Var også mit bud, men fik grundjusteret min sidste gang den var afsted, og det eneste jeg kunne mærke, var mere regelmæssige gearskift - glideriet var præcis det samme!claussor skrev:Underligt Kristian min kørte altid perfekt efter grundjustering. Derfor jeg overhovedet ikke tror på det med fugt. Der foregår noget adaptivt pis i den gearkasse. Det er jeg overbevist om.
DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Lol - Active Cylinder ControlMr Galli skrev:Det GaSelle skriver om er ACC som er adaptiv fartpilot.
Nå ok så forstår jeg bedre...den aktive fartpilot er bestemt en vinder hos mig også
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg vil gerne have en af disse ud af mit træk:madsobh skrev:Er der nogen der er med på at sagsøge ?Tapatalk
1. At bilen kører som den gjorde fra ny (16KKM siden)
2. At jeg får pengene igen, dvs minus slid på 3/4 år.
Umiddelbart tænker jeg at (1) aldrig vil ske. Hvilket efterlader (2). Og spørgsmålet er så om jeg vil få mere ud af at sagsøge dem - end jeg ville få ved at troppe op ved Volvo eller BMW med min fine GT. Jeg tvivler og specielt i lyset af hvor lang tid det vil tage at sagsøge...og mon dog man vinder
Så kan du argumentere for at vi skal give dem en lærestreg. Et opråb der kan mærkes. Dog vil jeg vil gerne opfordre til en anden tilgang (som jeg 100% selv vil efterfølge): Drop VAG. At jeg/vi ikke kommer igen og lægger 300-400 K er en langt større lærestreg. Vi skal bare gøre dem opmærksom på det i fællesskab.
/ITemplate
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11041
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 713 times
- Been thanked: 2031 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
ACC = Adaptive Cruise Control.ITemplate skrev:Lol - Active Cylinder ControlMr Galli skrev:Det GaSelle skriver om er ACC som er adaptiv fartpilot.
Nå ok så forstår jeg bedre...den aktive fartpilot er bestemt en vinder hos mig også
Det, du hentyder til, må være ACT = Active Cylinder Technology
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvad er det som fraviger i forhold til den beskrivelse?madsobh skrev:Fra golf 7 variant
Juli 2014
Tapatalk
At den glider er jo ikke lig med at den ikke trækker.
- Og så er ord som "næsten" jo elastik i metermål.
Hvis det var fordi, at koblingen vitterlig var slidt op i løbet af kort tid (ikke dem der skiftes pga glidende skift), så havde I måske en sag. Jeg tror desværre, det er op ad bakke.
At VW har valgt at skifte koblinger, gearkasser, grundjustere, etc er nok mere et udtryk for manglende intern koordinering. De er klar over, at produktet ikke lever op til egne forventninger, men nu viser det sig, at problemet ikke kan løses uden større omkostninger. Mon ikke der pt ligger en økonomisk kalkule bag ved som siger:
Det er billigere at lukke øjnene for de få kunder der ikke er tilfredse end at bruge penge på at løse problemet.
I hvert fald min teori
Men jeg skal bestemt ikke tage modet fra jer. Forstår godt at I ikke er tilfredse.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 18. dec 2015, 19:11
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Kan så sige at jeg har store afbrydelser af trækkraften under normal kørsel på motorvejen.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 236
- Tilmeldt: 16. sep 2010, 12:49
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Såfremt det er tilfældet, så er der vel en sag.
Det primære må være, at produktet adskiller sig væsentligt fra det, som er lovet af producenten.
Det primære må være, at produktet adskiller sig væsentligt fra det, som er lovet af producenten.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 131
- Tilmeldt: 5. apr 2009, 19:12
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Om det kan betale sig at starte retssager ved jeg ikke men der var da en David der vandt over Goliat for en uge siden, ham med iphone mod Apple.
Personligt siger jeg favel til vag når jeg skal skifte audien.
Når et problem pludselig bliver en egenskab er det eneste der afskiller mine nedre kinder og skosåler en mellemstor Fidel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Personligt siger jeg favel til vag når jeg skal skifte audien.
