DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Alt vedr. gear, kobling mv.
Besvar
Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 9. jan 2017, 10:02

Hehe ja maxislip passer meget godt.....

Det kan være forhandleren tror/troede at det var microslip, hvilket jo er ok og han derfor kunne feje dig af

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 12. jan 2017, 21:39

Efter at have talt med mekanikeren hos VW i går, da de havde min bil inde for gud ved hvilken gang, tror jeg desværre heller ikke på at der kommer en løsning på de problemer jeg/vi oplever.

På en trods af en optimistisk udmelding fra servicerådgiveren i sidste uge, hvor jeg kunne forstå man havde flere ting i spil ift. en fremtidig løsning, kunne jeg forstå på mekanikeren i går at de ikke forventer der kommer nogen løsning og at de "fænomener" som VW mener det er, er by design. Han fortalte at VW siden lanceringen har arbejdet med 3 generationer af koblinger. første generation var den hvor mange oplevede at koblingerne blev slidt ned på rekordtid, men hvor der ikke var tendenser til gliden osv.
Anden generation var den man lancerede for år tilbage ifbm. den aktion der også var på olieskift. Her ændrede man i materialerne i koblingsbelægningen, således at de bestod af 20% organiske materialer. det forlængede levetiden, men gav nye problemer. Efterfølgende kom 3. generation, hvilket er den flere af os har fået skiftet til, her består koblingen af 50% organiske materialer. Desværre er en organisk belægning yderst modtagelig over for fugtigt vejr (hvilket vi jo har i Danmark samt i Holland) som er de to lande i Europa med flest registrerede problemer. Det at koblingen glider og at den laver micro/maxislip skyldes at koblingen ikke bliver varmet op til en tilstrækkelig driftstemperatur således at fugten forsvinder.
Mit undrende spørgsmål var så, at det virkede meget besynderligt at koblingen ikke bliver driftsvarm nok, af at kører 80 km motorvej hver dag (er hvad jeg kører hver dag). I følge mekanikeren opnår koblingerne ikke den rette og nødvendige driftstemperatur ved kun at kører motorvej og derfor er problemerne fortsat tilstede, selv efter så lange ture, hvor alting i bilen ellers burde være gennemvarmt. :?
Jeg er dog blevet lovet at koblingerne ikke bliver "ekstra" slidte ved at den glider og laver maxislip....
Han kunne dog ikke forklare hvorfor der så kører så mange problemfrie gearkasser rundt, når man ikke kan løse dem der har problemer.

Alt ovenstående var hvad jeg fik af vide efter en længere snak med mekanikeren i går.
Igen har servicen været fin hos forhandleren og de er meget imødekommende ift. at de gerne vil løse problemerne - De forventer bare ikke at der kommer en løsning, for VW ved ikke hvad de skal gøre.

Jeg må sku nok bare erkende ligesom flere af jer andre har gjort, at det i bund og grund er en skodkasse og enten så må man leve med det eller os må man sælge lortet :(

Brugeravatar
KMDTHY
Admin
Indlæg: 2155
Tilmeldt: 13. jun 2008, 20:20
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Thisted
Has thanked: 611 times
Been thanked: 459 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af KMDTHY » 12. jan 2017, 21:43

Sander2300 skrev: Mit undrende spørgsmål var så, at det virkede meget besynderligt at koblingen ikke bliver driftsvarm nok, af at kører 80 km motorvej hver dag (er hvad jeg kører hver dag). I følge mekanikeren opnår koblingerne ikke den rette og nødvendige driftstemperatur ved kun at kører motorvej og derfor er problemerne fortsat tilstede, selv efter så lange ture, hvor alting i bilen ellers burde være gennemvarmt. :?(
Umiddelbart burde bykørsel jo også give mere varme i koblingen end motorvej.
Billede 2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
Billede 2011 Superb TDI DSG Elegance 500.000 km
Billede 2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry: :)
NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 12. jan 2017, 21:53

