DPF problemer efter optimering og EGR off

Alt vedr. tuning af dieselmotorer
Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 14. maj 2017, 11:25

Hej kloge hoveder.

Jeg har noget bøvl med min Octavia 2.0 TDI CR (CFHC motor).
Efter en optimering i mandags hvor der også blev lavet EGR off (kodet og EGR kabel af) gik der ca 100 km før DPF lampen tændte.
Allerede inden lampen tændte var den begyndt at ose og lugte så snart den blev driftsvarm.

Nu oser den hver gang den når ca 70 grader kølevæske og ligger en hvid tåge bagud.
Det er tydligst ved acceleration og høje omdrejninger (2000+ omd.).

Efter ca 200km med lys i DPF lampen tændte motorlampen også og den gik i nødprogram.
Jeg lavede en tvungen regenerering og nulstillede fejl. Nu er det igen kun DPF der lyser, men bilen oser stadig.
Den melder ingen fejlkoder.

Bilen har gået 228t km og kører lange (30+ km) ture hver dag.

Er det EGR off der er gået galt?
Er det et nyt partikelfilter? (Der var ingen problemer med regenereringer inden optimeringen)

Jeg har VCDS men er ikke helt klar over hvad jeg skal lede efter.
Vedhæftede filer
2017-05-13_11-05-17.jpg
2017-05-13_11-05-17.jpg (80 KiB) Vist 3420 gange

kGlerup
Medlem
Indlæg: 1485
Tilmeldt: 1. okt 2009, 15:43
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Nej

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af kGlerup » 14. maj 2017, 12:46

Lyder som en tuner der har lavet noget klyt. Få det ført tilbage til standard inden du får dit DPF ødelagt..

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 2463
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kontakt:

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Charlimike » 14. maj 2017, 18:16

Hvis ikke Egr mod er lavet rigtig, kan bilen ikke regenerere og filteret stopper til.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO

"A problem shared is a problem halved"

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 15. maj 2017, 16:10

Jeg har logget en tur på ca. 35km hvor temp. sensor og sod målinger er på.
Målt sod stiger lidt og falder så da motoren er godt varm.
Beregnet sod stiger stødt selv med alle 3 temp. sensorer over 400 grader.
Differens trykket svinger mellem 8 og 162 hPa alt efter hvor meget pedal den får.

Jeg har snakket med tuneren og forklaringen var at EGR delete stresser DPF og gør regenerering sværere.
Så vidt jeg kan læse mig til er de 60g aske svarende til 175ml og der er 120 ml i mit. Det burde vel ikke være færdigt?
Vedhæftede filer
dpf.png
dpf.png (58.8 KiB) Vist 3273 gange

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 2463
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kontakt:

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Charlimike » 15. maj 2017, 16:41

Hvem har mappet bilen?
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO

"A problem shared is a problem halved"

Rittersport
Medlem
Indlæg: 722
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:38
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: DynoTrim
Geografisk sted: Hadsund

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Rittersport » 15. maj 2017, 22:37

Charlimike skrev:Hvis ikke Egr mod er lavet rigtig, kan bilen ikke regenerere og filteret stopper til.
+1

EGR skal laves 100% rigtigt på de biler ellers går det galt.. glem alt om logs osv.. noget er galt !!
42523417 Effekt test på MAHA rullefelt. Rep.og renovering af TDI pumper og dyser. Nye PumpeDüse enheder skaffes til fornuftige priser. Mail: Info@dynotrim.dk

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 16. maj 2017, 08:52

Hvem på Sjælland kan lave det rigtigt?

Brugeravatar
Lasse O
Medlem
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 2. jan 2011, 21:42
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: KBH

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Lasse O » 16. maj 2017, 10:54

Jevaan skrev:Hvem på Sjælland kan lave det rigtigt?
Landberg?
Seat Leon 1P 2.0 TFSI Sport-Up
Revo Stage 2+ 293 hk, 436 nm [Tidligere setup]
APR Stage 3, i omegnen af 370 hk, 500 nm.

http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=173517

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 16. maj 2017, 17:02

Landberg?

Er det cartrends jeg skal have fat i?
Jeg vil helst ikke bare smide en Utune på når der nu er et større problem der kan ende med et færdigt filter.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 2463
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kontakt:

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Charlimike » 16. maj 2017, 17:59

Utune behøves ikke. Cartrends er et bud.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 13066
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Watcher » 16. maj 2017, 18:02

Vi har booket den ind imorgen så må vi se hvad den siger til det


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes S500L 4Matic W222 som familiebil
Audi A3 8V Darkside som pendlerbil
VW Polo 1.6TDI Cartrends Edition som Kone bil
Husk og like vores facebook side http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice TLF: 31 32 33 34
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 2463
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kontakt:

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Charlimike » 17. maj 2017, 12:26

