Benzinpriser i Sverige - hür?

Besvar
Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af Ztrejfer » 9. maj 2017, 08:16

Skal en længere tur rundt i Sverige i bilen i løbet af næste uge. Kender intet til de billigste benzin-udbydere derover eller om fx det er billigst at tanke før kl. 10.00 som det fx har været tilfældet herhjemme.

Nogen der kender markedet eller evt. til en svensk app/webside med døgnets opdaterede benzinpriser?

På forhånd mange tak.
Audi A3

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af Watcher » 9. maj 2017, 08:37

Det dyrt herovre og de holder priserne 1 uge ad gangen ca...


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af Ztrejfer » 9. maj 2017, 08:44

OK, tak - det anede mig. Kan nu se, at oktan 95 pt. sælges i omegnen kr. 8,89 - 9,65 i storkbh., mens billigste svenske iflg. www.bensinpriser.se ligger på 12,99 SKR, hvilket giver en rund ti'er i dansk mønt.

Optankning hjemmefra og total overvågning er altså koden ;)
Audi A3

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 14497
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 30 times
Been thanked: 842 times
Kontakt:

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af Watcher » 9. maj 2017, 09:16

Hvis man går i små sko så yes 13,79 for 95 på preem i malmø centrum jeg lige er kørt forbi


Sent from my iPhone using Tapatalk
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af MichaelSmed » 9. maj 2017, 10:32

Watcher skrev:Hvis man går i små sko så yes BilledeBillede
Billede Billede Billede
Yes, det er småpepret i Sverige, de kroner du sparer ved en tank frem for en anden, ryger når du kører rundt og leder. Tank, kør, vær glad.
I starten kneb jeg også en tårer når jeg tankede Scirocco'en op, når den kører 9km/l. Men så sender jeg René en venlig tanke, sætter den i Sport, og så er alle bekymringer om benzinpriser glemt Billede

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af ph » 9. maj 2017, 12:29

lol jeg ville synes at det var fantastisk hvis vi fik svenske tilstande hvis det kun kostede en kr. pr.L. benzin ...altså ingen afgift og ikke latterligt høj grøn afgift på baggrund af håbløse udregninger på forbrugstal

Det giver slet ingen mening at en Lupo3l kan fastsættes til 33.km/l men en Honda civic 2.2diesel som i praksis kører længere literen er sat til 18,9
endnu mindre mening giver det at den nyere model civic 2.2 som i hverdagen kører kortere literen er sat til at køre længere litern

set herfra så er både reg.afg. og grøn afg./ vægt afg. ren misundelsesafgift og et kraftigt vink med en vognstang om at købe en cykel og benytte den i store dele af landet, ikke eksisterende offentlige transport!
Det giver ingen mening at man skal betale "grøn"afg. af at ha en bil holdende hjemme i indkørslen straf på forbruget =betaling over mængden af brændstof er den eneste måde der giver mening
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Ztrejfer
Medlem
Indlæg: 943
Tilmeldt: 20. apr 2015, 12:35
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 253 times
Been thanked: 79 times

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af Ztrejfer » 9. maj 2017, 12:51

Hahaha :lol: Ja, jeg tager de små sko på - altid, forever, immer. Har forlængst oplevet og dermed lært hvad renters renter er for en gigantisk størrelse.

Ha' en god dag på hvad måde du end spenderer dine dollars på ;)
Audi A3

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af MichaelSmed » 9. maj 2017, 13:00

ph skrev:Det giver slet ingen mening at en Lupo3l kan fastsættes til 33.km/l men en Honda civic 2.2diesel som i praksis kører længere literen er sat til 18,9
endnu mindre mening giver det at den nyere model civic 2.2 som i hverdagen kører kortere literen er sat til at køre længere litern
Stop nu dig selv med de Honda'er, så fantastiske er de heller ikke.
Og jeg siger det gerne igen, en 3L er meget nem at få op på det angivne km/l.
Vil gerne se det pragteksemplar af en Honda der gør det lige så nemt.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af ph » 9. maj 2017, 13:26

