2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Hej Vagcars,
Jeg har købt mig en dejlig gammel Octavia 2 fra 11/2006.
Vognen har kørt 190.000 km, og er med DSG.
Ved koldstart halter og ryger motoren - til tider ret meget! Enkelte gange er motoren gået ud inden for de første 5 min. Ved driftsvarm motor kører den perfekt....
Der er ingen fejlkoder så som misfire eller gløderør.
Jeg har fået kigget på indsprøjtningsmængden på dyserne, og ved driftsvarm motor i tomgang var de:
Cyl 1: -0,68 mg
Cyl 2: -0,19 mg
Cyl 3: 0,64 mg
Cyl 4: 0,24 mg
Har haft tester på ved én koldstart, og her var dysen på cyl 4 helt skæv (+2,99 mg). Da motoren havde gået i 5 min, rettede den sig helt ind nær målingen ovenfor, og gik fint.
Ringer der en klokke hos nogen? Er det evt. noget der kan afhjælpes ved en ompakning af dyser og et nyt ledningsnet til dyserne?
Mvh
Jeg har købt mig en dejlig gammel Octavia 2 fra 11/2006.
Vognen har kørt 190.000 km, og er med DSG.
Ved koldstart halter og ryger motoren - til tider ret meget! Enkelte gange er motoren gået ud inden for de første 5 min. Ved driftsvarm motor kører den perfekt....
Der er ingen fejlkoder så som misfire eller gløderør.
Jeg har fået kigget på indsprøjtningsmængden på dyserne, og ved driftsvarm motor i tomgang var de:
Cyl 1: -0,68 mg
Cyl 2: -0,19 mg
Cyl 3: 0,64 mg
Cyl 4: 0,24 mg
Har haft tester på ved én koldstart, og her var dysen på cyl 4 helt skæv (+2,99 mg). Da motoren havde gået i 5 min, rettede den sig helt ind nær målingen ovenfor, og gik fint.
Ringer der en klokke hos nogen? Er det evt. noget der kan afhjælpes ved en ompakning af dyser og et nyt ledningsnet til dyserne?
Mvh
Senest rettet af Username 22. aug 2017, 19:39, rettet i alt 1 gang.
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"
Rens dine dyser først og prøv at tanke noget bedre diesel end den fra OK eller Jet
Det findes flere produkter til dyse rensning fra bla. Bell Add, Liqui Molli osv.
Det findes flere produkter til dyse rensning fra bla. Bell Add, Liqui Molli osv.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"
Det var da en mulighed. Vil forsøge med en gang koncentreret Bell Add dyserens i morgen, men tvivler på at det kan have den helende effektGigel skrev:Rens dine dyser først og prøv at tanke noget bedre diesel end den fra OK eller Jet
Det findes flere produkter til dyse rensning fra bla. Bell Add, Liqui Molli osv.
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"
Det er denne her jeg tænke på : http://www.belladd.dk/da/produkter/bell ... etail.html
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
- Medlem
- Indlæg: 694
- Tilmeldt: 21. jun 2008, 06:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"
Det lyder lidt som det samme jeg bøvlet med på min Audi...
Audi A6 c7 3,0 tfsi
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"
- Så godt din tråd efter at jeg havde oprettet min. Aftaler vi lige at vi giver hinanden besked når vi får løst problemerne?Dirty golf 4 t skrev:Det lyder lidt som det samme jeg bøvlet med på min Audi...
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
-
- Medlem
- Indlæg: 694
- Tilmeldt: 21. jun 2008, 06:53
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 0
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"
Det lyder som en god ide
Audi A6 c7 3,0 tfsi
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
Nissan Skyline GTR R33 solgt
O O SKYLINE O O
-
- Medlem
- Indlæg: 582
- Tilmeldt: 22. mar 2013, 16:16
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 6 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart"
Lyder som dyse nr 4 er død. Formentlig fuldstændig tilsodet. Som nævnt rens dyser og skift evt nr. 4Username skrev:Hej Vagcars,
Jeg har købt mig en dejlig gammel Octavia 2 fra 11/2006.
Vognen har kørt 190.000 km, og er med DSG.
Ved koldstart halter og ryger motoren - til tider ret meget! Enkelte gange er motoren gået ud inden for de første 5 min. Ved driftsvarm motor kører den perfekt....
Der er ingen fejlkoder så som misfire eller gløderør.
