Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Alt vedr. dæk
Besvar
Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Tonny » 12. dec 2016, 08:54

Hejsa dæk folk.
De her mærkespecifikationer på dæk som MO for Mercedes og N for Porsche - er der virkelig en forskel?

Kevinff
Aktiv medlem
Indlæg: 2948
Tilmeldt: 25. jan 2012, 10:33
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 967 times
Been thanked: 507 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Kevinff » 12. dec 2016, 09:23

Altså der var meget snak om (også herinde) at et specielt dækmærke var væsentlig bedre når det var lavet til audi fremfor den "almindelige" version.

Brugeravatar
dsl142712
Nyt medlem
Indlæg: 137
Tilmeldt: 7. feb 2011, 23:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af dsl142712 » 12. dec 2016, 09:51

Specifikke mærkninger Bilfabrikanter/Biler
K1, K2 Specifik mærkning for FERRARI biler

C1 Specifik mærkning for CHRYSLER Viper

N0, N1, N2, N…
Specifik mærkning for PORSCHE biler (+ Volkswagen Touareg)

BMW M Specifik mærkning for BMW M biler (M3, Z4M, M5, M6 osv.)

MO1 Specifik mærkning for Mercedes-AMG biler

RO1
Specifik mærkning for AUDI QUATTRO GmbH biler (RS6, RS4, TT 19" osv.)
* Specifik mærkning for BMW og MINI biler
MO Specifik mærkning for MERCEDES biler
AO Specifik mærkning for AUDI biler
VO Specifik mærkning for VOLKSWAGEN biler (Touareg)
G1 Specifik mærkning for forskellige bilfabrikanter (Renault, Mercedes osv.)
A Specifik mærkning for TOYOTA biler

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Tonny » 12. dec 2016, 09:55

Tak DSL - men spørgsmålet gik mere på om der rent faktisk var forskel på et 225/40-18 Pirelli dæk og så et tilsvarende 225/40-18 Pirelli dæk med "N" specifikation?

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af asej » 12. dec 2016, 10:02

Efter hvad jeg har lært: Der er ingen kvalitetsforskel. Mærket betyder bare at dækket er godkendt af bilfabrikanten til at sidde på deres biler - ofte er det samme dæk, bare med f.eks. "MO" mærket indgraveret. Men der er også eksempler på at dækket er lidt anderledes end standard dækket, men det lyder lidt for utopisk i mine ører at et specielt design af dækmønstret skulle være bedre til et bilmærke end andre.

Det svarer lidt til at bosch anbefaler at man bruger neophos tabs i deres opvaskemaskiner - men der er nok også lidt reklamepenge der ryger over disken.

Eller til at en computerfabrikant anbefaler at man bruger en eller flere bestemte fabrikanter af RAM fordi de har testet lige præcis denne type og det virkede.
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Tonny » 12. dec 2016, 10:21

asej skrev:Efter hvad jeg har lært: Der er ingen kvalitetsforskel. Mærket betyder bare at dækket er godkendt af bilfabrikanten til at sidde på deres biler - ofte er det samme dæk, bare med f.eks. "MO" mærket indgraveret. Men der er også eksempler på at dækket er lidt anderledes end standard dækket, men det lyder lidt for utopisk i mine ører at et specielt design af dækmønstret skulle være bedre til et bilmærke end andre.

Det svarer lidt til at bosch anbefaler at man bruger neophos tabs i deres opvaskemaskiner - men der er nok også lidt reklamepenge der ryger over disken.

Eller til at en computerfabrikant anbefaler at man bruger en eller flere bestemte fabrikanter af RAM fordi de har testet lige præcis denne type og det virkede.
Hvis man læser rundt omkring på nettet så siger de 2 forskellige ting
Nogle dæk er det samme uanset om det er MO mærket eller ej. Men Porsche folk er overbevist om at N mærkede dæk har stærkere dæksider end det tilsvarende dæk uden N mærke.

I det her tilfælde så er der kun Pirelli der har et N mærket vinterdæk i den størrelse jeg har brug for så det er jeg nok nødt til at hoppe på.

asej
Medlem
Indlæg: 753
Tilmeldt: 23. jun 2008, 07:05
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 32 times
Been thanked: 64 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af asej » 12. dec 2016, 10:34

Tonny skrev: Hvis man læser rundt omkring på nettet så siger de 2 forskellige ting
Nogle dæk er det samme uanset om det er MO mærket eller ej. Men Porsche folk er overbevist om at N mærkede dæk har stærkere dæksider end det tilsvarende dæk uden N mærke.