Når et problem pludselig bliver en egenskab er det eneste der afskiller mine nedre kinder og skosåler en mellemstor Fidel.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Konteksten mangler. Sagen startede i 2011, dvs 5-6 år har det taget indtil nu. Og lur mig om Apple ikke anker igen? God tur med DSG7 de næste 6-7 år. Så kan det være man vinder en principiel sag - personligt vælger jeg at sælge skidtet og glemme VAG nuBackfixer skrev:Om det kan betale sig at starte retssager ved jeg ikke men der var da en David der vandt over Goliat for en uge siden, ham med iphone mod Apple.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Apple har valgt IKKE at anke sagen, men også her er VAG ikke blandt producenterne, ved mit næste bil valg - thats for sure!ITemplate skrev:Konteksten mangler. Sagen startede i 2011, dvs 5-6 år har det taget indtil nu. Og lur mig om Apple ikke anker igen? God tur med DSG7 de næste 6-7 år. Så kan det være man vinder en principiel sag - personligt vælger jeg at sælge skidtet og glemme VAG nuBackfixer skrev:Om det kan betale sig at starte retssager ved jeg ikke men der var da en David der vandt over Goliat for en uge siden, ham med iphone mod Apple.
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 107
- Tilmeldt: 24. apr 2015, 11:38
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 9 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hej
Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.
Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.
Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.
Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.
NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.
Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.
Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.
Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.
Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.
NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.
Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Skoda Octavia feb. 2014 1,4 TSI DSG7 Corrido Red
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11041
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 713 times
- Been thanked: 2031 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg ville gerne støtte op om dit initiativ, men jeg har ikke mulighed for at dukke op i Københavnsområdet til et møde.Janke skrev:Hej
Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.
Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.
Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.
Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.
NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.
Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg vil også gerne støtte op, men jeg vil få svært ved at deltage i kbh
Tapatalk
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 75
- Tilmeldt: 20. jan 2016, 23:56
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Ditto - men hvad med at kontakte dem med underskrifter fra andre? Vi er jo mange der betaler FDM hvert år for ingenting og gerne vil have lidt valuta for pengene...madsobh skrev:Jeg vil også gerne støtte op, men jeg vil få svært ved at deltage i kbh
Tapatalk
- Torslunde
- Nyt medlem
- Indlæg: 157
- Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 10 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har ikke problemer med den gearkasse.
MEN, det er da vigtigt at i der har problemer, tager Jankes initiativ seriøst.
MEN, det er da vigtigt at i der har problemer, tager Jankes initiativ seriøst.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11041
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 713 times
- Been thanked: 2031 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvor står det, at vi ikke tager det seriøst? Jeg synes det er et glimrende initiativ, men jeg kan ikke tage en fridag og køre til København for sådan et møde.Torslunde skrev:Jeg har ikke problemer med den gearkasse.
MEN, det er da vigtigt at i der har problemer, tager Jankes initiativ seriøst.
- Mr Galli
- Nyt medlem
- Indlæg: 246
- Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg vil gerne deltage men er ikke medlem af FDM. Ved ikke om det har noget at sige.Janke skrev:Hej
Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.
Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.
Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.
Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.
NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.
Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 17 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg bakker også 100% op om dette. Jeg er bosat i København, så for mig vil det ikke været noget problem at deltage. Er dog heller ikke medlem af FDM.Janke skrev:Hej
Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.
Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.
Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.
Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.
NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.
Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Jeg har de sidste par dage været i dialog med Semler og kunne forstå på det hele at der i øjeblikket bliver arbejdet på noget i kulissen. De har dog brug for at få så mange biler ind som muligt med symptomerne.
Har i dag været i kontakt med forhandleren som har bekræftet at de skal til informationsmøde med importøren i næste uge ang. DSG7.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg kan ikke lade være med at tænke..... er dette endnu et "holdkæft bolche" for at holde os hen.....Sander2300 skrev:Jeg bakker også 100% op om dette. Jeg er bosat i København, så for mig vil det ikke været noget problem at deltage. Er dog heller ikke medlem af FDM.Janke skrev:Hej
Jeg har været i kontakt med FDM af flere gange, men syntes ikke rigtig at have "vægt" nok i at få dem til at gå offentligt ud med problemet.
Så for at få FDM til at rykke vil jeg prøve at sætte et møde op med dem. Det vil dog kræve at der møder adskillige ejere op som oplever denne problematik. Altså en 5-10 stykker minimum, gerne flere.
Lige nu er vi ikke rigtigt til fare for nogen, når vi "pipper" på egen hånd og i dette fora.
Formålet med mødet vil være:
1. Få en forklaring på hvorfor at der ikke meldes offentligt ud, og hvilken dagsorden der tilsyneladende ligger bag deres valg for "lukket mund".
2. Hvilken viden har de som kan deles med den måbende befolkning.
3. Hvem er de i kontakt med hos VAG, og hvad er forventningerne til at problemet bliver løst.
Svar evt. på min mail janke71@gmail.com
Ellers kan jeg sku itte hitte rede i hvem som syntes det er en god ide, og hvem som rent faktisk vil stille op.
