Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Alt vedr. klima, aircondition o.lign
gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 5. jan 2017, 17:11

Hejsa

Jeg fik sidste år monteret et Webasto EVO 5 (5.2 kw) i min Golf 6 .. det har aldrig rigtig kørt optimalt, og i år er den særlig gal (tak for en mild vinter).
Kabinen bliver ikke varm og vandet ej heller .. den kan dog fjerne lette isninger, men jeg havde nok forventet en varm kabine og en varm driftstemp. i motoren.

Min bil har fuldautomatisk klimaanlæg, og jeg plejer at sætte den til high og vindue.

Nogle gange kan kabinen virke varm ..

Typisk drifttid er 20-30 minutter.

Den siger en mærkelig klik-klik-klik lyk fra højreside omkring passagersædet.
Fyr kører fint - kan lugte diesel udstødning når jeg stopper og bilen får tænding.

Er der nogen eksperter der kan kigge på det i det Nordsjællandske?

Venligst,

Michael

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af KMDTHY » 5. jan 2017, 17:18

Klik lydene er sikkert fra pumpen til fyret. Det er normalt.

Måske det nærmere er en termostat i dit kølesystem som gør at den skal varme det hele op....?
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 5. jan 2017, 18:28

Tak for svar.

Jeg kan følge op med, at her til aften da jeg skulle køre fra arbejde, der havde fyret stået tændt 28 minutter.
Da jeg kom ud til bilen, så blinkede katastrofeblinket (ved ikke om den har triggeret alarmen eller lign. - men selv hvis det var tilfældet, så har den aldrig stået og blinket?) og der var en kraftlig lugt af udstødning i kabinen.

Varmen var der tilgengæld ikke noget af .. hverken i køler eller i kabine.

Da jeg så kørte hjem, en tur på godt 45 min., så var køler temp. kun oppe på godt 60 grader.
Olie temp. tæt på det samme .. det er da helt sort, at små 6 graders frost kan invalidere en VW Golf på den måde?!

Er sgu lidt nervøs ved det oliefyr .. hvis nogen har mod på det, så kaster jeg gerne noget mønt efter en kvalificeret gennemsyn.

Venligst,

Michael
Vedhæftede filer
20170105_181501.jpg
20170105_181501.jpg (53.83 KiB) Vist 4973 gange

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 5. jan 2017, 18:28

KMDTHY skrev:Klik lydene er sikkert fra pumpen til fyret. Det er normalt.

Måske det nærmere er en termostat i dit kølesystem som gør at den skal varme det hele op....?
Super med det svar; har altid undret mig over den mærkelige lyd .. :-)

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af KMDTHY » 5. jan 2017, 18:33

Du har en defekt termostat. Kan se den er med DSG.

Måske det er termostaten til gearkassen. I hvert fald en klassiker.

Se med her: viewtopic.php?f=70&t=77046
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 5. jan 2017, 18:47

KMDTHY skrev:Du har en defekt termostat. Kan se den er med DSG.

Måske det er termostaten til gearkassen. I hvert fald en klassiker.

Se med her: viewtopic.php?f=70&t=77046
Det var pokkers .. altså, det er første gang den ikke har kunne komme op i temp., men fair nok, det er også første gang det er har været "koldt".
Det er bare mærkeligt; den har været til service for et par måneder siden .. må nok hellere lade være med at bruge fyret indtil da.

Nogle her i forumet som kan løse det som KMDTHY beskriver?
Eller skal jeg se om min lokale mekaniker kan finde ud af en sådan Golf?

Der har godt nok været meget bøvl med VW i fht. Toyota .. hvis jeg skal have skiftet denne termostat, så er det i halen efter brændstofpumpe og en eller anden pumpe der fik den gule lampe til at lyse (han sagde der var to pumper til varmen - det var en af dem).

Jep - aner intet om biler; fører dem kun :-)

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 6. jan 2017, 13:31

I dag forsøgte jeg så (kortvarigt) at starte fyret.