Kunne være rart med en update om det lykkedes at få dpf til at fungere med Egr mod og Landberg sw
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Indlæg: 13066
Tilmeldt: 13. jun 2008, 10:25
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Watcher » 17. maj 2017, 14:49

Pt spiller det og vi fik bilen til at regenere med ny software :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes S500L 4Matic W222 som familiebil
Audi A3 8V Darkside som pendlerbil
VW Polo 1.6TDI Cartrends Edition som Kone bil
Husk og like vores facebook side http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg Mobilservice TLF: 31 32 33 34
www.WatchTrends.dk Salg/Køb af luksus ure

LKA63
Medlem
Indlæg: 577
Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af LKA63 » 17. maj 2017, 15:14

Watcher skrev:Pt spiller det og vi fik bilen til at regenere med ny software :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det beviser bare, at man skal vælge nogen, som har styr på det ;)
Mange hilsner
Lars

Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 2463
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kontakt:

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Charlimike » 17. maj 2017, 15:38

Har fået navn på tidl tuner, og det er ikke wd som ellers også har problemer med Egr mod på 2.0 cr tdi.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
Play4Fun
Medlem
Indlæg: 813
Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
Geografisk region: København
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Play4Fun » 20. maj 2017, 12:01

Ja det kan godt betale sig at vælge nogle der ved hvad de laver, det kan hurtigt blive dyrt hvis man for rodet rundt i noget man ikke har helt styr på.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 30. maj 2017, 11:34

Bilen har nu gået 2000km efter fixet uden problemer og har været igennem en almindelig regenerering.

Brugeravatar
motley
Helt nyt medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 12. mar 2017, 01:01
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af motley » 12. aug 2017, 21:33

Jevaan skrev:Bilen har nu gået 2000km efter fixet uden problemer og har været igennem en almindelig regenerering.
Kører din bil stadigvæk uden problemer siden maj?
Også, hvordan lyder motoren efter optimeringen med egr-off? Blev den mere stille eller omvendt, støjer mere?
2012 Audi A3 1,6 TDI | Landberg | MSS Kits Streets Springs + Bilstein B4 | S-line conversion | HID | LED | 7" Android Head Unit

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Indlæg: 8797
Tilmeldt: 16. jun 2008, 08:48
Geografisk region: Vestjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Ribe DK

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Sorens2 » 12. aug 2017, 23:10

Al chiptuning er jo det samme.
Det skrives alle steder på nettet og så passer det jo.

Så man ka ligeså godt gi 2500,- i en baggård.
Det spiller jo altid..... ;)
Rullefelt - Fejlfinding - VAG speciale - Kobling/svinghjul - TDI problemer - VCDS - Kodning

500 hk Audi S4 2.7 BiTurbo sælges.

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 16. okt 2018, 12:17

Sidste opdatering:
Bilen har nu gået 262t km (37k siden EGR off) og holder nu på værksted med en færdig EGR ventil.
Tilbudet på ny EGR er på 10.500,-

Det bliver den sidste tur på værksted for bilen, da den i løbet af de sidste 5 måneder har fået ny motor (multirem ind i tandrem, hoppet 6 tænder, mange skæve ventiler og slør i cylinder), ny kobling og nu EGR.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 4825
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af HansH » 16. okt 2018, 12:24

Jevaan skrev:
16. okt 2018, 12:17
Bilen har nu gået 262t km (37k siden EGR off) og holder nu på værksted med en færdig EGR ventil.
???
Hvordan hulen kan EGR-ventilen gå i stykker, hvis der er lavet EGROFF ?!
Så skulle den ventil da bare gerne være permanent lukket, og aldrig bevæge sig.

Jeg forudsætter her at EGROFF er lavet rigtigt, men som jeg forstår tråden er det Cartrends/Landberg der har leveret den fil bilen kører med nu, og så er det lavet ordentligt.
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 16. okt 2018, 12:36

HansH skrev:
16. okt 2018, 12:24
Hvordan hulen kan EGR-ventilen gå i stykker, hvis der er lavet EGROFF ?!
Jeg ved ikke om motorskiftet kan have betydning, men ECUen er jo den samme. Det skal nok nævnes at EGR-OFF blev lavet første gang EGR ventilen sendte bilen i nødprogram.

Fejlen er en sensor voltage open circuit, så den er vel bare blevet træt af livet.
Vedhæftede filer
skoda fejl.png
skoda fejl.png (30.53 KiB) Vist 138 gange

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 4825
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af HansH » 16. okt 2018, 12:48

Her er hvad ross-tech siger om den fejl. Hvem fortæller dig at det skulle være EGR-ventilen der er problemet ?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 651/001617
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 16. okt 2018, 12:55

HansH skrev:
16. okt 2018, 12:48
Her er hvad ross-tech siger om den fejl. Hvem fortæller dig at det skulle være EGR-ventilen der er problemet ?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 651/001617
Det værksted (uauth.) hvor den holder.
Der har ikke tidligere været problemer med deres diagnosticeringer.

