Nav kan ikke finde adresser i første omgang

Alt vedr. MFD, Navi, DVD, TV, skærme mv.
Besvar
kfkvist
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 21. jul 2016, 10:14
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Nav kan ikke finde adresser i første omgang

Indlæg af kfkvist » 3. jan 2017, 17:42

Har nu to gange oplevet at navigationsanlægget i min Seat Ateca ikke kan finde en adresse i første omgang.
Fx skulle jeg fra Fredericia til hhv. en adresse ved Viborg og Skødstrup. Og ja 1) det er nyeste software og 2) jeg har tjekket at det er stavet korrekt ;-) MEN når jeg så enten når tættere på/til destinationen, kan vejene pludselig godt findes i databasen?
Det er da mystisk? Andre som har oplevet samme?

BubbiW
Nyt medlem
Indlæg: 243
Tilmeldt: 6. maj 2015, 23:34
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nav kan ikke finde adresser i første omgang

Indlæg af BubbiW » 4. jan 2017, 07:27

kfkvist skrev:Har nu to gange oplevet at navigationsanlægget i min Seat Ateca ikke kan finde en adresse i første omgang.
Fx skulle jeg fra Fredericia til hhv. en adresse ved Viborg og Skødstrup. Og ja 1) det er nyeste software og 2) jeg har tjekket at det er stavet korrekt ;-) MEN når jeg så enten når tættere på/til destinationen, kan vejene pludselig godt findes i databasen?
Det er da mystisk? Andre som har oplevet samme?
Både og... I starten troede jeg det samme, at min RNS510 nogengange ikke kunne finde veje/byer. Men opdagede så, at den selv udfylder flere bogstaver i navnet, hvis der kun er én forekomst af den sammensætning, og det ser man ikke altid lige i farten, og så kan jeg ikke skrive næste bogstav, og så troede jeg den ikke kendte det.

Eksempel:
Hvis jeg nu vil skrive Frederikssund.
Så får jeg trykket F-R-E-D-E-R.
Og fordi alle yderligere forekomster også har det efterfølgende 'I', så sætter den selv dét. Sådan at der faktisk er indtastet F-R-E-D-E-R-I. Men i farten mens man kører, så ser man ikke I'et. Og så troede jeg ikke den kendte byen, da jeg jo ville skrive I, men det var ikke tilgængeligt.

Håber det giver mening? ;-)
VW Passat 2.0 TDI 170 HK DSG

kfkvist
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 21. jul 2016, 10:14
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nav kan ikke finde adresser i første omgang

Indlæg af kfkvist » 6. jan 2017, 16:54

BubbiW skrev:
kfkvist skrev:Har nu to gange oplevet at navigationsanlægget i min Seat Ateca ikke kan finde en adresse i første omgang.
Fx skulle jeg fra Fredericia til hhv. en adresse ved Viborg og Skødstrup. Og ja 1) det er nyeste software og 2) jeg har tjekket at det er stavet korrekt ;-) MEN når jeg så enten når tættere på/til destinationen, kan vejene pludselig godt findes i databasen?
Det er da mystisk? Andre som har oplevet samme?
Både og... I starten troede jeg det samme, at min RNS510 nogengange ikke kunne finde veje/byer. Men opdagede så, at den selv udfylder flere bogstaver i navnet, hvis der kun er én forekomst af den sammensætning, og det ser man ikke altid lige i farten, og så kan jeg ikke skrive næste bogstav, og så troede jeg den ikke kendte det.

Eksempel:
Hvis jeg nu vil skrive Frederikssund.
Så får jeg trykket F-R-E-D-E-R.
Og fordi alle yderligere forekomster også har det efterfølgende 'I', så sætter den selv dét. Sådan at der faktisk er indtastet F-R-E-D-E-R-I. Men i farten mens man kører, så ser man ikke I'et. Og så troede jeg ikke den kendte byen, da jeg jo ville skrive I, men det var ikke tilgængeligt.

Håber det giver mening? ;-)
Tjah.
Synes jeg har prøvet at stave mig frem og se hvad den selv foreslår men uden held.

bjarnebuch
Helt nyt medlem
Indlæg: 15
Tilmeldt: 25. jul 2016, 18:41
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nav kan ikke finde adresser i første omgang

Indlæg af bjarnebuch » 8. jan 2017, 19:19

Ja dit "problem" lyder mærkeligt. Jeg har selv kørt med en RNS510 og netop navigationen var til UG+
Men okay alle - ALLE navigationer har større eller mindre fejl, og så er der dem der ikke er værd at spille sin tid på. Nogle fejl er der hele tiden mens andre nærmest kommer og går.
Jeg ved godt det ikke afhjælper dig men vil dog fortælle at samme problem har jeg oplevet da jeg skulle teste/afprøve navigationen Sygic og min konklution var, at det var og er en software fejl

Lynge1974
Medlem
Indlæg: 513
Tilmeldt: 26. maj 2011, 19:24
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 2 times
Been thanked: 11 times

Re: Nav kan ikke finde adresser i første omgang

Indlæg af Lynge1974 » 8. jan 2017, 19:29

Min Discover Media driller også med navi'en.

Skriver jeg f. eks "falkoner alle" så afslår den muligheden efter f.a.l.k.o - men skriver jeg det hele er det intet problem.

Et andet punkt der driller er at den hele tiden søger i hele europa? Dvs der kommer forslag frem fra Italien og Fredericia på samme tid?
Volvo V60 D4 R-Design Polestar 2019
VW Up! 2017

Besvar

Tilbage til "Multimedie/Navi"