Igen, fyret starter fint, men jeg kunne mærke og høre, at blæserne ikke kørte.
Der lugter tilgengæld fælt af udstødning i kabinen .. ringer til dem der installerede fyret .. det virker underligt.

MBU
Helt nyt medlem
Indlæg: 29
Tilmeldt: 17. jul 2011, 00:11
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af MBU » 7. jan 2017, 10:36

gimlichael skrev:I dag forsøgte jeg så (kortvarigt) at starte fyret.

Igen, fyret starter fint, men jeg kunne mærke og høre, at blæserne ikke kørte.
Der lugter tilgengæld fælt af udstødning i kabinen .. ringer til dem der installerede fyret .. det virker underligt.
Er det blæseren i kabinen der ikke kører?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af ph » 7. jan 2017, 13:45

kabineblæseren skal jo først starte op når kølervæsken er varm Er vist tidsstyret men kan ikke huske hvor længe det er fyret kører før det sender signal til kabineblæseren

Hvis der lugter af udstødning i kabinen så har de ikke været specielt heldige da de monterede fyrets udstødning
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 8. jan 2017, 16:18

MBU skrev:
gimlichael skrev:I dag forsøgte jeg så (kortvarigt) at starte fyret.

Igen, fyret starter fint, men jeg kunne mærke og høre, at blæserne ikke kørte.
Der lugter tilgengæld fælt af udstødning i kabinen .. ringer til dem der installerede fyret .. det virker underligt.
Er det blæseren i kabinen der ikke kører?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det var blæserne i kabinen .. men som ph skriver, så kan det godt være, at det er pga. min hurtige test.
Tør blot ikke have fyret tændt i 30 min. igen .. er bange for bilen brænder af eller lign. med disse defekter.

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 8. jan 2017, 16:21

ph skrev:kabineblæseren skal jo først starte op når kølervæsken er varm Er vist tidsstyret men kan ikke huske hvor længe det er fyret kører før det sender signal til kabineblæseren

Hvis der lugter af udstødning i kabinen så har de ikke været specielt heldige da de monterede fyrets udstødning
Det lyder plausibelt med kabineblæserne .. den havde kun været tændt en 5 min. tid .. i fht. udstødning; så er problemet først opstået EFTER den nu ikke varmer kølervæske/kabine mere.

I fht. kølervæske; hvor meget skal der være på? Tænker om det evt. kan være sådan noget?
Bilen har for nylig været til service hvor de tjekkede og påfyldte .. men når jeg kigger ned til motoren, så var den lige under middel ..

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af ph » 8. jan 2017, 16:27

gimlichael skrev:
Ja, det var blæserne i kabinen .. men som ph skriver, så kan det godt være, at det er pga. min hurtige test.
Tør blot ikke have fyret tændt i 30 min. igen .. er bange for bilen brænder af eller lign. med disse defekter.
Hvilke defekter?
indtil nu har du vist kun skrevet at den ikke bliver så varm som du havde forventet
og svarene har været defekt/ åben termostat så det varme vand fosser ud i køleren...
Hvis dét er det eneste som den "fejler" så kan fyret køre fra nu af til juleaften uden at bilen brænder

Start fyret, vent 8.min., gå ud og hør om fyret kører!
Hvis det kører så mærk på øverste og nederste kølerslange ud til køleren i fronten af bilen og på de 2.slanger som det lyder til at der går til gearkassekøleren, de skal umiddelbart alle være kolde.
Er der et af de sæt som er varme, så tænker jeg at du har fundet fejlen
Senest rettet af ph 8. jan 2017, 16:36, rettet i alt 1 gang.
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 8. jan 2017, 16:34

ph skrev:
gimlichael skrev:
Ja, det var blæserne i kabinen .. men som ph skriver, så kan det godt være, at det er pga. min hurtige test.
Tør blot ikke have fyret tændt i 30 min. igen .. er bange for bilen brænder af eller lign. med disse defekter.
Hvilke defekter?
indtil nu har du vist kun skrevet at den ikke bliver så varm som du havde forventet
og svarene har været defekt/ åben termostat så det varme vand fosser ud i køleren...
Hvis dét er det eneste som den "fejler" så kan fyret køre fra nu af til juleaften uden at bilen brænder

