Alt vedr. tuning af benzinmotorer
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
319 times
-
Been thanked:
368 times
Indlæg
af GranTurismo » 18. maj 2017, 10:13
Charlimike skrev:Nu er hovedproblemet ikke at tune bilen, men at have en software leverandør som kan bryde krybteringen til boksen. Det er muligt at dem i Holland har været heldig at bruge en leverandør som har "brudt koden" før de andre.
Eller også er det Ziptuning som har brudt koden og alle andre har "copy-pastet" løsningen. Det er jo ikke til at sige.
Men Ziptuning er i hvert fald et stort firma med afdelinger i flere lande. De laver også custom motorstyringer til one-of-a-kind motorkonstruktioner. I Wheeler Dealers brugte de i et afsnit Ziptuning til at lave en motorstyring på et custom setup. Jeg kan ikke huske om det var den drift-Skyline de byggede i et afsnit?!?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
-
Has thanked:
17 times
-
Been thanked:
210 times
Indlæg
af Charlimike » 18. maj 2017, 15:53
Det er det næppe, fordi en alm computer ville bruge årevis på at afkrybtere. Fx har CMD´s central har en supercomputer som står for afkrybteringen. Der er ingen tunere som selv laver "ind brydnings" protocol. Det er et langsomligt og besværligt arbejde.
Bare se 1.2 tdi Cr, det tog 7 år før man havde "brudt koden".
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
Play4Fun
- Medlem
- Indlæg: 834
- Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
5 times
Indlæg
af Play4Fun » 18. maj 2017, 20:46
Altså jeg har sådanne en Texas Lommeregner fra da jeg gik i skole, hvis jeg nu skiver lynhurtigt på den hvor lang tid vil det så tage
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt
-
Møbbe
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2772
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 07:38
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Roskilde
-
Has thanked:
11 times
-
Been thanked:
128 times
Indlæg
af Møbbe » 18. maj 2017, 21:26
Play4Fun skrev:240hk/350nm lyder vel lige lidt i overkanten.
Selv en cupra med 192 hk kommer ikke derop med en Landberg tuning
På min gamle A4 (1,8 tfsi 160hk), blev den rullet til 221hk og 378nm - de nyere tfsière kommer tættere på 240hk og lige over 400nm...nogle lover 420nm
Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged
-
Play4Fun
- Medlem
- Indlæg: 834
- Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
5 times
Indlæg
af Play4Fun » 18. maj 2017, 21:34
Møbbe skrev:Play4Fun skrev:240hk/350nm lyder vel lige lidt i overkanten.
Selv en cupra med 192 hk kommer ikke derop med en Landberg tuning
På min gamle A4 (1,8 tfsi 160hk), blev den rullet til 221hk og 378nm - de nyere tfsière kommer tættere på 240hk og lige over 400nm...nogle lover 420nm
Så burde en Ibiza cupra jo osse ryge derop af elle nok nærmere et godt stykke over.
Det højeste jeg har set på en Ibiza cupra er 258hk hvad den havde af NM ved jeg ikke
Ikke jeg skal ha chippet min , den er vist rigelig hurtig som den er.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
319 times
-
Been thanked:
368 times
Indlæg
af GranTurismo » 18. maj 2017, 22:04
Hvorfor skulle en Cupra få mere? Er det ikke samme turbo m.m. som de nye 180 hestes?
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
JanVil
- Nyt medlem
- Indlæg: 246
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 12:50
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
19 times
-
Been thanked:
34 times
Indlæg
af JanVil » 19. maj 2017, 10:54
GranTurismo skrev:Hvorfor skulle en Cupra få mere? Er det ikke samme turbo m.m. som de nye 180 hestes?
Jo
'21 iX3 Charged plus
-
Play4Fun
- Medlem
- Indlæg: 834
- Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
5 times
Indlæg
af Play4Fun » 19. maj 2017, 17:39
GranTurismo skrev:Hvorfor skulle en Cupra få mere? Er det ikke samme turbo m.m. som de nye 180 hestes?
Hvis hans gamle 160Hk 1,8 Tfsi kun får 221HK er der jo noget helt galt , min er jo målt 212 Hk standard og jeg er 100% sikker på den ryger over de sølle 221HK som den 160Hk fik.
Når det så er sagt , er der flere der får dem 250-260hk.
