Det skal jeg prøve...Du må meget gerne udbede dig lidt flere detaljer om den software opdatering. Hvilken motor er din Touran med?
Det er en 1.4 TSI 150
Sent from my iPad using Tapatalk
Det skal jeg prøve...Du må meget gerne udbede dig lidt flere detaljer om den software opdatering. Hvilken motor er din Touran med?
Det er samme motor/gear/årgang som min så. Min er bare et andet fabrikat; og forhandleren kendte som sagt intet til nogen opdateringBnielsen skrev:Det skal jeg prøve...Du må meget gerne udbede dig lidt flere detaljer om den software opdatering. Hvilken motor er din Touran med?
Det er en 1.4 TSI 150
Sent from my iPad using Tapatalk
I know, det var bare for at slå fast, at det nok er mere kompliceret end bare at hæve noget tryk, for så have de nu nok løst det!madsobh skrev:I må have sprunget et par tråde over som i ikke har fået læst..... gearkassen kører med et variabel tryk kun højt nok til at koblingen kun glider med 10omdr/min....
Problemet er at de ikke kan styre det.... den glider jo til tider med flere 100omdr..... kig tilbage i tråden der er link og forklaringer
Tapatalk
Mon der blot er tale om en misforstået journalistisk perle?Sace skrev:Jeg læste en anmeldelse af den nye Golf 1.5 TSI, hvor de skriver at den kommer med den nye vådkoblings DSG7.
Måske der er håb for at næste generation af TSI'er kan fåes med en ordentlig gearkasse?
Mon der blot er tale om en misforstået journalistisk perle?Sace skrev:Jeg læste en anmeldelse af den nye Golf 1.5 TSI, hvor de skriver at den kommer med den nye vådkoblings DSG7.
Måske der er håb for at næste generation af TSI'er kan fåes med en ordentlig gearkasse?
Muligvis. Men fx disse to highlighter det jo ret tydeligt.9had skrev: Det vil ikke være første gang.
Spændende om den så har samme partnummer som den gamleKristian_H skrev:Jeg har fået tid på værkstedet i næste uge, hvor der bliver monteret en sprit neues, totalt ny-udviklet kobling (siges der!), og så skal jeg nok orientere om udfaldet, efterfølgende...
Det er sjovt begge kilder er fra Singapore. Ikke at der er noget galt med det. Men jeg har ikke kunne finde noget nyt om denne nye gearkasse andre steder.Sace skrev:Muligvis. Men fx disse to highlighter det jo ret tydeligt.9had skrev: Det vil ikke være første gang.
http://www.sgcarmart.com/news/review.php?AID=1119
http://www.carbuyer.com.sg/index.php/te ... ore-review
Vi må se når der kommer mere info på den nye
Du har ret. Men gearkassen ved vi jo findes, for den sidder i A3 2.0TFSI og i de nye Golfer med TDI motor - Det er afløseren for DSG6. Så den er helt sikkert designet til større moment end DQ200.9had skrev: Det er sjovt begge kilder er fra Singapore. Ikke at der er noget galt med det. Men jeg har ikke kunne finde noget nyt om denne nye gearkasse andre steder.
Igen, ikke at den ikke findes. Men det vil være spændende at læse mere om det.
Årh, hvis den også erstatter DQ-"MaxiSlip"-200, så bliver jeg glad. Og så er det også en indikation på, at de ved, den er gal.Sace skrev: Du har ret. Men gearkassen ved vi jo findes, for den sidder i A3 2.0TFSI og i de nye Golfer med TDI motor - Det er afløseren for DSG6. Så den er helt sikkert designet til større moment end DQ200.
Vi får se hvad der kommer
Ellers skriver de nok en eller anden pudseløjerlig prototype beskrivelse, bare for at lukke munden på mig!Sace skrev:Spændende om den så har samme partnummer som den gamleKristian_H skrev:Jeg har fået tid på værkstedet i næste uge, hvor der bliver monteret en sprit neues, totalt ny-udviklet kobling (siges der!), og så skal jeg nok orientere om udfaldet, efterfølgende...
Jeg er tidligere stødt på information om den nye dsg7, men har ikke kunnet finde den igen.Sace skrev:Du har ret. Men gearkassen ved vi jo findes, for den sidder i A3 2.0TFSI og i de nye Golfer med TDI motor - Det er afløseren for DSG6. Så den er helt sikkert designet til større moment end DQ200.9had skrev: Det er sjovt begge kilder er fra Singapore. Ikke at der er noget galt med det. Men jeg har ikke kunne finde noget nyt om denne nye gearkasse andre steder.
Igen, ikke at den ikke findes. Men det vil være spændende at læse mere om det.
