DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 23. dec 2016, 17:01

claussor skrev:Underligt Kristian min kørte altid perfekt efter grundjustering. Derfor jeg overhovedet ikke tror på det med fugt. Der foregår noget adaptivt pis i den gearkasse. Det er jeg overbevist om.
Var også mit bud, men fik grundjusteret min sidste gang den var afsted, og det eneste jeg kunne mærke, var mere regelmæssige gearskift - glideriet var præcis det samme!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 23. dec 2016, 17:57

Mr Galli skrev:Det GaSelle skriver om er ACC som er adaptiv fartpilot. Billede
Lol - Active Cylinder Control :)

Nå ok så forstår jeg bedre...den aktive fartpilot er bestemt en vinder hos mig også :)

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 23. dec 2016, 18:08

madsobh skrev:Er der nogen der er med på at sagsøge ?Tapatalk
Jeg vil gerne have en af disse ud af mit træk:
1. At bilen kører som den gjorde fra ny (16KKM siden)
2. At jeg får pengene igen, dvs minus slid på 3/4 år.

Umiddelbart tænker jeg at (1) aldrig vil ske. Hvilket efterlader (2). Og spørgsmålet er så om jeg vil få mere ud af at sagsøge dem - end jeg ville få ved at troppe op ved Volvo eller BMW med min fine GT. Jeg tvivler og specielt i lyset af hvor lang tid det vil tage at sagsøge...og mon dog man vinder :)

Så kan du argumentere for at vi skal give dem en lærestreg. Et opråb der kan mærkes. Dog vil jeg vil gerne opfordre til en anden tilgang (som jeg 100% selv vil efterfølge): Drop VAG. At jeg/vi ikke kommer igen og lægger 300-400 K er en langt større lærestreg. Vi skal bare gøre dem opmærksom på det i fællesskab.

/ITemplate

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 23. dec 2016, 18:11

ITemplate skrev:
Mr Galli skrev:Det GaSelle skriver om er ACC som er adaptiv fartpilot. Billede
Lol - Active Cylinder Control :)

Nå ok så forstår jeg bedre...den aktive fartpilot er bestemt en vinder hos mig også :)
ACC = Adaptive Cruise Control.

Det, du hentyder til, må være ACT = Active Cylinder Technology :)

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jakob J » 23. dec 2016, 19:27

madsobh skrev:Fra golf 7 variant
Juli 2014

Billede

Tapatalk
Hvad er det som fraviger i forhold til den beskrivelse?

At den glider er jo ikke lig med at den ikke trækker.
- Og så er ord som "næsten" jo elastik i metermål.

Hvis det var fordi, at koblingen vitterlig var slidt op i løbet af kort tid (ikke dem der skiftes pga glidende skift), så havde I måske en sag. Jeg tror desværre, det er op ad bakke.

At VW har valgt at skifte koblinger, gearkasser, grundjustere, etc er nok mere et udtryk for manglende intern koordinering. De er klar over, at produktet ikke lever op til egne forventninger, men nu viser det sig, at problemet ikke kan løses uden større omkostninger. Mon ikke der pt ligger en økonomisk kalkule bag ved som siger:

Det er billigere at lukke øjnene for de få kunder der ikke er tilfredse end at bruge penge på at løse problemet.

I hvert fald min teori :)

Men jeg skal bestemt ikke tage modet fra jer. Forstår godt at I ikke er tilfredse.

Zwonkie
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Zwonkie » 23. dec 2016, 21:21

Kan så sige at jeg har store afbrydelser af trækkraften under normal kørsel på motorvejen.

Jakob J
Nyt medlem
Indlæg: 236
Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Jakob J » 23. dec 2016, 22:13

Såfremt det er tilfældet, så er der vel en sag.

Det primære må være, at produktet adskiller sig væsentligt fra det, som er lovet af producenten.