Start fyret, vent 8.min., gå ud og hør om fyret kører!
mærk på øverste og nederste kølerslange og på de 2.slanger som det lyder til at der går til gearkasse, de skal umiddelbart alle være kolde.
Er der et af de sæt som er varme, så tænker jeg at du har fundet fejlen
Hej ph,

Som jeg skrev længere oppe, så kom jeg ud til bilen på arbejde hvor havariblinket var tændt.
Det kan selvfølgelig godt være noget andet, jeg har bare aldrig oplevet det før.

Og ja, brændt barn skyr ilden .. min gamle Toyota stod umiddelbart i flammer en morgen jeg kom ud til den .. efter jeg havde tændt fyret.
Det viste sig at være en kortslutning i ledningsnettet, men stadigvæk sært i fht. fyret tilfældigvis var tændt.

Igen, min viden omkring biler er meget begrænset .. derfor nyder jeg godt af jeres gode input.
Termostaten er et godt bud, og det vil jeg give videre til værkstedet. Jeg kan bare ikke finde frem til en sådan enhed .. og ja, det bekymre mig med lugten i kabinen .. fordi det netop først er introduceret efter udfordringerne er begyndt. Oprindeligt kom der kun lige en snært under tænding .. men det kan selvfølgelig også skyldes vinterkulden og stille vind?

Tak for hjælpen alle sammen.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af ph » 8. jan 2017, 16:40

umiddelbart så har jeg ikke fantasi til at se en grund til at fyret skulle aktivere katastrofeblinket ..med mindre at din alarm ikke syntes om strømforbruget men så burde den jo gøre det hvergang du starter fyret
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 8. jan 2017, 17:41

Jeg har nu fulgt ph's anvisninger .. jeg kunne dog ikke lige finde de slanger man skulle mærke på, men fandt noget interessant. Det tyder på, at der er en ledning der mangler tilkobling?
Derudover, så ganske rigtigt, så starter blæserne inde i bilen .. efter godt 10 minutter .. så der var jeg for hurtig efter de 5 tidl.

På fjernbetjeningen er temp. dog uændret .. så det er nok termostat som i nævner.
Har dog altid syntes den var langsom i fht. det er 5.2 kw fyr .. efter 30 min. er kabinen behagelig varm, men der havde jeg nok en forvetning om, at det kunne nås efter 20 min. ..

Igen, tak for jeres indput.
Vedhæftede filer
20170108_164858.jpg
20170108_164858.jpg (192.46 KiB) Vist 4665 gange

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 8. jan 2017, 17:42

ph skrev:umiddelbart så har jeg ikke fantasi til at se en grund til at fyret skulle aktivere katastrofeblinket ..med mindre at din alarm ikke syntes om strømforbruget men så burde den jo gøre det hvergang du starter fyret
Heller ikke her .. men det løb mig blot koldt ned af ryggen eftersom førnævnte Toyota stod i røg samtidig med blink og alarm kørte.
Det var, gudskelog, indtil videre et enkeltstående tilfælde.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af Blackfinger » 8. jan 2017, 18:02

Den gule ledning med stikket er til at tilslutte diagnose udstyr.

Når der bliver varmt i bilen så kan det godt udløse kabineovervågningen. Derfor anbefaler Webasto også at sætte følsomheden ned til 50%.

Men hvis det faktisk er alarmen der går er det underligt at der ikke er lyd på alarmen. Virker alarmen hvis du åbner en dør med nøglen?

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 8. jan 2017, 18:13

Blackfinger skrev:Den gule ledning med stikket er til at tilslutte diagnose udstyr.