KMDTHY skrev:
Sander2300 skrev: Mit undrende spørgsmål var så, at det virkede meget besynderligt at koblingen ikke bliver driftsvarm nok, af at kører 80 km motorvej hver dag (er hvad jeg kører hver dag). I følge mekanikeren opnår koblingerne ikke den rette og nødvendige driftstemperatur ved kun at kører motorvej og derfor er problemerne fortsat tilstede, selv efter så lange ture, hvor alting i bilen ellers burde være gennemvarmt. :?(
Umiddelbart burde bykørsel jo også give mere varme i koblingen end motorvej.
Jeg kan også sagtens se at det giver mening at koblingerne opnår en højere temperatur ved bykørsel... jeg oplever dog bare stadig samme problemer selv hvis jeg har kørt indre by i København tyndt.
Skal dog siges at jeg også kører meget by og landevejskørsel udover det daglige motorvej og problemerne er stadig lige identiske :(

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 12. jan 2017, 22:45

Det der er tilbage er så at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvfølgelig.

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 12. jan 2017, 23:01

claussor skrev:Det der er tilbage er så at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvfølgelig.
Enig, min egen kørte også helt perfekt de første 2.000 km efter grundindstilling. Jeg spurgte også mekanikeren omkring det, der var svaret at ved en grundindstilling bliver koblingerne indstillet således at der opnåes et andet olietryk hvilket resultere i silkebløde skift. Når gearkassen så lagre ens kørselsstil ændre koblingerne og olietrykket sig så. Derfor mente han ikke at man kunne bruge det som modargument, dog mente han at en evt. softwareupdate måske kunne ændre på olietrykket så det blev a la efter en grundindstilling.

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 12. jan 2017, 23:07

Sander2300 skrev:
claussor skrev:Det der er tilbage er så at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvfølgelig.
Enig, min egen kørte også helt perfekt de første 2.000 km efter grundindstilling. Jeg spurgte også mekanikeren omkring det, der var svaret at ved en grundindstilling bliver koblingerne indstillet således at der opnåes et andet olietryk hvilket resultere i silkebløde skift. Når gearkassen så lagre ens kørselsstil ændre koblingerne og olietrykket sig så. Derfor mente han ikke at man kunne bruge det som modargument, dog mente han at en evt. softwareupdate måske kunne ændre på olietrykket så det blev a la efter en grundindstilling.
DSG gearet lagre eller lærer ikke ens kørestil. Det er en skrøne. Det kører efter et fuldstændig fast program. Det har Gigel og andre bekræftet flere gange.
/Søren.

Peder
Aktiv medlem
Indlæg: 2307
Tilmeldt: 15. dec 2008, 16:14
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Aalborg
Has thanked: 48 times
Been thanked: 202 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Peder » 13. jan 2017, 08:50

Det er fisme underligt.

Jeg har lige prøvekørt en Skoda Fabia 1.2 tsi 110 hk og her var der "micro"slip og generelt ikke særligt bløde eller rare gearskift.
For få dage siden prøvekørte jeg en Golf 7 allstar 1.4 tsi 125 hk, og der var INTET at komme efter, den kørte perfekt.

Men min erfaring er også at bilerne har fået nye problemer, med de nye koblinger. Det er ikke de samme ting, som jeg stod tilbage med i 2011-2012 i min Golf 6.
Venligst Peder

2023 Tesla Model 3 LR
2022 Tesla Model Y LR

Backfixer
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 5. apr 2009, 19:12
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Backfixer » 13. jan 2017, 15:11

Har prøvet en Seat ateca 1,4 med dsg ingen problemer overhovedet.
Kørt ca1000


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 13. jan 2017, 15:19

Backfixer skrev:Har prøvet en Seat ateca 1,4 med dsg ingen problemer overhovedet.
Kørt ca1000


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det skal nok komme, specielt ved rolig kørsel gennem længere tid. Tror ikke folk der kører primært by og kø-kørsel, har problemet i så voldsom grad, som dem der bor på landet, og kører primært 20+ km strækninger på landevej med 80 Km/t, og ikke har særligt mange stop undervejs.