Vi får se hvad der kommer
Den nye er lavet til erstatning for DQ250, så den nye 1,5 tsi kører stadig DQ200 mig bekendt.kGlerup skrev:Jeg er tidligere stødt på information om den nye dsg7, men har ikke kunnet finde den igen.Sace skrev:Du har ret. Men gearkassen ved vi jo findes, for den sidder i A3 2.0TFSI og i de nye Golfer med TDI motor - Det er afløseren for DSG6. Så den er helt sikkert designet til større moment end DQ200.9had skrev: Det er sjovt begge kilder er fra Singapore. Ikke at der er noget galt med det. Men jeg har ikke kunne finde noget nyt om denne nye gearkasse andre steder.
Igen, ikke at den ikke findes. Men det vil være spændende at læse mere om det.
Vi får se hvad der kommer
Men som jeg husker det er det en nyudviklet erstatning for DQ200, altså til motorer med "lavt" moment.
Frit fra hukommelsen mener jeg at den kører med oliesmurte, ikke oliebadede, koblinger.
Ser lige om jeg kan finde noget.
Måske fordi at den skal kunne trække noget mere. Det jo en softroader med terræn og campingvogn potentiale.Jeha skrev:Det er da lidt interessant, at man i den nye Tiguan tilsyneladende har droppet den "gamle" DQ200, og istedet kører med 6-trins dsg i de små benzinmodeller (1.4 tsi), og med en 7-trins i de store benzinmodeller + dieselmodellerne.
Ifølge google er det noget med olietrykket i din DSG kasse der er ændret, så ja....kims2 skrev:Er der nogen der ved hvad aktion 34H4 gør? Her lige været til service, og har fået udført denne aktion. Gearkassen opfører sig helt enderledes, så regner med der er opdateret noget software til den.
Hvad gør den anderledes?kims2 skrev:Er der nogen der ved hvad aktion 34H4 gør? Her lige været til service, og har fået udført denne aktion. Gearkassen opfører sig helt enderledes, så regner med der er opdateret noget software til den.
her er lidt mere oversat fra RU til EN fra noget Škoda fora...kims2 skrev:Er der nogen der ved hvad aktion 34H4 gør? Her lige været til service, og har fået udført denne aktion. Gearkassen opfører sig helt enderledes, så regner med der er opdateret noget software til den.
There was another service event 34H5
Accounting No .: 2046482/2
Included in the update of the gearbox control unit DSG-7
Date of publishing permission: 01/18/2017
Technical rationale:
On vehicles with a 7-speed DSG, it may be that, due to high pressure in the hydraulic system, the pressure accumulator may be damaged. This leads to a leak in the system and the activation of the warning light.
• What kind of malfunctions / damage do the vehicles covered by the service measure have?
The pressure accumulator may not be pressurized in the 7-speed DSG.
• What is the cause of the problem?
In operation, high pressure in the hydraulic system can lead to high loads and thereby fatigue damage to the pressure accumulator.
• What are the manifestations and consequences of a malfunction?
Damage at first appears as a microcrack and leads to leaks. This does not affect the possibility of movement, but in the instrument cluster the warning light comes on.
• What cars are affected by this fault / damage?
Cars with a 7-speed DSG.
• Is this fault on any vehicle?
No, only the transmissions of one manufacturer are affected. Cars falling under this event with a 7-speed DSG are manufactured from January 2013 to August 2015.
• Is it possible to continue to operate the car before carrying out repairs?
Yes, the car can be used before inspection / repair.
• Is there any danger to car users?
No, but such a refusal leads to customer complaint.
• Have there been customer complaints about this malfunction?
Yes, several such cases are already known.
• What will be specifically repaired in the car?
Cars will receive updated transmission software that will reduce the maximum pressure in the hydraulic system.
• Can the driver recognize the fault?
Yes, with this malfunction, the test lamp lights up.
• How long will it take to check and repair?
Car repair lasts about 45 minutes.
• Is the mobility guarantee applicable?
No, in this case, the mobility guarantee is not applied.
• Are inspections / repairs performed throughout Russia, as well as in other European countries?
Yes, all Škoda dealers in Russia and in Europe are informed
If you are the owner of this gearbox, please contact the OA in your city and ask to check your car for a service share.
I can say that my car came under this action and the software was successfully updated. I can say that the work of the checkpoint has become very pleasant, words can not be described, you have to travel, feel.
All the world and good!
Det giver i min lille verden, rigtig god mening, og er nok det der er sket, fra 2015 til 2016 modellerne - altså en ændring i software/tryk!kims2 skrev:Min har aldrig gledet i koblingen under acceleration, men "kun" steget ca. 100 omdrejninger lige inden hvert gearskift.
Jeg har ikke nået at køre så meget endnu, så kan ikke komme med nogen konklusion. Det jeg først lagde mærke til var, at det virker som om omdrejningstælleren kører i slowmotion. Før faldt den meget kontant når der blev skiftet gear, men nu er det som om den bliver hængende i længere tid. Ved ikke om det giver mening.
Desuden er igangsætning både fremad og bak meget anderledes. Umiddelbart værre end før, men nu havde jeg jo også vænnet mig til den måde at sætte i gang på.