Når der bliver varmt i bilen så kan det godt udløse kabineovervågningen. Derfor anbefaler Webasto også at sætte følsomheden ned til 50%.

Men hvis det faktisk er alarmen der går er det underligt at der ikke er lyd på alarmen. Virker alarmen hvis du åbner en dør med nøglen?
Ah, fint nok .. haha .. de gange alarmen har været udløst, har været pga. mit dash cam som er røget ned .. og vist nok en enkelt gang under en kraftig storm .. det mystiske er så, at der netop ikke var noget varme i bilen .. igen, jeg slår det hen med et enkeltstående tilfælde .. der var ingen lyd; kun blinkende havariblink.

Tak for svar.

tvartou
Medlem
Indlæg: 649
Tilmeldt: 13. sep 2010, 21:19
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 14 times
Been thanked: 54 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af tvartou » 8. jan 2017, 18:16

Kan du følge det rillede udstødningsrør fra bilen? Er der sket noget med det? Bukket eller lignende?

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 8. jan 2017, 19:22

tvartou skrev:Kan du følge det rillede udstødningsrør fra bilen? Er der sket noget med det? Bukket eller lignende?
Det er gemt godt og grundigt under en masse plastik i motoren .. og fra bunden af, er det gemt af et "bundskjold" (tror jeg det hedder).
Jeg kommer med en tilbagemelding onsdag .. der har dem der har installeret tilbudt en gratis analyse .. så må vi se om det er termostaten eller noget andet.

Opdatering følger :-)
Senest rettet af gimlichael 9. jan 2017, 05:06, rettet i alt 1 gang.

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af KMDTHY » 8. jan 2017, 19:25

Spændene :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 10. jan 2017, 12:58

Blot en opdatering inden værkstedsbesøg i morgen:

Efter kulden har lagt sig, og vi har "normale" 1-5 graders varme, så har køler og olie temp. ingen problemer med at opnå normal driftstemperatur.
Fyret afventer jeg til værkstedet har kigget nærmere.

God dag til alle.

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 18. jan 2017, 13:55

Ja, det bliver jo ikke mindre mærkeligt.

Var hos mekanikeren med bilen i går, og de kunne ikke finde nogle fejl.
Eneste de kunne konstatere var, at der var logget nogle fejl i fyret, men de var ret "typiske".

Jeg aftalte med dem, at jeg ville bruge fyret igen og ellers holde øje.

Han havde en teori pbga. af de informationer jeg gav ham; dieselen kunne muligvis have været uden korrekt frostbeskyttelse, så fyret ikke kunne starte grundet "for tyk" diesel.

Min egen teori, efter hans udmelding er, at der måske er noget om det.
Efter vi er tilbage på de -2 til par graders varme, så varmer fyret igen normalt og uden diesel stank i kabinen.
Der kommer kun diesellugt ind ved tænding, hvilket giver mening da fyret lige er slukket og dermed lukker lidt røg ud.

Når fyret kører og forbrænder korrekt, så er det jo ligesom en brændeovn eller lign. hvor ilt og det hele passer, så der ikke kommer røg udvikling.

Måske har de -10 grader gjort, at forbrændningen har været dårlig (ligesom når du fyrer op efter en lang pause), og dermed forklarer det lugten i kabinen og den kolde kabine?

Anyway; blot min teori hvis nogle har samme oplevelse som mig.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af Blackfinger » 18. jan 2017, 15:41

"Typiske fejl", det er der ikke noget der hedder. Et fyr der virker skal ikke logge fejl. Er der fejl logget så tyder det på at der er problemer.

Det kunne have været interessant at kende de fejlkoder.

Jeg tror ikke på den med dieselolien, der er for længst tilsat frostadditiver.

Men kold diesel er sværere at få ild i end varm. Så er fyret tilkokset i brændkammeret eller dieselforvarmningen på brændkammeret defekt så bliver der problemer med at få forbrændingen i gang ved lave temperaturer.

