Djsvell skrev:Snazzy skrev:Altså jeg synes selv det er okay med 10% by, 45% motorvej og 45% 90 km/t
Kører 20 km/l når jeg tanker ved blandet kørsel.
Kan den virkelig komme helt op på 20.
Sent from my iPhone using Tapatalk
24 hvis du kører pænt
Djsvell skrev:Snazzy skrev:Altså jeg synes selv det er okay med 10% by, 45% motorvej og 45% 90 km/t
Kører 20 km/l når jeg tanker ved blandet kørsel.
Kan den virkelig komme helt op på 20.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min har gået 24 på literen to uger hen over sommeren hvor alle andre var på ferie. Det var dejligt.Snazzy skrev:Djsvell skrev:Snazzy skrev:Altså jeg synes selv det er okay med 10% by, 45% motorvej og 45% 90 km/t
Kører 20 km/l når jeg tanker ved blandet kørsel.
Kan den virkelig komme helt op på 20.
Sent from my iPhone using Tapatalk
24 hvis du kører pænt
Den kommer vel også længere op når den er kørt til? Den har kun kørt 1800km nu.PhillOS skrev:Min har gået 24 på literen to uger hen over sommeren hvor alle andre var på ferie. Det var dejligt.Snazzy skrev:Djsvell skrev:
Kan den virkelig komme helt op på 20.
Sent from my iPhone using Tapatalk
24 hvis du kører pænt
1.0tsi powered
Whoolie skrev:Jeg kører ca. 90-95% by (Aarhus centrum), og jeg kører ca. 13-14 km/l i min BlueGT... Ca. 10 km/l på min tur på arbejde jf. kørecomputeren. Oh well, myldretrafik og luksusproblem.
Noget helt andet:
Jeg tankede for sjov Shell V-Power, selvom det er skrækkeligt dyrt, men jeg synes faktisk godt at jeg kan mærke en forskel. Motoren går mere roligt, især når den er kold. Andre med BlueGT der har erfaringer med forskellige brændstof-typer? 92 vs. 95 vs. V-Power og lignende? Jeg tror nu ikke jeg tanker V-Power fremover pga. prisen (+11kr/l) men det kunne være interessant at høre hvad andre har af erfaringer.
Læste for et stykke tid siden at 95 oktan faktisk var billigst, når man tog højde for pris/energiindhold. Da energiindholdet i 95 oktan var væsentlig højere set i forhold til den meget begrænsede ekstra pris man betaler i forhold til 92 oktan.Whoolie skrev:........
......... Andre med BlueGT der har erfaringer med forskellige brændstof-typer? 92 vs. 95 vs. V-Power og lignende?.......D
Min har rundet små 20.000 efter hånden. Gennemsnit i computeren på længste indstilling "long term" siger 15.6km/l. acceptabelt, men fandme langt fra de opgivede tal. Så frygter lidt BlueGT'en her til Marts, men omvendt kommer jeg så frem med et smil på læben hver dag. Det må siges at være det værd.Djsvell skrev:Den kommer vel også længere op når den er kørt til? Den har kun kørt 1800km nu.PhillOS skrev:Min har gået 24 på literen to uger hen over sommeren hvor alle andre var på ferie. Det var dejligt.Snazzy skrev:
24 hvis du kører pænt
1.0tsi powered
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hvordan er dit kørselsmønster?PhillOS skrev:Min har rundet små 20.000 efter hånden. Gennemsnit i computeren på længste indstilling "long term" siger 15.6km/l. acceptabelt, men fandme langt fra de opgivede tal. Så frygter lidt BlueGT'en her til Marts, men omvendt kommer jeg så frem med et smil på læben hver dag. Det må siges at være det værd.
