Polo Blue Gt 150 Tsi

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Besvar
Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Snazzy » 19. dec 2016, 21:05

Djsvell skrev:
Snazzy skrev:Altså jeg synes selv det er okay med 10% by, 45% motorvej og 45% 90 km/t :D

Kører 20 km/l når jeg tanker ved blandet kørsel.


Kan den virkelig komme helt op på 20. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

24 hvis du kører pænt :P
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af PhillOS » 19. dec 2016, 21:06

Snazzy skrev:
Djsvell skrev:
Snazzy skrev:Altså jeg synes selv det er okay med 10% by, 45% motorvej og 45% 90 km/t :D

Kører 20 km/l når jeg tanker ved blandet kørsel.


Kan den virkelig komme helt op på 20. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

24 hvis du kører pænt :P
Min har gået 24 på literen to uger hen over sommeren hvor alle andre var på ferie. Det var dejligt.

1.0tsi powered
.

Djsvell
Nyt medlem
Indlæg: 192
Tilmeldt: 18. nov 2016, 00:11
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Odense
Has thanked: 56 times
Been thanked: 11 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Djsvell » 19. dec 2016, 21:09

PhillOS skrev:
Snazzy skrev:
Djsvell skrev:

Kan den virkelig komme helt op på 20. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

24 hvis du kører pænt :P
Min har gået 24 på literen to uger hen over sommeren hvor alle andre var på ferie. Det var dejligt.

1.0tsi powered
Den kommer vel også længere op når den er kørt til? Den har kun kørt 1800km nu.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Whoolie
Nyt medlem
Indlæg: 138
Tilmeldt: 18. maj 2016, 11:53
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 33 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Whoolie » 20. dec 2016, 13:48

Jeg kører ca. 90-95% by (Aarhus centrum), og jeg kører ca. 13-14 km/l i min BlueGT... Ca. 10 km/l på min tur på arbejde jf. kørecomputeren. Oh well, myldretrafik og luksusproblem. :)

Noget helt andet:
Jeg tankede for sjov Shell V-Power, selvom det er skrækkeligt dyrt, men jeg synes faktisk godt at jeg kan mærke en forskel. Motoren går mere roligt, især når den er kold. Andre med BlueGT der har erfaringer med forskellige brændstof-typer? 92 vs. 95 vs. V-Power og lignende? Jeg tror nu ikke jeg tanker V-Power fremover pga. prisen (+11kr/l) men det kunne være interessant at høre hvad andre har af erfaringer. :D
Polo GTI 2019

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Snazzy » 20. dec 2016, 16:41

Der står 95+ i tankdækslet så jeg ville ikke tanke 92 hvis jeg var dig.
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

LAKGT
Nyt medlem
Indlæg: 495
Tilmeldt: 17. sep 2015, 08:36
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 6 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af LAKGT » 21. dec 2016, 07:59

Whoolie skrev:Jeg kører ca. 90-95% by (Aarhus centrum), og jeg kører ca. 13-14 km/l i min BlueGT... Ca. 10 km/l på min tur på arbejde jf. kørecomputeren. Oh well, myldretrafik og luksusproblem. :)

Noget helt andet:
Jeg tankede for sjov Shell V-Power, selvom det er skrækkeligt dyrt, men jeg synes faktisk godt at jeg kan mærke en forskel. Motoren går mere roligt, især når den er kold. Andre med BlueGT der har erfaringer med forskellige brændstof-typer? 92 vs. 95 vs. V-Power og lignende? Jeg tror nu ikke jeg tanker V-Power fremover pga. prisen (+11kr/l) men det kunne være interessant at høre hvad andre har af erfaringer. :D

Jeg har i min BGT lavet en række accl test på 95oktan og 99vpower

Det var dødt løb, endda med marginal fordel til 95oktan.
Der blev testet 60-100kmt og 80-120kmt, udført i 3' gear, selvf flere gange på forskellige dage og samme sted.






Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Thor-thor
Aktiv medlem
Indlæg: 1719
Tilmeldt: 29. dec 2014, 21:21
Geografisk region: Midtjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 22 times
Been thanked: 686 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Thor-thor » 21. dec 2016, 12:25

Whoolie skrev:........
......... Andre med BlueGT der har erfaringer med forskellige brændstof-typer? 92 vs. 95 vs. V-Power og lignende?.......D
Læste for et stykke tid siden at 95 oktan faktisk var billigst, når man tog højde for pris/energiindhold. Da energiindholdet i 95 oktan var væsentlig højere set i forhold til den meget begrænsede ekstra pris man betaler i forhold til 92 oktan.
Fandt den her: http://jyllands-posten.dk/livsstil/bile ... ave-oktan/

( men man kan ikke umiddelbart få oplyst forskellen i energiindhold i benzin)

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af PhillOS » 23. dec 2016, 12:57

Djsvell skrev:
PhillOS skrev:
Snazzy skrev:
24 hvis du kører pænt :P
Min har gået 24 på literen to uger hen over sommeren hvor alle andre var på ferie. Det var dejligt.

1.0tsi powered
Den kommer vel også længere op når den er kørt til? Den har kun kørt 1800km nu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Min har rundet små 20.000 efter hånden. Gennemsnit i computeren på længste indstilling "long term" siger 15.6km/l. acceptabelt, men fandme langt fra de opgivede tal. Så frygter lidt BlueGT'en her til Marts, men omvendt kommer jeg så frem med et smil på læben hver dag. Det må siges at være det værd.
.

Snazzy
Nyt medlem
Indlæg: 206
Tilmeldt: 22. feb 2011, 19:15
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Snazzy » 23. dec 2016, 13:08

Phill du har en for tung højrefod. Jeg har kørt 5000 km i min nu, og den skriver 18.7

Det er ikke bilen men dig den er 'galt' med :-)
2016 - Polo BlueGT 1.4 TSI ACT 150 HK DSG7 M Xenon, Adaptiv Cruise Control og Sportsundervogn.
2015 - Scirocco R 2010 DSG M Xenon og RNS510, DCC undervogn.
2015 - Solgte Scirocco 1.4 - Købte Scirocco R
2013 - Byttede Cruze med 1.4 TSI Scirocco 160 HK DSG
2011 - Købte Chevrolet Cruze fra ny

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 23. dec 2016, 15:26

PhillOS skrev:Min har rundet små 20.000 efter hånden. Gennemsnit i computeren på længste indstilling "long term" siger 15.6km/l. acceptabelt, men fandme langt fra de opgivede tal. Så frygter lidt BlueGT'en her til Marts, men omvendt kommer jeg så frem med et smil på læben hver dag. Det må siges at være det værd.
Hvordan er dit kørselsmønster?

Hvis du kører meget motorvej med 150+ og resten i myldretiden i Kbh, så synes jeg det lyder acceptabelt. Hvis du kører meget landevej, så må der være et eller andet galt.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af PhillOS » 23. dec 2016, 15:58

GranTurismo skrev:
PhillOS skrev:Min har rundet små 20.000 efter hånden. Gennemsnit i computeren på længste indstilling "long term" siger 15.6km/l. acceptabelt, men fandme langt fra de opgivede tal. Så frygter lidt BlueGT'en her til Marts, men omvendt kommer jeg så frem med et smil på læben hver dag. Det må siges at være det værd.
Hvordan er dit kørselsmønster?

Hvis du kører meget motorvej med 150+ og resten i myldretiden i Kbh, så synes jeg det lyder acceptabelt. Hvis du kører meget landevej, så må der være et eller andet galt.
Kører primært kbh myldretid, og så et par ture i weekenden og efter arbejde. Så alt taget i betragtning er det ret pænt at den kan løbe næsten 16 på literen.

1.0tsi powered
.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af PhillOS » 23. dec 2016, 16:00

Snazzy skrev:Phill du har en for tung højrefod. Jeg har kørt 5000 km i min nu, og den skriver 18.7

Det er ikke bilen men dig den er 'galt' med :-)
Jamen hvad skal man gøre når man får den udstyret med en 3 benet 1 liters motor, den skal jo have lidt for at holdes ved ilden som man siger. Hehe. Ej men det er helt afgjort min myldretids kørsel som ødelægger billedet her. Billede

1.0tsi powered
.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 23. dec 2016, 16:09

PhillOS skrev:
Snazzy skrev:Phill du har en for tung højrefod. Jeg har kørt 5000 km i min nu, og den skriver 18.7

Det er ikke bilen men dig den er 'galt' med :-)
Jamen hvad skal man gøre når man får den udstyret med en 3 benet 1 liters motor, den skal jo have lidt for at holdes ved ilden som man siger. Hehe. Ej men det er helt afgjort min myldretids kørsel som ødelægger billedet her. Billede

1.0tsi powered
Hvis du ikke udnytter de ekstra kræfter du får, men blot accelererer i samme tempo som nu, så tror jeg du kan komme til at køre længere på literen i den ny.