Også derfor at der i følge min overbevisning, ikke er mange der mærker til det i demobiler, som jo er kørt meget varieret.
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Backfixer
Nyt medlem
Indlæg: 131
Tilmeldt: 5. apr 2009, 19:12
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Backfixer » 13. jan 2017, 15:34

@kristian-h:
Ja tror jeg også.
Sælger kunne slet ikke tro der var noget galt med DSG da jeg sagde at det var årsagen til at jeg også prøvede andre biler end VAG


Sent from my iPhone using Tapatalk

claussor
Aktiv medlem
Indlæg: 1777
Tilmeldt: 9. mar 2010, 13:08
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 180 times
Been thanked: 281 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af claussor » 13. jan 2017, 19:37

i-s skrev:
Sander2300 skrev:
claussor skrev:Det der er tilbage er så at flere af oplevede en perfekt gearkasse efter grundjustering. Det er underligt. Midlertidigt selvfølgelig.
Enig, min egen kørte også helt perfekt de første 2.000 km efter grundindstilling. Jeg spurgte også mekanikeren omkring det, der var svaret at ved en grundindstilling bliver koblingerne indstillet således at der opnåes et andet olietryk hvilket resultere i silkebløde skift. Når gearkassen så lagre ens kørselsstil ændre koblingerne og olietrykket sig så. Derfor mente han ikke at man kunne bruge det som modargument, dog mente han at en evt. softwareupdate måske kunne ændre på olietrykket så det blev a la efter en grundindstilling.
DSG gearet lagre eller lærer ikke ens kørestil. Det er en skrøne. Det kører efter et fuldstændig fast program. Det har Gigel og andre bekræftet flere gange.
Hvad er det så en grundjustering gør som kan forklare at gearkassen kører som en drøm de første dage?

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 13. jan 2017, 19:43

Kristian_H skrev:
Backfixer skrev: Det skal nok komme, specielt ved rolig kørsel gennem længere tid. Tror ikke folk der kører primært by og kø-kørsel, har problemet i så voldsom grad, som dem der bor på landet, og kører primært 20+ km strækninger på landevej med 80 Km/t, og ikke har særligt mange stop undervejs.

Også derfor at der i følge min overbevisning, ikke er mange der mærker til det i demobiler, som jo er kørt meget varieret.
Har kørt 70.000km i min Fabia 1.2 110 DSG og må desværre melde, at der ikke er problemer med den.
Sidste forår hvor der var en kombination af temp. lige over frysepunktet og høj luftfugtighed, var der microslip fra neutral til 1 gear - men kun een gang lige da jeg startede på køreturen.
Samme dag var der også problemer med reduceret bremseevne, ligeledes kun een gang - indtil fugten var kørt/bremset væk.

Kan se, at der er brugere der har alvorlige problemer, som VAG bør tage alvorligt, med det gear - men det gælder altså ikke alle.

ps: Kører 2x90 km hver dag; 67 km motorvej og resten by/landevej.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 13. jan 2017, 19:45

claussor skrev:
i-s skrev:
Sander2300 skrev: Enig, min egen kørte også helt perfekt de første 2.000 km efter grundindstilling. Jeg spurgte også mekanikeren omkring det, der var svaret at ved en grundindstilling bliver koblingerne indstillet således at der opnåes et andet olietryk hvilket resultere i silkebløde skift. Når gearkassen så lagre ens kørselsstil ændre koblingerne og olietrykket sig så. Derfor mente han ikke at man kunne bruge det som modargument, dog mente han at en evt. softwareupdate måske kunne ændre på olietrykket så det blev a la efter en grundindstilling.
DSG gearet lagre eller lærer ikke ens kørestil. Det er en skrøne. Det kører efter et fuldstændig fast program. Det har Gigel og andre bekræftet flere gange.
Hvad er det så en grundjustering gør som kan forklare at gearkassen kører som en drøm de første dage?
Min skiftede anderledes og væsentligt mere kontant efter grundjustering, men den gled præcis lige så lystigt, som før grundjusteringen, så for mit vedkommende hjalp det ikke på den del.