Ved ikke om Cupra har anden intercooler eller noget , men hvis de ikke er Helt identiske så betyder det jo noget.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt
-
Charlimike
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3244
- Tilmeldt: 2. jan 2013, 16:36
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Forum Chiptuning Danmark
-
Has thanked:
17 times
-
Been thanked:
210 times
Indlæg
af Charlimike » 19. maj 2017, 18:06
Play4Fun skrev:GranTurismo skrev:Hvorfor skulle en Cupra få mere? Er det ikke samme turbo m.m. som de nye 180 hestes?
Hvis hans gamle 160Hk 1,8 Tfsi kun får 221HK er der jo noget helt galt , min er jo målt 212 Hk standard og jeg er 100% sikker på den ryger over de sølle 221HK som den 160Hk fik.
Når det så er sagt , er der flere der får dem 250-260hk.
Ved ikke om Cupra har anden intercooler eller noget , men hvis de ikke er Helt identiske så betyder det jo noget.
221 hk passer meget godt på den gamle 1.8 tsi 160, de får ikke mere.
Den generation som køre nu er noget helt andet, og kan ikke sammenlignes.
2022 Mercedes C300 d 2,0 AMG Line stc.
2023 Toyota Yaris 1.5 hybrid style
VCDS HEX NET PRO
Forum Chiptuning Danmark
VAG in my heart
"A problem shared is a problem halved"
-
GranTurismo
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 5575
- Tilmeldt: 7. jun 2014, 15:50
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
319 times
-
Been thanked:
368 times
Indlæg
af GranTurismo » 19. maj 2017, 23:50
Play4Fun skrev:GranTurismo skrev:Hvorfor skulle en Cupra få mere? Er det ikke samme turbo m.m. som de nye 180 hestes?
Hvis hans gamle 160Hk 1,8 Tfsi kun får 221HK er der jo noget helt galt , min er jo målt 212 Hk standard og jeg er 100% sikker på den ryger over de sølle 221HK som den 160Hk fik.
Når det så er sagt , er der flere der får dem 250-260hk.
Ved ikke om Cupra har anden intercooler eller noget , men hvis de ikke er Helt identiske så betyder det jo noget.
Det er to forskellige generationer af 1,8. De nye 180 hestes har samme vandkølet turbo og intercooler som din Cupra.
Som du kan se her i linket gælder de opgivne stage 1 tal for både 180 og 192 hestes versionerne:
http://www.jdengineering.nl/1-8-tfsi-180pk/
VW Polo 6C BlueGT - DSG, ACC, Sport-Select, Alarm, Composition Media med 500W Match sound system
-
Play4Fun
- Medlem
- Indlæg: 834
- Tilmeldt: 17. jul 2016, 13:25
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
-
Has thanked:
2 times
-
Been thanked:
5 times
Indlæg
af Play4Fun » 20. maj 2017, 07:58
GranTurismo skrev:Play4Fun skrev:GranTurismo skrev:Hvorfor skulle en Cupra få mere? Er det ikke samme turbo m.m. som de nye 180 hestes?
Hvis hans gamle 160Hk 1,8 Tfsi kun får 221HK er der jo noget helt galt , min er jo målt 212 Hk standard og jeg er 100% sikker på den ryger over de sølle 221HK som den 160Hk fik.
Når det så er sagt , er der flere der får dem 250-260hk.
Ved ikke om Cupra har anden intercooler eller noget , men hvis de ikke er Helt identiske så betyder det jo noget.
Det er to forskellige generationer af 1,8. De nye 180 hestes har samme vandkølet turbo og intercooler som din Cupra.
Som du kan se her i linket gælder de opgivne stage 1 tal for både 180 og 192 hestes versionerne:
http://www.jdengineering.nl/1-8-tfsi-180pk/
Ja det kanm jeg godt se , takker.
Seat Ibiza Cupra 1,8TSI. 212Hk Solgt
-
Miger
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 73
- Tilmeldt: 25. sep 2016, 01:54
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
-
Has thanked:
0
-
Been thanked:
0
Indlæg
af Miger » 4. sep 2017, 20:27
Her er dyno sheetet for min Ibiza Cupra 1.8 tsi m APR Stg 1:
Sent from my iPad using Tapatalk
Nuværende:
VW Touran 1.4 TSI DSG Comfortline, 2016
Seat Ibiza Cupra 1.8 TSI, 2016, (Standard: 210 HK, 337 Nm)
Tidligere VAG:
Skoda Octavia 1.8 TSI DSG Elegance, 2014 - Savnet. Fed bil.