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 18. jan 2017, 16:31

Blackfinger skrev:"Typiske fejl", det er der ikke noget der hedder. Et fyr der virker skal ikke logge fejl. Er der fejl logget så tyder det på at der er problemer.

Det kunne have været interessant at kende de fejlkoder.

Jeg tror ikke på den med dieselolien, der er for længst tilsat frostadditiver.

Men kold diesel er sværere at få ild i end varm. Så er fyret tilkokset i brændkammeret eller dieselforvarmningen på brændkammeret defekt så bliver der problemer med at få forbrændingen i gang ved lave temperaturer.
Han sagde at koderne var typiske i fht. at man ikke har startet fyret engang imellem i løbet af sommeren. Dvs. der er gået for lang tid fyret ikke har været i brug.

Din tese omkring kold diesel lyder plausibel .. må se hvordan den arter sig næste gang .. det er blot underligt, eftersom fyret blev købt ultimo 2015.

Brugeravatar
Blackfinger
Meget aktiv medlem
Indlæg: 9159
Tilmeldt: 15. jun 2008, 12:25
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Århus
Has thanked: 46 times
Been thanked: 393 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af Blackfinger » 18. jan 2017, 19:27

Ja, det er jo ikke så gammelt. Jeg kender ikke driftsikkerheden på EVO fyrene. Thermotop C er der meget, meget sjælden problemer med.

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af Springtosse » 18. jan 2017, 21:27

Tror heller ikke på den med at det kan være frossen diesel. Det kan godt løbe lidt tilbage hvis den slet ikke har kørt sommeren over, men det plejer mest at være Benzin modeller som fordamper lidt brændstof.
Har en camper som har en thermotop C monteret til bo delen, og den har holdt i Norden (-20-25 grader) i flere vintre og der har aldrig været nogle diesel som er frosset eller for kold...


Og hvis det billede der er lagt op er din varmer, så har du ikke evo varmer i din bil, men thermo top e eller c.

Hvis du ønsker lidt info, er du meget velkommen til at give mig et kald, det er nogle gange lidt lettere end at skrive.
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

QT1410
Medlem
Indlæg: 747
Tilmeldt: 10. apr 2016, 09:09
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 170 times
Been thanked: 121 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af QT1410 » 18. jan 2017, 23:01

KOnspirationsteori: Han har betalt for et EVO5 og har fået et ThermoTop E, det passer meget godt med at det er for svagt.

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Indlæg: 467
Tilmeldt: 15. aug 2009, 12:10
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af Springtosse » 19. jan 2017, 06:03

Der bør sidde et klistermærke et sted hvor man kan se hvilken varmer der er sat i, det er Hvidt, ellers burde du kunne se det på dit garanti bevis...
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

gimlichael
Helt nyt medlem
Indlæg: 56
Tilmeldt: 6. mar 2015, 07:29
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Webasto EVO 5 - lidt eller ingen varme

Indlæg af gimlichael » 24. jan 2017, 16:33

Springtosse skrev:Tror heller ikke på den med at det kan være frossen diesel. Det kan godt løbe lidt tilbage hvis den slet ikke har kørt sommeren over, men det plejer mest at være Benzin modeller som fordamper lidt brændstof.
Har en camper som har en thermotop C monteret til bo delen, og den har holdt i Norden (-20-25 grader) i flere vintre og der har aldrig været nogle diesel som er frosset eller for kold...


Og hvis det billede der er lagt op er din varmer, så har du ikke evo varmer i din bil, men thermo top e eller c.

Hvis du ønsker lidt info, er du meget velkommen til at give mig et kald, det er nogle gange lidt lettere end at skrive.
Jeg kan slet ikke tage et billede af varmeren - den er placeret under motoren dækket af bundskjoldet.
Må se om jeg kan finde de manualer der var med; fik jo det "overskydende" fra installationen.

Har ikke set et klistermærke nogle steder :-/

Besvar

Tilbage til "Klima/Aircon"