Jeg kan da give et par eksempler på nogle ture i min:

Esbjerg - Aventoft (Tyskland), landevej ca 20 km/l
Esbjerg - Frederikssund, mest motorvej ca. 16,5 km/l
Esbjerg - Berlin, mest motorvej hvor jeg flere gange var over 200 km/t 13 km/l
Berlin - Esbjerg, mest motorvej hvor jeg kun få gange var over 140 km/t 17 km/l
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af PhillOS » 3. jan 2017, 14:44

Så er leasing priserne steget igen!?!

Inden de nye afgiftsregler 2949 ved 15.000km.
Efter de nye afgifsregler 2849 ved 15.000km.
Nu pludseligt igen 2949 ved 15.000km og "Kommer snart" under 25 og 30.000km.

http://www.volkswagen.dk/da/kobsguide/l ... .html#polo

Hvad foregår der??? Og hvem scorede de 100kr afgiftsnedsættelse gav????


Jeg har et underskrevet tilbud hvor de 2949 indgår som basis pris. Havde egentlig regnet og også fået bekræftigelse på at afgiftsændringen kom mig til gode.. Now, not so much. Og hvad finder de på næste gang? Pludselig koster den vel 3500kr i basis pris. Ikke meget pointe i "kend din faste udgift leasing gøgl" længere...
.

fette
Nyt medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 5. apr 2016, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af fette » 3. jan 2017, 15:39

Der er bøvl med Nordania ved jeg. Derfor står der kommer snart på nogle af priserne.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af PhillOS » 3. jan 2017, 15:47

tintin skrev:Der er bøvl med Nordania ved jeg. Derfor står der kommer snart på nogle af priserne.

Javel ja, men det jeg undre mig over er at priserne er steget til det samme som de var før afgiftsnedsættelsen... Ideen var jo at det skulle komme os skatteydere tilgode.. og ikke at Nordania skulle proppe pengene lukt i lommen.
.

fette
Nyt medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 5. apr 2016, 10:21
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af fette » 3. jan 2017, 15:52

PhillOS skrev:
tintin skrev:Der er bøvl med Nordania ved jeg. Derfor står der kommer snart på nogle af priserne.

Javel ja, men det jeg undre mig over er at priserne er steget til det samme som de var før afgiftsnedsættelsen... Ideen var jo at det skulle komme os skatteydere tilgode.. og ikke at Nordania skulle proppe pengene lukt i lommen.
Jeg skal ikke kunne sige hvordan det hænger sammen med leasing.
Men priserne er jo også steget pr. 1/1-17 generelt. Det spiller måske også ind.

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af PhillOS » 3. jan 2017, 18:08

tintin skrev:
PhillOS skrev:
tintin skrev:Der er bøvl med Nordania ved jeg. Derfor står der kommer snart på nogle af priserne.

Javel ja, men det jeg undre mig over er at priserne er steget til det samme som de var før afgiftsnedsættelsen... Ideen var jo at det skulle komme os skatteydere tilgode.. og ikke at Nordania skulle proppe pengene lukt i lommen.
Jeg skal ikke kunne sige hvordan det hænger sammen med leasing.
Men priserne er jo også steget pr. 1/1-17 generelt. Det spiller måske også ind.
Ingen alarm. Jeg får den altalte pris endda med afgiftsrabatten.. Hep hey.

1.0tsi powered
.

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Crucky » 4. jan 2017, 09:59

Så er det sku imorgen at jeg endelig skal hente min GT'er :mrgreen: kæft hvor jeg glæder mig!

Samtidig vil jeg også gerne sige tak for alt den hjælp jeg har fået i forbindelse med dumme spørgsmål, osv.
Specielt tak til GranTurismo, det er hans skyld jeg imorgen står med en GT med fx DSG :lol:

RuneH
Helt nyt medlem
Indlæg: 66
Tilmeldt: 8. aug 2016, 17:48
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af RuneH » 4. jan 2017, 12:49

Crucky skrev:Så er det sku imorgen at jeg endelig skal hente min GT'er :mrgreen: kæft hvor jeg glæder mig!