I det her tilfælde så er der kun Pirelli der har et N mærket vinterdæk i den størrelse jeg har brug for så det er jeg nok nødt til at hoppe på.
Ja hvis du tror på "porsche folket" ;)

Hvis nu et andet dæk har betydeligt bedre vejgreb end det pirelli dæk du har kigget på, hvad skal du så med (måske) stærkere dæksider...?
Tidligere biler: '83 Mazda 323 1.3, '84 Nissan Silvia S12 2.0 DOHC, '99 Peugeot 306 Roland Garros 1.8, '03 Skoda Fabia Combi 1.9 TDI, '07 Octavia Combi RS TDI, '11 Mercedes C220 CDI Avantgarde Stc Aut
Nuværende: '17 Tesla Model S 100D

DangerDane
Nyt medlem
Indlæg: 411
Tilmeldt: 31. aug 2016, 07:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 39 times
Been thanked: 28 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af DangerDane » 23. dec 2016, 15:28

asej skrev:Eller til at en computerfabrikant anbefaler at man bruger en eller flere bestemte fabrikanter af RAM fordi de har testet lige præcis denne type og det virkede.
Det her er faktisk mere normalt end du måske lige tror. På B2B segmentet der skriver producenterne direkte at hvis at man ikke køber ram der er understøttet at så dækker garantien ikke eller der er begrænset support mm.
Mvh Flemming Jacobsen
2001 Passat 1.9 TDI - 101 Stc. (2002 Model / 3BG)

VCDS + OBD11

Marx
Nyt medlem
Indlæg: 405
Tilmeldt: 17. jul 2008, 17:32
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 12 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Marx » 23. dec 2016, 18:37

Eukrav er jo at der som minimum oplyses brændstof, regnvejr-index og støj. 3 punkter.

Et AO-mærket Audi dæk er kontrolleret efter 50 punkter. Det være sig højhastighedstest, uniformity(ensartethedstest) osv.

Udover det så er dækkene lavet specielt til nogen af modellerne R01 : R8, som allerede nævnt.
Martin
Blanz Society - Keep it simple
VW Golf GTI 16v '89
Audi GT Coupe '87
Puch Maxi '87

Brugeravatar
Mr Galli
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Mr Galli » 23. dec 2016, 21:47

Markeringen fortæller bare at dækket er godkendt af bilproducenten til OE (Original Equipment) montering.
Så hvis et dæk har et AO betyder det at dette dæk er godkendt af Audi til OE montering.

Det man skal være opmærksom på er at en OE markering kan være givet på en specifik dækstørrelse til én specifik bilmodel.
Eks. Så har Porsche lavet en OE godkendelse på 225/40R18 til en boxter, men på en 911 har Porsche OE godkendt 235/40R18.
Det betyder så at du kan købe begge dæk med Porsche godkendt mærkning på til din 911 men Porsche har reelt set kun godkendt det ene af dækkene til 911'eren.

I praksis betyder mærkningen ikke noget og der er i 9,9/10 af tilfældende ikke forskel på dækket om det har mærkningen eller ej.


Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9072
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 31 times
Been thanked: 123 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Sorens2 » 23. dec 2016, 22:00

Min makker i 996 skulle ha vinterdæk på.
Efter besøg i Porsche afdelingen Århus fik har en pris i 18"
32000,- incl. montering hvor de bilder ham ind at en Porsche absolut ikke må køre med andre en deres godkendte dæk.

Vrøvl.
Mig bekendt er der ikke nogen forskel på de dæk.
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

Mondeo MK4 2.5T
T6.1 150 DSG 2021
Porsche Diesel Junior 1958
Lupo 3L trækløver. 😃

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Tonny » 23. dec 2016, 22:48

Sorens2 skrev: Vrøvl.
Mig bekendt er der ikke nogen forskel på de dæk.
Det er også min umiddelbare holdning :)

Mr Galli arbejder du ikke ved Conti - kan du så ikke afklare om der er forskel på Porsche godkendte dæk i forhold til et ikke porsche godkendt eller det bare er et kvalitetsstempel? I så fald så burde de jo vel skrive AO, MO, N på 225/40-18 f.eks?

Brugeravatar
Mr Galli
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Mr Galli » 23. dec 2016, 23:03

Tonny skrev: Det er også min umiddelbare holdning :)

Mr Galli arbejder du ikke ved Conti - kan du så ikke afklare om der er forskel på Porsche godkendte dæk i forhold til et ikke porsche godkendt eller det bare er et kvalitetsstempel? I så fald så burde de jo vel skrive AO, MO, N på 225/40-18 f.eks?
Det er jeg 99% sikker på at der ikke er men hvis du kan vente til på Tirsdag så kan jeg verificere det på jobbet og evt slå dæk data op på din bil så vi kan tilsikre at du får de helt rigtige dæk til din bil. Billede

Kan foreløbig se på vores hjemmeside continental-daek.dk at der umiddelbart kommer 4 dæk resultater frem når man søger på en '02 911 carrera 4 med 3.6 motor Billede