Jeg har fået kigget på indsprøjtningsmængden på dyserne, og ved driftsvarm motor i tomgang var de:
Cyl 1: -0,68 mg
Cyl 2: -0,19 mg
Cyl 3: 0,64 mg
Cyl 4: 0,24 mg
Har haft tester på ved én koldstart, og her var dysen på cyl 4 helt skæv (+2,99 mg). Da motoren havde gået i 5 min, rettede den sig helt ind nær målingen ovenfor, og gik fint.
Ringer der en klokke hos nogen? Er det evt. noget der kan afhjælpes ved en ompakning af dyser og et nyt ledningsnet til dyserne?
Mvh
Mange hilsner
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
Lars
Audi A6 4F tdi - blb - 140 hk - årgang 2005.
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Så har Octaviaen fået den store tur, desværre ikke med det ønskede resultat.
Jeg har kontrolleret timing på knasten = -0,5 grader.
Haft alle 4 dyser ude og fået dem ultralydsrenset og testet hos Bosch i Aalborg. Én var død og jeg fik derfor en ny.
Alle monteret med nye Bosch o-ringe. Dysebrønde så fine ud. Nye strækbolte osv.
Nyt ledningsnet og gløderør nu jeg var dernede.
Og som prikken over i'et, så fik den en ny tandempumpe da brændstoffilter var noget sort.
Og, bilen gør præcis som før.
Første koldstart starter motoren, men går ud efter 2 sek. Herefter kan jeg starte den igen, hvorefter den står lidt urolig. Herefter går den oftest fint.
Har kontrolleret stopspjældet i indsugningen, og denne står åben. Ingen fejlkoder på VCDS.
Fødepumpe i tanken giver vel det der svarer til 1-2 dl når jeg sætter tænding på.
Er der nogen der har noget at byde ind med?
Jeg har kontrolleret timing på knasten = -0,5 grader.
Haft alle 4 dyser ude og fået dem ultralydsrenset og testet hos Bosch i Aalborg. Én var død og jeg fik derfor en ny.
Alle monteret med nye Bosch o-ringe. Dysebrønde så fine ud. Nye strækbolte osv.
Nyt ledningsnet og gløderør nu jeg var dernede.
Og som prikken over i'et, så fik den en ny tandempumpe da brændstoffilter var noget sort.
Og, bilen gør præcis som før.
Første koldstart starter motoren, men går ud efter 2 sek. Herefter kan jeg starte den igen, hvorefter den står lidt urolig. Herefter går den oftest fint.
Har kontrolleret stopspjældet i indsugningen, og denne står åben. Ingen fejlkoder på VCDS.
Fødepumpe i tanken giver vel det der svarer til 1-2 dl når jeg sætter tænding på.
Er der nogen der har noget at byde ind med?
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Hvad viser dine injektorer på VCDS nu når de er alle renset og tip top ?
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Her er en log fra i dag, DOG med varm motor:
Wednesday,23,August,2017,16:34:00:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910
VIN: TMBGE61Z472060667
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:33:48 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
819 /min Engine Speed (G28)
250.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
425.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (actual)
95.5 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:35:16 Group 004: Pump-Jet Valves
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 °BTDC Injection Start (specified)
7.1°KW Injection Duration (specified)
-0.5°KW Torsion Value
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:35:40 Group 005: Start Conditions (last Engine Start)
819 /min Engine Speed (G28)
9.3 mg/str Start Injection Quantity
48.0 Start Synchronisation
88.2°C Coolant Temperature (G62)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:35:48 Group 007: Temperatures
77.4°C Fuel Temperature (G81)
43.2°C Intake Air Temperature (G72)
88.2°C Coolant Temperature (G62)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:02 Group 010: Charge Pressure Control
425.0 mg/str Mass Air Flow (actual)
1009.8 mbar Atmospheric Pressure
1030.2 mbar Boost Pressure (actual)
0.0 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:09 Group 012: Glow Plugs
11111111 Glow Status
0.00 s Pre-Glow Period
14.14 V Supply Voltage (Terminal 30)
88.2°C Coolant Temperature (G62)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:13 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.80 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.82 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:41 Group 015: Fuel Consumption
819 /min Engine Speed (G28)
29.3 Nm Engine Torque
0.40 l/h Fuel Consumption
0.0 Nm Torque Request (Driver)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:48 Group 016: Auxiliary Heating
37.6 % Generator Load
11000001 Bin. Bits
00 Bin. Bits
14.14 V Supply Voltage (Terminal 30)
Wednesday,23,August,2017,16:34:00:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910
VIN: TMBGE61Z472060667
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:33:48 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
819 /min Engine Speed (G28)
250.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
425.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (actual)
95.5 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:35:16 Group 004: Pump-Jet Valves
819 /min Engine Speed (G28)
0.0 °BTDC Injection Start (specified)
7.1°KW Injection Duration (specified)
