Bopjensen skrev:Ja, det er også sådan jeg har forstået det, men jeg troede at regenerering blev bestemt af difference tryk måleren?
Tror jeg må få det gamle SW lagt ind igen, det her kan da på ingen måde forlænge levetiden på filteret...
Differencetrykmålere styrer jo ikke noget i sig selv.
De leverer bare input til en logik, som så trigger på nogle grænseværdier der ligger i et map.
Hvis VW så har ændret mappets grænseværdi for hvor meget dif.tryk der skal være før regen aktiveres, så er vi fremme ved det jeg mener
Jeg ville helt klart også tænke i de baner med at få gl sw lagt tilbage.
Kim Rittersport har jo for nylig meldt at han har grejet til at flashe den til
helt oprindelig stand.
Det synes jeg er værd at undersøge nærmere.
Hvad der dog ville være rart at have klarhed over, er hvorledes en evt kontrol vil blive implementeret fremadrettet:
* vil synshal blot kunne slå op i en database på stelnr og konstatere om bilen har været inde og få lavet update, eller
* vil de kunne sætte f.eks VCDS el lign på og kigge på software version => alt under 9970 bliver smidt ud af hallen
... eller hvordan ?
Hvis det er option b) så nytter det jo ikke at få Ritter til at lægge version 4011 (som min std før update hedder) i ECU'en og så køre til syn med den.
Så synes vi mangler noget viden om hvordan de her ting fremadrettet vil blive forvaltet og hvordan krav vil blive håndhævet.