Kører primært kbh myldretid, og så et par ture i weekenden og efter arbejde. Så alt taget i betragtning er det ret pænt at den kan løbe næsten 16 på literen.GranTurismo skrev:Hvordan er dit kørselsmønster?PhillOS skrev:Min har rundet små 20.000 efter hånden. Gennemsnit i computeren på længste indstilling "long term" siger 15.6km/l. acceptabelt, men fandme langt fra de opgivede tal. Så frygter lidt BlueGT'en her til Marts, men omvendt kommer jeg så frem med et smil på læben hver dag. Det må siges at være det værd.
Hvis du kører meget motorvej med 150+ og resten i myldretiden i Kbh, så synes jeg det lyder acceptabelt. Hvis du kører meget landevej, så må der være et eller andet galt.
Jamen hvad skal man gøre når man får den udstyret med en 3 benet 1 liters motor, den skal jo have lidt for at holdes ved ilden som man siger. Hehe. Ej men det er helt afgjort min myldretids kørsel som ødelægger billedet her.Snazzy skrev:Phill du har en for tung højrefod. Jeg har kørt 5000 km i min nu, og den skriver 18.7
Det er ikke bilen men dig den er 'galt' med
Hvis du ikke udnytter de ekstra kræfter du får, men blot accelererer i samme tempo som nu, så tror jeg du kan komme til at køre længere på literen i den ny.PhillOS skrev:Jamen hvad skal man gøre når man får den udstyret med en 3 benet 1 liters motor, den skal jo have lidt for at holdes ved ilden som man siger. Hehe. Ej men det er helt afgjort min myldretids kørsel som ødelægger billedet her.Snazzy skrev:Phill du har en for tung højrefod. Jeg har kørt 5000 km i min nu, og den skriver 18.7
Det er ikke bilen men dig den er 'galt' med
1.0tsi powered
tintin skrev:Der er bøvl med Nordania ved jeg. Derfor står der kommer snart på nogle af priserne.
Jeg skal ikke kunne sige hvordan det hænger sammen med leasing.PhillOS skrev:tintin skrev:Der er bøvl med Nordania ved jeg. Derfor står der kommer snart på nogle af priserne.
Javel ja, men det jeg undre mig over er at priserne er steget til det samme som de var før afgiftsnedsættelsen... Ideen var jo at det skulle komme os skatteydere tilgode.. og ikke at Nordania skulle proppe pengene lukt i lommen.
Ingen alarm. Jeg får den altalte pris endda med afgiftsrabatten.. Hep hey.tintin skrev:Jeg skal ikke kunne sige hvordan det hænger sammen med leasing.PhillOS skrev:tintin skrev:Der er bøvl med Nordania ved jeg. Derfor står der kommer snart på nogle af priserne.
Javel ja, men det jeg undre mig over er at priserne er steget til det samme som de var før afgiftsnedsættelsen... Ideen var jo at det skulle komme os skatteydere tilgode.. og ikke at Nordania skulle proppe pengene lukt i lommen.
Men priserne er jo også steget pr. 1/1-17 generelt. Det spiller måske også ind.
Den bliver du glad for!Crucky skrev:Så er det sku imorgen at jeg endelig skal hente min GT'er kæft hvor jeg glæder mig!
Samtidig vil jeg også gerne sige tak for alt den hjælp jeg har fået i forbindelse med dumme spørgsmål, osv.
Specielt tak til GranTurismo, det er hans skyld jeg imorgen står med en GT med fx DSG
Jamen det var sgu da så lidt.Crucky skrev:Så er det sku imorgen at jeg endelig skal hente min GT'er kæft hvor jeg glæder mig!
Samtidig vil jeg også gerne sige tak for alt den hjælp jeg har fået i forbindelse med dumme spørgsmål, osv.
Specielt tak til GranTurismo, det er hans skyld jeg imorgen står med en GT med fx DSG
Jeg håber også at min DSG bliver problemfri, har godt læst en del om folk som har fået nogle hvor de ikke har været helt tilfredse. Jeg håber bare ikke jeg bliver en af demGranTurismo skrev:Jamen det var sgu da så lidt.Crucky skrev:Så er det sku imorgen at jeg endelig skal hente min GT'er kæft hvor jeg glæder mig!