Jeg har ikke kunne udlede hvad der er i sensor gruppe B, men jeg går ud fra at EGR er en del af det, og den så ryger i kategorien "Faulty sensor or component on Sensor Reference Voltage "B" Circuit"

Brugeravatar
Charlimike
Aktiv medlem
Indlæg: 2463
Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
Geografisk region: Sydsjælland
VCDS ejer: Ja
Kontakt:

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Charlimike » 16. okt 2018, 12:56

Hvis du har fået ny motor har du nok også fået ny software, og den sw der er skiftet til er nok vw fix tisse i bukserne software.
2017 Seat Leon 2.0 TDI 184 FR ST DSG6
VCDS HEX NET PRO

"A problem shared is a problem halved"

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 4825
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af HansH » 16. okt 2018, 13:47

Han skriver at ECU'en ikke blev skiftet i forb. med motorskift..
Jeg ved ikke om motorskiftet kan have betydning, men ECUen er jo den samme
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 4825
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af HansH » 16. okt 2018, 13:54

Jevaan skrev:
16. okt 2018, 12:55
HansH skrev:
16. okt 2018, 12:48
Her er hvad ross-tech siger om den fejl. Hvem fortæller dig at det skulle være EGR-ventilen der er problemet ?

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 651/001617
Det værksted (uauth.) hvor den holder.
Der har ikke tidligere været problemer med deres diagnosticeringer.

Jeg har ikke kunne udlede hvad der er i sensor gruppe B, men jeg går ud fra at EGR er en del af det, og den så ryger i kategorien "Faulty sensor or component on Sensor Reference Voltage "B" Circuit"
Hvis du kunne finde blot én artikel ude på nettet, som bekræfter at denne fejlkode skyldtes EGR-ventilen, så ville der i det mindste være bare en minimal reference.
Den hurtige googling jeg lavde, kunne ikke finde nogen relation mellem fejlkoden og EGR-ventilen.
Skift af EGR er ret kostbart (som du har fået at vide), og jeg tænker ikke værkstedet bare æder den .. hvis det skulle vise sig at ny EGR ikke fjerner fejlen.

Hvis du mener at ny EGR er det absolut sidste du vil ofre på den bil, så ligner det for mig risky business mht at de penge til en ny EGR kunne være smidt ud af vinduet.
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 16. okt 2018, 14:19

På briskoda er P0651 nævnt som en mulig EGR fejl.
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... 0651-code/

I det tilfælde var det dog speeder sensoren.
Jeg vil dog gå ud fra at de har prøvet at pille EGR fra og testen om fejlen ændrede sig. Jeg tjekker dog lige op på det.

Brugeravatar
HansH
Admin
Indlæg: 4825
Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Taulov

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af HansH » 16. okt 2018, 14:29

Jevaan skrev:
16. okt 2018, 14:19
På briskoda er P0651 nævnt som en mulig EGR fejl.
https://www.briskoda.net/forums/topic/4 ... 0651-code/

I det tilfælde var det dog speeder sensoren.
Yes. Artiklen på briskoda bekræfter sådan set lige det modsatte, nemlig at det IKKE havde noget med EGR ventilen at gøre :)

Jeg synes dit værksted skal have en god forklaring på hvorfor de vil skifte din EGR.
Især hvis det er på din fulde regning og risiko.
fars bil: 2013 Passat 2.0TDI (170) Variant 4M Highline DSG6 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/351123 ... sg_4motion
mors bil: 2010 Octavia 1.4TSI (122) Sedan Elegance+ DSG7 : http://www.bilgalleri.dk/galleri/332375 ... l_elegance
fars bil: 2010 Passat 2.0TDI (140) Variant R-line håndskifter : http://www.bilgalleri.dk/galleri/315490 ... ant_r_line ...*Solgt*

Jevaan
Helt nyt medlem
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. maj 2013, 06:44
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Ja

Re: DPF problemer efter optimering og EGR off

Indlæg af Jevaan » 16. okt 2018, 14:37

Jeg har lige fundet loggen fra VCDS da der var EGR fejl og det er nogen helt andre fejl.

EGR fejl:
2 Faults Found:
4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [101] - Malfunction
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 228066 km
Date: 2074.14.03
Time: 15:22:57

4892 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [101] - Malfunction
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 228066 km
Date: 2074.14.03
Time: 15:23:59

Nuværende fejl:
1 Fault Found:
4124 - Sensor Reference Voltage B
P0651 00 [167] - Open Circuit
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 3
Mileage: 261606 km
Date: 2090.14.13
Time: 10:17:54

Jeg tager fat i værkstedet og beder dem dobbelt checke

Besvar

Tilbage til "Dieseltuning"