Backfixer
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 5. apr 2009, 19:12
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Backfixer » 23. dec 2016, 23:09

Om det kan betale sig at starte retssager ved jeg ikke men der var da en David der vandt over Goliat for en uge siden, ham med iphone mod Apple.
Personligt siger jeg favel til vag når jeg skal skifte audien.
Når et problem pludselig bliver en egenskab er det eneste der afskiller mine nedre kinder og skosåler en mellemstor Fidel.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 24. dec 2016, 11:48

Backfixer skrev:Om det kan betale sig at starte retssager ved jeg ikke men der var da en David der vandt over Goliat for en uge siden, ham med iphone mod Apple.
Konteksten mangler. Sagen startede i 2011, dvs 5-6 år har det taget indtil nu. Og lur mig om Apple ikke anker igen? God tur med DSG7 de næste 6-7 år. Så kan det være man vinder en principiel sag - personligt vælger jeg at sælge skidtet og glemme VAG nu :)

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 24. dec 2016, 11:51

ITemplate skrev:
Backfixer skrev:Om det kan betale sig at starte retssager ved jeg ikke men der var da en David der vandt over Goliat for en uge siden, ham med iphone mod Apple.
Konteksten mangler. Sagen startede i 2011, dvs 5-6 år har det taget indtil nu. Og lur mig om Apple ikke anker igen? God tur med DSG7 de næste 6-7 år. Så kan det være man vinder en principiel sag - personligt vælger jeg at sælge skidtet og glemme VAG nu :)
Apple har valgt IKKE at anke sagen, men også her er VAG ikke blandt producenterne, ved mit næste bil valg - thats for sure!
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Janke
Nyt medlem
Indlæg: 107
Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 9 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Janke » 28. dec 2016, 13:51

Hej

Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.

Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.

Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.

Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.

NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.

Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 28. dec 2016, 15:32

Janke skrev:Hej

Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.

Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.

Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.

Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.

NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.

Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Jeg ville gerne støtte op om dit initiativ, men jeg har ikke mulighed for at dukke op i Københavnsområdet til et møde.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 28. dec 2016, 15:36

Jeg vil også gerne støtte op, men jeg vil få svært ved at deltage i kbh

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

ITemplate
Helt nyt medlem
Indlæg: 75
Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af ITemplate » 28. dec 2016, 15:46

madsobh skrev:Jeg vil også gerne støtte op, men jeg vil få svært ved at deltage i kbh

Tapatalk
Ditto - men hvad med at kontakte dem med underskrifter fra andre? Vi er jo mange der betaler FDM hvert år for ingenting og gerne vil have lidt valuta for pengene...

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 29. dec 2016, 10:57

Jeg har ikke problemer med den gearkasse.

MEN, det er da vigtigt at i der har problemer, tager Jankes initiativ seriøst.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 29. dec 2016, 11:08

Torslunde skrev:Jeg har ikke problemer med den gearkasse.

MEN, det er da vigtigt at i der har problemer, tager Jankes initiativ seriøst.
Hvor står det, at vi ikke tager det seriøst? Jeg synes det er et glimrende initiativ, men jeg kan ikke tage en fridag og køre til København for sådan et møde.

Brugeravatar
Mr Galli
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Mr Galli » 29. dec 2016, 15:12

Janke skrev:Hej

Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.

Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.

Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.

Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.

NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.

Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Jeg vil gerne deltage men er ikke medlem af FDM. Ved ikke om det har noget at sige. :?
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 29. dec 2016, 19:29

Janke skrev:Hej

Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.

Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.

Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.

Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.

NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.

Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Jeg bakker også 100% op om dette. Jeg er bosat i København, så for mig vil det ikke været noget problem at deltage. Er dog heller ikke medlem af FDM.

Jeg har de sidste par dage været i dialog med Semler og kunne forstå på det hele at der i øjeblikket bliver arbejdet på noget i kulissen. De har dog brug for at få så mange biler ind som muligt med symptomerne.
Har i dag været i kontakt med forhandleren som har bekræftet at de skal til informationsmøde med importøren i næste uge ang. DSG7.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 29. dec 2016, 19:52

Sander2300 skrev:
Janke skrev:Hej

Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.

Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.

Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.

Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.

NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.

Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Jeg bakker også 100% op om dette. Jeg er bosat i København, så for mig vil det ikke været noget problem at deltage. Er dog heller ikke medlem af FDM.

Jeg har de sidste par dage været i dialog med Semler og kunne forstå på det hele at der i øjeblikket bliver arbejdet på noget i kulissen. De har dog brug for at få så mange biler ind som muligt med symptomerne.
Har i dag været i kontakt med forhandleren som har bekræftet at de skal til informationsmøde med importøren i næste uge ang. DSG7.
Jeg kan ikke lade være med at tænke..... er dette endnu et "holdkæft bolche" for at holde os hen.....