NB. Det bliver sandsynligvis i Kbh. området at mødet bliver afholdt.
Mvh
Morten Janke (Trådstarter)
Jeg har de sidste par dage været i dialog med Semler og kunne forstå på det hele at der i øjeblikket bliver arbejdet på noget i kulissen. De har dog brug for at få så mange biler ind som muligt med symptomerne.
Har i dag været i kontakt med forhandleren som har bekræftet at de skal til informationsmøde med importøren i næste uge ang. DSG7.
Jeg synes gang på gang at vi har fået at vide af vw skoda Selmer at de arbejder på noget men når vi så har ventet endnu et par måneder eller 3 så er der stadig ikke sket en pind
Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11041
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 713 times
- Been thanked: 2031 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Min forhandler har heller aldrig hørt noget om alle de rygter om løsninger, der har floreret bla. herinde.
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 17 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Enten får i ikke noget af vide af jeres forhandler(fordi de ikke ved noget) eller også bliver jeg holdt for nar med en stor løgn..
Men jeg har det da på skrift, fra importøren, at der skulle blive arbejdet på at få løst de problemer der nu måtte være.
Jovist, det er blevet sagt adskillige gange før - og jo, det kan da også være det bare er en sang fra de varme lande fra VW.
Men lad os da håbe på det modsatte.
Jeg bliver i hvert fald kontaktet af forhandleren fredag i næste uge, ang. hvad der kommer til at ske.
Men jeg har det da på skrift, fra importøren, at der skulle blive arbejdet på at få løst de problemer der nu måtte være.
Jovist, det er blevet sagt adskillige gange før - og jo, det kan da også være det bare er en sang fra de varme lande fra VW.
Men lad os da håbe på det modsatte.
Jeg bliver i hvert fald kontaktet af forhandleren fredag i næste uge, ang. hvad der kommer til at ske.
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 12. jul 2016, 19:07
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Jeg har siden i sommers fulgt lidt med i denne tråd, da jeg bestilte en ny touran 1,4 tsi med dsg.
Nu har jeg haft bilen i små 3 måneder og jeg er overordnet godt tilfreds med bilen, som jeg havde brugt en del tid på veje op mod andre modeller.
Man kan sige at jeg var advaret, men da jeg bestilte bilen troede jeg at mange af kommentarerne omkring det her 'mikroslip' var forbeholdt nogle få tosser med skuldrene for langt oppe om ørerne. Det er jo kun de negative kommentarer man hører...
Efter kun godt 2500 km's kørsel er jeg desværre selv blevet en tosse.
De beskrevne 'glid' i gearskiftene virker ikke naturlige fordi man ikke føler gearet for alvor har fat.
Jeg tager mig selv i at have lyst til at accelerere hurtigere for at tvinge bilen til at køre gearene længere ud og definere gearskiftene hurtigere uden det 'slip' den leverer.
Jeg gik fra 'eco mode' i køreindstilling til 'normalmode' for at prøve at fremtvinge mindre slip, men det hjalp heller ikke. Syntes det bliver lidt bedre når bilen er varm, men det svinger på dagen, hvor meget slip jeg kan konstatere.
For et par måneder siden skulle der udbedres en lille fejl på min touran så jeg fik en octavia 1,4 tsi lånebil med dsg der havde kørt km 10.000.
Octaviaen kørte så sirligt i dsg'en så det var en ren fryd.
Jeg piver normalt ikke over småting, men den forskel på dsg systemerne jeg har konstateret er ret frustrerende.
Nu har jeg haft bilen i små 3 måneder og jeg er overordnet godt tilfreds med bilen, som jeg havde brugt en del tid på veje op mod andre modeller.
Man kan sige at jeg var advaret, men da jeg bestilte bilen troede jeg at mange af kommentarerne omkring det her 'mikroslip' var forbeholdt nogle få tosser med skuldrene for langt oppe om ørerne. Det er jo kun de negative kommentarer man hører...
Efter kun godt 2500 km's kørsel er jeg desværre selv blevet en tosse.
De beskrevne 'glid' i gearskiftene virker ikke naturlige fordi man ikke føler gearet for alvor har fat.
Jeg tager mig selv i at have lyst til at accelerere hurtigere for at tvinge bilen til at køre gearene længere ud og definere gearskiftene hurtigere uden det 'slip' den leverer.
Jeg gik fra 'eco mode' i køreindstilling til 'normalmode' for at prøve at fremtvinge mindre slip, men det hjalp heller ikke. Syntes det bliver lidt bedre når bilen er varm, men det svinger på dagen, hvor meget slip jeg kan konstatere.