Men jeg er også af den overbevisning at der må være noget adaptivt software i forbindelse med gearkassen, for giver jeg den prygl med taktstokken, ændrer det skiftemønsteret, omend kun for en kort periode, som regel 25-50 km ved normal kørsel...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 13. jan 2017, 19:45

Torslunde skrev:
Kristian_H skrev:
Backfixer skrev: Det skal nok komme, specielt ved rolig kørsel gennem længere tid. Tror ikke folk der kører primært by og kø-kørsel, har problemet i så voldsom grad, som dem der bor på landet, og kører primært 20+ km strækninger på landevej med 80 Km/t, og ikke har særligt mange stop undervejs.

Også derfor at der i følge min overbevisning, ikke er mange der mærker til det i demobiler, som jo er kørt meget varieret.
Har kørt 70.000km i min Fabia 1.2 110 DSG og må desværre melde, at der ikke er problemer med den.
Sidste forår hvor der var en kombination af temp. lige over frysepunktet og høj luftfugtighed, var der microslip fra neutral til 1 gear - men kun een gang lige da jeg startede på køreturen.
Samme dag var der også problemer med reduceret bremseevne, ligeledes kun een gang - indtil fugten var kørt/bremset væk.

Kan se, at der er brugere der har alvorlige problemer, som VAG bør tage alvorligt, med det gear - men det gælder altså ikke alle.

ps: Kører 2x90 km hver dag; 67 km motorvej og resten by/landevej.
Har du prøvet den "test" som ofte viser om den fejler....?

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 13. jan 2017, 20:01

Har du prøvet den "test" som ofte viser om den fejler....?

Tapatalk
Har observeret om den fluktuerer i omdrejninger ved acceleration ved gear/udkobling/indkobling-nyt-gear - ingen problemer.
Har prøvet fuldt kick-down på motorvej hvor den skifter 3 gear ned - stadig ingen problemer - præcis ud- og indkobling.
Har prøvet "halv" kick-down hvor den skifter et gear ned - do.

Skal man nu til at bevise at lortet virker??
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 13. jan 2017, 20:04

Torslunde skrev:
Har du prøvet den "test" som ofte viser om den fejler....?

Tapatalk
Har observeret om den fluktuerer i omdrejninger ved acceleration ved gear/udkobling/indkobling-nyt-gear - ingen problemer.
Har prøvet fuldt kick-down på motorvej hvor den skifter 3 gear ned - stadig ingen problemer - præcis ud- og indkobling.
Har prøvet "halv" kick-down hvor den skifter et gear ned - do.

Skal man nu til at bevise at lortet virker??
Prøv at kør i 3. (manuel) og giv fuld gas fra lige over tomgang ;)

Selvfølgelig findes der eksemplarer der funger - ovenstående er den metode, der lettest påviser slip.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 13. jan 2017, 20:23

Speederen helt i bund -kickdown.... start ved 1500omdr 3 gear manuelt

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 13. jan 2017, 20:25

=
Prøv at kør i 3. (manuel) og giv fuld gas fra lige over tomgang ;)

Selvfølgelig findes der eksemplarer der funger - ovenstående er den metode, der lettest påviser slip.

Hej Gazelle :)

Jow, har prøvet alt; men det virker som det skal - uden slip.
Det kan jeg sqisme da ikke brokke mig over ...