Jeg synes gang på gang at vi har fået at vide af vw skoda Selmer at de arbejder på noget men når vi så har ventet endnu et par måneder eller 3 så er der stadig ikke sket en pind

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 29. dec 2016, 20:29

Min forhandler har heller aldrig hørt noget om alle de rygter om løsninger, der har floreret bla. herinde.

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 29. dec 2016, 22:45

Enten får i ikke noget af vide af jeres forhandler(fordi de ikke ved noget) eller også bliver jeg holdt for nar med en stor løgn..
Men jeg har det da på skrift, fra importøren, at der skulle blive arbejdet på at få løst de problemer der nu måtte være.
Jovist, det er blevet sagt adskillige gange før - og jo, det kan da også være det bare er en sang fra de varme lande fra VW.
Men lad os da håbe på det modsatte.
Jeg bliver i hvert fald kontaktet af forhandleren fredag i næste uge, ang. hvad der kommer til at ske.

Cyberdyne
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 12. jul 2016, 19:07
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Cyberdyne » 29. dec 2016, 23:04

Jeg har siden i sommers fulgt lidt med i denne tråd, da jeg bestilte en ny touran 1,4 tsi med dsg.
Nu har jeg haft bilen i små 3 måneder og jeg er overordnet godt tilfreds med bilen, som jeg havde brugt en del tid på veje op mod andre modeller.
Man kan sige at jeg var advaret, men da jeg bestilte bilen troede jeg at mange af kommentarerne omkring det her 'mikroslip' var forbeholdt nogle få tosser med skuldrene for langt oppe om ørerne. Det er jo kun de negative kommentarer man hører...

Efter kun godt 2500 km's kørsel er jeg desværre selv blevet en tosse.
De beskrevne 'glid' i gearskiftene virker ikke naturlige fordi man ikke føler gearet for alvor har fat.
Jeg tager mig selv i at have lyst til at accelerere hurtigere for at tvinge bilen til at køre gearene længere ud og definere gearskiftene hurtigere uden det 'slip' den leverer.
Jeg gik fra 'eco mode' i køreindstilling til 'normalmode' for at prøve at fremtvinge mindre slip, men det hjalp heller ikke. Syntes det bliver lidt bedre når bilen er varm, men det svinger på dagen, hvor meget slip jeg kan konstatere.

For et par måneder siden skulle der udbedres en lille fejl på min touran så jeg fik en octavia 1,4 tsi lånebil med dsg der havde kørt km 10.000.
Octaviaen kørte så sirligt i dsg'en så det var en ren fryd.
Jeg piver normalt ikke over småting, men den forskel på dsg systemerne jeg har konstateret er ret frustrerende.

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 30. dec 2016, 01:18

Cyberdyne - forståeligt at du valgte at lytte til dem der mente vi andre var skøre kugler, jeg havde nok gjort det selv også :-) Jeg er selv så pjattet med 1.4 TSI at jeg seriøst overvejede en ny DQ200 med 1,4 men endte til sidst med at springe fra. Jeg ville bare så gerne have en Passat... Men ja.. kom til fornuft til sidst.

Jeg kunne for længst være ligeglad da jeg er kommet videre fra min Golf 6 som jeg fik leveret retur for et år siden (jep... det her "fugt" har stået på i flere år nu så skulle der nogensinde komme en udbedring? Næppe). Jeg har et horn i siden på VAG det indrømmer jeg, så jeg at advare jer andre derude der læser med men måske ikke skriver. Jeg HAR prøvet 10 VAG biler med denne smadderkasse og 7 af dem - de har altså fejlet. Lad være med at bruge jeres surt tjente penge på en DQ200 medmindre I er komplet ligeglade med hvordan bilen opfører sig (men hvorfor så overhovedet købe en VW og ikke bare en koreaner.. og ikke et ondt ord om dem). 70% risiko for at få en "fugtig" DQ200 ud fra mine 10 forsøg. Det er ikke det værd. Tro mig.

Skrevet med en grædende baby på armene, så beklager lidt usammenhængende tekst.