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Tonny » 23. dec 2016, 23:05

Mr Galli skrev: Det er jeg 99% sikker på at der ikke er men hvis du kan vente til på Tirsdag så kan jeg verificere det på jobbet og evt slå dæk data op på din bil så vi kan tilsikre at du får de helt rigtige dæk til din bil. Billede
Jeg har købt, men jeg syntes gerne du må få det afklaret alligevel for vidensdelingens skyld :)

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af ClausP » 23. dec 2016, 23:27

Kan da lige skyde ind med en erfaring om at nogle 18" Conti dæk (husker ikke modellen) lavet til Mercedes Benz, var noget absolut l.o.r.t. på en Golf 5.
Efter få tusinde km larmede de helt vildt og var hæl tå slidte i ekstrem grad, så de måtte kasseres selvom der var masser af km tilbage.
De var forbi et dækcenter som kiggede på det, men reklamation blev afvist da de var et dæk specielt fremstillet til Mercedes.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
Mr Galli
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Mr Galli » 24. dec 2016, 11:13

ClausP skrev:Kan da lige skyde ind med en erfaring om at nogle 18" Conti dæk (husker ikke modellen) lavet til Mercedes Benz, var noget absolut l.o.r.t. på en Golf 5.
Efter få tusinde km larmede de helt vildt og var hæl tå slidte i ekstrem grad, så de måtte kasseres selvom der var masser af km tilbage.
De var forbi et dækcenter som kiggede på det, men reklamation blev afvist da de var et dæk specielt fremstillet til Mercedes.
Uden at kende til de specifikke sager er jeg overbevist om at det ikke havde noget med OE mærkningen at gøre da der var flere golf og passat der fik problemer med hæl/tå i 18". Også selvom der ikke var OE mærkning på dækkene.
Det pudsige var at det kun var VAG biler der fik de problemer og jeg tror konklusionen var at det havde noget med de sporings/camber-værdier der var på de modeller der ikke var forenelige med Continentals opbygning af dækket.

8/10 tilfælde med hæl/tå har noget med forkert dæktryk at gøre Billede

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381

Brugeravatar
ClausP
Aktiv medlem
Indlæg: 3598
Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 4 times
Been thanked: 25 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af ClausP » 25. dec 2016, 10:47

Mr Galli skrev:
ClausP skrev: Efter få tusinde km larmede de helt vildt og var hæl tå slidte i ekstrem grad, så de måtte kasseres selvom der var masser af km tilbage.
De var forbi et dækcenter som kiggede på det, men reklamation blev afvist da de var et dæk specielt fremstillet til Mercedes.
Uden at kende til de specifikke sager er jeg overbevist om at det ikke havde noget med OE mærkningen at gøre da der var flere golf og passat der fik problemer med hæl/tå i 18". Også selvom der ikke var OE mærkning på dækkene.
Det pudsige var at det kun var VAG biler der fik de problemer og jeg tror konklusionen var at det havde noget med de sporings/camber-værdier der var på de modeller der ikke var forenelige med Continentals opbygning af dækket.

8/10 tilfælde med hæl/tå har noget med forkert dæktryk at gøre Billede
Jeg har helt styr på dæktryk, og har også siden 1995 været helt opmærksom på hæl/tå med deraf hyppige skift imellem for og bag.
Jeg sværger at dette var noget lort :o
Efterfølgende køb af et sæt nye Conti som ikke "var på tilbud", havde ikke problemer. Og jeg har også siden kørt på Conti uden problemer på min Scirocco.
Grunden til at jeg faktisk turde at købe Conti igen var at jeg fik forklaret at den anvendte gummiblanding var specielt lavet til Mercedes, og derfor med stor sandsynlig ikke ville være optimal til en forhjulstrukken bil.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung

Brugeravatar
xbn
Medlem
Indlæg: 1160
Tilmeldt: 2. apr 2011, 16:13
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 62 times
Been thanked: 264 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af xbn » 25. dec 2016, 11:10

Tonny skrev:Hejsa dæk folk.
De her mærkespecifikationer på dæk som MO for Mercedes og N for Porsche - er der virkelig en forskel?
Ifølge Continental er der, specielt på Porsche, se pkt 7 her:
http://blobs.continental-tires.com/www8 ... t-data.pdf

http://www.mbclub.co.uk/forums/wheels-t ... -last.html
Billede

Brugeravatar
Mr Galli
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Mr Galli » 28. dec 2016, 17:29

Efter gennemgang af emnet med vores tekniske afdeling i DK er svaret således:

Et dæk med OE markering kan i få tilfælde godt have en anden gummiblanding eller forstærket karkasse end et tilsvarende ikke OE mærket dæk.
Det er dog mere udbredt at et OE mærket dæk og et ikke OE mærket dæk er lavet ud fra samme produktions specifikationer og at mærkningen er der på bil producentens ønske/opfordring.
Men der er altså tilfælde hvor nogle enkelte dæk modeller og størrelse er produceret anderledes.