Samtidig vil jeg også gerne sige tak for alt den hjælp jeg har fået i forbindelse med dumme spørgsmål, osv.
Specielt tak til GranTurismo, det er hans skyld jeg imorgen står med en GT med fx DSG :lol:
Den bliver du glad for! :)
VW Polo 1,4 TSi 150 BlueGT DSG7

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 4. jan 2017, 16:53

Crucky skrev:Så er det sku imorgen at jeg endelig skal hente min GT'er :mrgreen: kæft hvor jeg glæder mig!

Samtidig vil jeg også gerne sige tak for alt den hjælp jeg har fået i forbindelse med dumme spørgsmål, osv.
Specielt tak til GranTurismo, det er hans skyld jeg imorgen står med en GT med fx DSG :lol:
Jamen det var sgu da så lidt. 8-)

Jeg håber du får en DSG som kører ligeså lækkert og problemfrit som min. Jeg er fandme glad for DQ200 selvom den er udskældt af flere herinde.

Stort tillykke. Der er ikke noget at sige til at du glæder dig. Det bliver en stor dag. Lad os endelig høre nogle indtryk når du får kørt lidt i den.

Og så er der jo et Galleri her på siden, hvis du skulle have trang til at vise den frem... ;)
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Crucky » 4. jan 2017, 16:58

GranTurismo skrev:
Crucky skrev:Så er det sku imorgen at jeg endelig skal hente min GT'er :mrgreen: kæft hvor jeg glæder mig!

Samtidig vil jeg også gerne sige tak for alt den hjælp jeg har fået i forbindelse med dumme spørgsmål, osv.
Specielt tak til GranTurismo, det er hans skyld jeg imorgen står med en GT med fx DSG :lol:
Jamen det var sgu da så lidt. 8-)

Jeg håber du får en DSG som kører ligeså lækkert og problemfrit som min. Jeg er fandme glad for DQ200 selvom den er udskældt af flere herinde.

Stort tillykke. Der er ikke noget at sige til at du glæder dig. Det bliver en stor dag. Lad os endelig høre nogle indtryk når du får kørt lidt i den.

Og så er der jo et Galleri her på siden, hvis du skulle have trang til at vise den frem... ;)
Jeg håber også at min DSG bliver problemfri, har godt læst en del om folk som har fået nogle hvor de ikke har været helt tilfredse. Jeg håber bare ikke jeg bliver en af dem :)

Jeg skal nok komme med inputs når der er blevet kørt lidt i den, det kan du være helt sikker på :D

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 4. jan 2017, 17:06

En ting jeg har været opmærksom på lige fra start er at den gerne vil file på koblingen, når man triller langsom med meget lidt gas ved skiftet fra 1. til 2. gear. Så der lader jeg den altid accelerere langsomt indtil den har koblet ordentligt til. Jeg ved ikke om det kan være en af grundene til at jeg ikke har problemer med koblingerne i min.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Crucky » 4. jan 2017, 18:00

GranTurismo skrev:En ting jeg har været opmærksom på lige fra start er at den gerne vil file på koblingen, når man triller langsom med meget lidt gas ved skiftet fra 1. til 2. gear. Så der lader jeg den altid accelerere langsomt indtil den har koblet ordentligt til. Jeg ved ikke om det kan være en af grundene til at jeg ikke har problemer med koblingerne i min.
Nu har jeg jo aldrig haft DSG før, og jeg forstår faktisk ikke helt hvad du mener med overstående ?? Hvordan file på koblingen ??

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af PhillOS » 4. jan 2017, 18:02

Crucky skrev:
GranTurismo skrev:En ting jeg har været opmærksom på lige fra start er at den gerne vil file på koblingen, når man triller langsom med meget lidt gas ved skiftet fra 1. til 2. gear. Så der lader jeg den altid accelerere langsomt indtil den har koblet ordentligt til. Jeg ved ikke om det kan være en af grundene til at jeg ikke har problemer med koblingerne i min.
Nu har jeg jo aldrig haft DSG før, og jeg forstår faktisk ikke helt hvad du mener med overstående ?? Hvordan file på koblingen ??
DSG er i virkeligheden en manuel gearkasse med to koblinger, som skifter automatisk.