Har tidligere nævnt en teori om, at motorer med større torque end den lille benzin 1.2 110, kan have problemer med DSG7.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 13. jan 2017, 20:29

Torslunde skrev:
=
Prøv at kør i 3. (manuel) og giv fuld gas fra lige over tomgang ;)

Selvfølgelig findes der eksemplarer der funger - ovenstående er den metode, der lettest påviser slip.

Hej Gazelle :)

Jow, har prøvet alt; men det virker som det skal - uden slip.
Det kan jeg sqisme da ikke brokke mig over ...

Har tidligere nævnt en teori om, at motorer med større torque end den lille benzin 1.2 110, kan have problemer med DSG7.
I mit konkrete tilfælde, er det mere udpræget ved meget let til moderat acceleration - altså svagt moment.

Det virker ærligt talt som om, at der sidder en timer, som reducerer trykket på pladerne hvert 2. sekund, hvor man kan høre rumlen og samtidig smutter den 2-300 omdrejninger...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 13. jan 2017, 20:41

Har ikke rumlen og omdrejningsændringer på mit automobil.
den er fra maj 2015 - ved ikke om der er ændret noget siden.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af GaSelle » 13. jan 2017, 20:41

madsobh skrev:Speederen helt i bund -kickdown.... start ved 1500omdr 3 gear manuelt

Tapatalk
Så lad mig bøje det i neon: så meget fuld gas, så du ikke rammer kick-down punktet.

Brugeravatar
DanielB12
Aktiv medlem
Indlæg: 4931
Tilmeldt: 24. apr 2016, 12:22
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 4409 times
Been thanked: 1944 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af DanielB12 » 13. jan 2017, 20:43

Har en BlueGT '16 med DSG og har ikke mærket noget til dette, selvom jeg har forsøgt at kigge efter. Kører primært by kørsel på 10 km hver dag pr vej. Har ikke læst Heel tråden igennem, så undskylder på forhånd hvis det er et dumt spørgsmål.

Hvis nu jeg imorgen prøver ovenstående kick-Down metode, og kan se problemet, hvad skal jeg jeg så gøre? Gå til forhandleren, som kan fortælle de ikke kan gøre noget, eller hvad? Garanti indtil 2020...
Man skal tage hensyn til miljøet og den næsten ikke-eksisterende, hypotetiske mulighed for, at en havskildpadde kan blive kvalt.

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 13. jan 2017, 20:47

Du skal netop IKKE lave kick-down, men presse den lige til grænsen, da den jo gerne vil geare ned, hvis du presser for hårdt, ved lave omdrejninger.

Garanti??? Jeg har udvidet med +3 år/150.000km, men kan ikke få dem til på skrift, at garantere at jeg ikke på et tidspunkt, kan komme til at stå med en eller anden form for nedbrud, hvor den ikke dækker, og der bliver tale om kulance - altså en udgift fra min side...

Tror ikke du vil bemærke det på din, da du kører meget by kørsel, og derfor har mange stop, og koblingen derfor bliver varmet hurtigt op...
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Brugeravatar
Torslunde
Nyt medlem
Indlæg: 157
Tilmeldt: 6. feb 2015, 17:55
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 21 times
Been thanked: 10 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Torslunde » 13. jan 2017, 20:51

Det er jo sådan, at de af os der ikke har problemer med DSG7 IKKE kan projicere det til dem som har problemer.
OG omvendt.
Hvis man har travlt, skal man ikke køre i myldretiden.