Jeg fik et eksempel fra nogle år tilbage hvor Porsche havde en OE markering på 265/35Rxx ContiSportContact5P.
Hvis man tog et alm CSC5P og et Porsche mærket dæk i den dimension og satte dem side om side, så var det Porsche mærket dæk bredere end et uden.
Selvom de begge var 265/35Rxx


Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Tonny » 28. dec 2016, 17:33

Mr Galli skrev:Efter gennemgang af emnet med vores tekniske afdeling i DK er svaret således:

Et dæk med OE markering kan i få tilfælde godt have en anden gummiblanding eller forstærket karkasse end et tilsvarende ikke OE mærket dæk.
Det er dog mere udbredt at et OE mærket dæk og et ikke OE mærket dæk er lavet ud fra samme produktions specifikationer og at mærkningen er der på bil producentens ønske/opfordring.
Men der er altså tilfælde hvor nogle enkelte dæk modeller og størrelse er produceret anderledes.

Jeg fik et eksempel fra nogle år tilbage hvor Porsche havde en OE markering på 265/35Rxx ContiSportContact5P.
Hvis man tog et alm CSC5P og et Porsche mærket dæk i den dimension og satte dem side om side, så var det Porsche mærket dæk bredere end et uden.
Selvom de begge var 265/35Rxx
Billede

Sendt fra min SM-G928F med Tapatalk
Tak for det fine svar! Det var fuldstændig som jeg havde forventet. På nogle modeller klarer standarddækket allerede kravene og derfor er de ens pånær mærket. På andre dæk som det du har i eksemplet så er der lavet en forbedring/forstærkning/ændring i forhold til det tilsvarende standarddæk.
Igen - tak for afklaringen.

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af AU-R8 » 28. dec 2016, 17:39

Til AMGer er det ret vigtigt de er MO mærkede, især vinterdæk, jeg nedsmeltede nærmest et par Conti 830P på få tusind km, når det skulle være Bridgestone vist.
Dog er Michelins SuperSport fine nok.
Den med bredden har jeg også oplevet på CSC 5P, 295/25-20 var en smal 285.

Brugeravatar
Dikal
Medlem
Indlæg: 932
Tilmeldt: 15. feb 2010, 23:30
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Gårslev
Has thanked: 7 times
Been thanked: 124 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Dikal » 29. dec 2016, 09:55

Hvor køber man så disse mærkespecifikke dæk? Er det kun hos aut. forhandlere?
Jeg ved, at Pirelli laver til Alfa Romeo, så da jeg skulle have nye dæk på Alfaen ledte jeg efter disse.
Men kunne simpelthen ikke finde nogen steder, som solgte dem online.
Nuværende: Volvo XC60 D5 R-design Polestar
Tidligere øser: 7x Italienere, 2x Riskogere, 1x Tjekke

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5841
Tilmeldt: 12. okt 2010, 20:40
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 15 times
Been thanked: 293 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af AU-R8 » 29. dec 2016, 10:09

Dikal skrev:Hvor køber man så disse mærkespecifikke dæk? Er det kun hos aut. forhandlere?
Jeg ved, at Pirelli laver til Alfa Romeo, så da jeg skulle have nye dæk på Alfaen ledte jeg efter disse.
Men kunne simpelthen ikke finde nogen steder, som solgte dem online.
Køber dem online, har altid kunne finde dem.
Nu er det her jo veteran dæk kan man vel kalde dem ;)
Hvad er totalt data på dem ?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Indlæg: 9368
Tilmeldt: 8. jun 2008, 13:52
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 260 times
Been thanked: 666 times

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Tonny » 29. dec 2016, 12:03

Jeg købte mine hos det lokale værksted.

Brugeravatar
Mr Galli
Nyt medlem
Indlæg: 246
Tilmeldt: 28. mar 2010, 19:08
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Mærkespecifikationer på dæk - er der forskel? MO - N osv

Indlæg af Mr Galli » 29. dec 2016, 15:09

Dikal skrev:Hvor køber man så disse mærkespecifikke dæk? Er det kun hos aut. forhandlere?
Jeg ved, at Pirelli laver til Alfa Romeo, så da jeg skulle have nye dæk på Alfaen ledte jeg efter disse.
Men kunne simpelthen ikke finde nogen steder, som solgte dem online.
Vores forhandlere/kunder kan bestille dem som alle andre dæk, de skal bare ved bestilling nævne at de skal være med en bestemt OE mærkning da disse har deres eget artikel nr.
Polo 6C 1.2 TSI, DSG. BlueMotionTechnology.
Audi A3 sportback 2,0 TFSi, DSG S-Tronic. "S3 edition" Tidligere bil
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=189381

Besvar

Tilbage til "Dæk"