Samtidig vil jeg også gerne sige tak for alt den hjælp jeg har fået i forbindelse med dumme spørgsmål, osv.
Specielt tak til GranTurismo, det er hans skyld jeg imorgen står med en GT med fx DSG
Jeg håber du får en DSG som kører ligeså lækkert og problemfrit som min. Jeg er fandme glad for DQ200 selvom den er udskældt af flere herinde.
Stort tillykke. Der er ikke noget at sige til at du glæder dig. Det bliver en stor dag. Lad os endelig høre nogle indtryk når du får kørt lidt i den.
Og så er der jo et Galleri her på siden, hvis du skulle have trang til at vise den frem...
Nu har jeg jo aldrig haft DSG før, og jeg forstår faktisk ikke helt hvad du mener med overstående ?? Hvordan file på koblingen ??GranTurismo skrev:En ting jeg har været opmærksom på lige fra start er at den gerne vil file på koblingen, når man triller langsom med meget lidt gas ved skiftet fra 1. til 2. gear. Så der lader jeg den altid accelerere langsomt indtil den har koblet ordentligt til. Jeg ved ikke om det kan være en af grundene til at jeg ikke har problemer med koblingerne i min.
DSG er i virkeligheden en manuel gearkasse med to koblinger, som skifter automatisk.Crucky skrev:Nu har jeg jo aldrig haft DSG før, og jeg forstår faktisk ikke helt hvad du mener med overstående ?? Hvordan file på koblingen ??GranTurismo skrev:En ting jeg har været opmærksom på lige fra start er at den gerne vil file på koblingen, når man triller langsom med meget lidt gas ved skiftet fra 1. til 2. gear. Så der lader jeg den altid accelerere langsomt indtil den har koblet ordentligt til. Jeg ved ikke om det kan være en af grundene til at jeg ikke har problemer med koblingerne i min.
Så det vil være en god ide at træde lidt mere på speederen når den skal sættes igang, er det sådan jeg skal forstå det?GranTurismo skrev:DQ200 vil ved meget let speederfod gerne skifte meget tidligt (for tidligt imo), og så filer den lidt på koblingen for at motoren kører jævnt og ikke laver "kænguruhop" - ligesom man selv ville gøre med manuelt gear.
Ja hvis det er muligt. Det er det jo ikke altid, f.eks. på P-pladser. Så hvis den skifter tidligt og filer på koblingen, så giver jeg ikke mere end neutral gas inden jeg kan fornemme at den ikke filer mere.Crucky skrev:Så det vil være en god ide at træde lidt mere på speederen når den skal sættes igang, er det sådan jeg skal forstå det?GranTurismo skrev:DQ200 vil ved meget let speederfod gerne skifte meget tidligt (for tidligt imo), og så filer den lidt på koblingen for at motoren kører jævnt og ikke laver "kænguruhop" - ligesom man selv ville gøre med manuelt gear.
Paddles er standardudstyr på DSG modellen. Mener jeg også står i bruchuren.Crucky skrev:Så blev GT'eren hentet og afprøvet, små 200km igår, også på arbejde og hjem igen idag. Som jer andre, så er jeg forelsket i ACC! hvilken fornøjelse at sidde med når den bare triller derudaf.
Selvom det er første gang jeg nogensinde har automatgear/DSG så har jeg vendet mig til det 100%, det er fandme lækkert!
Dog kører den ikke så økonomisk som håbet, men det tror jeg lige tar lidt tid at vænne sig til, hvordan den kører osv, så tror jeg også den bliver mere økonomisk at kører i
Så kan jeg lige fortælle som en bonus at gear paddles er standard udstyr igen, eller også har jeg fået det med ved en fejl, sælgeren mente at det var tilbage til at være standard
Har ikke noget at få billeder, beklager!