Derfor kan den godt file på koblingen lige som du selv ville gøre hvis den havde manuelt gear.

1.0tsi powered
.

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 4. jan 2017, 22:27

DQ200 vil ved meget let speederfod gerne skifte meget tidligt (for tidligt imo), og så filer den lidt på koblingen for at motoren kører jævnt og ikke laver "kænguruhop" - ligesom man selv ville gøre med manuelt gear.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Crucky » 4. jan 2017, 22:50

GranTurismo skrev:DQ200 vil ved meget let speederfod gerne skifte meget tidligt (for tidligt imo), og så filer den lidt på koblingen for at motoren kører jævnt og ikke laver "kænguruhop" - ligesom man selv ville gøre med manuelt gear.
Så det vil være en god ide at træde lidt mere på speederen når den skal sættes igang, er det sådan jeg skal forstå det?

Brugeravatar
GranTurismo
Meget aktiv medlem
Indlæg: 5564
Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 316 times
Been thanked: 368 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af GranTurismo » 5. jan 2017, 01:26

Crucky skrev:
GranTurismo skrev:DQ200 vil ved meget let speederfod gerne skifte meget tidligt (for tidligt imo), og så filer den lidt på koblingen for at motoren kører jævnt og ikke laver "kænguruhop" - ligesom man selv ville gøre med manuelt gear.
Så det vil være en god ide at træde lidt mere på speederen når den skal sættes igang, er det sådan jeg skal forstå det?
Ja hvis det er muligt. Det er det jo ikke altid, f.eks. på P-pladser. Så hvis den skifter tidligt og filer på koblingen, så giver jeg ikke mere end neutral gas inden jeg kan fornemme at den ikke filer mere.

Hvor meget det har at sige ved jeg ikke. Jeg gør det bare for en sikkerheds skyld.
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system

Crucky
Nyt medlem
Indlæg: 285
Tilmeldt: 22. jan 2015, 23:38
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 8 times
Been thanked: 8 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af Crucky » 6. jan 2017, 21:36

Så blev GT'eren hentet og afprøvet, små 200km igår, også på arbejde og hjem igen idag. Som jer andre, så er jeg forelsket i ACC! hvilken fornøjelse at sidde med når den bare triller derudaf.
Selvom det er første gang jeg nogensinde har automatgear/DSG så har jeg vendet mig til det 100%, det er fandme lækkert!
Dog kører den ikke så økonomisk som håbet, men det tror jeg lige tar lidt tid at vænne sig til, hvordan den kører osv, så tror jeg også den bliver mere økonomisk at kører i :D

Så kan jeg lige fortælle som en bonus at gear paddles er standard udstyr igen, eller også har jeg fået det med ved en fejl, sælgeren mente at det var tilbage til at være standard
Har ikke noget at få billeder, beklager! :roll:

PhillOS
Medlem
Indlæg: 761
Tilmeldt: 1. maj 2012, 18:49
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 159 times
Been thanked: 249 times

Re: Polo Blue Gt 150 Tsi

Indlæg af PhillOS » 6. jan 2017, 21:39

Crucky skrev:Så blev GT'eren hentet og afprøvet, små 200km igår, også på arbejde og hjem igen idag. Som jer andre, så er jeg forelsket i ACC! hvilken fornøjelse at sidde med når den bare triller derudaf.
Selvom det er første gang jeg nogensinde har automatgear/DSG så har jeg vendet mig til det 100%, det er fandme lækkert!
Dog kører den ikke så økonomisk som håbet, men det tror jeg lige tar lidt tid at vænne sig til, hvordan den kører osv, så tror jeg også den bliver mere økonomisk at kører i :D

Så kan jeg lige fortælle som en bonus at gear paddles er standard udstyr igen, eller også har jeg fået det med ved en fejl, sælgeren mente at det var tilbage til at være standard
Har ikke noget at få billeder, beklager! :roll:
Paddles er standardudstyr på DSG modellen. Mener jeg også står i bruchuren.

Men fantastisk at høre om endnu en tilfreds BlueGT kører. Jeg kan snart ikke vente til min egen kommer.

Tillykke med den crunky!

Vil glæder os til billeder af dyret.

1.0tsi powered
.

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"