MichaelSmed skrev:
ph skrev:Det giver slet ingen mening at en Lupo3l kan fastsættes til 33.km/l men en Honda civic 2.2diesel som i praksis kører længere literen er sat til 18,9
endnu mindre mening giver det at den nyere model civic 2.2 som i hverdagen kører kortere literen er sat til at køre længere litern
Stop nu dig selv med de Honda'er, så fantastiske er de heller ikke.
Og jeg siger det gerne igen, en 3L er meget nem at få op på det angivne km/l.
Vil gerne se det pragteksemplar af en Honda der gør det lige så nemt.
Lol ja hvis man holder sig under 70.km/t helst ned af bakke og i læ af en lastbil
Selv en træt gammel 90.hk passat 1.9TDI kører længere literen end en L3l hvis hastigheden er over 110.km/t

og så skriver jeg ikke at en Honda civic er fantastisk! jeg skriver at det er latterligt at den er sat til 18,9.km/l når den i praksis nemt kører længere literen end en L3l
jamen du vælger bare frit fra hylde.1. af civic 2.2 årg. 2006
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af Jesper_christiansen » 9. maj 2017, 17:57

ph skrev:
MichaelSmed skrev:
ph skrev:Det giver slet ingen mening at en Lupo3l kan fastsættes til 33.km/l men en Honda civic 2.2diesel som i praksis kører længere literen er sat til 18,9
endnu mindre mening giver det at den nyere model civic 2.2 som i hverdagen kører kortere literen er sat til at køre længere litern
Stop nu dig selv med de Honda'er, så fantastiske er de heller ikke.
Og jeg siger det gerne igen, en 3L er meget nem at få op på det angivne km/l.
Vil gerne se det pragteksemplar af en Honda der gør det lige så nemt.
Lol ja hvis man holder sig under 70.km/t helst ned af bakke og i læ af en lastbil
Selv en træt gammel 90.hk passat 1.9TDI kører længere literen end en L3l hvis hastigheden er over 110.km/t

og så skriver jeg ikke at en Honda civic er fantastisk! jeg skriver at det er latterligt at den er sat til 18,9.km/l når den i praksis nemt kører længere literen end en L3l
jamen du vælger bare frit fra hylde.1. af civic 2.2 årg. 2006
Så det du siger, er at Civic diesel kører længere på literen end en Lupo 3L?

Brugeravatar
MichaelSmed
Aktiv medlem
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 29. nov 2011, 19:05
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 174 times
Been thanked: 103 times

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af MichaelSmed » 9. maj 2017, 18:10

ph skrev:Lol ja hvis man holder sig under 70.km/t helst ned af bakke og i læ af en lastbil
Selv en træt gammel 90.hk passat 1.9TDI kører længere literen end en L3l hvis hastigheden er over 110.km/t

og så skriver jeg ikke at en Honda civic er fantastisk! jeg skriver at det er latterligt at den er sat til 18,9.km/l når den i praksis nemt kører længere literen end en L3l
jamen du vælger bare frit fra hylde.1. af civic 2.2 årg. 2006
Øh nej. En stille og rolig tur hjem fra arbejde, 27km, fordelt på landevej, igennem 4 byer, både op og ned ad bakke, og ikke bag en lastbil, min min op på 38km/l. Vil gerne se en Honda gøre det samme.
Og nej skriver du ikke direkte her. Men du laver satme ikke andet end at snakke om Honda'er i samtlige emner du deltager i.
Jesper_christiansen skrev:Så det du siger, er at Civic diesel kører længere på literen end en Lupo 3L?
Det er i hvert fald det hans drømme fortæller ham.

Jesper_christiansen
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af Jesper_christiansen » 9. maj 2017, 18:42

Bevares, jeg har selv en Honda, benziner og har da haft en del af dem, men økonomien er ikke noget at prale af.
Jeg har aldrig prøvet en Lupo men derimod en Accord diesel, og den lå på omkring 18 km/l i snit.

ph
Aktiv medlem
Indlæg: 4311
Tilmeldt: 18. nov 2011, 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af ph » 9. maj 2017, 18:56

Jesper_christiansen skrev: Så det du siger, er at Civic diesel kører længere på literen end en Lupo 3L?
med mindre at vi taler rent bykørsel eller landevej hvor man kan te sig som man vil og alligevel ikke være til gene for anden trafik...
så ja en 2.2 ctdi uden partikelfilter (2006--den udgik) alle dem jeg har prøvet kørte længere literen end de 4.stk. L3l jeg har haft samt dem jeg har prøvet og har trods alt kørt små 300K.km i dem og i en hel del af dem
en 2.2 i-dtec (2012) har fået partikelfilter om det er den eneste grund til at de kører kortere literen ved jeg ikke men den er svær at få under 3,7.L/100.km over en hel tankfuld men det kan da lade sig gøre
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 10848
Tilmeldt: 4. aug 2009, 20:52
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 656 times
Been thanked: 1882 times

Re: Benzinpriser i Sverige - hür?

Indlæg af GaSelle » 10. maj 2017, 11:03

Den MEST økonomiske Civic 2,2 ligger på Ø4,05L/100Km på Spritmonitor, og snittet ligger på Ø5,21L/100Km. Så jeg tror ikke på, at den er "svær at få under 3,7", beklager.

https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2

Besvar

Tilbage til "Hvad er prisen?"