Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
- sletskov
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 93
- Tilmeldt: 27. jul 2009, 20:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: skanderborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
halløj, nogen der har en god ide?
har en superb der er helt død, når jeg sætter "tænding" på, er der intet lys i combi instrument, det eneste der virker på bilen er, havariblink, positionslys, samt centrallås.
bosch tester melder fejl på combi instrument, dørelektronik hø side for hø side bag, samt fejl på ratelektronik.
har prøvet at montere andet combi instrument, men stadig intet der virker.
håber der er en der har et guldkorn
har en superb der er helt død, når jeg sætter "tænding" på, er der intet lys i combi instrument, det eneste der virker på bilen er, havariblink, positionslys, samt centrallås.
bosch tester melder fejl på combi instrument, dørelektronik hø side for hø side bag, samt fejl på ratelektronik.
har prøvet at montere andet combi instrument, men stadig intet der virker.
håber der er en der har et guldkorn
Vw Passat 3C Variant
- Bigfoot
- Nyt medlem
- Indlæg: 348
- Tilmeldt: 20. sep 2009, 19:35
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 5 times
Re: Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
er der strøm på batteriet???
Selv Chuck Norris frygter en værkstedsregning fra VW
- sletskov
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 93
- Tilmeldt: 27. jul 2009, 20:54
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: skanderborg
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
Måske en mulighed, fra bundstykket i tændingslås går der nogle meget tynde ledninger over i rat elektronik, måske derfor der meldes fejl på rat elektronikken..HamSjelv skrev:Jeg tænker bundstykke i tændingslåsen...
tak for input
Vw Passat 3C Variant
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 6581
- Tilmeldt: 14. jun 2008, 17:54
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 553 times
- Been thanked: 921 times
- Kontakt:
Re: Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
Kan også være den store sikring ude i motorrummet. Sidder forest i sikringskassen. Ligner en metalbro.
/Søren.
- Gigel
- Medlem
- Indlæg: 870
- Tilmeldt: 28. jun 2008, 01:24
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Jylland
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
Eller en relæ som er ved at dø.i-s skrev:Kan også være den store sikring ude i motorrummet. Sidder forest i sikringskassen. Ligner en metalbro.
DSG / Multitronic Mechatronic Reparation, Opdatering, Nedgradering. Model og biltypen kan ændres i DSG Software.
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
Custom Sofware til DSG Gearkasser , DSG Tuning Software.
FRF /SGO to BIN and BIN to SGO / FRF konvertering for alle DSG Gearkaser ! (for ORI eller Tuned filer)
http://www.evosoft.dk/tech.html
http://www.dsgfiles.com
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 24. feb 2019, 14:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
Hmm - selvom det er en gammel tråd, så giver jeg det lige en chance.
Jeg er også den lykkelige ejer af en Superb 2.0 tdi fra 10/11 - og jeg har præcis de samme symptomer...
Derfor er jeg lidt (eller meget) interesseret i at høre, hvad løsningen endte ud med at være - det kan jeg ikke lige se ud af tråden.
Jeg er også den lykkelige ejer af en Superb 2.0 tdi fra 10/11 - og jeg har præcis de samme symptomer...
Derfor er jeg lidt (eller meget) interesseret i at høre, hvad løsningen endte ud med at være - det kan jeg ikke lige se ud af tråden.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13261
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4545 times
Re: Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
Trådstarter har desværre ikke meldt tilbage hvordan hans sag endte.mjvestergaard skrev: ↑24. feb 2019, 14:52Hmm - selvom det er en gammel tråd, så giver jeg det lige en chance.
Jeg er også den lykkelige ejer af en Superb 2.0 tdi fra 10/11 - og jeg har præcis de samme symptomer...
Derfor er jeg lidt (eller meget) interesseret i at høre, hvad løsningen endte ud med at være - det kan jeg ikke lige se ud af tråden.
Han har sidst været logget på forum 5. februar, dvs han kommer her tilsyneladende kun lejlighedsvist.
Hvis jeg var dig, ville jeg skrive en mail direkte til ham og spørge hvad han fandt ud af.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 3
- Tilmeldt: 24. feb 2019, 14:44
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 4 times
Re: Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
Hejsa
I håb om at det kan komme andre brugere til gavn, vil jeg lige dele årsagen og løsningen til mit problem.
Æren skal tilskrives Sletskov (trådstarter), da han kontaktede mig og forklarede løsningen.
Problemet skyldtes at en ledning fra motorrummet til ratstammen er ved at gå i stykker (+12V - og/eller en/flere andre) - derved er der nogen gange forbindelse og andre gange ikke...
Ledningsbruddet findes under kassen, som batteriet sidder i. I et hjørne har et ledningssæt en skarp bøjning og man kan formodentlig se grønt ir igennem indpakningen.
Når den løse forbindelse bliver fikset, forsvinder problemet.
Venlig hilsen - og tak for hjælpen til Sletskov
Jeppe
I håb om at det kan komme andre brugere til gavn, vil jeg lige dele årsagen og løsningen til mit problem.
Æren skal tilskrives Sletskov (trådstarter), da han kontaktede mig og forklarede løsningen.
Problemet skyldtes at en ledning fra motorrummet til ratstammen er ved at gå i stykker (+12V - og/eller en/flere andre) - derved er der nogen gange forbindelse og andre gange ikke...
Ledningsbruddet findes under kassen, som batteriet sidder i. I et hjørne har et ledningssæt en skarp bøjning og man kan formodentlig se grønt ir igennem indpakningen.
Når den løse forbindelse bliver fikset, forsvinder problemet.
Venlig hilsen - og tak for hjælpen til Sletskov
Jeppe
- These users thanked the author mjvestergaard for the post (total 4):
- HansH • Chr-Hj • i-s • KMDTHY
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 1632
- Tilmeldt: 19. aug 2008, 12:37
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 143 times
- Been thanked: 202 times
Re: Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
Og en opfordring til trådstartere om at huske at melde tilbage med løsning på det problem, som de har bedt andre om at hjælpe med. Det er god stil.
Mvh Peter
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
Octavia III, 1.4, Combi, Elegance, DSG, Columbus, front assist og dynamisk fartpilot (super fed), VW UP, 60 HK, Move UP med navi m.v., konebil.
Tidligere biler: Octavia II, 2.0 FSI, Elegance, Octavia I, 1.8, SLX, Combi, Octavia I, 1.8 SLX h/b, Nissan Micra, Princes (fed bil).
På vej: Fisker Ocean Ultra eller Q4 og Pear - alle bestilt.
- HansH
- Admin
- Indlæg: 13261
- Tilmeldt: 1. jun 2011, 13:12
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 3214 times
- Been thanked: 4545 times
Re: Skoda superb 2.0 tdi 2010 helt død (næsten)
@mjvestergaard: Tak for din opfølgning - meget fornemt. Og fedt at du fik det løst
Og peter w har helt ret... værdien af disse "hvad skyldes mit problem"-artikler stiger med faktor 50, når der bliver meldt tilbage hvad løsningen rent faktisk var. Så den opfordring kan jeg kun bakke op om.
Og peter w har helt ret... værdien af disse "hvad skyldes mit problem"-artikler stiger med faktor 50, når der bliver meldt tilbage hvad løsningen rent faktisk var. Så den opfordring kan jeg kun bakke op om.
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf 7.5 : viewtopic.php?f=108&t=156813