-0.5°KW Torsion Value
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:35:40 Group 005: Start Conditions (last Engine Start)
819 /min Engine Speed (G28)
9.3 mg/str Start Injection Quantity
48.0 Start Synchronisation
88.2°C Coolant Temperature (G62)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:35:48 Group 007: Temperatures
77.4°C Fuel Temperature (G81)
43.2°C Intake Air Temperature (G72)
88.2°C Coolant Temperature (G62)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:02 Group 010: Charge Pressure Control
425.0 mg/str Mass Air Flow (actual)
1009.8 mbar Atmospheric Pressure
1030.2 mbar Boost Pressure (actual)
0.0 % Accel. Pedal Pos. Sensor 1 (G79)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:09 Group 012: Glow Plugs
11111111 Glow Status
0.00 s Pre-Glow Period
14.14 V Supply Voltage (Terminal 30)
88.2°C Coolant Temperature (G62)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:13 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
-0.80 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.82 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.33 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:41 Group 015: Fuel Consumption
819 /min Engine Speed (G28)
29.3 Nm Engine Torque
0.40 l/h Fuel Consumption
0.0 Nm Torque Request (Driver)
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (03G 906 021 LD)
16:36:48 Group 016: Auxiliary Heating
37.6 % Generator Load
11000001 Bin. Bits
00 Bin. Bits
14.14 V Supply Voltage (Terminal 30)
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1566
- Tilmeldt: 25. okt 2011, 10:17
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 24 times
- Been thanked: 104 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
har du prøvet og koble egr fra og se om det ændrer motorgang? evt. lige kontrollere den lukker helt når du tager slange af
Leon ST 2,0TDI 2018
Porsche 911 2,2E Targa 1970
Porsche 911 2,2E Targa 1970
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
janny - Ikke endnu. Regner med at afmomtere den i weekenden og rense den.
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 2838
- Tilmeldt: 19. jun 2008, 20:38
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
- Geografisk sted: Slagelse
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Kører din pumpe i tanken?? det er nemlig også en klasiker at de dør...!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Kildevang - Jeg har haft fremløbsslange af ved filteret i motorrum, og denne giver et "godt sprøjt" når jeg sætter tænding på. Er der nogen der kan svare på hvor længe den skal køre ved tænding, og evt hvor meget den skal give over et bestemt tidsperiode? Den kørte i ca. 2 sek ved tænding.
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
EGR er rengjort og lukker helt i.janny skrev:har du prøvet og koble egr fra og se om det ændrer motorgang? evt. lige kontrollere den lukker helt når du tager slange af
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Meget mystisk , det ser godt ude ilfg. logs.
Kan være din krumtap føler måske eller en dårlig kontakt ved stikket på den ?
Hvad viser disse felter :
001,0,Injection Quantity
004,0,Pump-Jet Valves
023,0,Injector Switch Time Deviation
Kan være din krumtap føler måske eller en dårlig kontakt ved stikket på den ?
Hvad viser disse felter :
001,0,Injection Quantity
004,0,Pump-Jet Valves
023,0,Injector Switch Time Deviation
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Kontrollere senere i dag, og igen i morgen (Så jeg har injection Quantity ved kold og varm motor)Gigel skrev:Meget mystisk , det ser godt ude ilfg. logs.
Kan være din krumtap føler måske eller en dårlig kontakt ved stikket på den ?
Hvad viser disse felter :
001,0,Injection Quantity
004,0,Pump-Jet Valves
023,0,Injector Switch Time Deviation
ASV (Stopspjæld) er kontrolleret igen, og denne åbner og lukker som den bør.
Sætter pris på jeres hjælp
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1842
- Tilmeldt: 21. feb 2011, 20:59
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Kalundborg
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 20 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Når bilen er kold.. hvad siger temperaturen på vcds?
Audi A4 2011 136HK CAGB Engine.
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
VW UP! 2013 60HK CHY Engine
- Katborg
- Nyt medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 9 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Kom der en løsning på dette ?
Har samme problem med vores Superb 2,0 TDI 140 CR.
Kører ca. 35.000 om året. til daglig ca. 2x 20km + det løse og som regel 2 ture med campingvogn sydpå om året
Startede i efter året.
Fik en alm. motorrens, som hjalp en del.
Dernæst en "Hydrive" rens
http://www.carclean.dk/ren-motor/hydrive.html
Beskrevet i FDM- se vedhæftede foto Vi har brugt Bell Add Diesel City ved hver tankning (når vi husker det) i ca. ½ år
Har lige været på vinter-/skiferie med campingvognen i Østrig, hvor der slet ikke var problemer - trak helt normalt hjemad lige fra de første meter med kold motor.