Backfixer
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 5. apr 2009, 19:12
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Backfixer » 7. jan 2017, 22:06


Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KMDTHY » 8. jan 2017, 03:33

Forlænget garanti til 7 år :-O VAG er under pres.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 8. jan 2017, 12:08

Sander2300 skrev:Enten får i ikke noget af vide af jeres forhandler(fordi de ikke ved noget) eller også bliver jeg holdt for nar med en stor løgn..
Men jeg har det da på skrift, fra importøren, at der skulle blive arbejdet på at få løst de problemer der nu måtte være.
Jovist, det er blevet sagt adskillige gange før - og jo, det kan da også være det bare er en sang fra de varme lande fra VW.
Men lad os da håbe på det modsatte.
Jeg bliver i hvert fald kontaktet af forhandleren fredag i næste uge, ang. hvad der kommer til at ske.
Hvad sagde forhandleren?

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 8. jan 2017, 19:39

Sander2300 skrev:Enten får i ikke noget af vide af jeres forhandler(fordi de ikke ved noget) eller også bliver jeg holdt for nar med en stor løgn..
Men jeg har det da på skrift, fra importøren, at der skulle blive arbejdet på at få løst de problemer der nu måtte være.
Jovist, det er blevet sagt adskillige gange før - og jo, det kan da også være det bare er en sang fra de varme lande fra VW.
Men lad os da håbe på det modsatte.
Jeg bliver i hvert fald kontaktet af forhandleren fredag i næste uge, ang. hvad der kommer til at ske.
Har det også på skrift fra importøren - fra september 2016! Nu har VAG jo som bekendt, ikke længere i sinde at løse det, men har i stedet valgt at kalde vores udfordringer for seriestand, altså at det er en egenskab, og bilen er fejlfri hvad huggeri/rusken angår...

Men ja, hvad sagde forhandleren i fredags - havde de fundet den forkromede løsning???
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 8. jan 2017, 23:41

Altså det er bestemt ikke mit indtryk at de mener det er seriestandard. I hver fald ikke ud fra hvad jeg kan forstå på forhandleren.

Fik en lang smøre omkring hvad de var blevet informeret om.
De erkender 100% at der er et problem og de arbejder på at få det løst. De har dog brug for at få så meget dokumentation som muligt. Jo mere man selv kan dokumentere problemerne, jo lettere er det for dem at få det dokumenteret over for fabrikken og jo større er chancen for at man undgår ligegyldige værkstedsbesøg.

Som jeg kunne forstå på servicerådgiveren (ham som havde været til det møde med importøren), så er alt i spil. Nye koblinger, ny software og nogle ventiler som styre olietrykket. Grundlæggende mener VW at det er belægningen på koblingerne som er problemet. Det kombineret med det fugtige vejr i DK, er skyld i den laver microslip og at den glider. Derudover talte han om nogle ventiler som styre olietrykket, de skulle være årsagen til at gearkassen fedter i koblingerne hvilket resultere i huggeri/hårde gearskift. Han fortalte at Danmark og Holland er de lande i Europa som har registreret flest problemer med DSG7.
Det som gør problemet så komplekst, er at VW ikke kan forstå at der kan kører så mange problemfrie DSG7'er rundt(hvilket vi jo også kan konkludere på det her forum), og at man derfor har svært ved at finde frem til den egentlige årsag, til de gearkasser som har problemet.
Jeg fik ham dog til at gå så langt, at han til dels godt ville erkende at man kunne kalde DSG7 for fejlkonstrueret.

Fik nogen meget detaljerede og tekniske svar, dog uden rigtig at blive klog på hvornår de forventer at problemet bliver løst (hvis det overhoved bliver løst). VW får min bil ind igen på værksted onsdag, og derfra skal der så udfyldes en masse ting som skal bruges som dokumentation til fabrikken.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 9. jan 2017, 04:36

Spændende.... men os lige få på der rene..... gearkassen SKAL glide med 10omdr/min.... det er det der hedder microslip...!

Men den glider jo meget mere end 10omdr/min og dette er IKKE MICROSLIP.....

Tapatalk
These users thanked the author madsobh for the post:
Jackollie5555
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 9. jan 2017, 10:00

Okay så lad os kalde det for MAXIslip.. normalt er det i hvert fald ikke.

Forhandleren kaldte det ellers i første omgang for microslip på min bil

Besvar

Tilbage til "Transmission"