VAG

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af MarcWinther » 6. jan 2017, 19:40

ladok skrev:jeg forstår ikke
jeg har en 2013 1,6 tdi 105 men den skal ikke have en SW opdatering, hvorfor skal din så :!:
Har du slået den op på www.dieselinfo.dk?
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
ladok
Helt nyt medlem
Indlæg: 52
Tilmeldt: 22. aug 2011, 20:47
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af ladok » 8. jan 2017, 15:48

ja
og har også fået tilbagemelding om at den ikke skal :?:

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af ESN » 6. mar 2017, 21:37

Rittersport skrev:Du kan også vælge at få den software i igen bilen har kørt med indtil update så du undgår alle de elendige følgevirkninger de nye versioner giver ;-)
Det ville jo bare være super at få den gamle sw tilbage ,kan man helt overskrive det nye bras og skal man først ha udlæst sin gamle sw , for at få den tilbage eller hvordan fungerer det ?
No Letting the Old Man In!

Rittersport
Medlem
Indlæg: 726
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af Rittersport » 8. mar 2017, 20:41

ESN skrev:
Rittersport skrev:Du kan også vælge at få den software i igen bilen har kørt med indtil update så du undgår alle de elendige følgevirkninger de nye versioner giver ;-)
Det ville jo bare være super at få den gamle sw tilbage ,kan man helt overskrive det nye bras og skal man først ha udlæst sin gamle sw , for at få den tilbage eller hvordan fungerer det ?
Hvis jeg har den gl i min database så er det ikke nødvendigt.
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

motley
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 30 times
Been thanked: 5 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af motley » 14. mar 2017, 12:54

Min A3 1.6 TDI skal til SW opdatering den 24/3. Bagefter overvejer jeg egr-off og tuning. Så min spørgsmål er om egr-off. Er en elektronisk EGR-OFF ved chip tuningen nok eller skal man montere en plade first, og så bagefter gå til en chip tuning specialist?
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 3244
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
Has thanked: 17 times
Been thanked: 210 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af Charlimike » 14. mar 2017, 12:56

motley skrev:Min A3 1.6 TDI skal til SW opdatering den 24/3. Bagefter overvejer jeg egr-off og tuning. Så min spørgsmål er om egr-off. Er en elektronisk EGR-OFF ved chip tuningen nok eller skal man montere en plade first, og så bagefter gå til en chip tuning specialist?
Der hele sker via tunings filen, dog kan en blindplade + software være god hvis din Egr allerede er defekt.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart ❤️

"A problem shared is a problem halved"

motley
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 30 times
Been thanked: 5 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af motley » 15. mar 2017, 00:35

Charlimike skrev:
motley skrev:Min A3 1.6 TDI skal til SW opdatering den 24/3. Bagefter overvejer jeg egr-off og tuning. Så min spørgsmål er om egr-off. Er en elektronisk EGR-OFF ved chip tuningen nok eller skal man montere en plade first, og så bagefter gå til en chip tuning specialist?
Der hele sker via tunings filen, dog kan en blindplade + software være god hvis din Egr allerede er defekt.
Tak. Min EGR er ikke defekt, men skal se efter opdateringen :)
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke

ESN
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 23. jan 2017, 17:31
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af ESN » 18. mar 2017, 20:56

motley skrev:
Charlimike skrev:
motley skrev:Min A3 1.6 TDI skal til SW opdatering den 24/3. Bagefter overvejer jeg egr-off og tuning. Så min spørgsmål er om egr-off. Er en elektronisk EGR-OFF ved chip tuningen nok eller skal man montere en plade first, og så bagefter gå til en chip tuning specialist?
Der hele sker via tunings filen, dog kan en blindplade + software være god hvis din Egr allerede er defekt.
Tak. Min EGR er ikke defekt, men skal se efter opdateringen :)
I dit tilfælde ville jeg med en 1,6 TDI afbestille den tid og vente så længe som muligt osse til den ville blive kasseret til syn.
Jeg er af den overbevisning at der vil ske betydelige ændringer for de svindelramte bil ejere i hele dette "tvangs cirkus" ;)
No Letting the Old Man In!

motley
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 30 times
Been thanked: 5 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af motley » 20. mar 2017, 11:20

ESN skrev:
motley skrev:
Charlimike skrev: Der hele sker via tunings filen, dog kan en blindplade + software være god hvis din Egr allerede er defekt.
Tak. Min EGR er ikke defekt, men skal se efter opdateringen :)
I dit tilfælde ville jeg med en 1,6 TDI afbestille den tid og vente så længe som muligt osse til den ville blive kasseret til syn.
Jeg er af den overbevisning at der vil ske betydelige ændringer for de svindelramte bil ejere i hele dette "tvangs cirkus" ;)
Jeg overvejer at afbestile tiden.
Men er denne opdatering ikke lovpligtig? Kan jeg bare sige nej tak forever?

Jeg har et spørgsmål til. Min bil har en tuning boks installeret. Hvis jeg gå til den SW opdatering, vil jeg tage boksen af. Det er nemt at fjerne selv boksen og bruge en blænde prop i stedet, men der er to stik, som tilslutter den til bilen med et stik tilsluttet en CR sensor og det andet tilsluttet en turbolader sensor, som er kun tilgængelig nedefra (bilen skal løftes og en plast skærm fra under motoren skal af). Skal jeg tage alt tuning relaterede kabler af, eller er det lige meget da min bil er 4 år gammel og der er ikke noget garanti på den mere? Eller er der en slags garanti some jeg ikke har anelse om?
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 13175
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov
Has thanked: 3171 times
Been thanked: 4489 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af HansH » 20. mar 2017, 11:30

motley skrev: Jeg overvejer at afbestile tiden.
Men er denne opdatering ikke lovpligtig? Kan jeg bare sige nej tak forever?
Hvis du har lyst, kan du jo følge med i denne tråd hvor bl.a det spørgsmål debatteres: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... &start=330

Kort sagt så er den officielle udmelding at synsstederne på et tidspunkt vil blive i stand til at kontrollere om bilen har været inde til opdatering.
Og hvis ikke, så dumpe den.
Status pr. 20.03.2017 er at ingen (i synshallerne) interesserer sig for opdateringen.

Jeg har valgt strategien at ignorere indkaldelsen til det sidste, for at se om det virkelig skulle komme dertil at den dumpes til syn uden opdateringen.
Min bil skal synes 13.04.2018. Måske andre inden da har gjort sig den erfaring, og så kan jeg jo nyde godt af det.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813

motley
Nyt medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 30 times
Been thanked: 5 times

Re: Optimering af 1.6 TDi 105 efter SW-opdatering (dieselgat

Indlæg af motley » 21. mar 2017, 11:36

Tak Hans. Jeg har valgt at afbestile tid hos Audi. Venter på afbestillings bekræftelse. Min bil skal til syn først i Oktober 2018, så er de masse tid til at vente og se hvodan de hele udvikler sig.
2019 Audi A3 35TFSI S-tronic Limited Edition | Eibach Pro | S-line eksteriør | Titaniumsort optikpakke

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"