1. morgen efter vi kom hjem var den helt gal igen. De første 2-5km hugger, hoster og hakker den afsted med meget lidt motorkraft - ikke særlig omdrejningsvillig. Men så snart den er begyndt og blive lidt varm, kører den igen normalt og trækker fint afsted.
Er der nogen, som kan anbefale en diesel specialist her på Fyn ?
Flere siger det kan være dyser, turbo ??, partikel filter - hvad med gløderør ?
Vedr. partikel filter har vi faktisk 2x inden for de sidste par måneder oplevet at advarsel lampe for dette lyste, og at vi som anbefalet i instruktionsbogsen så kørte en lidt længere tur i lavt gear/højere omdrejninger (1.800-2.400)
Mvh.
Katborg
Har samme problem med vores Superb 2,0 TDI 140 CR.
Kører ca. 35.000 om året. til daglig ca. 2x 20km + det løse og som regel 2 ture med campingvogn sydpå om året
Startede i efter året.
Fik en alm. motorrens, som hjalp en del.
Dernæst en "Hydrive" rens
http://www.carclean.dk/ren-motor/hydrive.html
Beskrevet i FDM- se vedhæftede foto Vi har brugt Bell Add Diesel City ved hver tankning (når vi husker det) i ca. ½ år
Har lige været på vinter-/skiferie med campingvognen i Østrig, hvor der slet ikke var problemer - trak helt normalt hjemad lige fra de første meter med kold motor.
1. morgen efter vi kom hjem var den helt gal igen. De første 2-5km hugger, hoster og hakker den afsted med meget lidt motorkraft - ikke særlig omdrejningsvillig. Men så snart den er begyndt og blive lidt varm, kører den igen normalt og trækker fint afsted.
Er der nogen, som kan anbefale en diesel specialist her på Fyn ?
Flere siger det kan være dyser, turbo ??, partikel filter - hvad med gløderør ?
Vedr. partikel filter har vi faktisk 2x inden for de sidste par måneder oplevet at advarsel lampe for dette lyste, og at vi som anbefalet i instruktionsbogsen så kørte en lidt længere tur i lavt gear/højere omdrejninger (1.800-2.400)
Mvh.
Katborg
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
- 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke
- Katborg
- Nyt medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 9 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Dommen fra værkstedet
Gløderør ok
Men 2 dyser stort ser færdige, og de 2 andre heller ikke for gode
Slitage på dyserne, det såkaldte returtryk og mængde bliver for stort, og dermed kørbarhedsproblemer…..
Så 4 nye dyser til ca. 10.000kr
Gløderør ok
Men 2 dyser stort ser færdige, og de 2 andre heller ikke for gode
Slitage på dyserne, det såkaldte returtryk og mængde bliver for stort, og dermed kørbarhedsproblemer…..
Så 4 nye dyser til ca. 10.000kr
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
- 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke
- Katborg
- Nyt medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 9 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Hmm de ca. 10.000 var KUN dyser, eksl. arb. løn og diverse - så det blev lige 12.000
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
- 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke
- Katborg
- Nyt medlem
- Indlæg: 208
- Tilmeldt: 31. jul 2008, 08:42
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 9 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Selvom det blev lidt dyrt - 12.000kr - så er de nu meget godt givet ud
Problemer med kold motor er 100% væk nu
Problemer med kold motor er 100% væk nu
Skodâ Karoq 2.0 Tdi Adblue 150 4x4 Dsg7
- 7 airbags, ESC, El-førersæde med memory, Metallak - Lava Blue, Digitalt cockpit, Opvarmet bagsæde, Personalisering og 3. nøgle, Dynamisk chassiskontrol med off-road funktion, Opvarmet forrude, Svingbart anhængertræk, Panoramasoltag, Sportssæder i stofindtræk, VarioFlex sæder på bagsædet, Style plus pakke
- Username
- Nyt medlem
- Indlæg: 378
- Tilmeldt: 6. apr 2010, 12:47
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Øen i søen
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 4 times
Re: 2,0 TDI BKD - Ujævn motorgang ved "koldstart" UPDATE
Havde helt glemt tråden. Nej, problemet er der stadig desværre. Nu har jeg købt en BMW og så kører fruen i Skodaen. Ja, jeg er en skid, men sådan er det
2012 BMW 530d Touring M-Tech
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI
2007 Skoda Octavia 2,0 TDI