1,6 Tdi 2013 Kraftig Ryk/rusk Når Speeder Trædes På I Gear

Besvar
Borgmester1
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. feb 2017, 20:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

1,6 Tdi 2013 Kraftig Ryk/rusk Når Speeder Trædes På I Gear

Indlæg af Borgmester1 » 9. feb 2017, 21:32

Min superb 1,6 tdi fra 2013 kørt 300.000 km har følgende problem.

Når man kører og bilen er i gear(manuel 5 trins) og speeder slippes er alt ok. Når man træder forsigtigt på speeder kommer der et stort ryk/klonk føles lidt lige som om man trykker speeder helt i bund.

Problemet er mindre når motor er kold - bliver kraftigere når motor er varm.

Gearkasse kører som den skal, når man skifter gear og kobler til mærker jeg ikke problemet. Kun når man kører f.eks. 60km/t og omdrejninger ligger på 1800, slipper man speeder er alt ok og normalt - først når man forsigtigt eller normalt eller hårdt træder på speeder kommer der et stort ryk. Nogle ideer?

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: 1,6 Tdi 2013 Kraftig Ryk/rusk Når Speeder Trædes På I Ge

Indlæg af MarcWinther » 10. feb 2017, 09:26

Er den dieselgate-opdateret?
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Brugeravatar
Mortenfh
Nyt medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 15. sep 2015, 11:43
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,6 Tdi 2013 Kraftig Ryk/rusk Når Speeder Trædes På I Ge

Indlæg af Mortenfh » 10. feb 2017, 09:31

En kendt fejl på disse motorer er egr og kan give en del problemer. Men en god start vil være at få en tester på for at lige at se om den sladre om noget der kan lede en på sporet.

Brugeravatar
malern
Medlem
Indlæg: 1072
Tilmeldt: 31. jan 2012, 19:44
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: køge
Has thanked: 59 times
Been thanked: 33 times

Re: 1,6 Tdi 2013 Kraftig Ryk/rusk Når Speeder Trædes På I Ge

Indlæg af malern » 10. feb 2017, 09:39

Slup i trækaksler måske?
Kommer der slet ingen klonk når du slipper gassen, altså motorbremser? Min gjorde det både når man slap og gav gas. Klonket blev tydeligere og tydeligere med tiden.
Stråler kværnet på akslen i mit tilfælde.
T6 Transpeter TDI
Golf 7.5 Variant Highline TDI DSG
Malerfirmaet Vholm. Alt i malerarbejde og maling. Speciel VAGCars rabat

Borgmester1
Helt nyt medlem
Indlæg: 3
Tilmeldt: 9. feb 2017, 20:51
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 1,6 Tdi 2013 Kraftig Ryk/rusk Når Speeder Trædes På I Ge

Indlæg af Borgmester1 » 10. feb 2017, 10:23

Ingen klonk eller noget unormalt når jeg slipper gassen og den går i påløb. Fejlen optræder kun når jeg træder på speeder igen. Prøver at få en tester på.

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: 1,6 Tdi 2013 Kraftig Ryk/rusk Når Speeder Trædes På I Ge

Indlæg af MarcWinther » 10. feb 2017, 10:25

Min gør det også, dog ikke i så voldsom grad (alt er relativt). Her er trækaksler (komplet) i begge sider helt nye, så tror ikke det er det. Motorstyring lukker jo for brændstof når du slipper speeder, og når du så trykker igen, kommer der brændstof til motoren igen.
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

MarcWinther
Medlem
Indlæg: 909
Tilmeldt: 29. jul 2008, 18:17
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Faaborg
Has thanked: 0
Been thanked: 5 times

Re: 1,6 Tdi 2013 Kraftig Ryk/rusk Når Speeder Trædes På I Ge

Indlæg af MarcWinther » 10. feb 2017, 10:27

Borgmester: Du svarede aldrig på mit spørgsmål længere oppe. Har faktisk lige været ude at køre en lille tur i min, og min gør det faktisk heller ikke når den er kold.
Audi Q7 3.0 TDi 245 Quattro, årg. 2011 (kørt 265.000 km.)

VW e-Golf 190, årg. 2015 (kørt 96.000 km.)

Honda VFR 800i, årg. 1999 (kørt 48.000 km.)

Honda ANF 125i, årg. 2012 (kørt 18.000 km.)

Besvar

Tilbage til "Motor"