For et par måneder siden skulle der udbedres en lille fejl på min touran så jeg fik en octavia 1,4 tsi lånebil med dsg der havde kørt km 10.000.
Octaviaen kørte så sirligt i dsg'en så det var en ren fryd.
Jeg piver normalt ikke over småting, men den forskel på dsg systemerne jeg har konstateret er ret frustrerende.
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1843
- Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 310 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Cyberdyne - forståeligt at du valgte at lytte til dem der mente vi andre var skøre kugler, jeg havde nok gjort det selv også Jeg er selv så pjattet med 1.4 TSI at jeg seriøst overvejede en ny DQ200 med 1,4 men endte til sidst med at springe fra. Jeg ville bare så gerne have en Passat... Men ja.. kom til fornuft til sidst.
Jeg kunne for længst være ligeglad da jeg er kommet videre fra min Golf 6 som jeg fik leveret retur for et år siden (jep... det her "fugt" har stået på i flere år nu så skulle der nogensinde komme en udbedring? Næppe). Jeg har et horn i siden på VAG det indrømmer jeg, så jeg at advare jer andre derude der læser med men måske ikke skriver. Jeg HAR prøvet 10 VAG biler med denne smadderkasse og 7 af dem - de har altså fejlet. Lad være med at bruge jeres surt tjente penge på en DQ200 medmindre I er komplet ligeglade med hvordan bilen opfører sig (men hvorfor så overhovedet købe en VW og ikke bare en koreaner.. og ikke et ondt ord om dem). 70% risiko for at få en "fugtig" DQ200 ud fra mine 10 forsøg. Det er ikke det værd. Tro mig.
Skrevet med en grædende baby på armene, så beklager lidt usammenhængende tekst.
Jeg kunne for længst være ligeglad da jeg er kommet videre fra min Golf 6 som jeg fik leveret retur for et år siden (jep... det her "fugt" har stået på i flere år nu så skulle der nogensinde komme en udbedring? Næppe). Jeg har et horn i siden på VAG det indrømmer jeg, så jeg at advare jer andre derude der læser med men måske ikke skriver. Jeg HAR prøvet 10 VAG biler med denne smadderkasse og 7 af dem - de har altså fejlet. Lad være med at bruge jeres surt tjente penge på en DQ200 medmindre I er komplet ligeglade med hvordan bilen opfører sig (men hvorfor så overhovedet købe en VW og ikke bare en koreaner.. og ikke et ondt ord om dem). 70% risiko for at få en "fugtig" DQ200 ud fra mine 10 forsøg. Det er ikke det værd. Tro mig.
Skrevet med en grædende baby på armene, så beklager lidt usammenhængende tekst.
- KMDTHY
- Admin
- Indlæg: 2202
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 711 times
- Been thanked: 480 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Forlænget garanti til 7 år :-O VAG er under pres.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 520.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
2011 Superb TDI DSG Elegance 520.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer.
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Indlæg: 11041
- Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 713 times
- Been thanked: 2031 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Hvad sagde forhandleren?Sander2300 skrev:Enten får i ikke noget af vide af jeres forhandler(fordi de ikke ved noget) eller også bliver jeg holdt for nar med en stor løgn..
Men jeg har det da på skrift, fra importøren, at der skulle blive arbejdet på at få løst de problemer der nu måtte være.
Jovist, det er blevet sagt adskillige gange før - og jo, det kan da også være det bare er en sang fra de varme lande fra VW.
Men lad os da håbe på det modsatte.
Jeg bliver i hvert fald kontaktet af forhandleren fredag i næste uge, ang. hvad der kommer til at ske.
- Kristian_H
- Nyt medlem
- Indlæg: 241
- Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 4 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Har det også på skrift fra importøren - fra september 2016! Nu har VAG jo som bekendt, ikke længere i sinde at løse det, men har i stedet valgt at kalde vores udfordringer for seriestand, altså at det er en egenskab, og bilen er fejlfri hvad huggeri/rusken angår...Sander2300 skrev:Enten får i ikke noget af vide af jeres forhandler(fordi de ikke ved noget) eller også bliver jeg holdt for nar med en stor løgn..
Men jeg har det da på skrift, fra importøren, at der skulle blive arbejdet på at få løst de problemer der nu måtte være.
Jovist, det er blevet sagt adskillige gange før - og jo, det kan da også være det bare er en sang fra de varme lande fra VW.
Men lad os da håbe på det modsatte.