Brugeravatar
madsobh
Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 14. sep 2011, 18:09
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Fredericia
Has thanked: 15 times
Been thanked: 24 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af madsobh » 13. jan 2017, 21:01

Der var ellers smart.... for lille måneds tid siden havde vi en lignende snak på Facebook og der var en som mente at det var noget pjat..... det viste sig at hans bil faktisk fejlede..... han var noget overrasket over at han ikke havde bemærket det før

Tapatalk
2015 Skoda Octavia Combi 1,4 TSI DSG7, Turbo Beach Buggy

Brugeravatar
Kristian_H
Nyt medlem
Indlæg: 241
Tilmeldt: 14. feb 2013, 14:09
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 38 times
Been thanked: 4 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Kristian_H » 13. jan 2017, 21:04

madsobh skrev:Der var ellers smart.... for lille måneds tid siden havde vi en lignende snak på Facebook og der var en som mente at det var noget pjat..... det viste sig at hans bil faktisk fejlede..... han var noget overrasket over at han ikke havde bemærket det før

Tapatalk
Der er rigtigt mange, som bare ikke betragter det som en fejl, eller i hvert fald ikke har spekuleret over, at den lige rykker lidt mere i de ulige gear, og rusker i de lige Billede
'16 Octavia Combi Style 1.4TSi 150HK DSG

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 13. jan 2017, 21:14

Kristian_H skrev:
claussor skrev:
i-s skrev: DSG gearet lagre eller lærer ikke ens kørestil. Det er en skrøne. Det kører efter et fuldstændig fast program. Det har Gigel og andre bekræftet flere gange.
Hvad er det så en grundjustering gør som kan forklare at gearkassen kører som en drøm de første dage?
Min skiftede anderledes og væsentligt mere kontant efter grundjustering, men den gled præcis lige så lystigt, som før grundjusteringen, så for mit vedkommende hjalp det ikke på den del.

Men jeg er også af den overbevisning at der må være noget adaptivt software i forbindelse med gearkassen, for giver jeg den prygl med taktstokken, ændrer det skiftemønsteret, omend kun for en kort periode, som regel 25-50 km ved normal kørsel...
Fuldstændig det samme med min. Hvis jeg kører meget meget sporty, og virkelig trykker klampen i bund, så kører den rigtig godt en kort periode efterfølgende. men bløde og præcis skift. Dagen efter er den så tilbage til de vanlige problemer igen

Sander2300
Nyt medlem
Indlæg: 115
Tilmeldt: 12. nov 2014, 20:02
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 16 times
Been thanked: 17 times

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af Sander2300 » 13. jan 2017, 21:18

DanielBahn skrev:Har en BlueGT '16 med DSG og har ikke mærket noget til dette, selvom jeg har forsøgt at kigge efter. Kører primært by kørsel på 10 km hver dag pr vej. Har ikke læst Heel tråden igennem, så undskylder på forhånd hvis det er et dumt spørgsmål.

Hvis nu jeg imorgen prøver ovenstående kick-Down metode, og kan se problemet, hvad skal jeg jeg så gøre? Gå til forhandleren, som kan fortælle de ikke kan gøre noget, eller hvad? Garanti indtil 2020...
Jep, du får af vide at de ikke kan gøre noget og at det heller ikke er et problem som slider på koblingerne. I stedet vil du få at vide at det er helt normalt og en del af oplevelsen.
Kunne dog forstå på mekanikeren at man har udvidet garantien til 6 år på koblingerne. Kunne være jeg skulle have fået det på skrift

Brugeravatar
i-s
Meget aktiv medlem
Indlæg: 6574
Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: i-s.dk
Geografisk sted: Struer
Has thanked: 548 times
Been thanked: 916 times
Kontakt:

Re: DSG DQ200 glider/hakker ved acceleration

Indlæg af i-s » 13. jan 2017, 22:10

Kristian_H skrev: Men jeg er også af den overbevisning at der må være noget adaptivt software i forbindelse med gearkassen, for giver jeg den prygl med taktstokken, ændrer det skiftemønsteret, omend kun for en kort periode, som regel 25-50 km ved normal kørsel...
Der er ikke noget adaptiv i softwaren. Slut prut.
Grundjustering er kalibrering af gear/kobling. Køre-programmet bruger grundjusteringen. Det er ikke mere avanceret end det.
/Søren.

Besvar

Tilbage til "Transmission"