Jeg bliver i hvert fald kontaktet af forhandleren fredag i næste uge, ang. hvad der kommer til at ske.
Men ja, hvad sagde forhandleren i fredags - havde de fundet den forkromede løsning???
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 17 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Altså det er bestemt ikke mit indtryk at de mener det er seriestandard. I hver fald ikke ud fra hvad jeg kan forstå på forhandleren.
Fik en lang smøre omkring hvad de var blevet informeret om.
De erkender 100% at der er et problem og de arbejder på at få det løst. De har dog brug for at få så meget dokumentation som muligt. Jo mere man selv kan dokumentere problemerne, jo lettere er det for dem at få det dokumenteret over for fabrikken og jo større er chancen for at man undgår ligegyldige værkstedsbesøg.
Som jeg kunne forstå på servicerådgiveren (ham som havde været til det møde med importøren), så er alt i spil. Nye koblinger, ny software og nogle ventiler som styre olietrykket. Grundlæggende mener VW at det er belægningen på koblingerne som er problemet. Det kombineret med det fugtige vejr i DK, er skyld i den laver microslip og at den glider. Derudover talte han om nogle ventiler som styre olietrykket, de skulle være årsagen til at gearkassen fedter i koblingerne hvilket resultere i huggeri/hårde gearskift. Han fortalte at Danmark og Holland er de lande i Europa som har registreret flest problemer med DSG7.
Det som gør problemet så komplekst, er at VW ikke kan forstå at der kan kører så mange problemfrie DSG7'er rundt(hvilket vi jo også kan konkludere på det her forum), og at man derfor har svært ved at finde frem til den egentlige årsag, til de gearkasser som har problemet.
Jeg fik ham dog til at gå så langt, at han til dels godt ville erkende at man kunne kalde DSG7 for fejlkonstrueret.
Fik nogen meget detaljerede og tekniske svar, dog uden rigtig at blive klog på hvornår de forventer at problemet bliver løst (hvis det overhoved bliver løst). VW får min bil ind igen på værksted onsdag, og derfra skal der så udfyldes en masse ting som skal bruges som dokumentation til fabrikken.
Fik en lang smøre omkring hvad de var blevet informeret om.
De erkender 100% at der er et problem og de arbejder på at få det løst. De har dog brug for at få så meget dokumentation som muligt. Jo mere man selv kan dokumentere problemerne, jo lettere er det for dem at få det dokumenteret over for fabrikken og jo større er chancen for at man undgår ligegyldige værkstedsbesøg.
Som jeg kunne forstå på servicerådgiveren (ham som havde været til det møde med importøren), så er alt i spil. Nye koblinger, ny software og nogle ventiler som styre olietrykket. Grundlæggende mener VW at det er belægningen på koblingerne som er problemet. Det kombineret med det fugtige vejr i DK, er skyld i den laver microslip og at den glider. Derudover talte han om nogle ventiler som styre olietrykket, de skulle være årsagen til at gearkassen fedter i koblingerne hvilket resultere i huggeri/hårde gearskift. Han fortalte at Danmark og Holland er de lande i Europa som har registreret flest problemer med DSG7.
Det som gør problemet så komplekst, er at VW ikke kan forstå at der kan kører så mange problemfrie DSG7'er rundt(hvilket vi jo også kan konkludere på det her forum), og at man derfor har svært ved at finde frem til den egentlige årsag, til de gearkasser som har problemet.
Jeg fik ham dog til at gå så langt, at han til dels godt ville erkende at man kunne kalde DSG7 for fejlkonstrueret.
Fik nogen meget detaljerede og tekniske svar, dog uden rigtig at blive klog på hvornår de forventer at problemet bliver løst (hvis det overhoved bliver løst). VW får min bil ind igen på værksted onsdag, og derfra skal der så udfyldes en masse ting som skal bruges som dokumentation til fabrikken.
- madsobh
- Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Spændende.... men os lige få på der rene..... gearkassen SKAL glide med 10omdr/min.... det er det der hedder microslip...!
Men den glider jo meget mere end 10omdr/min og dette er IKKE MICROSLIP.....
Tapatalk
Men den glider jo meget mere end 10omdr/min og dette er IKKE MICROSLIP.....
Tapatalk
- These users thanked the author madsobh for the post:
- Jackollie5555
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy
-
- Nyt medlem
- Indlæg: 115
- Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 17 times
Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration
Okay så lad os kalde det for MAXIslip.. normalt er det i hvert fald ikke.
Forhandleren kaldte det ellers i første omgang for microslip på min bil
Forhandleren kaldte det ellers i første omgang for microslip på min bil